AndroidHealthClinic

Jay's log: een nieuwe start

• Topic Starter Topic Starter
Vanmorgen op de weegschaal gestaan en ja ja de 80kg grens is (eindelijk :o) bereikt. 80.1kg om precies te zijn. Abs zijn nog duidelijk zichtbaar dus dat valt mij niet tegen. Op naar de 85kg zou ik zeggen ;)

Thanks bro!

Sterke BOR man, gefeliciteerd met je PR :D
Rackpulls gaan lekker bij jou man! Die ga ik ook proberen, mijn lock out is ook niet echt fantastisch.

Dankje! Ja man die rack pulls zijn echt super nice om te doen. Met bor en chin ups heb je dan echt een goeie rugworkout :)

Goeie BOR man, altijd leuke nieuwe oefeningen uitproberen
Zou je niet liever je rack-puls als laatste doen?

Bedankt. Ja officieel zou ik die idd als laatste doen maar moet ook nog ohp erna doen en dan is mn onderrug wss verzuurd dus dat lijkt mij niet zo chill.

Lekker man!
80kg is ook niet verkeerd! :thumbs:

Waar leg je de focus op bij rackpulls dan? Dacht zelf onderrug en geen benen juist, maar volgens mij zit ik er flink naast :o

Lekker man!
80kg is ook niet verkeerd! :thumbs:

Waar leg je de focus op bij rackpulls dan? Dacht zelf onderrug en geen benen juist, maar volgens mij zit ik er flink naast :o

Dankje!

Bij rackpulls meer focus op rug ipv benen dus je hebt wel degelijk gelijk. Meer nadruk op bovenrug volgens mij maar onderrug wordt ook zeker nog flink belast.

Dankje! Ja man die rack pulls zijn echt super nice om te doen. Met bor en chin ups heb je dan echt een goeie rugworkout :)

Netjes die 80 kg man! Je gaat mij inhalen ;)

Geloof ik best :p Dan zal ik die toevoegen wanneer ik weer van schema wijzig (over 4 weken). :)

Weer keurige trainingen Jay! Netjes dat je de 80kg hebt gehaald. Vanaf toen ging het bij mij heel snel... Ben in korte tijd naar 86,4 geschoten (huidig)

:sd:

Gefeliciteerd met de mijlpaal jong, op naar de triple digits

Vanmiddag of vanavond borst en armen trainen. Ik zit er toch weer aan te denken om bp te gaan doen ipv dbp omdat ik bp eigenlijk gewoon de basis vind voor chest. Ik doe incline met dumbbells dusja om dan flat ook met dumbbells te gaan doen lijkt mij een beetje dubbelop, dus vandaar denk ik weer gewoon met de barbell. Voel bp wel meer in mn triceps dan in borst in vergelijking met dbp maarja triceps vind ik achterlopen dus dat kan denk ik geen kwaad. Want ik doe nu 3 oefeningen voor triceps (isolatie) dus als ik dan misschien bp ga doen kan ik 1 isolatie weghalen. Toen ik upper/lower deed, deed ik altijd bp en close grip bp en toen groeiden mn triceps wel hard vond ik dus ga denk ik cgbp erin doen samen met seated dips voor triceps. De isolatie als pushdowns ff weghalen dan.

Ik zit hieraan te denken:

- Bench press: 3x5-8 (+3 opwarm sets)
- Cable bench press: 3x8-12
- Incline dumbbell press: 3x5-8
- Cable crossover: 3x8-12 (hoop nu wel dat ik goeie gewicht kan vinden :o)
- Preacher curls: 3x8-12
- Close grip bench press: 3x8-12
- Incline dumbbell curls: 3x8-12
- Seated dips: 3x8-12 (vind gewone dips, net als pull ups eigenlijk gewoon een k*toefening :trollfacex:)
- One arm dumbbell curl: 3x8-12

Dus nog gewoon 3 bicepsoefeningen, want heb bijna nooit spierpijn en biceps groeit echt slecht. Misschien nog wrist curls na als ik tijd heb.

Netjes die 80 kg man! Je gaat mij inhalen ;)

Geloof ik best :p Dan zal ik die toevoegen wanneer ik weer van schema wijzig (over 4 weken). :)

Thanks bro!

Weer keurige trainingen Jay! Netjes dat je de 80kg hebt gehaald. Vanaf toen ging het bij mij heel snel... Ben in korte tijd naar 86,4 geschoten (huidig)

Bedankt kerel!

