AndroidHealthClinic

Jay's log: een nieuwe start

Lekkere training man, presses liggen jou goed! Foto van benen is zo slecht nog niet, nu lekker doorbouwen!

Goeie trainingen weer neergezet bro! Benen vallen echt wel mee ;)
Zolang je ze traint, komen de lijnen vanzelf! Merk ik vooral bij mezelf, als ik naar mijn eerdere pics kijk, zie je niks, maar ze gaan nu echt hard :D

4x80kg bench, i'm proud son :thumbs:
Was weer een net push dagje!

Ziet er goed ;)
Cycle je met push/pull/leg?

• Topic Starter Topic Starter
Lekkere training man, presses liggen jou goed! Foto van benen is zo slecht nog niet, nu lekker doorbouwen!

Thanks bro! Vind zelf dat pull oefeningen mij beter liggen maar presses gaan prima de laatste tijd :D

Goeie trainingen weer neergezet bro! Benen vallen echt wel mee ;)
Zolang je ze traint, komen de lijnen vanzelf! Merk ik vooral bij mezelf, als ik naar mijn eerdere pics kijk, zie je niks, maar ze gaan nu echt hard :D

Bedankt man! Maar jouw squat vind ik ook wel sick om eerlijk te zijn dus wel logisch dat ze groeien ;)

4x80kg bench, i'm proud son :thumbs:
Was weer een net push dagje!

Bedankt kerel :)

Ziet er goed ;)
Cycle je met push/pull/leg?

Thanks! Ja ik cycle momenteel idd. 3 daagse split en dan 5 dagen per week, dus trainingen vallen niet op dezelfde dag. Deze week push bijv woensdag terwijl dat vorige week maandag en vrijdag was.

Goede training! Shoulder (Im)Press(ive) haha :)

Net pull gedaan, was lekker rustig in gym. Bor gaat steeds iets beter qua techniek maar ben nog niet helemaal tevreden :o

Pull

Bent over row
wu
10x60
6x70
6x70
Techniek is al beter maar kan nog beter.

Moest ff wachten tot vertical traction vrij was dus ff hammer chins gedaan. Ging op zich wel ok maar weet nog niet zeker of ik die in mn schema ga doen.

Vertical traction
wu
12x79
6x89
6x89
Lekkere pomp weer

Seated row
12x50
12x50
12x50
Had iets wijdere grip en dat viel wat zwaarder

Lat pull down
10x43
10x43
10x43
Volgende keer verhogen

Dumbbell rear delt row
12x6
12x6
12x6

Seated dumbbell shrugs
12x20
12x20
12x20
Begint wel aardig zwaar te worden want doe het vrij langzaam

Facepulls
12x14
12x18
12x18

Incline dumbbell curls
12x12
12x12
12x12
Dat burn, vooral rechts.

Barbell curl
12x20
12x20
12x20
Als afsluiter om biceps te slopen, gewoon lekker strikt gedaan. Ook sicke pomp in onderarmen :)

Rating
Back: 4/5; pomp prima, gewichten prima alhoewel techniek soms nog wat beter kon
Rear delts: 4/5; facepulls en rear delt row brandden prima
Traps: 4.5/5; sicke burn
Biceps: 4/5; al voorvermoeid van rug maar toch nog wel redelijke pomp en burn

Opmerking
Enkele oefeningen raisen, misschien hammer chins erin en wat meer op techniek letten bij bor.

Goede training! Shoulder (Im)Press(ive) haha :)

Bedankt man!

Snap niet hoe je nog 2 biceps oefeningen kan doen na die rug man, ik heb zelf altijd al moeite met 1 bicep oefening daarna :roflol:
Sterke training :thumbs:

Snap niet hoe je nog 2 biceps oefeningen kan doen na die rug man, ik heb zelf altijd al moeite met 1 bicep oefening daarna :roflol:
Sterke training :thumbs:

Dat komt omdat ik bij rugoefeningen nooit echt veel uit mn biceps trek. Ik heb altijd wel een redelijk goeie mmc met rugoefeningen. Dus als ik dan nog biceps moet doen, kan ik dus nog prima 2 oefeningen doen, al moet ik zeggen dat ik na 1 oefening ook al redelijk verzuurde.

En bedankt :)

Laatste paar dagen een beetje ziekjes geweest. Vrijdag dus besloten niet te gaan trainen. Vandaag gaat het alweer iets beter dus heb net benen gedaan. Officieel stond dit vrijdag op het programma maar aangezien ik het toch een vrij zware training vind, heb ik dus besloten dit vandaag te doen.

