Fitness Seller

Joe's WENDLER log

• Topic Starter Topic Starter
jouw squat gaat goed zie ik, dat is wss het eerste waar ik op stall:(

Als het echt een weak point is zou je je techniek eens moeten laten checken door iemand die er verstand van heeft, of hier een filmpje posten en de experts er naar laten kijken op het forum. Squat je low bar of high bar? Met low bar kan je meer gewicht verplaatsen en is meer PL style. Ik squat zelf high bar. Je deadlift is wel goed dus qua basiskracht zou je met je squat ook geen probleem moeten hebben denk ik.

low bar, bij mij in de gym trainen er enkelen die er wat van kennen (voorzitter van de BDFPF, en nog een paar lifters) en die zeggen dat men techniek goed is.
Probleem is dat ik nog nooit echt op kracht getraind heb, en nu natuurlijk nog maar in eerste week van cycle 1 zit hé, ik zal moeten zien hoe het vordert!:)

vrijdag 22/7/11 (week1 - cycle1)

squat
65 x 5
75 x 5
85 x 10:cool:
leg press
10-10-10-10-8 x 150kg(**** zwaar na squat!)
leg curl
12-12-12-12-12 x 20kg
standing calfs
12-12-12-12-12 x 25kg

heb me kapot-gezweet! pillen nog niet verteerd denk ik:D

Genoeg kennis in gym waar je traint dus. Dude, als jij 10 x 85 squat in week 1 op de rpout ga je niet stallen op squats denk ik! En ja 5 high rep sets leg press zijn killing na squats, lekker verzuren :D

Dude, als jij 10 x 85 squat in week 1 op de rpout ga je niet stallen op squats denk ik!
Ik bedoelde nou ook niet in de eerste cycle ofzo hé, maar ik voel dat daar nog minder marge op zit. Had er anders nog zeker 1 of mss 2 uitgeperst als er een spotter was!:cool:
Mijn vrouw traint ook en die had de nacht gewerkt dus wachten tot ze wakker was, daarom moest ik op zo'n k*t-uur trainen dat er niemand was!
Tot maandag...

maandag 25/7/11 (week2 - cycle1)

military press
37.5kg x 3
45kg x 3
50kg x 10:p
dips
5 x 12 @ bw
chin-up
12-12-12-10-8 @ bw
BBcurl EZ
5 x 12 @ 22.5kg

goede repout, vorige week 46kg x 9. :cool:

Laatst bewerkt:
Goede training, sterke MP :thumbs:...ehh maarre wat poste je in mijn log..curls are for...? :D

Goede training, sterke MP :thumbs:...ehh maarre wat poste je in mijn log..curls are for...? :D
ik weet het vriend.... ik vertrouw precies toch ni op ' die groeien wel mee door rows, pull-ups ' mentaliteit. Zijn voor- en tegenstanders uiteraard. Er wordt ook gezegd, het enige wat je gaat krijgen door veel curls te doen is een bicepsscheur bij zware DL!!!
Ja ging bangelijk gisteren;)

vandaag beslist om toch over te schakelen op de periodization template om iets minder BB en meer functionele assistance te doen!

disndag 26/7/11 (week2 - cycle1)

deadlift
92.5kg x 3
105kg x 3
117.5kg x 9 reps:D (hadden nog reps ingezeten, 5 min strike gelegen, conditie nog niet ok na ontsteking!!!!)
leg curl
5 x 12 @20kg
walking lunges
5 x lengte gym @ 2x12kg
knee-raises
5 x 12

goed gevoel bij DL:)

ik weet het vriend.... ik vertrouw precies toch ni op ' die groeien wel mee door rows, pull-ups ' mentaliteit. Zijn voor- en tegenstanders uiteraard. Er wordt ook gezegd, het enige wat je gaat krijgen door veel curls te doen is een bicepsscheur bij zware DL!!!
Ja ging bangelijk gisteren;)

Hmm ja ik ken het argument, geldt vooral voor mixed grip DL dan, de hand die je supinated hebt. Denk dat het in de praktijk wel meevalt als ik zie wat er in deze PL sectie aan DL weights wordt verplaatst door mensen die ook gewoon curlen ;)

vandaag beslist om toch over te schakelen op de periodization template om iets minder BB en meer functionele assistance te doen!

Naaper :p Maarre harde repout op die DL..erg nice! Is DL je sterkste lift?

