Fitness Seller

Jay's log: een nieuwe start

• Topic Starter Topic Starter
Ah, looking good bro. Blijf erbij dat wij aardig gelijk liggen, jij staat net iets droger met ~1-1,5% en ik weeg 2-2.5kg meer, fair match :thumbs:

Haha idd :)
Wat schat je mn bf trouwens want vind dat best lastig, zeker omdat kwaliteit van foto's ook echt k*t is. Miss maak ik binnenkort wel foto van hoe ik er 's ochtends bij sta want maak ze nu steeds 's avonds en dan heb ik al redelijk wat gegeten en is deel van definitie ook wel weg :o

lekker lb training, kom maar op met die foto

Ja pics komen eraan. Heb jullie wel gewaarschuwd dat ze redelijk skinny zijn
:trollface:

Erg lastig man, ben slecht in BF schatten :P
Bij mijn gym kreeg ik 12,5% te horen (dit was redelijk betrouwbaar), maar MitRenz van dit forum zat op dat moment op 11,5% volgens de meting, terwijl je bij hem een sixpack ziet en bij mij nog niks van abs (tenzij ik flex, dan zie je 2 mini blokjes). Ook naast alleen abs zag je bij hem veel meer definitie, daar kan nooit 1% verschil in hebben gezeten.

Denk dat die 12% bij jou aardig klopt en dat ik zelf gewoon op minstens 13,5% zit momenteel ;)
Ook net onder je borst / boven je abs zie je de lijnen bij jou al erdoorheen komen, wat bij mij totaal niet is.
Dat had ik zelfs niet na mijn cut dit jaar toen ik op 12% zat en je al wel wat abs zag :(

Ik heb wel een erg dikke huid vind ik zelf, dus als ik ga cutten dan ga ik op zuivel/lacoste letten.

Erg lastig man, ben slecht in BF schatten :P
Bij mijn gym kreeg ik 12,5% te horen (dit was redelijk betrouwbaar), maar MitRenz van dit forum zat op dat moment op 11,5% volgens de meting, terwijl je bij hem een sixpack ziet en bij mij nog niks van abs (tenzij ik flex, dan zie je 2 mini blokjes). Ook naast alleen abs zag je bij hem veel meer definitie, daar kan nooit 1% verschil in hebben gezeten.

Denk dat die 12% bij jou aardig klopt en dat ik zelf gewoon op minstens 13,5% zit momenteel ;)
Ook net onder je borst / boven je abs zie je de lijnen bij jou al erdoorheen komen, wat bij mij totaal niet is.
Dat had ik zelfs niet na mijn cut dit jaar toen ik op 12% zat en je al wel wat abs zag :(

Ik heb wel een erg dikke huid vind ik zelf, dus als ik ga cutten dan ga ik op zuivel/lacoste letten.

Het verschil natuurlijk ook wel per persoon wanneer je abs ziet. En ik neem momenteel alleen soyamelk wat betreft zuivel omdat daar geen lactose in zit.

Bij deze foto's van mn benen. Vind ze zelf niet heel groot maar ben wel van ver gekomen weet ik. Had vroeger namelijk altijd skinny jeans aan en daar kom ik nu echt met geen mogelijkheid meer in. Weet van mijzelf wel dat er al flink wat bij is, dus kun je nagaan hoe ze er vroeger uitzagen :eek:

Heeft ook zeker een half jaar geduurd voordat ik een goede workout had met benen. Want squat heeft mij nooit echt lekker gelegen en wist toen ook niet echt vervangende oefeningen daarvoor. In de eerste helft van dit jaar ook nog gesquat maar qua omvang niks bijgekomen. Kwam doordat core k*t deed en mn benen meer aankonden. Uiteindelijk dus weer teruggegaan naar leg press. Nu weer iets van 3cm erbij tov een paar maanden geleden dus hoop dit vast te kunnen houden.

