AndroidHealthClinic

Jay's log: een nieuwe start

• Topic Starter Topic Starter
Ok even hulp gevraagd mbt bovenbenen en billen. Ik ben dus half surinaams en merk gewoon dat mn benen en vooral billen erg snel groeien. Op zich vind ik het niet erg om grote benen te hebben maar vooral die billen die meegroeien vind ik gewoon lelijk. Krijg steeds vaker te horen dat mn billen uitsteken en heb dan liever wat extra massa op mn bovenbenen en vooral kuiten (want die zijn echt dun :mad:). Enig idee wat ik aan mn legday kan aanpassen, misschien wat meer isolatie zoals leg extensions en leg curls of minder liep leg pressen omdat je volgens mij vooral je glutes aanspreekt als je diep gaat.

Ik deed eergister dit

Niet eens zo zwaar dus maar merk gewoon dat mn benen niet veel nodig hebben om te groeien. Dusja dit zijn dus 3 oefeningen waarmee je ook je glutes meepakt dus doe dan liever iets meer isolatie voor puur bovenbenen.

Bovenbenen meten bijna 65cm trouwens en armen 35cm dusja zijn bijna 2x zo klein, volgens mij is dat echt uit verhouding :mad:

Heb een beetje hetzelfde probleem als jij, ben dan niet half Surinaams.
Maar merk dat mijn glutes aardig wat massa hebben gepakt de afgelopen tijd. Maar kijk naar de grote jongen, zij hebben dit ook ;-)

Misschien wat meer isolatie voor je quads of houd het een tijdje alleen bij squats en RMD.

Of het uit verhouding is durf ik niet te zeggen, weinig kaas van gegeten.

Rug en schouders

Bent over row
12x40
10x50
10x60
8x70
8x70
8x70
Niet alle reps even mooi, maar voelde prima aan.

Vertical traction
12x61
12x70
12x79
10x79

Seated rows
12x70
10x70

Lat pull downs
10x50
10x50

Overhead press
10x20
8x25
6x30
5x35
5x40
4x45
Blijft een zware oefening, schouders stonden wel in de fik though :)

Side raises
3xyolo
That burn

Cable upright rows
12x30
12x30
12x30
That burn

Seated facepulls
3xyolo

Dumbbell wrist curl ss dumbbell reverse wrist curl
3xyolo
Burn baby burn, let the forearms grow :fire:

Planks
55 sec
Bij 2e setje kreeg ik last van schouders dus toen maar gestopt. Zit bijna aan 1 minuut trouwens :)

Trainingsduur: 70 min

Rating:
Back: 4.5/5; goeie feeling, goeie pomp, trok soms wel wat uit biceps maar dat lijkt mij wel normaal
Traps: 4/5; stonden niet zo in de fik als vorige keer maar ok
Delts: 4.5/5; goeie feeling, deed isolatie lekker rustig op techniek

Opmerking:
Ben tevreden over de training, ook over de oefeningenkeuze. Wrist curls blijven er wel in ook voor grip. Even kijken hoe ik dat met planks ga doen want hou ze sws bij legday.

Heb een beetje hetzelfde probleem als jij, ben dan niet half Surinaams.
Maar merk dat mijn glutes aardig wat massa hebben gepakt de afgelopen tijd. Maar kijk naar de grote jongen, zij hebben dit ook ;-)

Misschien wat meer isolatie voor je quads of houd het een tijdje alleen bij squats en RMD.

Of het uit verhouding is durf ik niet te zeggen, weinig kaas van gegeten.

Ja snap dat grote jongens het ook hebben maar ik vind dat het bij mij wat uit verhouding is. Grote benen vind ik niet erg maar grote billen is imo onnodig. Ik was juist van plan om RDL's eruit te gooien eigenlijk want squats en leg press zijn voor mij de basis. Dan pak ik nog wel een leg curl erbij ofzo.

Nice training jay!
Had je niet liever wat minder herhalingen gedaan met wat minder gewicht?
3Xyolo.. sounds interesting.

Doelde meer op de pro's, typfoutje bij 'grote jonge' had grote jongens moeten zijn.

3xyolo :roflol:
Lekkere training man, dit is dat 3 daagse split schema waar je het over had?

Nice training jay!
Had je niet liever wat minder herhalingen gedaan met wat minder gewicht?
3Xyolo.. sounds interesting.

