XXL Nutrition

Jay's log: een nieuwe start

Ga zelf ook eens rack pulls proberen volgende keer :thumbs:
Waarom als laatste oefening eigenlijk?

• Topic Starter Topic Starter
Stemmetje in me hoofd zat me uit te dagen :o en de stang moest gewoon wat hoger in het rack + geen zin om te upright rowen of gewichten eraf te halen

:roflol::roflol::roflol::roflol:
Ga zelf ook eens rack pulls proberen volgende keer :thumbs:
Waarom als laatste oefening eigenlijk?

Om je rug helemaal leeg te trekken. Het is eigenlijk best een blessuregevoelige oefening dus dan leek het mij niet handig om die als eerste te doen omdat je die dan wellicht te zwaar pakt. Dus aan het einde heb je je rug al helemaal aangepakt en doe je dit dus om je rug helemaal te slopen. Ik raad je af om boven de 5 reps te gaan zitten ivm vermoeidheid en evt blessures (net als dl eigenlijk). Ik deed opwarm setjes weleens met 10 reps maar opwarm of niet, het vreet je wel op dus vandaar dat ik nu ook gewoon met 5 sets opwarm. En ja ook al is het de laatste oefening, goed opwarmen is essentieel. Hoe ziet jouw rugschema er momenteel uit?

Heb volgende week het split schema dat jij ook hebt (geloof ik), omdat ik maar 3 dagen kan trainen waarschijnlijk.

Dag 1. Rug & schouders
Chin-ups
T-bar row
Seated cable row
Rack pull
MP
Dumbell shoulder press
Dumbell lying rear delt raise
Dumbell side raises

shrugs zijn optioneel.

Ook bij mijn standaard pull schema zien me rug oefeningen er ongeveer zo uit, switch soms iets voor one arm dumbell row oid.
4 rug oefeningen vind ik mooi en denk dat rack pulls wel een mooie afmaker is idd :)

Dankje man. Ja vond het volume er ook wel goed uit zien. Maarja blijft toch allemaal proberen. Qua spierprikkel is 2x per week wel het beste maar heb daar gewoon echt geen tijd voor doordat ik met mn vader train. Anders zou ik zeker benen 2xpw gepakt hebben.

Jazeker wel, pak je alles wel goed aan. Herkenbaar, zou ook beter zijn als ik 2x in de week benen zou trainen, maar past niet echt in schema. Wie weet je volgende schema wel. ;)

Heb volgende week het split schema dat jij ook hebt (geloof ik), omdat ik maar 3 dagen kan trainen waarschijnlijk.

Dag 1. Rug & schouders
Chin-ups
T-bar row
Seated cable row
Rack pull
MP
Dumbell shoulder press
Dumbell lying rear delt raise
Dumbell side raises

shrugs zijn optioneel.

Ook bij mijn standaard pull schema zien me rug oefeningen er ongeveer zo uit, switch soms iets voor one arm dumbell row oid.
4 rug oefeningen vind ik mooi en denk dat rack pulls wel een mooie afmaker is idd :)

Ja schema ziet er wel goed uit op zich. Lijkt ook wel redelijk op mijn workout alleen doe ik dan iets andere volgorde en ook iets andere oefeningen zoals bijvoorbeeld upright rows. Shrugs zou je idd kunnen doen maar merk wel dat traps al flink aangepakt worden door rows en schouderoefeningen dusja je moet maar kijken of je daar dan nog behoefte aan hebt. En switchen tussen oefeningen kan ook geen kwaad natuurlijk ;)

Jazeker wel, pak je alles wel goed aan. Herkenbaar, zou ook beter zijn als ik 2x in de week benen zou trainen, maar past niet echt in schema. Wie weet je volgende schema wel. ;)

Ja alles 2x per week is imo wel het beste maar ik vind ub/lb dan weer iets te veel benen, zo snel herstellen mn benen nou ook weer niet. Dusja ik zie nog wel. Op zich bevalt dit schema ook nog maar ben ook al stiekem een beetje naar eventuele andere schema's aan het kijken.

Net legs gedaan. Had niet echt lekker geslapen maar had toch wel goeie concentratie. Aan het einde planks gedaan en dat ging echt super k*t. Denk dat ik die maar weer gewoon thuis ga doen buiten trainingen om want aan het einde heeft echt geen zin. Heb het ook weleens ana begin gedaan maar dan ga je alle oefeningen erna weer heel veel in je core voelen.