2gy0ozk.png

20g03kh.png

t7oghl.png

Kan dus nog flink wat omvang bij, ook bij mn kuiten trouwens want heb daar niet echt aanleg voor volgens mij. Achja ik blijf gewoon doorgaan zoals nu en dan zie ik wel hoe het vordert :)

Lol @ die trollface :roflol:
Mirin legs @ low BF :o
Weet je ook wat ze meten nu?

Lol @ die trollface :roflol:
Mirin legs @ low BF :o
Weet je ook wat ze meten nu?

Ja haha moest wat, dacht doe gwn trollface #yoloswag

En hoezo vind je ze low bf dan want zie nog geen lijnen oid ???

Qua omvang:

Links: 60.5cm
Rechts: 62cm

Trouwens 1cm meer tov van vorige week ofzo, best raar eigenlijk. Zal wel met vochthuishouding te maken hebben want heb gewoon op dezelfde manier omvang gemeten ???

Valt toch wel mee allemaal ?
Heb ze erger en beter gezien maar iedereen begint ergens.
Ik heb hetzelfde, moet ook van ver komen maar lijkt me een heerlijk gevoel als het resultaat er komt door het harde werk.

Welk punt meten jullie eigenlijk ?, gewoon dikste punt of ergens op midden ?

Geen lijnen idd, komt door je beenhaar :trollface:
Nee maar serieus, je ziet wel dat er massa op zit en niet veel vet :thumbs:
Vind 62cm ook zeker niet slecht

Valt toch wel mee allemaal ?
Heb ze erger en beter gezien maar iedereen begint ergens.
Ik heb hetzelfde, moet ook van ver komen maar lijkt me een heerlijk gevoel als het resultaat er komt door het harde werk.

Welk punt meten jullie eigenlijk ?, gewoon dikste punt of ergens op midden ?

Wel fijn om te horen dat het meevalt :)

En ja het is een heerlijk gevoel dat je broeken strakker beginnen te zitten. Aan de andere kant is het ook wel een dure grap want zijn al 3 broeken doorheen ofzo en het zijn geen goedkope :o

En ik meet op dikste punt (bovenaan dus).

Geen lijnen idd, komt door je beenhaar :trollface:
Nee maar serieus, je ziet wel dat er massa op zit en niet veel vet :thumbs:
Vind 62cm ook zeker niet slecht

Ja i know, k*t beenhaar :(

Laatst bewerkt:
Ah ok, ja ik meet ze ook daar maar ook net boven knie en midden van been.
Die cm's komen vanzelf wel ;)

Wel fijn om te horen dat het meevalt :)

En ja het is een heerlijk gevoel dat je broeken strakker beginnen te zitten. Aan de andere kant is het ook wel een dure grap want zijn al 3 broeken doorheen ofzo en het zijn geen goedkope :o

En ik meet op dikste punt (bovenaan dus).

Heb ik ook man, oude kleren bewaren voor als ik weer ga cutten doet wonderen :roflol:
Pas nu zelfs weer in broeken met maatje 36 van toen ik nog op dit gewicht zat met BF 20%+ zo'n anderhalf jaar terug :p
Ook shirts enzo die heel lang te groot waren beginnen nu weer te passen van toen ik nog een fat man was

Heeft ook zeker een half jaar geduurd voordat ik een goede workout had met benen. Want squat heeft mij nooit echt lekker gelegen en wist toen ook niet echt vervangende oefeningen daarvoor
er is geen vervanging voor de squat imo

er is geen vervanging voor de squat imo

Ben dat wel met je eens maar vond gewoon dat leg press het dichtst in de buurt kwam. Had het wss iets anders moeten verwoorden. Maar aangezien ik op massa train wil ik er geen big issue van maken want mn benen groeien nu beter dan toen ik wel squatte :trollface:

Ik bedoel met leg press en split squats aangevuld met leg curls en leg extensions kun je ook gewoon prima trainingen neerzetten. Ze kunnen nooit op tegen de squat maar als je puur naar massa oefeningen voor de benen kijkt vind ik leg press zelf beter voor mij.

