MuscleMeat

Jay's log: een nieuwe start

flinke training

maar hoe pak je kuiten mee bij leg curl als k vragen mag?

Toch mooie DL na zo'n lange tijd man :thumbs:
Kuiten bij leg curl voel ik zelf ook, volgens mij vooral als de 'roller' dichter bij je hak ligt.
Flink wat oefeningen ook en dat in 65 min :eek:

Lekker bezig man! Deadlift had ik afgelopen zomer 3 weken niet gedaan, eelt was weg had gewoon vrouwen handjes :o Dan is je grip echt een b*ch wanneer je hem weer voor het eerst doet. Dus zeker niet slecht voor de 1e keer na lange tijd! Stevig volume ook kerel ;)

• Topic Starter Topic Starter
Toch mooie DL na zo'n lange tijd man :thumbs:
Kuiten bij leg curl voel ik zelf ook, volgens mij vooral als de 'roller' dichter bij je hak ligt.
Flink wat oefeningen ook en dat in 65 min :eek:

Lekker bezig man! Deadlift had ik afgelopen zomer 3 weken niet gedaan, eelt was weg had gewoon vrouwen handjes :o Dan is je grip echt een b*ch wanneer je hem weer voor het eerst doet. Dus zeker niet slecht voor de 1e keer na lange tijd! Stevig volume ook kerel ;)

Bedankt!

Ja ik merkte echt dat mn grip k*t was. Deadlift is qua grip echt niet te vergelijken met die bor's van 60-70kg die ik deed. En ja ik hou wel van volume, lekker knallen. Go hard or go home :D

Morgen staat een pushtraining op het programma. Ik heb een opzet wat ik ga doen, gaat denk ik net als gister vrij veel volume worden.

Blijven knallen ouwe! Komt goed zoals ik al zei!

Waarom doe je eigenlijk zo weinig echte werksets op bijv deadlift?
Daar kan je toch lekker je volume op pakken?;)

Blijven knallen ouwe! Komt goed zoals ik al zei!

Bedankt kerel, heb trouwens veel van je geleerd :)

Waarom doe je eigenlijk zo weinig echte werksets op bijv deadlift?
Daar kan je toch lekker je volume op pakken?;)

Veel volume op deadlift vind ik persoonlijk niet echt fijn. Ik probeer op de werksetjes ongeveer 5 reps te doen en om dan op een redelijk volume uit te komen zit je al snel aan 5 setjes en 5x5 vind ik voor deadlift niet echt ideaal. Ik moet dan veel rust nemen en bovendien vind ik 1 uur trainen ook prima. 2-3 werksetjes op dl vind ik prima nu deed ik ook wat minder omdat ik het een aantal maanden niet gedaan heb, beter iets dan niets ;)

Ik hou ook wel van variatie dus 2 werksetjes en dan wat meer oefeningen vind ik ook prima. Aangezien massa mijn doel is lijkt die variatie in oefeningen mij ook belangrijk.

Hmm fair enough bro.
Ik had sowieso niet gekozen voor die 110, maar gewoon puur 5x5x90 gepakt ofzo:p.
Zo heeft iedereen zijn eigen manieren.
Geen slechte training though.

Hmm fair enough bro.
Ik had sowieso niet gekozen voor die 110, maar gewoon puur 5x5x90 gepakt ofzo:p.
Zo heeft iedereen zijn eigen manieren.
Geen slechte training though.

Ja precies ieder heeft zn eigen manieren idd. Ik moet zeggen dat het wel de eerste training van een nieuw schema was dus dat ik nog een beetje aan het proberen ben :p

Bedankt voor het meedenken trouwens :cool:

Good luck vandaag!

Ja precies ieder heeft zn eigen manieren idd. Ik moet zeggen dat het wel de eerste training van een nieuw schema was dus dat ik nog een beetje aan het proberen ben :p

Bedankt voor het meedenken trouwens :cool:

Is cool man. Succes vandaag;)

Vandaag push gedaan. Eerste push training van nieuwe schema dus ff aftasten qua oefeningen en gewicht.

Push

Incline dumbbell press
12x14
10x18
10x22 vpr
8x24 pr
Voelde erg lekker.

Leg press
12x100
8x125
8x150
Was eigenlijk iets te zwaar. Kon voorheen wel meer gewicht maar wil echt goed op mn quads focussen omdat ik hams bij andere training al aanpak. Ik denk 2-3 setjes 125kg ofzo next time.

Cable bench press
15x23
15x30
15x30
Dikke burn, voelde erg goed :)

Dumbbell shoulder press
10x14
8x18
6x18
Bij eerste setje verzuurde ik al :o Moet zeggen dat ik wel echt op schouder failde terwijl dat vroeger op triceps was dus techniek is ook wel beter geworden :)

Leg extension
12x30 (l) + 12x30 (r) + 12x43 (beide)
10x30 (l) + 10x30 (r) + 12x43 (beide)
Hele zieke burn, echt niet normaal. Heerlijk :D

Cable crossover
15x18
15x18
Burn baby burn :fire:

Dips
10xbw
8xbw
Mwah, voelde wel goed though :)

One arm side raises
12x8 (l) + 12x8 (r)
12x8 (l) + 12x8 (r)
Traps verzuurden helemaal, was ook kapot zwaar trouwens :o

Trainingsduur: 55 minuten

Rating:
Chest: 4.5/5; goeie pomp, goeie burn, pr op incline dbp
Quads: 4.5/5; lp ging wat minder, leg extension echt super gewoon
Delts: 4/5; bij dbsp snel verzuring en side raises om toch delts ff goed aan te pakken
Triceps: 4/5; dips was wel zwaar, en gebruik triceps bij andere presses viel mee (vroeger drukte ik teveel uit triceps waardoor borst en schouders minder goed groeiden).

