Fitness Seller

Contest Log Joost's Log

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Small update:

Gewicht vanochtend 89,3kg (dus een kilo kwijt de eerste week)
SBD straps binnen
Vanavond push

Ik heb 's ochtends momenteel 3 gekookte eieren maar wil hier een omelet van maken (evt. met spinazie/uien). Iemand ideeën/tips? Ben een beetje klaar met die gekookte eieren en kan bij een omelet meer groente in mijn dieet toevoegen.

Small update:

SBD straps binnen
Vanavond push

Ik heb 's ochtends momenteel 3 gekookte eieren maar wil hier een omelet van maken (evt. met spinazie/uien). Iemand ideeën/tips? Ben een beetje klaar met die gekookte eieren en kan bij een omelet meer groente in mijn dieet toevoegen.
Kiep altijd wat van die klein gemaakte spekjes erbij. Duitse.

We wegen hetzelfde en eten hetzelfde als ontbijt, nu nog fysiek hetzelfde:p

Small update:

SBD straps binnen
Vanavond push

Net toevallig eitjes op met spinazie, ui, rode paprika en julienne spekreepjes (most important). Komkommer on the side. Was prima 👌

(kookroom kun je achterwege laten)

Boerenomelet is ook lekker. Of even googlen op frittata. Verder gewoon groenten en kruiden gebruiken die lekker vindt. Ik vind bijvoorbeeld rode ui, paprika, champignons, pepertje, knoflook en lekker veel kruiden lekker. Spinazie met champignons of paprika kan ook.

• Like
Waarderingen: GO02
20-5-2020: Push:

Gewicht: 89,3kg op lege maag
@BB_ terugkomend op dat jij zei dat 200kcal deficit relatief weinig was; in mijn geval ben ik dus 1,5kg kwijt de eerste week. Normaal at ik af en toe wel wat off-schema (wat ik nu niet doe) dus het deficit is in praktijk iets groter.

Pre: 200mg cafeïne, 6g beta-alanine, 6g L-citrulline, 2g L-arginine, 3g zeezout + 1/2 monster rood

Intra: 15g EAA, 50g maltodextrine, 2g taurine

10 min warmlopen

Flat DB press

34kg x 9 --> = reps
Low incline BB press

82,5kg x 5 (wraps) --> +2,5kg/-1 rep
70kg x 9 --> +1 rep
BB bench press

80kg x 7, RP 4 (wraps) --> = reps
70kg x 9 --> = reps
DB fly ss BW pushups

17kg x 13, 13, RP 6, isohold 10 sec. --> = reps

Seated BB press

52,5kg x 6 (wraps) --> +1,5kg/-1 rep
45kg x 8 --> +2,5kg/-2 reps

CG safety bar press

62,5kg x 9, 7, 7, RP 3 --> +1 rep
Low incline EZ-bar skullcrushers SS band pushdown

33,5kg x 10, 9, 8, RP 4, DS 20kg --> = reps

DB lateral raises seated

11kg x 10, 9, 9, RP 5 SS band raises into isohold --> +1kg/-5 reps
5 reps inleveren is wel veel, maar van 10 naar 11kg is ook een 10% weight increase dus maak me er niet veel zorgen om (pump/contracties waren gewoon goed)

Leg raises
3 sets

Totaal 19 werksets
----------------------------------------------------------------------------------------------
Prima training. SBD straps bevallen ook goed.

- Gewicht 1,5kg lager dan begin week (weekgemiddelde ongeveer 0,5kg lager, gecorrigeerd voor sushi cheat laatste dag voor begin cut)
- Vocht onttrekt, UB oogt harder (voornamelijk mid-sectie)
- Energieniveau blijft stabiel
- Aan het begin van de week mentaal problemen met het idee dat ik niet 'mag' cheaten, momenteel geen moeite meer mee
- Off-schema kcals deze week: 1 glas crystal helder (4kcal) en 1/2 blik monster (5 kcal)
- Zal over 1-2 weken nieuwe energybalance adjustment maken (JP terminology)
- Momenteel nog erg conservatief met cardio, wil dit pas toevoegen als ik per se niet lager wil in kcal om output/logboek stabiel te houden
- Laatste week cut (peak week) gaan alle sauzen/cafeïne eruit
- Ga weer Push-Pull-Legs trainen i.p.v. Push-Legs-Pull

