ShadyNG
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 688
- Lengte
- 1m80
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hehe we liggen wel gelijk op de bench denk ik
Mooie training! Jelly op chest pomps

Als je zo doorgaat haal je mij wel in denk ik. Je kracht gaat echt ziek snel vooruit namelijk
En hoezo ben je jelly op chest pomp, heb je problemen met techniek of is het wat anders?

Sinds ik 2 oefeningen voor de borst doe in een UB schema, voel ik de pomp niet echt meer.
In me oude gym trainde ik meer met een split waarbij ik 3-4 chest oefeningen deed en het altijd wel lekker voelde. Maar geen pomp wil niet zeggen geen groei, dus ik ga niet zeuren
Nog een training dit weekend of rust je dan altijd?![]()

Ik bench vrij weinig vanwege gebrek aan spotter, en ik ben iemand die elke training de max op wil zoeken, of het nu handig is of niet. Techniek bij de bench, als ik hem doe, is goed, daar ben ik zeker van. Leg bij elke set me schouders opnieuw neer, wat eigenlijk best veel kracht kost als de barbell al in me handen ligt. Anders zou me BP ook een stuk sterker zijn wss, als ik het vergelijk met dumbell presses.
Alleen doe ik maar 1 press en daar dips of flyes bij in een UB schema, voor me borst. Werk tegenwoordig bijna alleen maar met flat/incline dumbell presses
5x per week trainen, good old times![]()

Maar blijf het riskant vinden met 3-5 reps, vooral omdat ik naar 3 reps ga wanneer ik gewicht verhoog wss.
Maar is meestal op LB dagen.Ik probeer MP,BP,SQ en DL progressief te verhogen. DL en SQ 2,5kg per training/week. BP meestal om de 2 weken omhoog met dumbells en anders de reps. MP wekelijks met gewicht of reps omhoog.
Dus bij die oefeningen ga ik vaak tot failure ja, omdat dat nodig is om een PR te zetten voor mij
Ik laat soms 1 rep in de tank als ik nog 2 setjes erna krijg (3 werksetjes houd ik aan, wat soms 3 PR setjes zijn).
Doe MP en BP ook op dezelfde dag, waarvan 1 ervan PR time is. Mocht de MP als eerste zijn, dan kan ik BP wel gewoon met barbell doen omdat ik daarop dan niet meer voor een PR gaMaar blijf het riskant vinden met 3-5 reps, vooral omdat ik naar 3 reps ga wanneer ik gewicht verhoog wss.
Spotter zou kunnen ja, zie alleen toevallig op BP dagen niemand die me kan spotten omdat ze zelf ook druk bezig zijn met oefeningen / vrienden van elkaar spotten. Zie soms ook boys uit mijn klas die niet met mij mee willen trainenMaar is meestal op LB dagen.

Ben ook benieuwd daar pics van je benen!
Deze keer komt het goed![]()

Nette training gaat lekker vooruit. Krijg je bij onderhands niet last van je biceps gezien ze dan harder me werken?
Flinke training weer!
Had precies hetzelfde probleem bij de BOR dus ben met die oefening gestopt tijdelijk, geen tips vanaf mijn kant dus.
Heb je trouwens een samenvatting van je doelen op korte termijn?

Doe nu inderdaad meestal 1x db rows en 1x t-bar row. T-bar vind ik ook niet ideaal, maar voel die wel burnen
Je zit al op 79kg dus dat komt goed!