XXL Nutrition

Jay's log: een nieuwe start

• Topic Starter Topic Starter
Net push gedaan. Ga vanaf nu wat meer in woorden loggen aangezien gewichten mij niet zoveel interesseren. Ga dus meer op gevoel af en heb er voor mijzelf dus meer aan als ik op die manier ga loggen.

Push

Nou eerst dus begonnen met bench press. 4 opwarm setjes van 30-60kg en ver van failure blijven. Dan nog 1 setje 70kg en 1 setje 80kg. Bij laatste setje kreeg ik bij vrij veel herhalingen spot maar dat vind ik fijn aangezien ik spotted bp meer in mn chest voel en dan ook echt mn chest leegtrek. Voelde dus goed aan, pomp was prima.

Dan incline dumbbell press met 20kg dumbbells per kant. 8-8-10 reps, voelde prima, goed stretch in chest want liet ze ook iets dieper zakken.

Cable bench press, 3 setjes 15 reps op 23kg per kant. Epic burn, was mentaal heel zwaar maar heb mijzelf erdoorheen gepushed.

Dan als cable crossover als laatste voor chest. 14kg per kant bleek een prima gewicht te zijn om 3 setjes 10-15 reps te voltooien :)

Dumbbell shoulder press met 14kg per kant, lekker strikt gedaan. Langzaam naar beneden en ook wat dieper dan normaal. Voelde erg goed aan ook.

Vervolgens pushdowns gedaan. Vrij strikt uitgevoerd allemaal, brandde echt als een gek en had een hele sicke pomp. Volgende keer ga ik dit wel als laatste oefening doen.

Als laatste side raises superset front raises maar ga deze volgende keer na dbsp doen. Gewoon 3 setjes gepompt, gewicht boeit geen ene ster net als bij pushdowns haha :p

Bench press
12x30
10x40
7x50
5x60
5x70
3x80 + 4 spot

Incline dumbbell press
8x20
8x20
10x20

Cable bench press
15x23
15x23
15x23

Cable crossover
10x14
10x14
15x14 (lol kon opeens meer reps hier)

Dumbbell shoulder press
12x10
8x14
8x14
8x14

One arm reverse pushdown
8 setjes in totaal, is vrij veel i know maar wil het gewoon ff proberen.

Side raises superset front raises
3 setjes

Trainingsduur: 55 min (ja ik kan het wel :P)

Rating:
Chest: 5/5; voelde mij mentaal sterk, pomp was goed, burn was goed, mind muscle connection was goed.
Delts: 5/5; goeie mmc, goeie burn, voelde helemaal goed
Triceps: 5/5; lekker strikt gedaan, vrij veel setjes en voor ik het wist zaten mn triceps vol :D

Opmerking:
Lekker weer op gevoel getraind. Niet eens zo zwaar maar dat is ook niet nodig als je op massa traint. Mmc was prima, had bij geen enkele oefening het gevoel dat het beter kon dus dat is mooi. Volgende keer dus side raises superset front raises na dbsp en eindigen met pushdowns :)

Laatst bewerkt:
Vandaag benen gedaan. Stond op met pijn in mn linkerknie dus twijfelde om benen te gaan doen. Had gister bijna de hele dag gelopen en dat waren mn benen echt niet gewend. Eenmaal in de sportschool viel de pijn wel mee en ben ik toch maar legs gaan doen :cool:

Legs

Squat
5x30
5x40
5x50
5x60
3x70
3x80
Tevreden hiermee :)

Leg press
12x100
12x100
12x100
12x100
12x100
Dat feeling hhnngggg :D

Romanian deadlift
10x50
8x60
8x60
10x60

Leg extension
10x43
10x43
10x43
10x43
10x43

Lying leg curl
10x23
10x23
10x23

Seated leg curl
10x36
10x36
10x36
That burn.

Nog seated calf raises en heel raises na.

Trainingsduur: 60 min

Rating:
Quads: 4/5; goeie burn bij lp, leg extension en squat iets minder
Hams: 4/5; rdl voelde ik teveel in rug dus ga miss qua volgorde wisselen, leg curls voelden wel goed
Kuiten: 4/5; goeie burn

Opmerking:
Tevreden met legtraining op zondagmorgen. RDL wss na leg curls doen ofzo want hoop het dan meer in hams te voelen. Squat gaat beetje bij beetje omhoog. Ga denk ik wel low reps doen want sta nu ook niet meer zo te hijgen als voorheen (zoals bij leg press wel het geval is).

Lekkere training Jay op zo'n vroege zondag ochtend! Squats gaan je ook goed af.