Doelde meer op de pro's, typfoutje bij 'grote jonge' had grote jongens moeten zijn.

Nah bij bent over row maak ik altijd een uitzondering. Normaal probeer ik alles wel strikt te doen maar dat is echt zo'n oefening wanneer je (licht) cheat toch ook nog een goeie mmc hebt.

Ja die yolo is gewoon leightweight, gewicht boeit me dan echt niks, doe gewoon voor de burn haha

3xyolo :roflol:
Lekkere training man, dit is dat 3 daagse split schema waar je het over had?

Ja klopt is 3 daagse split: rug+schouders, LB, borst+armen.

Heb dus ook tijdje push/pull/legs gedaan maar vind armen op dezelfde dag wel chill, zelfde voor schouders eigenlijk want met ppl ga je die spiergroepen over 2 dagen verdelen. En sws pak je nu traps gewoon in 1 training want die pak je dan met rows en schouderoefeningen dus dat is ook wel fijn.

---------- Toegevoegd om 21:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:24 ----------

Vandaag weer naar de fysio geweest. Hij zei zelf dat het voorlopig niet meer nodig is dus dat is mooi. Heb dus mn stretchoefeningen meegekregen dus zal die ook blijven doen. Had ook ff mn techniek gecheckt bij bor, ohp en squat. Ohp en bor zagen er goed uit zoals ik al dacht alleen bij squat ga ik als ik onder par ga een beetje naar voren buigen dus daar ga ik aan werken. Rug moet wel recht blijven. Moet zeggen dat ik eergister natuurlijk ook sinds tijden gesquat had dus was ook wel te verwachten dat die niet perfect zou zijn. Ga dus lekker aan de squats werken, vind het ook een leuke oefening om te doen en ga als assist de overhead squat doen omdat die juist aan mn zwaktes werkt volgens de fysio. Je hebt daar een stuk meer balans bij nodig en zorgt ervoor dat onderrug aansterkt waardoor die minder gaat bollen als ik dieper ga. Dus voor het squatten ga ik dan overhead squats op bw doen voor betere techniek bij gewone squats.

Ben wel blij dat hij bor en ohp er goed vond uitzien, moet wel zeggen dat het met een lege stang was maarja de basis is in principe goed en ik voel zelf ook aan dat ohp en bor gewoon prima aanvoelen ook al ga ik zwaarder. Bij bench is dat een ander verhaal want als ik daarbij echt mn max ga opzoeken wordt mn techniek echt ruk en weet dat ook van mijzelf. Ohja had ook nog pull ups gedaan en die vond hij er ook goed uitzien dus misschien ga ik die dan doen ipv lpd of vertical traction, dan heb ik wel een beast rug workout. Het liefst zou ik deadlift, chins, bor en seated rows doen voor rug maar denk wel dat mn onderrug dan wel veel belast wordt dus even kijken nog. Want als ik daarna nog overhead press moet doen zal dat wel een nadelig effect hebben als mn onderrug door dl en bor als verzuurd is, maar ik zie dus nog. Denk dus dat ik RDL eruit ga halen omdat ik die teveel in glutes voel en dan gewone dl's ga doen aangezien je met dl's meer spiergroepen pakt en ook meer de nadruk op rug legt. Rack pulls zou ook een optie kunnen zijn want dan pak je nog minder benen dus dan heb ik minder overlap met mn LB training. Genoeg keus dus. Bor en seated rows wil ik er sws inhouden, vind die oefeningen beiden echt leuk om te doen en minimaal 1 lats oefening, dat gaat dus lpd, vertical traction of chins worden.

Vrijdag borst en armen, dus weer lekker pompen, ga dan ook weer onderarmen isoleren :)

---------- Toegevoegd om 22:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:46 ----------

Nog even wat pics gemaakt van rug, is dus zonder pomp.

6ggfag.png

Laatst bewerkt:
Smalle taille, komt je V vorm mooi door uit. Lijkt alsof je biceps iets achterlopen.
Maar er mag natuurlijk altijd wat meer bij op!

Smalle taille, komt je V vorm mooi door uit. Lijkt alsof je biceps iets achterlopen.
Maar er mag natuurlijk altijd wat meer bij op!

Bedankt man! Ja klopt armen lopen achter :o

Mag zeker nog wat meer op idd ;)

---------- Toegevoegd om 21:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:27 ----------

Chest and arms

Flat dumbbell press
15x12
12x16
12x20
10x24
8x28 vpr
5x30
Voelde goed aan.

Cable bench press
12x23
12x23
12x23
Goeie feeling, laatste reps waren mentaal wel zwaar.

Incline dumbbell press
10x18
7x22
7x22

Cable crossover
11x18
8x18
15x14
18kg was iets te zwaar en 14kg te licht FML.

Incline dumbbell curls
12x9
12x9
12x9
Goeie mmc :)

Dips
8xbw
8xbw
6xbw

Preacher curls
12xstang+5
12xstang+5
12xstang+5

Seated dip machine
12x70
12x77
12x77

One arm pushdown
3xyolo

One arm dumbbell curl
3xyolo

Trainingsduur: 65 min

Rating:
Chest: 4.5/5; goeie mmc, goeie pomp, gewichten ook prima imo
Triceps: 4/5; voelde dips niet helemaal goed, rest wel
Biceps: 4.5/5; stonden in de fik, heb nu eindelijk goeie oefeningen hiervoor

Opmerking:
Vond het een goeie training. Mind musle connection was goed en eigenlijk alles op goed gewicht gepakt. Kreeg nog complimentje over mn triceps dat die een mooie vorm had :)
Armen zaten echt helemaal vol, ben blij dat ik die nu op 1 dag doe. Ben ook tevreden over oefeningenkeuze, misschien nog iets voor triceps veranderen want heb nu 2 types dips erin.

Ouwe tekstjatter met je 3xyolo :p
Gaat lekker.
Ik heb ook een dikke reet.
Chickies willen die billen knijpen G!
Groei die bil!

Ouwe tekstjatter met je 3xyolo :p
Gaat lekker.
Ik heb ook een dikke reet.
Chickies willen die billen knijpen G!
Groei die bil!

Ja klopt heb ik van jou gejat, vond het wel geinig haha
:trollface:

Ja zal ff kijken hoe ik dat ga doen met legday. Denk sws squats en leg press erin en dan nog iets van lying leg curls en lunges ofzo voor bovenbenen :)

Sterke DB bench press man, lekker bezig!

goede training dumbel press gaat hard! Op welke graden zet jij incline press?

Flinke training man :thumbs:
Denk dat ik die incline dumbell curl van je over ga nemen, word voor mij ook tijd voor betere mmc op dumbell curls! Staand merk ik dat ik er altijd wel een kleine swing aan wil geven.
Je hebt minder vet dan ik :p

Sterke DB bench press man, lekker bezig!

Bedankt Johan!

goede training dumbel press gaat hard! Op welke graden zet jij incline press?

Thanks bro! Zet incline press op iets van 30 graden want als ik die schuiner zet ga ik het teveel in mn schouders voelen.

Flinke training man :thumbs:
Denk dat ik die incline dumbell curl van je over ga nemen, word voor mij ook tijd voor betere mmc op dumbell curls! Staand merk ik dat ik er altijd wel een kleine swing aan wil geven.
Je hebt minder vet dan ik :p

Bedankt kerel! Ja vind incline curls echt lekker, bij staand is cheaten wel normaal dus bij incline curls heb je dat minder. Bij preacher curls valt ook bijna niet te cheaten trouwens.

Legs

Squat
10x30
10x40
8x50
6x60
6x70
3x75
Moet nog erg wennen aan deze oefening. Als ik onder de stang sta heb ik echt het gevoel geen kracht te hebben in mn benen, eenmaal begonnen aan de oefening gaat het wel. Op 75kg kon ik wel meer reps maar wilde eigenlijk niets te forceren. Ga het dus rustig opbouwen.

Leg press
12x100
12x125
12x125
12x125
Was mentaal heel zwaar en zweette me helemaal kapot maar was het allemaal waard want had echt goeie mind muscle connection :D

Lying leg curls
12x23
12x30
10x30
12x23
Sicke burn, volgende keer nog 1 setje meer want vind 5 setjes wel mooi.

Leg extension
12x43
10x43
10x43
10x43
10x43
Goeie burn.

Seated calf raises
12x40
12x40
That burn.

Heel raises
10xbw (l) + 10xbw (r)
10xbw (l) + 10xbw (r)

Planks
60 sec
30 sec :o
25 sec :o
Eerste setje ging wel ok, eindelijk de 1 minuut gehaald. Daarna drastich achteruit :o

Trainingsduur: 60 min

Rating:
Quads: 4/5; squat niet helemaal lekker, leg press en leg extension daarentegen wel
Hams: 4.5/5; echt hele sicke burn bij leg curl
Kuiten: 4/5; goeie burn

Opmerking:
Had nog bulgarian split squats geprobeerd maar voelde niet echt chill dus ga gewoon 5 setjes op leg curl en 5 setjes op leg extension doen om toch aan een redelijk volume te komen. Squat gaat gewoon oefenen blijven maar vind ik niet erg want heb ook maanden zonder squat prima trainingen gehad ;)

Cable cross overs, erg hè dat verschil in gewichten. Vind het zelf een ruk oefening.
Benen zien er goed uit. Bulgarian split squats moet je aan wennen, geef het even de tijd.

Cable cross overs, erg hè dat verschil in gewichten. Vind het zelf een ruk oefening.
Benen zien er goed uit. Bulgarian split squats moet je aan wennen, geef het even de tijd.

Ja klopt het verschil in gewichten is wel echt k*t maarja dan maar 20 reps desnoods volgende keer :p

Zal bulgarian split squats blijven oefenen want is imo wel een goeie oefening, thanks man als jij het niet gezegd had, had ik die oefening er wss uitgegooid ;)

---------- Toegevoegd om 19:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:01 ----------

Net rug en schouders gedaan. Heb wat nieuwe oefeningen erin gedaan en dat beviel erg goed. Rug zat goed vol en mind muscle connection was onbeschrijfelijk :D

Rack pulls en hammer chins zijn nieuwe oefeningen. Eerst begonnen met bor. Rug zat toen van onderrug tot traps al helemaal volgepompt. Toen hammer chins gedaan. Ging k*t qua reps maar lats stonden op knappen. Vervolgens rack pulls. En t*ring wat een kapot lekkere oefening is dat toch. Voel die nauwelijks in mn benen en bijna alleen maar in mn rug, heerlijk gewoon. Echt hele sicke pomp en het voelde echt super aan. Vervolgens nog 2 setjes lat pull downs en 2 setjes seated rows gedaan. Leightweight en 2 setjes van 15 reps gewoon super strikt gedaan. Rug was helemaal gesloopt :D

Daarna overhead press, gaat al steeds iets beter. Afgemaakt met cable upright rows, side raises en facepulls. Sicke burn in delts. Aan einde nog wat wrist curls gedaan voor grip :)

Back and delts

Bent over row
10x40
10x50
10x60
8x70
6x80 vpr
3x90 pr
Voelde sick goed aan.

Hammer chins
5xbw
5xbw
4xbw
Ook nog 2 setjes gewone pull ups maar die gingen nog slechter. Dus volgende keer hopelijk 3x5xbw om iig nog een redelijk volume te doen. Hammer chins voelde wel natuurlijker aan en is bovendien makkelijker dus blijf die voorlopig even doen want kan op pull ups niet genoeg reps maken.

Rack pulls
8x60
8x80
5x100
5x110
5x120
4x130
EPIC :D voelde kapot lekker aan en onderrug voelde ook eindelijk eens goed want bij dl gebruikte ik die teveel volgens mij.

Lat pull down
15x43
15x43
Dat pump.

Seated rows
15x43
15x43
Rug gesloopt, mission accomplished :D

Overhead press
10x20
8x25
6x30
5x35
5x40
5x45
Zit weer op oude niveau, voelde goed aan :)

Cable upright rows
10x30
10x30
10x30

Side raises
3xyolo

Facepulls
3xyolo

Dumbbell wrist curl superset dumbbell reverse wrist curl
3xyolo

Trainingsduur: 80 min

Rating:
Back: 5/5; epic pomp, epic mind muscle connection, epic oefeningen, epic gewichten op bor en rack pulls :D
Traps: 5/5; that dere burn
Delts: 5/5; that dere burn, ohp gaat steeds beter

Opmerking:
Heerlijke training. Goeie gewichten, goeie mmc, goeie oefeningvolgorde. Het liep echt allemaal mooi over in elkaar. Ging met een heel voldaan gevoel naar huis :D

Sterke BOR man, gefeliciteerd met je PR :D
Rackpulls gaan lekker bij jou man! Die ga ik ook proberen, mijn lock out is ook niet echt fantastisch.

Goeie BOR man, altijd leuke nieuwe oefeningen uitproberen
Zou je niet liever je rack-puls als laatste doen?

Terug
Naar boven