Legs

Squat
6x30
6x40
5x50
5x60
5x70
5x70
Stond wat breder dan normaal en ging ook wat dieper.

Leg press
6x105 (t*fus zwaar)
12x90
12x90
12x90
Kapot zwaar, zal wel door squat komen.

Romanian deadlift
10x40
8x50
8x50

Leg extension
10x43
10x43
10x43
10x43
10x43
10x43
10x43
10x43
8 setjes dus, voelde wel chill.

Lying leg curl
10x23
10x23
10x23

Seated calf raises
12x40
12x40
12x40

Heel raises
3 setjes

En dan nog planks, maar ging dus k*t. Vorige keer na rug en schouders ging planks ook echt voor geen meter dus ga het dus maar thuis doen. Heb het ook een periode thuis gedaan en toen ging ik in 2 weken tijd van 15sec naar 1 minuut en ja nu zit ik met pijn en moeite op 45sec :mad:

Trainingsduur: 60 min

Rating:
Quads: 4.5/5; dikke burn, ook goed gesloopt
Hams: 4/5; rdl ging k*t, leg curl wel chill
Kuiten: 4.5/5; goeie burn

Opmerking:
Squat voelt steeds wat beter aan maar blijft nog zwaar. Kracht was weer ver te zoeken en planks ging super k*t. Toen ik begon met planks trilde mn hele core dusja die is echt nog super zwak. Heb daar met squat gelukkig geen last (meer) van dus daar ben ik allang blij mee. Dan dus maar thuis planks en leg raises weer doen :)

Flink wat volume man, vooral die leg extensions! :thumbs:
Sta zelf bij squats ook altijd gigantisch breed :p

Ik zit toch langzamerhand aan een ander schema te denken puur omdat ik het idee heb dat ik met bepaalde spiergroepen meer achteruitgang boek dan vooruitgang. Armen en benen zijn iets kleiner geworden (dafuq). Benen meten nu ong 63cm terwijl ik 2 weken geleden op 65cm zat, kan ook wel met pomp en vochthuishouding te maken hebben trouwens maar toch. Benen 1xpw vind ik ook te weinig eigenlijk want squat en rdl vind ik echt belangrijke oefeningen. Dus dan misschien weer een 3 daagse split 5 dagen per week. 5 dagen vind ik wel echt veel maar ik heb best veel vrije tijd dusja denk dat die 1 ene keer extra ook niet veel uitmaakt. Rug en schouders vond ik altijd wel leuk om te doen en ik merkte ook wel dat die 2 spiergroepen het beste groeide op het schema. Ik ga dan ook 1 dag thuis trainen, ik zit hier aan te denken :

Push:
- Bench press: 3x5-8
- Incline dumbbell press: 3x5-8
- Cable bench press: 3x8-12
- Cable crossover: 3x8-12
- Dumbbell shoulder press: 3x5-8
- Side raises: 3x8-12
- Dips: 3x5-8
- Pushdown: 3x8-12

Push (thuis):
- Bench press: 3x5-8
- Incline dumbbell press: 3x5-8
- Incline flyes: 3x8-12
- Dumbbell chest pullover: 3x8-12
- Dumbbell shoulder press: 3x5-8
- Side raises: 3x8-12
- Overhead extension: 3x8-12
- Kickbacks: 3x8-12

Pull:
- Bent over row: 3x5-8
- Lat pull down: 3x10-12
- Seated cable row: 3x10-12
- Rack pulls: 3x5-8
- Cable upright row ss facepulls: 3x8-12
- Incline dumbbell curl: 3x8-12
- Hammer curl: 3x8-12

Pull (thuis):
- Bent over row: 3x5-8
- Rack chins: 3x5-8
- Dumbbell row: 3x5-8
- Rack pulls: 3x5-8
- Ez bar upright row ss rear delt row: 3x8-12
- Ez bar preacher curl: 3x8-12
- Concentration curl: 3x8-12

Legs:
- Squat: 3x5-8
- Leg press: 3x8-12
- Romanian deadlift: 3x8-12
- Leg extension: 5x10
- Lying leg curl: 5x10
- Seated calf: 3x8-12
- Heel raise: 3x8-12

Legs (thuis)
- Squat: 3x5-8
- Split squats: 3x8-12
- Romanian deadlift: 3x8-12
- Leg extension: 5x10
- Lying leg curl: 5x10
- Heel raise: 5x10

Ik vind het er wel ok uitzien en volume lijkt mij ook wel goed. Ook wel weer leuk om dan thuis te trainen want staat nu onderhand te verroesten :p
Misschien nog 1 borst of tricepsoefening weghalen maar ik zie nog wel.