75A604A7-79C8-42AE-8394-8F99F1090859.jpeg

:wave2:

20-5-2020: Push:

Gewicht: 89,3kg op lege maag
@BB_ terugkomend op dat jij zei dat 200kcal deficit relatief weinig was; in mijn geval ben ik dus 1,5kg kwijt de eerste week. Normaal at ik af en toe wel wat off-schema (wat ik nu niet doe) dus het deficit is in praktijk iets groter.

Pre: 200mg cafeïne, 6g beta-alanine, 6g L-citrulline, 2g L-arginine, 3g zeezout + 1/2 monster rood

Intra: 15g EAA, 50g maltodextrine, 2g taurine

10 min warmlopen

Flat DB press

34kg x 9 --> = reps
Low incline BB press

82,5kg x 5 (wraps) --> +2,5kg/-1 rep
70kg x 9 --> +1 rep
BB bench press

80kg x 7, RP 4 (wraps) --> = reps
70kg x 9 --> = reps
DB fly ss BW pushups

17kg x 13, 13, RP 6, isohold 10 sec. --> = reps

Seated BB press

52,5kg x 6 (wraps) --> +1,5kg/-1 rep
45kg x 8 --> +2,5kg/-2 reps

CG safety bar press

62,5kg x 9, 7, 7, RP 3 --> +1 rep
Low incline EZ-bar skullcrushers SS band pushdown

33,5kg x 10, 9, 8, RP 4, DS 20kg --> = reps

DB lateral raises seated

11kg x 10, 9, 9, RP 5 SS band raises into isohold --> +1kg/-5 reps
5 reps inleveren is wel veel, maar van 10 naar 11kg is ook een 10% weight increase dus maak me er niet veel zorgen om (pump/contracties waren gewoon goed)

Leg raises
3 sets

Totaal 19 werksets
----------------------------------------------------------------------------------------------
Prima training. SBD straps bevallen ook goed.

- Gewicht 1,5kg lager dan begin week (weekgemiddelde ongeveer 0,5kg lager, gecorrigeerd voor sushi cheat laatste dag voor begin cut)
- Vocht onttrekt, UB oogt harder (voornamelijk mid-sectie)
- Energieniveau blijft stabiel
- Aan het begin van de week mentaal problemen met het idee dat ik niet 'mag' cheaten, momenteel geen moeite meer mee
- Off-schema kcals deze week: 1 glas crystal helder (4kcal) en 1/2 blik monster (5 kcal)
- Zal over 1-2 weken nieuwe energybalance adjustment maken (JP terminology)
- Momenteel nog erg conservatief met cardio, wil dit pas toevoegen als ik per se niet lager wil in kcal om output/logboek stabiel te houden
- Laatste week cut (peak week) gaan alle sauzen/cafeïne eruit
- Ga weer Push-Pull-Legs trainen i.p.v. Push-Legs-Pull

:wave2:

Ik wou dat ik over jouw kennis beschikte toen ik die leeftijd was...

Edit: en over jouw discipline (die wil ik nu ook nog wel overnemen).

"- Off-schema kcals deze week: 1 glas crystal helder (4kcal) en 1/2 blik monster (5 kcal)"

...
Komop Joost. Ik weet dat je autistisch bent, maar je moet t er nu ook niet om doen hé. Dit is niet eens noemenswaardig

"- Off-schema kcals deze week: 1 glas crystal helder (4kcal) en 1/2 blik monster (5 kcal)"

...
Komop Joost. Ik weet dat je autistisch bent, maar je moet t er nu ook niet om doen hé. Dit is niet eens noemenswaardig

haha true, maar wil gewoon eerlijk zijn in dit log. Of dat nou over AAS, mentale gesteldheid of binge-momenten gaat. Wil daar eerlijk over zijn naar anderen en mezelf toe.

haha true, maar wil gewoon eerlijk zijn in dit log. Of dat nou over AAS, mentale gesteldheid of binge-momenten gaat. Wil daar eerlijk over zijn naar anderen en mezelf toe.
Jij kan wel eerlijk zijn, maar zijn de verpakkingen even eerlijk? Volgens mij mogen ze gewoon 10% ernaast zitten.