Ik ga het niet uitgebreid loggen alleen zeggen welke oefeningen ik heb gedaan want het stond vooral in het teken van uberhaupt een training neerzetten.

Oefeningen (alles 3 setjes): Leg press, SLDL, Leg extension, Lying leg curl, Seated calf raises, Heel raises, Lying leg raises ss Planks. Training duurde ongeveer 50 minuten. Volgende keer ga ik wel wat meer voor abs doen want die moet ik echt goed blijven trainen. Qua gewichten was het geen indrukwekkende training maar toch wel met trillende benen de sportschool verlaten, dat was echt een tijdje geleden :)

In de gym hebben ze trouwens wat nieuwe apparatuur. Vooral soort van rekken waar van alles aan zit: tbar row, touwen (voor cardio), trampoline, pull up bar en ja ook een squatrek met van die veiligheidsdingen eronder. Dus er staan nu 2 squatrekken en dan te bedenken dat ik maar €10 per maand kwijt ben. Alleen de db's gaan tot 30kg maar daar heb ik geen probleem mee aangezien je de meeste oefeningen ook prima met een barbell kunt doen.

Wat trainen betreft bekijk ik per dag hoe ik mij voel. Ik train nu dus 5x per week wat vrij veel is. Misschien tijdje ub/lb ofzo maar ik laat dit nog wel weten.

ik was dit weekend ook ziek gaat nu wel weer lekker, das echt balen als je een training moet missen
beterschap ;)

ik was dit weekend ook ziek gaat nu wel weer lekker, das echt balen als je een training moet missen
beterschap ;)

Thanks bro!

Ja training missen is nooit echt fijn maar ja gezondheid gaat wel voor vind ik. Op zich heb ik deze week nog steeds 4x getraind dus vind dat nog steeds prima :)

---------- Post toegevoegd 27 October 2013 om 14:58 ----------

Ik denk dat ik komende tijd een ander schema ga volgen. Ik heb nu 3 maanden push/pull/legs gedaan en dan 5 dagen per week getraind maar ik denk toch dat ik naar elke spiergroep 2x per week ga:

Zondag: LB
Maandag: UB
Dinsdag: rust
Woensdag: LB
Donderdag: Pull
Vrijdag: Push
Zaterdag: rust

En dan ook weer een deadlift variant in mn schema. Wss SLDL op zondag en DL op donderdag maar weet dit nog niet zeker. Morgen dus wss ub'tje en dan ff kijken welke oefeningen ik ga doen. Miss ook weer mp en tbars in mn schema.

Laatst bewerkt:
Vandaag borst en rug gedaan, wilde eens iets anders proberen. Viel wel heel erg zwaar moet ik zeggen want nu ik dit aan het typen ben, ben ik nog steeds echt helemaal gesloopt. Net wel post workout meal van 800-900kcal dus dat maakt al een hoop goed :)

Vandaag stond wel een beetje in het teken van oefeningen uitzoeken en ik heb wel een idee hoe het volgende keren gaat worden. Misschien ook iets lichter pakken om wat meer op techniek te focussen. Nu was ik ook best snel al moe, kan misschien ook wel komen omdat ik het weekend een beetje ziekjes was. Anyway hier de training:

Borst + rug

Vertical traction
12x61
12x70
12x79
8x89
6x98
Was kapot zwaar, volgende keer met bor beginnen en deze als pompoefening doen :)

Cable bench press (gewicht per kant)
15x23
12x30
8x36
8x36
Goeie burn, volgende keer incline dbp als 2e oefening en net als vertical traction dit meer als pompoefening doen. Dus gewoon losse gewichten voor machines/cables.

Seated row (wide grip)
12x50
12x50
12x50
Wilde tbar doen maar voelde niet echt ok. Volgende keer dus bor als row.

Incline dumbbell press
10x20
10x20
8x20
Voelde best zwaar, ook het omhoog krijgen. Zit denk ik nog wel wat rek in zeker als ik dit als eerste chestoefening ga doen.

Seated row (close grip)
12x50
12x64
12x64
Volgende keer 3 setjes 64kg en die andere seated row dus eruit. Voelde erg lekker zoals altijd :)

Cable crossover
12x18
12x23
12x23
Next time 3 setjes 23kg per kant.

Dumbbell pullover
12x20
12x20
12x20
Erg zwaar maar voelde wel goed. Lekkere chest en back compound :)

Seated dumbbell shrugs
12x20
12x20
12x20
Zoals altijd lekker langzaam, brandde weer als een gek.