Flink wat volume man, vooral die leg extensions! :thumbs:
Sta zelf bij squats ook altijd gigantisch breed :p

Ja veel volume inderdaad, achja alles voor de pomp :P

En breed staan voelt wat natuurlijker en heb ik ook het idee steviger te staan. Als ik smal sta denk ik soms om te vallen :o

Laatst bewerkt:
Net lekkere pushtraining gehad. Heb dus weer borst, triceps, front en side delts gedaan.

Push

Bench press
10x30
10x40
8x50
5x60
5x70
5x70
3x80 + 3 spot
Tevreden, gaat weer langzaam vooruit. Vorige keer deed ik 5x70 en 3x70 :)

Incline dumbbell press
9x20
8x20
7x20
Prima, voelde ook goed aan.

Cable bench press
12x23
12x23
12x23

Cable crossover
10x14
10x14
10x14
Mwa, maar voelde beter dan vorige keer dus blijf oefenen met hoe alles af te stellen.

Dumbbell shoulder press
10x10
6x14
7x14
7x14
Epic weak :roflol::roflol::roflol:

Side raises
3 setjes
Ga deze aan einde doen want dips hierna voelde ik teveel in mn schouder dus heb daar rustig aan gedaan. Wss supersetten met front raises.

Dips
5xbw
5xbw
5xbw
Rustig gedaan.

One arm reverse pushdown
5 setjes elke arm om en om zonder rust
Echt hele sicke burn in mn triceps, heb ik volgens mij nog nooit zo gehad. Hele lekkere oefening en doordat ik zonder rust deed had ik ook in een korte tijd een hele goeie pomp. Was niet eens zo heel zwaar voor conditie dus dat is mooi.

Nog wat gewone pushdowns gedaan maar hou het op de one arm reverse. Volgende keer waarschijnlijk nog wat meer setjes omdat ik vrij snel klaar was ermee en het echt een goeie oefening is voor mn triceps :)

Trainingsduur: 65 min

Rating:
Chest: 4/5; iets minder burn dan voorheen
Delts: 4/5; qua kracht k*t maar wel sicke burn
Triceps: 5/5; voelde erg goed

Opmerking:
Side raises wss supersetten met front raises en helemaal aan het einde doen zodat dat niet mn dips beïnvloedt. Meer setjes pushdowns want dat voelde echt super aan.

Op naar de 100 BP ! Gaat goed jay

Ik sta bij squats ook iets breder, en met de voeten naar buiten.. Anders raak ik ook gauw uit balans.
Sterke bench ook, logisch dat dumbell shoulder press dan minder goed gaat. :p

Kijk is aan, er wordt thuis getraind. Wat heb je aan gear?
Trainingen gaan goed, veel volume bij de leg extensions. Why?
Tja shoulder press, dat resultaat is logisch.

Op naar de 100 BP ! Gaat goed jay

Thanks man! Achja die 100 bp zal nog wel ff duren maar zit iig weer wat vooruitgang in ;)

Ik sta bij squats ook iets breder, en met de voeten naar buiten.. Anders raak ik ook gauw uit balans.
Sterke bench ook, logisch dat dumbell shoulder press dan minder goed gaat. :p

Ja breed staan voelt echt veel chiller aan, kon meteen een stuk dieper komen. Ja ben wel tevreden met bench en was wel te verwachten dat het ten koste ging van shoulder press :o

Kijk is aan, er wordt thuis getraind. Wat heb je aan gear?
Trainingen gaan goed, veel volume bij de leg extensions. Why?
Tja shoulder press, dat resultaat is logisch.

Jaja zeker alleen heb een tijdje niet thuis getraind omdat ik dus ook een abbo heb bij een gym en daar heb je gewoon wat meer keus qua dumbbells en machines/cables. Maak wel een keer foto van wat ik heb.

Ja veel volume bij leg extensions omdat die oefening niet veel energie kost. Bij leg press en squat sta ik echt te hijgen na 1 setje en bij leg extensions niet dus door wat meer volume te doen kan ik in 1 uur trainen toch nog een respectabel volume doen. En bovendien vind ik het ook een fijne oefening om te doen, heb er altijd een goeie burn en hoef het niet eens zo heel zwaar te doen.