:sd:

Gefeliciteerd met de mijlpaal jong, op naar de triple digits

Haha weet niet of ik die triple digits ooit ga halen.

Inb4 hoog bf
:o

Laatst bewerkt:
beter pak je gewoon de oefening die je chest het meeste laat doen.
bench press is een prima oefening, maar niet onvervangbaar.

beter pak je gewoon de oefening die je chest het meeste laat doen.
bench press is een prima oefening, maar niet onvervangbaar.

Ja je hebt wel gelijk man. Denk dan toch dumbbell presses maar. En voor triceps dan close grip bp want die voelde altijd goed aan. Heb ik toch nog een soort van barbell bench press :)

Eigenlijk ging het net zo goed met dumbbell presses dus zou wel zonde zijn als ik dan meteen een andere oefening ga doen :o

---------- Toegevoegd om 15:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:58 ----------

Net borst en armen gedaan. Toch voor bp gedaan en voelde op zich goed aan in chest dus zal die blijven oefenen. Gewicht was om te janken maar idc train toch niet op kracht. Met armen beetje gepompt en wat oefeningen geprobeerd.

Chest and arms

Bench press
12x20
12x40
10x50
8x60 (met moeite)
5x70 (met moeite)
3x70 + 3 spot
4e rep was wel zelf gelukt alleen greep spotter vroeg in, was niet erg want deed dus 3 met spot en die voelden aangenaam goed in chest.

Cable bench press
8x30
6x30
6x30

Incline dumbbell press
8x20
7x20
7x20
Kon echt niet zwaarder :o

Cable crossover
3xyolo
Gewicht was goed (18kg per kant) alleen reps beetje vergeten want voelde niet helemaal goed aan. Volgende keer even voor techniek vragen want je kunt dat ding op zoveel manieren verstellen dat ik elke keer vergeet op welke stand ik het doe :o

Nog wat peck deck geprobeerd. Voelde k*t in schouder dus hou het op cable crossover.

Preacher curls
10xstang (volgende keer laat ik dit setje weg)
12xstang+5
12xstang+7.5
10xstang+10
10xstang+10
Voelde goed.

Close grip bench press
Voelde niet super aan dus ga ook geen gewichten loggen hiervoor. Blijf oefenen hiermee.

Seated dip machine
12x70
10x77
10x77

Toen een shitload aan curls gedaan: cable curls, one arm db curl en concentration curl. 3 setjes elke hand en achter elkaar doorgaan. Is best zwaar voor conditie maar je kunt daardoor in een korte tijd echt een sicke pomp en burn creeëren. Dus als je ene hand gedaan hebt direct naar andere hand totdat elke kant 3 keer geweest is. Cable curls gaan eruit want vind die teveel op db curl lijken. Volgende keer meer setjes preacher curls want die voelde goed aan.

Trainingsduur: 65 min

Rating:
Chest: 4/5; kracht was k*t maar mind muscle connection goed.
Triceps: 4/5; zie borst
Biceps: 4/5; voel biceps nooit echt goed maar die pompsetjes werken wel want (nu) 20 min na training nog steeds goeie pomp.

Opmerking:
Bench blijft erin. Kracht gaat trouwens echt ****ing slecht maar ik zeg steeds tegen mijzelf dat dat mij niks uitmaakt omdat ik mmc belangrijker vind. En dat helpt goed want merk wel dat de burn en spierpijn heviger worden. Ego aan de kant zetten is op zich geen probleem voor mij en dat is anders geweest dus ben wel blij dat ik dat geleerd heb. Met armen volgende keer dus preacher, one arm db en concentration curls. Laatste deed ik vroeger ALTIJD en toen groeiden mn biceps wel hard dus snap niet waarom ik in hemelsnaam concentration curls eruit heb gegooid :mad:
:mad:
:mad::mad::mad::mad:
:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:
Yes I am mad
Nee grapje, baal alleen maar ben niet echt boos :)

Vind je bench nog niet eens zo verkeerd.
Pek deck is een ruk oefening vind ik.
Verder mooie training

Vind de preacher curl ook wel lekker voelen inderdaad, samen met incline db curl (deze week geprobeerd, thanks voor de tip! ;) ) en concentration curls.
EZ-bar curl staand is wel lekker om te zien hoe hoog je kunt gaan in gewicht, maar verkies preacher curls er toch meestal boven.
Je woont niet toevallig bij Nijmegen in de buurt? :p