Opmerking:
Niet zoveel volume als afgelopen training aangezien ik nu wat meer losse gewichten deed en vorige keer wat meer machines. Was trouwens wel een zware training aangezien ik net als vorige keer vrij weinig rust nam en wat hoger in herhalingen ging voor de burn. Juist die laatste paar reps zijn zwaar en dat is toch wel vermoeiend. Moet zeggen dat ik dat de moeite wel waar vind want heb echt een goed gevoel in de spieren. Qua kracht ben ik op zich ook niet ontevreden, alleen bij leg press misschien maar heb altijd leg extension nog want die ging echt super :)

Thanks bro's :)

Grrrr vreet ze op !

Even een kleine update qua stats.

Vanochtend woog ik 79.7kg dus 80kg komt al aardig in zicht. Ik eet niet eens super veel boven onderhoud (200-300) dus ben wel tevreden hiermee.

Bovenbenen: 63cm
Armen: 35.5cm

Benen groeien ongeveer 2cm per maand momenteel dus dat gaat prima. Met het nieuwe schema ga ik wel wat meer op ub focussen omdat die wel wat meer aandacht nodig heeft vind ik. Armen zijn in een half jaar tijd maar 0.5cm gegroeid ofzo dus wil daar wel meer tijd aan gaan besteden. Vandaar dat ik ook geen ub/lb split heb gekozen want vind zelf dat de nadruk daar op lb ligt. Met nieuwe schema pak ik lb eigenlijk even goed terwijl ik meer tijd heb voor ub :)

Ook heb ik besloten om wat minder volume te gaan doen tijdens mijn trainingen. Vorige keer deed ik bijvoorbeeld 6 setjes biceps, dit gaan er denk ik 4 worden. Ik wil niet dat teveel volume mijn herstel in de weg gaat zitten dus het wordt sowieso een beetje uitvinden wat gaat werken.

Volgende week tentamens dus even kijken hoe het met het trainen gaat. Leren gaat wel voor dus misschien worden wat trainingen geskipt maar ik zie nog.

Lekkere push training man! En goed dat je nu de spieren gaat aanpakken die achter lopen. Nice dat je benen 2cm per maand groeien :) Ik begin in mijn volgende schema met POF (Position Of Flexion) training voor de armen. Is wel veel sets, maar je pakt de spiergroep met volledige ROM. Denk dat je hiermee ook wel een paar cm winst kan boeken.

Net pull gedaan. Was eigenlijk vrij rustig in de gym, meestal is het druk op zondag rond middaguur. Had wel wat moeite met focus maar belangrijkste is dat ik gegaan ben :)

Pull

Barbell bent over row
wu
8x70 vpr
5x80
Voelt al beter :)

Romanian deadlift
10x50
10x60
10x70
Ff aftasten qua gewicht. Denk setjes van 70-80 volgende keer. Voelde dit wel goed in mn onderrug, kwam denk ik door bor ervoor. Hams voelde ik vrijwel niet door onderrug :(

Vertical traction
wu
12x79
12x79
Lekker.

Lying leg curl
12x30
12x30
Goeie burn.

Seated row (wide grip)
12x50
12x50
Ff rustig aan gedaan hier, was al redelijk moe :o

Seated dumbbell shrugs
12x22
12x22
2kg verhoogd, werd ook tijd :o

Incline dumbbell curls
12x12
12x12
Iets lichter gedaan en op techniek gefocust want armen moeten echt groeien!

Seated calf raise
15x40
12x40

Hammer curls
8x12
10x12

Seated facepulls
15x18
15x18
Volgende keer verhogen.

Trainingsduur: 60 minuten

Rating:
Back: 4/5; pomp viel wat tegen en mmc soms ook
Hams: 3.5/5; bij rdl voelde ik ze slecht door onderrugpomp, leg curl ging wel goed
Biceps: 3.5/5; mwah
Traps: 4/5; op zich prima, zat wel meer in gelukkig
Rear delts: 4/5; ok
Kuiten: 4/5; burn prima, alleen geen goeie focus.

Opmerking:
Miste de focus een beetje. Geen idee waarom, misschien ook door tentamenweek/beetje stress. Belangrijkste was dat ik gegaan ben en ik train toch elke spiergroep 2xpw dus volgende keer beter :)

Lekkere push training man! En goed dat je nu de spieren gaat aanpakken die achter lopen. Nice dat je benen 2cm per maand groeien :) Ik begin in mijn volgende schema met POF (Position Of Flexion) training voor de armen. Is wel veel sets, maar je pakt de spiergroep met volledige ROM. Denk dat je hiermee ook wel een paar cm winst kan boeken.

Thanks!

Ja wordt echt tijd dat armen gaan groeien. Heb te lang toegekeken hoe benen wel groeiden en armen gewoon stil stonden. Vanaf nu wil ik daar verandering in gaan brengen. En ik ben benieuwd naar POF, zal het natuurlijk in je log in de gaten houden :)

Pff in de tijd dat ik een paar trainingen heb geskipt heb jij er al 3 in geknald :eek:
Mooie BOR ook :thumbs: gaat de techniek al beter?

Terug
Naar boven