Ja idd shoulder press was te verwachten, komt ook wel doordat mn triceps vrij weinig aankunnen momenteel. Heb een periode gehad waarbij mn triceps verhoudingsgewijs sterk waren en zette doen ook veel pr's neer op de presses. Afgelopen tijd heb ik vooral op techniek gefocust door minder uit mn triceps te drukken en merk wel dat mn mind muscle connection daardoor beter is. Enige nadeel is dan dat ik minder druk maarja liever krachtsverlies dan massa verlies :)

Ja breed staan voelt echt veel chiller aan, kon meteen een stuk dieper komen. Ja ben wel tevreden met bench en was wel te verwachten dat het ten koste ging van shoulder press :o

Heb ik dus ook, zo is het prima te doen.. hoewel squatschoenen mij ook wel wat lijken, alleen ****ing prijzig :o Die shoulder press komt wel weer, gewoon blijven doen :D

Heb ik dus ook, zo is het prima te doen.. hoewel squatschoenen mij ook wel wat lijken, alleen ****ing prijzig :o Die shoulder press komt wel weer, gewoon blijven doen :D

Ik gebruik ook geen squatschoenen maar heb van die gymschoenen met een soort van steunzool erin omdat ik een beetje de neiging heb door te zakken als ik sta. Door die schoenen sta ik ook wel steviger voor mn gevoel.

Ja shoulder press komt zeker wel weer. Moet gewoon weer beetje aan schema wennen want ben afgelopen tijd echt veel gewisseld. Nu dus maar gewoon terug naar PPL omdat ik dat eerder gedaan heb en dat toen ook goed beviel. En nu hopelijk wat langer volhouden dan de andere schema's ;)

Net een pulltraining gedaan. Has vannacht k*t geslapen dus vanmiddag maar ff 2 uurtjes gepakt, voelde mij meteen fitter :D

Pull

Bent over row
12x30 (laat ik volgende keer weg)
10x40
10x50
8x60
6x70
8x70

Wide grip low row (nieuw)
12x43
12x50
12x50
12x50
Voelde oke, niet super ofzo :o

Close grip lat pull down (nieuw)
12x43
12x50
12x50

Rack pulls
5x60
5x80
4x100 (grip fail :o:o)
5x120
3x140 (met speling) pr
Vanaf 120kg maar stang neergelegd en opnieuw gepakt, heet volgens mij deadstop ofzo (althans bij deadlift dacht ik) omdat grip weer te wensen over liet. Bij 140kg met belt gedaan en had wss nog 2 reps gekund dus dat is mooi.

Cable upright rows superset facepulls
12x30 ss 12x23
12x36 ss 12x30
12x36 ss 12x30
Echt heerlijke superset is dit, voelt super chill in rear delts en traps.

Hierna een shitload aan curls gedaan en nog wat wrist curls en reverse wrist curls voor onderarmen :)

Trainingsduur: 75 min :o (kwam door rust bij rackpulls en door vrij veel curls)

Rating:
Back: 4/5; bor en rack pulls voelden goed alleen seated row ga ik volgende keer gewoon close grip doen want vind dat wide grip gebeuren een beetje onzin allemaal en close grip voelt gewoon natuurlijker aan.
Delts: 4.5/5; goeie burn in rear delts en traps, volgende keer denk ik 5 setjes ipv 3 en minder curls
Armen: goeie pomp in biceps en onderarmen maar ga wel wat minder oefeningen voor biceps doen.

Opmerking:
Seated row dus van wide grip naar close grip terug veranderen. Voor de rest dus meer setjes voor schouders en minder voor biceps. Rack pulls ook met deadstop doen of hoe dat ook heet. Maakt wel een herrie elke keer die barbell op die haken maarja voor mij is dat beter anders fail ik steeds op grip en nu kon ik gewoon vrij makkelijk door tot 140kg terwijl als ik zonder deadstop deed bij 100kg al gripproblemen had.

Laatst bewerkt:
Hoezo heb je minder geslapen?
Verder nette training gast, beetje jammer van je grip
en ja 75 min, who cares. Zolang jij je maar gegeven hebt.

Hoezo heb je minder geslapen?
Verder nette training gast, beetje jammer van je grip
en ja 75 min, who cares. Zolang jij je maar gegeven hebt.

Was gewoon vrij vroeg wakker dat is alles ;)

Ja grip is altijd een issue geweest vandaar dus ook de wrist curls voor onderarmen.

Gaat lekker aan deze kant !

Op de goeie weg

Terug
Naar boven