Mooie training man :thumbs:

Vandaag rug en schouders gedaan. In plaats van ohp dbsp gaan doen want vind die voor schouders wat chiller eigenlijk. Ohp was meestal wat lager in reps en dat vind ik niet echt bij mn doelen passen, wil namelijk wel die burn voelen. Had trouwens deze training te weinig dextrose meegenomen dus had wat crappy concentratie :p

Back and delts

Bent over row
12x40
10x50
10x60
8x70
8x70
8x70
Voelde iets minder chill dan vorige keer maar nog steeds niet onaardig.

Lat pull down
Voelde niet goed aan. Is een machine met een vrij korte kabel dus rom is echt te klein, zoals al eerder het geval was bij andere trainingen. Wilde het toch nog proberen en heb wel 3 setjes afgemaakt maar voelde gewoon niet top aan. Zag toevallig iemand lpd op een ander station doen met een langere kabel en had 1 setje daar geprobeerd en dat voelde gelijk een stuk beter aan. Kon de stang dieper laten zakken en verder omhoog laten gaan voor een betere stretch. Dus volgende keer 3 setjes bij die andere station.

Seated row
12x64
12x64
12x64
Trok klein beetje uit biceps maar voelde goed aan in rug.

Rack pulls
5x60
5x80
5x100
5x110
4x120
Gripproblemen bij laatste setje (komt door kleine onderarmen). Heb deze oefening eigenlijk ook voor grip erin zitten want merk wel dat het goed voor mn onderarmen is. Dit dus als laatste rugoefening gedaan (op advies van anderen) en dat voelde goed. Lekker strikt gedaan dus ook niks geforceerd want op zich kon ik nog wel paar reps met 120 maar grip liet te wensen over.

Dumbbell shoulder press
12x10
10x14
10x18
5x22
6x18 (leeg :o)
10x14
Kreeg bij laatste setje advies om iets dieper te laten zakken en dat voelde gelijk beter aan. Dus volgende keer omlaag in gewicht want voelde bij 22kg schouders niet werken. Kreeg het wel omhoog maarja daar heb je niks aan als je de spieren niet voelt werken.

Side raises
3 setjes
Brandde als een motherf*cker.

Cable upright rows superset facepulls
12x30 ss 12x23
12x30 ss 12x23
12x30 ss 12x23
Zie side raises. Echt hele chille combi trouwens, voel het echt heel goed in rear delts (en traps).

Hierna nog 2 setjes wrist curls en planks gedaan.

Trainingsduur: 65 min

Rating:
Back: 4/5; bor ging iets minder goed en lpd voelde k*t maar volgende keer dus bij andere machine :)
Traps: 5/5; doe nooit specifieke oefening hiervoor maar staat altijd in de fik na rows en schouderoefeningen.
Delts: 4.5/5; dbsp iets minder maar ga die toch lichter pakken. Epic burn bij side raises, upright rows en facepulls. Merk dat schouders (en traps) laatste tijd wel goed gaan.

Opmerking:
Rug ging goed. Merk wel dat grip mijn progressie in de weg zou kunnen zitten dus ga nu wat vaker wrist curls aan einde doen. Onderarmen is een spiergroep dat meestal toch vrij snel herstelt dus ik verwacht geen problemen daarmee. Dbsp dus lichter pakken. Voor de rest gingen schouders (en traps) prima eigenlijk.

Vind je bench nog niet eens zo verkeerd.
Pek deck is een ruk oefening vind ik.
Verder mooie training

Bedankt man. Was alleen beetje teleurgesteld omdat pr op 4x80 staat dus dan calt 5x70 wat tegen maarja bij die 80kg voelde ik mn pecs bijna niet en bij 70kg van eergister dus wel dus wat dat betreft ben ik wel blij. Ja peck deck voelde k*t, hou het dus op cable crossover voor isolatie.

