magnetron
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 373
- Lengte
- 1m88
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Klinkt een beetje als overtraining jongen.
Pak je rust, ook al kost dit langer dan een week.
Ja I know. Had laatst 5 dagen rust genomen en vanaf eergister een nieuw schema. Met nieuw schema heb ik na een training 5-6 dagen hersteltijd terwijl dat bij mn vorige schema 3-4 was. Dus hoop daardoor ook minder snel deload/rustweken te moeten inlassen.
Train nu een tijdje, zoals je gezien hebt, ook met wat minder rustdagen tussen de spieren.
Is inderdaad een flinke aanslag op je CNS, spieren, aanhechtingen en gewrichten. Denk dat je zulke schema's het best 8 á 10 weken kan aanhouden.
Wat natuurlijk ook afhankelijk is per persoon.

Ja ik heb het gezien idd. Ik heb ub/lb iets van 1 jaar gedaan (wel met rustweek af en toe) maar merk toch dat het erg zwaar is en bovendien vind ik 3 daagse splits ook wel iets fijner en heb je wat meer hersteltijd. Gewoon minder spiergroepen per dag en dan kun je echt op specifieke spiergroepen focussen.
Push/pull vond ik ook wel leuk alleen train je dan hamstrings, traps en core eigenlijk 4xpw dus dat is ook niet echt ideaal. Bij push doe je dan shoulder press en bij pull bent over raises of shrugs dusja dan krijgen je traps niet echt rust. Bij push squat en bij pull deadlift dus zelfde verhaal voor hamstrings en core![]()

Correct.
Ben zelf niet zo familiar met push/pull/legs. Maar ik geloof dat jij push/pull doet, en dat is niet helemaal de bedoeling van het schema.
Pak dan gewoon ub/lb, of pak legs apart bij push/pull. Geen wonder dat je moe bent, je pakt bijna iedere dag je poten aan
---------- Toegevoegd om 20:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:11 ----------
Bedoelde eigenlijk dat push als gedachtegang als je de oefening aan het doen bent. Je moet als het ware je poten wegduwen ipv je rug omhoogtrekken.

Heh? Ik doe ub/lb
En snap die gedachtegang inderdaad, zag het zelf altijd als een pull oefening omdat de druk op je onderrug ligt en niet je benen waarmee je hem van de grond duwt.

Ben zelf niet zo familiar met push/pull/legs. Maar ik geloof dat jij push/pull doet, en dat is niet helemaal de bedoeling van het schema.
Pak dan gewoon ub/lb, of pak legs apart bij push/pull. Geen wonder dat je moe bent, je pakt bijna iedere dag je poten aan
Bedoelde eigenlijk dat push als gedachtegang als je de oefening aan het doen bent. Je moet als het ware je poten wegduwen ipv je rug omhoogtrekken.

Bij exrx staat volgens mij aangegeven of een oefening een push (duw) of pull (trek) oefening is. Daarop is een push/pull schema dus gebaseerd aangezien je elke oefening als een push of pull kunt rekenen. En ik snap je gedachtegang met je benen maar vergeet ook niet dat je als het ware de stang omhoog trekt met je armen, het blijft dus een pull oefening. Deadlift is gewoon een oefening waarbij je veel spiergroepen pakt en eigenlijk vind ik het dus een oefening die moeilijk in een schema te plaatsen is zonder dat je overlap hebt qua spiergroepen. Ook bij ub/lb is deadlift niet ideaal dan kun je beter rdl of sumo dl doen imo.
Ik vind ub/lb gewoon wat overrated als ik eerlijk ben. Altijd als je een 2 daagse split wilt doen kom je daarop uit. Ik wilde dus gewoon wat anders proberen in de vorm van een push/pull schema en op zich beviel dat wel prima alleen heb je dus wat overlap. Ik snap dat mensen ub/lb fijn vinden maar ik train dus met mn vader en die wil altijd 1 uur en zon ub training red ik dus niet in 1 uur, lb wss ook niet als ik weer ga squatten en deadliften![]()
Dan doe je jezelf gewoon te kort. Je kunt in principe geen push/pull doen zonder een aparte legs dag
Mijn planks zijn echt net zo slecht![]()
wel echt een key oefening imo
Maar lekker getraind kerel. Prima squat als je zolang niet gesquat heb.
Dat feel als je lang niet gesquat hebt zo hnnnggggg

Wat daantje zegt, dat feeling!
Na squaten is LP bij mij ook nooit meer wat, voel me gesloopt en haal er bijna niks meer uit.
Doordat je een slappe core hebt zijn planks top, je belast je onderrug aanzienlijk minder dan met crunches etc.