Vandaag push gedaan. Was een beetje moe van tevoren dus merkte dat wel aan het begin van de training. Op een gegeven moment kwam er wel een punt waarop het wat beter ging en ik wat meer energie kreeg
Push
Bench press
wu
5x60
5x60
5x70
4x80 + 1 spot
Tevreden hiermee. Volgende keer denk ik 3x5x62.5 en dan 1 setje repout ofzo.
Incline dumbbell press
10x18
10x18
8x18
Voelde goed, was wel echt brak hier. Volgende keer denk ik 20's.
Cable crossover
12x18
12x18
12x18
Ook hier vrij brak en gewoon verstand op nul en lekker langzaam doen.
Dumbbell shoulder press
10x10 (was echt te licht, next time 12 of 14 ofzo)
8x16
8x16
8x18
Not bad, vanaf hier voelde ik mij al beter
Cable bench press (gewicht per kant)
12x23
12x23
12x23
Deze oefening heb ik een tijdje ipv normale bench gedaan en voelt echt heerlijk in pecs. De bewegingsvrijheid van dumbbells en bovendien heb je ook geen spotter nodig.
One arm side raises
12x6 (l) + 12x6 (r)
12x6 (l) + 12x6 (r)
12x6 (l) + 12x6 (r)
Dat burn. Voor de rechterschouder is het wel makkelijker.
Triceps pushdown
12x43
12x43
12x43
Vrij langzaam gedaan, kon nog wel strikter.
Dips
10xbw
8xbw
Extra gedaan, stond niet op de planning anders had ik dit wss na cable bench gedaan. Toch wel tevreden hiermee na de presses en triceps isolatie. Misschien ook een keertje weighted doen
Rating
Chest: 4/5; voelde op zich prima ondanks brakheid, gewichten ook wel ok
Delts: 4.5/5; kracht prima, techniek prima, burn prima
Triceps: 4.5/5; goeie burn van pushdown en ook dips voelde erg lekker aan als afsluiter
Opmerking
Enkele oefeningen raisen denk ik next time. Dips denk ik nog 1 training op bw doen en dan miss raisen.
Maak je maar geen zorgen om je pootjes, je hebt een goede basis daar.
Ze groeien harder dan je denkt

Waarom liggen Squats je niet lekker?
Thanks. En squats liggen niet lekker door zwakke core. Mn benen konden zegmaar meer gewicht aan dan mn core waardoor mn benen nauwelijks groeiden. Bovendien kreeg ik ook ademhalingsproblemen van squatten dus uiteindelijk besloten om op leg press te focussen.
Core maak ik nu sterker dmv planks. Train mn abs thuis buiten mn trainingen om en merk wel dat mn core sterker wordt. Moet zeggen dat ik squats ook geen moment gemist heb afgelopen trainingen. Ook qua progressie merk ik gewoon dat er meer cm's bijkomen op mn benen door leg press. Toen ik squatte zijn mn benen praktisch niks gegroeid omdat ik door mn core dus niet zwaarder kon. Dus ik probeer nu aan die 'zwakke schakel' te werken