Vind de preacher curl ook wel lekker voelen inderdaad, samen met incline db curl (deze week geprobeerd, thanks voor de tip! ;) ) en concentration curls.
EZ-bar curl staand is wel lekker om te zien hoe hoog je kunt gaan in gewicht, maar verkies preacher curls er toch meestal boven.
Je woont niet toevallig bij Nijmegen in de buurt? :p

Mooie training man :thumbs:

Ja preacher curl is wel de basis voor mij, vind dat een hele fijne oefening om te doen. Concentration curl deed ik vroeger altijd dus die ga ik er weer lekker in doen. Staande curl vind ik niet echt fijn ivm cheaten maarja op zich kan dat geen kwaad maar als ik moet kiezen ga ik toch voor de preacher curl :)

Nee woon in de buurt van utrecht maar zou wel een keertje met ov kunnen komen op zich mocht je samen willen trainen ;)

Laatst bewerkt:
Lekker bezig man, BOR gaat steeds beter! Rack pulls gaan ook goed, van welke hoogte pak jij de bar? Ik deed t voor paar weken terug net iets onder mn knieën, loodzwaar vond ik het :p

Zondag staat legs op het programma. Gaat er ongeveer zo uit zien:

- Squat: 3x5-8 (+3 opwarm sets)
- Leg press: 3x8-12
- Romanian deadlift: 3x8-12 (weer terug erin want voelde erg goed in hams)
- Leg extension: 5x10
- Lying leg curl: 5x10
- Seated calf raises: 3x8-12
- Heel raises: 3x8-12
- Planks: 3xmax

Doe legs dus 1xpw en denk dat het met dit volume ook wel genoeg is :)

Lekker bezig man, BOR gaat steeds beter! Rack pulls gaan ook goed, van welke hoogte pak jij de bar? Ik deed t voor paar weken terug net iets onder mn knieën, loodzwaar vond ik het :p

Thanks!

Bor gaat wel ok op zich alleen verschilt het echt per training hoe strikt ze zijn, maarja zal niet klagen want de oefening voelt gewoon prima aan. En ik pak rack puls net iets onder knieën idd. Is ook een loodzware oefening, zeker als je die net als mij als laatste rugoefening doet :p

Thanks!

Bor gaat wel ok op zich alleen verschilt het echt per training hoe strikt ze zijn, maarja zal niet klagen want de oefening voelt gewoon prima aan. En ik pak rack puls net iets onder knieën idd. Is ook een loodzware oefening, zeker als je die net als mij als laatste rugoefening doet :p

Been routine ziet er goed uit, mooi volume. :)

Ja dat ken ik wel, ligt er ook maar net aan hoe je rug op dat moment voelt. Zolang het maar goed aanvoelt ;)
Damn, dat is zeker niet mis als je die als laatste pakt. Vooral je grip krijgt dan flink op zijn klote, maar dat gaat jou nog wel goed af. :D

Been routine ziet er goed uit, mooi volume. :)

Ja dat ken ik wel, ligt er ook maar net aan hoe je rug op dat moment voelt. Zolang het maar goed aanvoelt ;)
Damn, dat is zeker niet mis als je die als laatste pakt. Vooral je grip krijgt dan flink op zijn klote, maar dat gaat jou nog wel goed af. :D

Dankje man. Ja vond het volume er ook wel goed uit zien. Maarja blijft toch allemaal proberen. Qua spierprikkel is 2x per week wel het beste maar heb daar gewoon echt geen tijd voor doordat ik met mn vader train. Anders zou ik zeker benen 2xpw gepakt hebben.

Niks mis met wat cheat op de curls hoor ;)

Niks mis met wat cheat op de curls hoor ;)

Is het ook niet maar sommigen maken er een fullbody oefening van en dan denk ik ga lekker preacher curls doen ofzo, kun je veel minder cheaten. Maarja mits je niet teveel cheat kan het idd geen kwaad ;)

Dit, laatst nog een poging gedaan met een 60kg barbell curl. Lukte uiteraard voor geen meter maar het was wel leuk :D

Waarom zou je dat überhaupt proberen, heb met 30+kg al problemen :roflol::roflol::roflol:

Is het ook niet maar sommigen maken er een fullbody oefening van en dan denk ik ga lekker preacher curls doen ofzo, kun je veel minder cheaten. Maarja mits je niet teveel cheat kan het idd geen kwaad ;)

Waarom zou je dat überhaupt proberen, heb met 30+kg al problemen :roflol::roflol::roflol:

Stemmetje in me hoofd zat me uit te dagen :o en de stang moest gewoon wat hoger in het rack + geen zin om te upright rowen of gewichten eraf te halen

Terug
Naar boven