Fitness Seller

Jay's log: een nieuwe start

Hehe we liggen wel gelijk op de bench denk ik :D
Mooie training! Jelly op chest pomps

• Topic Starter Topic Starter
Hehe we liggen wel gelijk op de bench denk ik :D
Mooie training! Jelly op chest pomps

Als je zo doorgaat haal je mij wel in denk ik. Je kracht gaat echt ziek snel vooruit namelijk ;)

En hoezo ben je jelly op chest pomp, heb je problemen met techniek of is het wat anders?

Als je zo doorgaat haal je mij wel in denk ik. Je kracht gaat echt ziek snel vooruit namelijk ;)

En hoezo ben je jelly op chest pomp, heb je problemen met techniek of is het wat anders?

Sinds ik 2 oefeningen voor de borst doe in een UB schema, voel ik de pomp niet echt meer.
In me oude gym trainde ik meer met een split waarbij ik 3-4 chest oefeningen deed en het altijd wel lekker voelde. Maar geen pomp wil niet zeggen geen groei, dus ik ga niet zeuren :)

Nog een training dit weekend of rust je dan altijd?:D

Sterke bench kerel, mooie training!

Prima bench weer!

Sinds ik 2 oefeningen voor de borst doe in een UB schema, voel ik de pomp niet echt meer.
In me oude gym trainde ik meer met een split waarbij ik 3-4 chest oefeningen deed en het altijd wel lekker voelde. Maar geen pomp wil niet zeggen geen groei, dus ik ga niet zeuren :)

Nog een training dit weekend of rust je dan altijd?:D

Ik doe borst en rug om en om dus borst-rug-borst-rug en krijg daar op zich een goeie pomp van. Denk wel dat techniek zeker invloed heeft op de pomp die je krijgt. Ik weet niet of je bij bench vrij langzaam naar beneden gaat maar dan voel je het ook wat meer branden zegmaar. En ja ik deed gister 4 chest en je merkt dan wel dat de pomp groter is maar op zich moet je met 2 oefeningen ook een eind komen. Techniek is echt belangrijk en voornamelijk bij chest want had vroeger ook wel problemen met bench hoor. Dat het niet goed voelde in pecs enzo maar de laatste tijd heb ik wel echt op techniek gefocust, vind dat toch wel belangrijk.

Flyes doe ik meestal als afsluiter alleen in een ub schema hou ik het meestal op bp en incline dbp. En nee pomp zegt niks inderdaad. Zolang je kracht op de bench vooruit gaat kun je wel veronderstellen dat je techniek goed is. Ik bedoel als je techniek ruk is, had je echt niet die progressie gemaakt die je nu hebt :)

Ja zondag waarschijnlijk een pull training, train momenteel 5x per week.

Sterke bench kerel, mooie training!

Thanks mannen!

Ik bench vrij weinig vanwege gebrek aan spotter, en ik ben iemand die elke training de max op wil zoeken, of het nu handig is of niet. Techniek bij de bench, als ik hem doe, is goed, daar ben ik zeker van. Leg bij elke set me schouders opnieuw neer, wat eigenlijk best veel kracht kost als de barbell al in me handen ligt. Anders zou me BP ook een stuk sterker zijn wss, als ik het vergelijk met dumbell presses.
Alleen doe ik maar 1 press en daar dips of flyes bij in een UB schema, voor me borst. Werk tegenwoordig bijna alleen maar met flat/incline dumbell presses ;)
5x per week trainen, good old times :o

Ik bench vrij weinig vanwege gebrek aan spotter, en ik ben iemand die elke training de max op wil zoeken, of het nu handig is of niet. Techniek bij de bench, als ik hem doe, is goed, daar ben ik zeker van. Leg bij elke set me schouders opnieuw neer, wat eigenlijk best veel kracht kost als de barbell al in me handen ligt. Anders zou me BP ook een stuk sterker zijn wss, als ik het vergelijk met dumbell presses.
Alleen doe ik maar 1 press en daar dips of flyes bij in een UB schema, voor me borst. Werk tegenwoordig bijna alleen maar met flat/incline dumbell presses ;)
5x per week trainen, good old times :o