Hartstikke leuk dat anderen goed gainen op de squat, ik kijk liever naar wat goed voor mij werkt en in ben er proefondervindelijk achter gekomen dat leg press mij beter ligt. Ook toen ik net trainde boekten mn benen prima vooruitgang met leg press, alleen toen ik dus besloot te gaan squatten stagneerde dit helaas.

Laatst bewerkt:
Prima !

Maak je maar geen zorgen om je pootjes, je hebt een goede basis daar.
Ze groeien harder dan je denkt ;)
Waarom liggen Squats je niet lekker?

Vandaag push gedaan. Was een beetje moe van tevoren dus merkte dat wel aan het begin van de training. Op een gegeven moment kwam er wel een punt waarop het wat beter ging en ik wat meer energie kreeg :cool:

Push

Bench press
wu
5x60
5x60
5x70
4x80 + 1 spot
Tevreden hiermee. Volgende keer denk ik 3x5x62.5 en dan 1 setje repout ofzo.

Incline dumbbell press
10x18
10x18
8x18
Voelde goed, was wel echt brak hier. Volgende keer denk ik 20's.

Cable crossover
12x18
12x18
12x18
Ook hier vrij brak en gewoon verstand op nul en lekker langzaam doen.

Dumbbell shoulder press
10x10 (was echt te licht, next time 12 of 14 ofzo)
8x16
8x16
8x18
Not bad, vanaf hier voelde ik mij al beter :)

Cable bench press (gewicht per kant)
12x23
12x23
12x23
Deze oefening heb ik een tijdje ipv normale bench gedaan en voelt echt heerlijk in pecs. De bewegingsvrijheid van dumbbells en bovendien heb je ook geen spotter nodig.

One arm side raises
12x6 (l) + 12x6 (r)
12x6 (l) + 12x6 (r)
12x6 (l) + 12x6 (r)
Dat burn. Voor de rechterschouder is het wel makkelijker.

Triceps pushdown
12x43
12x43
12x43
Vrij langzaam gedaan, kon nog wel strikter.

Dips
10xbw
8xbw
Extra gedaan, stond niet op de planning anders had ik dit wss na cable bench gedaan. Toch wel tevreden hiermee na de presses en triceps isolatie. Misschien ook een keertje weighted doen :)

Rating
Chest: 4/5; voelde op zich prima ondanks brakheid, gewichten ook wel ok
Delts: 4.5/5; kracht prima, techniek prima, burn prima
Triceps: 4.5/5; goeie burn van pushdown en ook dips voelde erg lekker aan als afsluiter

Opmerking
Enkele oefeningen raisen denk ik next time. Dips denk ik nog 1 training op bw doen en dan miss raisen.

Maak je maar geen zorgen om je pootjes, je hebt een goede basis daar.
Ze groeien harder dan je denkt ;)
Waarom liggen Squats je niet lekker?

Thanks. En squats liggen niet lekker door zwakke core. Mn benen konden zegmaar meer gewicht aan dan mn core waardoor mn benen nauwelijks groeiden. Bovendien kreeg ik ook ademhalingsproblemen van squatten dus uiteindelijk besloten om op leg press te focussen.

Core maak ik nu sterker dmv planks. Train mn abs thuis buiten mn trainingen om en merk wel dat mn core sterker wordt. Moet zeggen dat ik squats ook geen moment gemist heb afgelopen trainingen. Ook qua progressie merk ik gewoon dat er meer cm's bijkomen op mn benen door leg press. Toen ik squatte zijn mn benen praktisch niks gegroeid omdat ik door mn core dus niet zwaarder kon. Dus ik probeer nu aan die 'zwakke schakel' te werken :)

Nette training weer kerel.
Wel mooi dat je in de training groeide als het ware :)

Sterk op de presses bra, nais.

goeie training man ;)

Terug
Naar boven