Ik snap je geachte, maar 1 week is wel wat voorbarig om conclusies uit te trekken. Zodra ik carbs omlaag gooi, ben ik binnen 2-3 dagen 2 kg kwijt en dat is voornamelijk vocht en clycogeen en geen vet. Maar mocht je zo blijven dalen op een 200 kcal deficit, dan mag je jezelf gelukkig prijzen met je metabolisme :D (het verschilt ook wel een beetje pp hoe gemakkelijk gewicht eraf gaat en erbij komt). Ik moest natty 1000 kcal beneden mijn behoefte zitten (nu wel iets meer) om 1 kg per week te verliezen. Dit is ook redelijk in lijn met wat theoretische nodig zou zijn (1000 kcal / dag --> 7000 / week = ca. 1 kg vet; praktijk en theorie verschillen natuurlijk wel wat). Maar ik blijf wel van mening dat ik 200 kcal weinig vind; het is natuurlijk ook maar waar je vandaan moet komen. Ik moet wel zeggen dat ik toen ook echt clean bulkte en niet cheatte, dus het berekende deficit t.o.v. de bulk, klopte ook echt.

(Ter info: in mijn prep bulkte ik op 4400 en cutte ik op 2600. Nu bulk ik op 5000-5500 en cut ik op 2900-3000. Helaas ben ik afgelopen 2 weken minder dan 1 kg per week afgevallen. Cardio doe ik er ook bij. Ik zou hier verder niets uit af leiden en gewoon kijken wat voor jouw werkt. Als dat een 200 kcal deficit is, kan ik alleen maar jaloers zijn. :))

Ik moet zeggen dat ik je shape en blokjes trouwens al echt goed vind voor het begin van de cut. Met die traps (en je algehele fysiek) krijg je zeker regelmatig de vraag of je juicet? :grinny:

Moest wel lachen om die off-schema kcals. :P Ik zou als het wat zwaarder wordt in de cut, gewoon af en toe een blik Monster Ultra nemen. Kan geen kwaad, beetje energie en gewoon lekker :zuip: ; enkel de laatste 1-2 weken voor je je shape wilt neerzetten die zooi eruit. Toen ik coaching kreeg was er een andere gast die bij dezelfde coach zat en normaal 3-4 0,5L blikken Monster Ultra per dag dronk en mocht op een gegeven moment max. 1 per dag van de coach en was gelijk chagrijnig. :roflol:

Ow, en zolang je niet meer dan 1 blik per dag drinkt, is het echt niet per se nodig dat te tracken. Tenzij je echt heel veel van die off-schema kcals per dag naar binnen werkt.:P

Ik moet zeggen dat ik je shape en blokjes trouwens al echt goed vind voor het begin van de cut. Met die traps (en je algehele fysiek) krijg je zeker regelmatig de vraag of je juicet? :grinny:

Moest wel lachen om die off-schema kcals. :P Ik zou als het wat zwaarder wordt in de cut, gewoon af en toe een blik Monster Ultra nemen. Kan geen kwaad, beetje energie en gewoon lekker :); enkel de laatste 1-2 weken voor je je shape wilt neerzetten die zooi eruit. Toen ik coaching kreeg was er een andere gast die bij dezelfde coach zat en normaal 3-4 0,5L blikken Monster Ultra per dag dronk en mocht op een gegeven moment max. 1 per dag van de coach en was gelijk chagrijnig. :roflol:

ja mijn traps zijn behoorlijk ontwikkeld though. Maar rep momenteel ook bijna 3 platen met shrugs

krijg de laatste tijd af en toe de juice-vraag, maar tbh denk ik dat er natty voor mij nog veel meer te halen valt