Nog chest press na om te proberen. Voelde ok maar met oefeningen die ik nu heb vind ik het wel best.

Rating
Chest: 4.5/5; pomp was op zich prima, gewichten ook wel ok
Back: 3.5/5; rugoefeningen vielen erg zwaar
Traps: 5/5; prima burn en gewoon lekker langzaam gedaan dus techniek was prima

Lekkere combinatie's gemaakt met de oefeningen! Goeie trainingen

Damn, goed bezig geweest. Mooi volume bro!

Vandaag aan een nieuw schema begonnen. Ik heb na lang nadenken weer besloten 4 dagen per week te gaan trainen. Die 5e dag werd qua herstel en tijd toch wel zwaar. Om eerlijk te zijn vind ik 4 dagen ook wel prima maar die 5 dagen per week was meer om te proberen zegmaar. Ik heb gekozen voor een push/pull schema omdat ik wat anders wilde dan ub/lb. Ik ben wel van plan om tussen die 2 schema's te blijven wisselen elke paar maanden omdat ik het gewoon prima schema's vind.

Ik heb ook een nieuwe trainingswijze bedacht voor mijzelf. Ik ga nu per oefening 2 werksetjes doen ipv 3 omdat ik meestal bij de 3e set significant minder reps/gewicht aankon in vergelijking met de 2 sets ervoor en bovendien ook veel meer rust moest nemen in vergelijking met de rust tussen de sets ervoor. Ik probeer 2x10-12 te hanteren voor de meeste oefeningen om toch nog aan een redelijk volume te komen (vergelijkbaar met 3x6-8). Ik doe dan ook best veel oefeningen in 1 training en neem weinig rust maar geef wel echt alles op die 2 setjes. Toen ik namelijk 3 setjes deed, hield ik mij soms in omdat ik anders wist dat ik bij die laatste set echt op zou zijn. Nu heb ik dat probleem dus niet en geef ik dus echt alles op die 2 setjes. Ik heb vandaag pull gedaan en ja rug had ik maandag al gedaan maar het was even niet anders. Anyway hier de training:

Pull

Deadlift
wu
7x90
4x110
5 maanden niet gedaan ofzo, ben niet ontevreden over het gewicht, wel over de grip want mn onderarmen kunnen echt weinig hebben :(
Ik moet wel zeggen dat ik in de sportschool dl echt een stuk lichter doe omdat die stang van mijzelf een stuk dunner is, oftewel betere grip. Voorheen deed ik in de gym 5x100 en thuis 5x120, toch een groot verschil. En de gewichten kloppen wel trouwens want bench kon ik thuis en in de gym even zwaar dus het is niet zo dat de gewichten van mij niet kloppen. Heb ze trouwens ook met de weegschaal gewogen en dat klopte ook gewoon. Wel jammer dat mn grip in de gym minder is maar ik moet het er maar ff mee doen, dan maar wat minder gewicht. Achja ik heb altijd vertical traction nog :D
Vertical traction
wu
10x70
12x70
Wat een baasoefening is dit toch ook, zeker na deadlift :D

Lying leg curl
wu
12x30
10x30

Seated cable row
12x64
12x64
Volgende keer wel verhogen denk ik :)

Seated leg curl
12x50
12x50
Echt hele zieke burn, nog nooit zo gehad in hams.

Seated dumbbell shrugs
12x20
12x20
Zwaar voor onderarmen.

Barbell curl
12x25
12x25

Incline dumbbell curls
10x14
7x14
2kg verhoogd, ga geen moeite nemen om dit een pr te noemen :p

Seated calf raises
12x40
12x40

Hammer curls
10x10
12x10
Nieuw, beviel prima.

Facepulls
12x14
12x18 to 12x14
That burn :fire:

Back extensions
12x43
12x43
Ook nieuw, wel lekker om naast dl toch ff onderrug aan te pakken.

Trainigsduur: 65 min

Rating:
Back: 4.5/5; alles lekker opgepompt, dl was wel ff wennen
Hams: 5/5; nog nooit zo goed gevoeld volgens mij, ben benieuwd volgende keer met rdl ipv dl :eek:
Traps: 5/5; shrugs ging kapot lekker, dikke burn weer
Rear delts: 5/5; burn, goeie mmc
Biceps: 4.5/5; zaten goed vol, tijdje geleden :)
Kuiten: 5/5; bij leg curls ook al indirect aangepakt en bij calf raises lekker gepompt

Opmerking:
Ja ziek veel volume ik weet het :P
Achja vroeger had ik altijd het gevoel dat ik te weinig oefeninen deed en als ik een keer wilde knallen ik mij moest inhouden ivm herstel omdat je elke spiergroep 2x per week traint. Ik moet zeggen dat ik ook wel van volume hou, gewoon lekker pompen op wat hogere reps.

Lekkere combinatie's gemaakt met de oefeningen! Goeie trainingen

Damn, goed bezig geweest. Mooi volume bro!

Thanks bros!

Laatst bewerkt:
nice man!

Vandaag aan een nieuw schema begonnen. Ik heb na lang nadenken weer besloten 4 dagen per week te gaan trainen. Die 5e dag werd qua herstel en tijd toch wel zwaar. Om eerlijk te zijn vind ik 4 dagen ook wel prima maar die 5 dagen per week was meer om te proberen zegmaar. Ik heb gekozen voor een push/pull schema omdat ik wat anders wilde dan ub/lb. Ik ben wel van plan om tussen die 2 schema's te blijven wisselen elke paar maanden omdat ik het gewoon prima schema's vind.

Ik heb ook een nieuwe trainingswijze bedacht voor mijzelf. Ik ga nu per oefening 2 werksetjes doen ipv 3 omdat ik meestal bij de 3e set significant minder reps/gewicht aankon in vergelijking met de 2 sets ervoor en bovendien ook veel meer rust moest nemen in vergelijking met de rust tussen de sets ervoor. Ik probeer 2x10-12 te hanteren voor de meeste oefeningen om toch nog aan een redelijk volume te komen (vergelijkbaar met 3x6-8). Ik doe dan ook best veel oefeningen in 1 training en neem weinig rust maar geef wel echt alles op die 2 setjes. Toen ik namelijk 3 setjes deed, hield ik mij soms in omdat ik anders wist dat ik bij die laatste set echt op zou zijn. Nu heb ik dat probleem dus niet en geef ik dus echt alles op die 2 setjes. Ik heb vandaag pull gedaan en ja rug had ik maandag al gedaan maar het was even niet anders. Anyway hier de training:

Pull

Deadlift
wu
7x90
4x110
5 maanden niet gedaan ofzo, ben niet ontevreden over het gewicht, wel over de grip want mn onderarmen kunnen echt weinig hebben :(
Ik moet wel zeggen dat ik in de sportschool dl echt een stuk lichter doe omdat die stang van mijzelf een stuk dunner is, oftewel betere grip. Voorheen deed ik in de gym 5x100 en thuis 5x120, toch een groot verschil. En de gewichten kloppen wel trouwens want bench kon ik thuis en in de gym even zwaar dus het is niet zo dat de gewichten van mij niet kloppen. Heb ze trouwens ook met de weegschaal gewogen en dat klopte ook gewoon. Wel jammer dat mn grip in de gym minder is maar ik moet het er maar ff mee doen, dan maar wat minder gewicht. Achja ik heb altijd vertical traction nog :D
Vertical traction
wu
10x70
12x70
Wat een baasoefening is dit toch ook, zeker na deadlift :D

Lying leg curl
wu
12x30
10x30

Seated cable row
12x64
12x64
Volgende keer wel verhogen denk ik :)

Seated leg curl
12x50
12x50
Echt hele zieke burn, nog nooit zo gehad in hams.

Seated dumbbell shrugs
12x20
12x20
Zwaar voor onderarmen.

Barbell curl
12x25
12x25

Incline dumbbell curls
10x14
7x14
2kg verhoogd, ga geen moeite nemen om dit een pr te noemen :p

Seated calf raises
12x40
12x40

Hammer curls
10x10
12x10
Nieuw, beviel prima.

Facepulls
12x14
12x18 to 12x14
That burn :fire:

Back extensions
12x43
12x43
Ook nieuw, wel lekker om naast dl toch ff onderrug aan te pakken.

Trainigsduur: 65 min

Rating:
Back: 4.5/5; alles lekker opgepompt, dl was wel ff wennen
Hams: 5/5; nog nooit zo goed gevoeld volgens mij, ben benieuwd volgende keer met rdl ipv dl :eek:
Traps: 5/5; shrugs ging kapot lekker, dikke burn weer
Rear delts: 5/5; burn, goeie mmc
Biceps: 4.5/5; zaten goed vol, tijdje geleden :)
Kuiten: 5/5; bij leg curls ook al indirect aangepakt en bij calf raises lekker gepompt

Lekkere training man !

Terug
Naar boven