Lekker bezig man :thumbs:

Oeh, pas je wel op met je knie? (ik weet het, klinkt als je moeder)
Maar verder prima trainingen!
Boeie dat je spot mee werkte, gewicht is immers maar een gereedschap om jouw doel te bereiken.

Pull

Bent over row
10x40
10x50
8x60
10x50
10x50
10x50

Vertical traction
10x79
10x70
10x70

Seated row
12x57
12x57
12x57

Lat pull down
10x43
10x43
12x43

Rack pulls
5x70
5x90
5x110
3x130 (met belt)
3x150 pr (met belt)

Cable upright rows superset facepulls
12x36 ss 12x30
12x36 ss 12x30
12x36 ss 12x30

Nog wat concentration curls maar moest haasten want gym ging bijna dicht :rolleyes:

Rating:
Back: 3/5; vrij veel volume gedaan maar niet altijd even goeie mmc dus ga denk ik andere volgorde doen, wel lekkere pr op rack pulls
Delts: 4/5; goeie burn
Biceps: 2/5; moest haasten

Opmerking:
Andere volgorde qua rugoefeningen volgende keer want rack pulls voel ik erg goed in mn rug dus ga die dan niet meer als laatste doen. Kost bovendien ook veel energie dusja hoop er nu dan toch meer uit te halen. Ben ook erg blij met pr want vind het ook wel een vette oefening om te doen. Seated rows dus weer close grip gedaan en dat voelde weer vertrouwd aan. Vertical traction er ook maar in gedaan. Lpd volgende keer maar eens one arm proberen ook beetje voor symmetrie.

Laatst bewerkt:
Mooie training man, wat rustiger aan gedaan op de BOR?
Fijne feestdagen!

Mooie training man, wat rustiger aan gedaan op de BOR?
Fijne feestdagen!

Ja ff wat rustiger aan gedaan. Bor voelt de laatste tijd wat minder chill dus weer even aan techniek werken. Rack pulls ging gelukkig wel lekker dusja toch nog een positief gevoel overgehouden aan de training want de rest ging voor mn gevoel echt ruk :o

En jij ook fijne feestdagen he :)

Lekkere rug training man! En die PR op je rackpull is nice, de magische 150 :P
Prettige kerstdagen!

Misschien is een idee om je BOR wat lichter te pakken en hem iets naar voren uit te stoten. Zodat je wat meer op je negatieve richt.
Gigantisch zwaar en brand erg goed.
Beetje jammer van je biceps. Aangezien die wat achter lopen. Wellicht een idee om na drie weken een pull training te doen waarbij je iets meer richt op de biceps?

Doe zelf om de drie weken een push waarbij ik begin met de schouders, aangezien die bij mij wat meer aandacht verdienen.

Verder een mooie training

Lekkere rug training man! En die PR op je rackpull is nice, de magische 150 :P
Prettige kerstdagen!

Ja haha de magische 150, ging wel lastig die 3e rep maarja niet alles hoeft natuurlijk makkelijk te gaan. En jij ook fijne kerstdagen!

Misschien is een idee om je BOR wat lichter te pakken en hem iets naar voren uit te stoten. Zodat je wat meer op je negatieve richt.
Gigantisch zwaar en brand erg goed.
Beetje jammer van je biceps. Aangezien die wat achter lopen. Wellicht een idee om na drie weken een pull training te doen waarbij je iets meer richt op de biceps?

Doe zelf om de drie weken een push waarbij ik begin met de schouders, aangezien die bij mij wat meer aandacht verdienen.

Verder een mooie training

Ik ga bor sowieso anders aanpakken. Waarschijnlijk low reps omdat ik de neiging heb om wat te cheaten als ik te hoog in reps ga. Dus ik zit te denken om rond de 5 reps te blijven qua werksetjes. Dan heb ik altijd nog seated rows en lat pull down als oefeningen om volume te maken want bor en rack pulls doe ik het liefste low reps ivm techniekverlies als ik hoger in reps ga zitten.

Ja van biceps is jammer idd, achja volgende keer beter want zat nu ook met sluitingstijd en heb dat normaal niet :)

Fijne feestdagen trouwens!

---------- Toegevoegd om 16:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:36 ----------

Vandaag maar weer eens thuis trainen want gym is natuurlijk dicht. Was mentaal een heel erg zware training. Voelde mij sws niet helemaal fit en had weinig energie. Dan zijn trainingen echt super zwaar :(

Push

Bench press
12x30
12x40
8x50
5x60
5x70
3x80
3x80
3x80 vpr
Laatste setje was wel heavy.