Ja als je geen spotter hebt is het idd beter om met dumbbells aan de slag te gaan. Maar je kunt toch ook een willekeurig iemand aanspreken om te spotten. Bij mij in de gym praat ik ook veel met mensen en ken er ook veel dus heb er genoeg aan wie ik het kan vragen. Van te voren zeg ik altijd of ze pas helpen als ik het vraag want je hebt er ook een paar die elke herhaling willen helpen :mad:

Ja 5x per week klinkt veel vind ik maar op zich ben ik wel minder tijd kwijt per week dan met een ub/lb schema. Die trainingen duren meestal 1.5 uur (dus per week 6 uur) en nu ben ik per training 1 uur kwijt. Bovendien heb ik ook meer tijd voor een spiergroep dus een win win situatie :D

Ga je trouwens elke set tot failure of niet. Want als je dat niet doet kun je in principe gewoon alleen benchen. Het nadeel is dan wel dat je miss die laatste rep dan soms niet probeert uit veiligheid maarja op zich hoef je niet tot failure te trainen om progressie te maken.

Ik probeer MP,BP,SQ en DL progressief te verhogen. DL en SQ 2,5kg per training/week. BP meestal om de 2 weken omhoog met dumbells en anders de reps. MP wekelijks met gewicht of reps omhoog.
Dus bij die oefeningen ga ik vaak tot failure ja, omdat dat nodig is om een PR te zetten voor mij ;)
Ik laat soms 1 rep in de tank als ik nog 2 setjes erna krijg (3 werksetjes houd ik aan, wat soms 3 PR setjes zijn).
Doe MP en BP ook op dezelfde dag, waarvan 1 ervan PR time is. Mocht de MP als eerste zijn, dan kan ik BP wel gewoon met barbell doen omdat ik daarop dan niet meer voor een PR ga :) Maar blijf het riskant vinden met 3-5 reps, vooral omdat ik naar 3 reps ga wanneer ik gewicht verhoog wss.
Spotter zou kunnen ja, zie alleen toevallig op BP dagen niemand die me kan spotten omdat ze zelf ook druk bezig zijn met oefeningen / vrienden van elkaar spotten. Zie soms ook boys uit mijn klas die niet met mij mee willen trainen :o Maar is meestal op LB dagen.

Ik probeer MP,BP,SQ en DL progressief te verhogen. DL en SQ 2,5kg per training/week. BP meestal om de 2 weken omhoog met dumbells en anders de reps. MP wekelijks met gewicht of reps omhoog.
Dus bij die oefeningen ga ik vaak tot failure ja, omdat dat nodig is om een PR te zetten voor mij ;)
Ik laat soms 1 rep in de tank als ik nog 2 setjes erna krijg (3 werksetjes houd ik aan, wat soms 3 PR setjes zijn).
Doe MP en BP ook op dezelfde dag, waarvan 1 ervan PR time is. Mocht de MP als eerste zijn, dan kan ik BP wel gewoon met barbell doen omdat ik daarop dan niet meer voor een PR ga :) Maar blijf het riskant vinden met 3-5 reps, vooral omdat ik naar 3 reps ga wanneer ik gewicht verhoog wss.
Spotter zou kunnen ja, zie alleen toevallig op BP dagen niemand die me kan spotten omdat ze zelf ook druk bezig zijn met oefeningen / vrienden van elkaar spotten. Zie soms ook boys uit mijn klas die niet met mij mee willen trainen :o Maar is meestal op LB dagen.

Ok was gewoon benieuwd. Je gaat prima dus gewoon doorgaan zoals je nu doet ;)

Net pull gedaan op de vroege zondag morgen. Met bor kan ik alleen niet echt een lekkere houding vinden. Ik doe mn benen vrij ver uit elkaar (sumo stand) maar als ik mn benen dicht bij elkaar doe dan komen mn handen langs mn schenen en dat is ook niet echt chill, dus iemand tips?

Pull

Bent over row
wu
5x60
5x60
5x60
Laatste 2 setjes onderhands, dat voelt toch beter aan. Bij overhands kan ik mn polsen niet recht houden. Net als bench dit met 2.5kg per training/2 trainingen raisen. Maar eerst techniek op orde krijgen :)

Vertical traction
wu
10x79
10x79
10x79
Lekkere pomp in lats.