Naaper :p Maarre harde repout op die DL..erg nice! Is DL je sterkste lift?
Ja jij bent mijn grote voorbeeld, hahahaha:D, nee heb hier in een van de sticky's enkele artikels gelezen van Louie Simmons, en peridization bible van Dave Tate, en wil echt verbeteren in de lifts, dus beter om meer gerichte ass te doen:cool:
Moeilijk te zeggen omdat ik nog maar in week2 zit. Hiervoor nooit veel DL gedaan omdat ik wat terughoudend was wegens die rugblessure hé. Deed het af en toe als laatste oef, nadat ik men rug al helemaal had aangepakt, soms sumo, soms niet. Ik denk dat er op men bench veel minder spel zit. Nog enkele cycles wachten voor de verschillen beginnen te komen.

Ja jij bent mijn grote voorbeeld, hahahaha:D, nee heb hier in een van de sticky's enkele artikels gelezen van Louie Simmons, en peridization bible van Dave Tate, en wil echt verbeteren in de lifts, dus beter om meer gerichte ass te doen:cool:
Moeilijk te zeggen omdat ik nog maar in week2 zit. Hiervoor nooit veel DL gedaan omdat ik wat terughoudend was wegens die rugblessure hé. Deed het af en toe als laatste oef, nadat ik men rug al helemaal had aangepakt, soms sumo, soms niet. Ik denk dat er op men bench veel minder spel zit. Nog enkele cycles wachten voor de verschillen beginnen te komen.

"To build a competition max deadlift, find a way to build the lift – not train it."

Quote komt uit dit artikel:

[Link niet meer beschikbaar]

;)

donderdag 28/7/11 (week2 - cycle1)

bench press
62.5kg x 3
72.5kg x 3
81kg x 8 balls2wall
87.5kg single
95kg 2 singles
incline BB bench
12 x 40kg
4 x 12 x 50kg
skullcrusher
12 x 20kg
4 x 12 x 30kg
lat pulldown
12 x 50kg
12 x 60kg
10 x 60kg
10 x 55kg
11 x 50kg

2 singles van 95kg, zuiver, meer zat er ni in:o
vanaf volgende cycle week 1 en 2 omwisselen, dan in week1 en week3 singles toevoegen tot 95% van 1rm;)

2 x 95 is toch niet slecht? Waarom eigelijk die singles al zo'n hoog % van je 1RM in week 2? Ben je over gestapt op 5/3/1 voor PL? Als dat zo is dan snap ik nog steeds niet waarom je singles doet in week 2 :D

Nee nog niet overgestapt hoor, ging gewoon goed, en ja t'is toch soms moeilijk dat je in het begin redelijk licht traint. Dan kom je af en toe in de verleiding hé:o.
Deze week nog gewoon 3's doen, volgende week 5/3/1, deloadje erachteraan en volgende cycle "Training for the non-competitive powerlifter". :rolleyes:
Was goede training gisteren.
In zijn nieuw boek heb je andere templates voor 'mass' en 'strenght', ook voor zogezegd off season meer pushen op assistance enzo.
Wordt wss "main lifts, ball2wall bij laatste set, 3assistance lifts 5x12, 20 min hard conditioning" Af en toe (als je je goed voelt) in week 1 en 3 opwerken naar singles @95% van estimated max op de BP, SQ en DL. Als je je dan belachelijk sterk voelt mag je voor een PR gaan, maar nooit ten koste van je laatste 5/3/1 all-out set.

ah ok snap het, je verandert best vaak man. Ik hou het effe gewoon zoals het is, volgens mij heb ik ook ergens gelezen van over 5/3/1..dat je vooral niet te moeilijk/ingewikkeld moet doen..en vooral e.e.a op de lange termijn zien ;)

ah ok snap het, je verandert best vaak man
nee hoor, ben gewoon nog wat aan't zoeken.:p
en niet te ingewikkeld ook ni, blijft 5/3/1, enkel week 1 en 2 switchen en af en toe single toevoegen.
ik laat dan ook geen deload vallen natuurlijk hé:D
grapjas hé

---------- Post toegevoegd Fri 29 Jul 2011 om 11:41 ----------

ow ja training nog vergeten ging dus k*t!!:mad:

vrijdag 29/7/11 (week2 - cycle1)
squat
70kg 3x
80kg 3x
90kg 6x (kreeg bij 6° rep serieuze steek in men buik)
goodmornings
12 x 20kg
12 x 30kg
12 x 35kg
12 x 40kg
12 x 40kg
side bends
5 x 12 x 20kg
calfs (leg press)
12 x 20kg
4 x 12 x 50kg

conditioning
12 min stairmaster weerstand 7

Laatst bewerkt:
Waardoor kwam die steek, conditie issue of andere oorzaak? Iedereen heeft wel eens een mindere trainingsdag he..no worries! En Jim zegt in zijn boek beperk je alleen tot het noodzakelijke als het k*t gaat :)

Terug
Naar boven