Incline dumbbell press
12x20
12x20
9x20
Prima mmc! Alleen bij laatste setje deed rechts wat moeilijk.

Incline dumbbell flyes
12x10
12x10
12x10
Goeie mmc. Was nog best zwaar want deed het langzaam.

Dumbbell shoulder press
10x10
10x15
6x15
6x15
Wel goeie feeling maar qua kracht weer k*t :o

Side raises superset front raises
3 setjes

Kickbacks
3 setjes
That burn.

Trainingsduur: 75 min

Rating:
Chest: 4/5; was mentaal heel zwaar dus had wat extra rust genomen. Wel goeie mmc maar kostte veel energie.
Delts: 3/5; qua kracht erg k*t en mmc kostte ook veel energie
Triceps: 4/5; goeie burn maar was wel al een beetje leeg

Opmerking:
Vind wel dat de laatste tijd de trainingen erg moeizaam gaan. Kan ook door het jaargetijde komen maar het kost echt super veel energie. Gister ging ook k*t en vandaag eigenlijk ook niet zo lekker. Even kijken hoe het verder gaat anders gewoon weer een rustweek inlassen.

---------- Toegevoegd om 19:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:05 ----------

Net gegourmet met de familie, dus aan kcal geen gebrek :P

Ook wat cadeaus gekregen. Onder andere een blender dus ben daar erg blij mee want normaal mixte ik mn shakes altijd met een lepel dusja nu gaat het een stuk beter gemengd worden. Verder ook borderlands 2 game of the year edition voor xbox 360 :D

Nog wat picca's van homegym. Is niet bijzonder veel maar kan er prima trainingen mee doen:

t6x9i0.png

- Olympische stang 180cm (15kg)
- Ez bar (2kg)
- Triceps stang/hammer stang (gebruik ik bijna nooit dus weet niet hoeveel die weegt :P)
- 2 dumbbells (1.5kg)
- 15kg aan 30 mm schijven (4 van 2kg, 4 van 1.25kg, 4 van 0.5kg)
- 125kg aan 50 mm schijven (2 van 20kg, 2 van 15kg, 2 van 10kg, 4 van 5kg, 4 van 2.5kg, 4 van 1.25kg)
- Opbergrek
- Press rack (in hoogte verstelbaar)
- Bench (incline/decline/flat) met preacher curl en leg extension/lying leg curl
- 7 sluitingen (2 voor ez, 2 voor 180cm stang, 2 voor triceps stang, 1 voor leg extension/lying leg curl)

Laatst bewerkt:
Zit niet zoveel op dbb maar zal proberen te volgen man :)

Pull

Barbell bent over row
12x40
10x50
5x60
5x70
5x75
5x75

Vertical traction
12x61
12x70
12x79
10x89
8x98
Lekker!

Seated row
12x64
12x70
8x77
Volgende keer 3 setjes van 77kg.

Cable upright row superset facepulls
12x36 ss 12x30
12x36 ss 12x30
12x36 ss 12x30

Side raises
3 setjes

Curls
Concentration curl en incline dumbbell curl 2 setjes pompen.

Lying leg curl
12x23
10x30
10x30

Seated leg curl
12x36
12x36
Dat burn

Nog wat calf raises na.

Rating:
Back: 4.5/5; goeie pomp, goeie feeling
Delts: 4/5; goeie burn maar supersetje was conditioneel erg zwaar, traps stonden als vanouds weer in de fik :D
Biceps: 4/5; had nu wel genoeg tijd :P
Hams: 4/5; goeie burn
Calfs: 4/5; goeie burn

Opmerking:
Prima training zo in de ochtend. Bor voelde al beter nu ik het wat lager in herhalingen deed. Benen gingen ook lekker :)

Is ipv BOR pendlay row dan niet een optie? Weet niet hoe je je BOR uitvoert?

Verder chille trainingen, lijken op die van mij. Daarom ook wel interessant, ik heb alleen wat lager volume :p

Is ipv BOR pendlay row dan niet een optie? Weet niet hoe je je BOR uitvoert?

Verder chille trainingen, lijken op die van mij. Daarom ook wel interessant, ik heb alleen wat lager volume :p

Ik doe bor met overhandse close grip, dus niet de pinken op de ringen maar iets smaller (vergelijkbaar met cgbp volgens mij). Bij pendlay leg je toch elke rep de barbell weer op de grond ofzo, dat lijkt mij niet echt chill eigenlijk want wil wel spanning op mn rug houden.

En ja vind die push/pull trainingen ook wel chill. Wel vrij veel volume maarja daar hou ik wel van :D

Terug
Naar boven