One arm lat pull down
12x36 (l) + 12x36 (r)
12x36 (l) + 12x36 (r)
12x36 (l) + 12x36 (r)
Volgende keer verzwaren denk ik.

Seated row
12x64
12x64
12x64
Voelde lekker aan.

Dumbbell rear delt row
12x5
12x5
12x5
Lightweight maar voelde goed :)

Seated dumbbell shrugs
12x16
12x16
12x16
Lekker langzaam gedaan, brandde als een gek. Volgende keer denk ik 18kg.

Incline dumbbell curls
12x12
12x12
9x12
Links voel ik nooit echt lekker, wss doordat die voorloopt qua kracht ofzo. Rechts brandt altijd als een gek.

Hierna nog wat preacher curls en facepulls gedaan. Volgende keer denk ik ook roeien als afsluiter voor wat cardio.

Rating
Back: 4.5/5; goeie pomp, goeie feeling, gewichten ook prima
Rear delts: 4/5; voelde goed, facepulls ook prima als afsluiter
Traps: 4.5/5; brandde goed ook van facepulls
Biceps: 4/5; curls gingen wel prima, wel al wat voorvermoeid van rugoefeningen

Opmerking
Bepaalde oefeningen dus raisen volgende keer. Op techniek letten bij bor en roeien als afsluiter.

lekkere training man!

Ben ook benieuwd daar pics van je benen!

Deze keer komt het goed ;)

Thanks kerel!

Ben ook benieuwd daar pics van je benen!

Deze keer komt het goed ;)

Ja komt echt nog wel een keer :P

Qua omvang: rechts: 61 cm, links: 59.5 cm

Kun je alvast een beetje een beeld krijgen. Mijn legs zijn altijd al redelijk klein geweest, weet iig wel dat er al flink wat omvang bij is tov van het begin dusja eigenlijk gewoon een kwestie van geduld houden. Er zijn namelijk al flink wat broeken doorheen en die broek die ik nu heb begint ook weer strak te zitten dus dat is altijd een goede indicatie dat je benen groeien :)

Prima training bro!

Nette training gaat lekker vooruit. Krijg je bij onderhands niet last van je biceps gezien ze dan harder me werken?

Flinke training weer!
Had precies hetzelfde probleem bij de BOR dus ben met die oefening gestopt tijdelijk, geen tips vanaf mijn kant dus.

Heb je trouwens een samenvatting van je doelen op korte termijn?
Edit: je beginpost maakt het duidelijk ;)

Nette training gaat lekker vooruit. Krijg je bij onderhands niet last van je biceps gezien ze dan harder me werken?

Thanks!

En nee heb geen last van mn biceps, voel die sowieso niet echt veel bij rugoefeningen.

Flinke training weer!
Had precies hetzelfde probleem bij de BOR dus ben met die oefening gestopt tijdelijk, geen tips vanaf mijn kant dus.

Heb je trouwens een samenvatting van je doelen op korte termijn?

Welke oefening doe je nu dan ipv bor, db rows?

Korte termijn: 80kg, 12%
Heb geen tijdslimiet daarvoor, kijk gewoon wel wanneer dat gebeurt. Vind dat gainen in een bepaalde tijd nooit echt chill, ga ik toch ongemerkt meer eten. Zolang ik progressie maak is het gewoon een kwestie van tijd voordat ik die 80kg haal :)

Doe nu inderdaad meestal 1x db rows en 1x t-bar row. T-bar vind ik ook niet ideaal, maar voel die wel burnen :)
Je zit al op 79kg dus dat komt goed!

Doe nu inderdaad meestal 1x db rows en 1x t-bar row. T-bar vind ik ook niet ideaal, maar voel die wel burnen :)
Je zit al op 79kg dus dat komt goed!

Je zou ook eens seated cable rows kunnen proberen, vind die echt super chill :D

En ja 80kg komt al redelijk in zicht. Vanochtend weer 79.1kg dus kom steeds iets dichterbij. Blijft afgelopen dagen wel een beetje schommelen tussen 78.8 en 79.1 maar ten opzichte van 1 maand geleden zit er toch wel 1kg aan. Zal ook wel vocht zijn maar zit iig weer een (lichte) stijging in mn gewicht.

Terug
Naar boven