Ik snap je geachte, maar 1 week is wel wat voorbarig om conclusies uit te trekken. Zodra ik carbs omlaag gooi, ben ik binnen 2-3 dagen 2 kg kwijt en dat is voornamelijk vocht en clycogeen en geen vet. Maar mocht je zo blijven dalen op een 200 kcal deficit, dan mag je jezelf gelukkig prijzen met je metabolisme :D (het verschilt ook wel een beetje pp hoe gemakkelijk gewicht eraf gaat en erbij komt). Ik moest natty 1000 kcal beneden mijn behoefte zitten (nu wel iets meer) om 1 kg per week te verliezen. Dit is ook redelijk in lijn met wat theoretische nodig zou zijn (1000 kcal / dag --> 7000 / week = ca. 1 kg vet; praktijk en theorie verschillen natuurlijk wel wat). Maar ik blijf wel van mening dat ik 200 kcal weinig vind; het is natuurlijk ook maar waar je vandaan moet komen. Ik moet wel zeggen dat ik toen ook echt clean bulkte en niet cheatte, dus het berekende deficit t.o.v. de bulk, klopte ook echt.

(Ter info: in mijn prep bulkte ik op 4400 en cutte ik op 2600. Nu bulk ik op 5000-5500 en cut ik op 2900-3000. Helaas ben ik afgelopen 2 weken minder dan 1 kg per week afgevallen. Cardio doe ik er ook bij. Ik zou hier verder niets uit af leiden en gewoon kijken wat voor jouw werkt. Als dat een 200 kcal deficit is, kan ik alleen maar jaloers zijn. :))

ik weet ook dat het voornamelijk vlocht/glycogeen is, ging meer om t feit dat het aan t begin al rap gaat en het daarom voor mij niet logisch is om meer dan 200kcal in deficit te gaan tot aan week 2/3

• Like
Waarderingen: BB_
krijg de laatste tijd af en toe de juice-vraag, maar tbh denk ik dat er natty voor mij nog veel meer te halen valt
Gezien je leeftijd denk ik dat zeker. Maar als jij nog wat progressie boekt, heb je echt al een super basis voordat je begint met AAS, zeker gezien je leeftijd. Als je dan ook nog eens goed reageert op AAS en de dedication vasthoudt, weet ik zeker dat je uiteindelijk wel internationaal niveau kunt bereiken. Ik noemde je niet voor niets in het IvdM :D.

ik weet ook dat het voornamelijk vlocht/glycogeen is, ging meer om t feit dat het aan t begin al rap gaat en het daarom voor mij niet logisch is om meer dan 200kcal in deficit te gaan tot aan week 2/3
Op zich is het inderdaad prima om rustig te beginnen daarna eventueel deficit te vergroten indien nodig (vorige keer moet ik zeg dat ik ook eerst 2 weken op 3000 zat en daarna pas naar 2600 ging). Ikzelf kies ditmaal voor een iets rigoreuzere aanpak, want heb nu nog goeie motivatie en wil gewoon na 3 maanden klaar zijn. Daarnaast zal ik nu met AAS ook wat minder snel massa (spier) inleveren.

Omelet in de ochtend is +1:

2 snee geroosterd bruin brood
2 plakken ham
4 plakken komijnekaas @Zeenius come at me
3 hele eieren
Ketchup zonder toegevoegde suiker

Zal even naar de supermarkt gaan om wat paprika, champignons en olijf-/kokosolie te halen. Wil niet in croma bakken

Omelet in de ochtend is +1:

2 snee geroosterd bruin brood
2 plakken ham
4 plakken komijnekaas @Zeenius come at me
3 hele eieren
Ketchup zonder toegevoegde suiker

Zal even naar de supermarkt gaan om wat paprika, champignons en olijf-/kokosolie te halen. Wil niet in croma bakken
best fucking ontbijt. dat zou voor mij al betekenen 20 minuten eerder opstaan. voor eten/bereiden. klinkt wel goed!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven