Vandaag rug en schouders gedaan. In plaats van ohp dbsp gaan doen want vind die voor schouders wat chiller eigenlijk. Ohp was meestal wat lager in reps en dat vind ik niet echt bij mn doelen passen, wil namelijk wel die burn voelen. Had trouwens deze training te weinig dextrose meegenomen dus had wat crappy concentratie
Back and delts
Bent over row
12x40
10x50
10x60
8x70
8x70
8x70
Voelde iets minder chill dan vorige keer maar nog steeds niet onaardig.
Lat pull down
Voelde niet goed aan. Is een machine met een vrij korte kabel dus rom is echt te klein, zoals al eerder het geval was bij andere trainingen. Wilde het toch nog proberen en heb wel 3 setjes afgemaakt maar voelde gewoon niet top aan. Zag toevallig iemand lpd op een ander station doen met een langere kabel en had 1 setje daar geprobeerd en dat voelde gelijk een stuk beter aan. Kon de stang dieper laten zakken en verder omhoog laten gaan voor een betere stretch. Dus volgende keer 3 setjes bij die andere station.
Seated row
12x64
12x64
12x64
Trok klein beetje uit biceps maar voelde goed aan in rug.
Rack pulls
5x60
5x80
5x100
5x110
4x120
Gripproblemen bij laatste setje (komt door kleine onderarmen). Heb deze oefening eigenlijk ook voor grip erin zitten want merk wel dat het goed voor mn onderarmen is. Dit dus als laatste rugoefening gedaan (op advies van anderen) en dat voelde goed. Lekker strikt gedaan dus ook niks geforceerd want op zich kon ik nog wel paar reps met 120 maar grip liet te wensen over.
Dumbbell shoulder press
12x10
10x14
10x18
5x22
6x18 (leeg

)
10x14
Kreeg bij laatste setje advies om iets dieper te laten zakken en dat voelde gelijk beter aan. Dus volgende keer omlaag in gewicht want voelde bij 22kg schouders niet werken. Kreeg het wel omhoog maarja daar heb je niks aan als je de spieren niet voelt werken.
Side raises
3 setjes
Brandde als een motherf*cker.
Cable upright rows superset facepulls
12x30 ss 12x23
12x30 ss 12x23
12x30 ss 12x23
Zie side raises. Echt hele chille combi trouwens, voel het echt heel goed in rear delts (en traps).
Hierna nog 2 setjes wrist curls en planks gedaan.
Trainingsduur: 65 min
Rating:
Back: 4/5; bor ging iets minder goed en lpd voelde k*t maar volgende keer dus bij andere machine

Traps: 5/5; doe nooit specifieke oefening hiervoor maar staat altijd in de fik na rows en schouderoefeningen.
Delts: 4.5/5; dbsp iets minder maar ga die toch lichter pakken. Epic burn bij side raises, upright rows en facepulls. Merk dat schouders (en traps) laatste tijd wel goed gaan.
Opmerking:
Rug ging goed. Merk wel dat grip mijn progressie in de weg zou kunnen zitten dus ga nu wat vaker wrist curls aan einde doen. Onderarmen is een spiergroep dat meestal toch vrij snel herstelt dus ik verwacht geen problemen daarmee. Dbsp dus lichter pakken. Voor de rest gingen schouders (en traps) prima eigenlijk.
Vind je bench nog niet eens zo verkeerd.
Pek deck is een ruk oefening vind ik.
Verder mooie training
Bedankt man. Was alleen beetje teleurgesteld omdat pr op 4x80 staat dus dan calt 5x70 wat tegen maarja bij die 80kg voelde ik mn pecs bijna niet en bij 70kg van eergister dus wel dus wat dat betreft ben ik wel blij. Ja peck deck voelde k*t, hou het dus op cable crossover voor isolatie.
Vind de preacher curl ook wel lekker voelen inderdaad, samen met incline db curl (deze week geprobeerd, thanks voor de tip!

) en concentration curls.
EZ-bar curl staand is wel lekker om te zien hoe hoog je kunt gaan in gewicht, maar verkies preacher curls er toch meestal boven.
Je woont niet toevallig bij Nijmegen in de buurt?
Mooie training man
Ja preacher curl is wel de basis voor mij, vind dat een hele fijne oefening om te doen. Concentration curl deed ik vroeger altijd dus die ga ik er weer lekker in doen. Staande curl vind ik niet echt fijn ivm cheaten maarja op zich kan dat geen kwaad maar als ik moet kiezen ga ik toch voor de preacher curl
Nee woon in de buurt van utrecht maar zou wel een keertje met ov kunnen komen op zich mocht je samen willen trainen