Fitness Seller

Contest Log Joost's Log

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Strive4muscle ik ging gister slapen (ja wow dat doe ik ‘s nachts) en had daarom niet gereageerd, maar had nog wel een vraagje

hoe werkt carb-cycling in een bulk precies? Ik snap t principe (in een cut) mbt hoog/laag/med dagen, ik train nu zelf pull-push-legs-off en weet dat mn off dag dan low gaat zijn en ik wil dan een high dag op push (want daar moet ik echt verbeteren), maar hoe stel je dit precies in in een bulk. Stel mijn kcal-dag-gemiddelde zou 3500 zijn, ga je daar dan boven zitten op high dagen en onder op low?
 
Persoonlijk eet ik liever toch dat beetje rijst dan dat ik op extra veel blaadjes sla ga kauwen
dit. ik heb het een aantal dagen geprobeerd. om volume voedsel te eten.
eindstand eet ik mijzelf helemaal misselijk aan zoveel volume.
ik deal er graag mee dat ik gewoon honger heb.
 
Strive4muscle ik ging gister slapen (ja wow dat doe ik ‘s nachts) en had daarom niet gereageerd, maar had nog wel een vraagje

hoe werkt carb-cycling in een bulk precies? Ik snap t principe (in een cut) mbt hoog/laag/med dagen, ik train nu zelf pull-push-legs-off en weet dat mn off dag dan low gaat zijn en ik wil dan een high dag op push (want daar moet ik echt verbeteren), maar hoe stel je dit precies in in een bulk. Stel mijn kcal-dag-gemiddelde zou 3500 zijn, ga je daar dan boven zitten op high dagen en onder op low?
Haha, sure man.

Als je lean bent, kun je in een bulk je lichaamscompositie ook zo lean mogelijk houden door te carbcyclen. Je zorgt in principe dat je de hoge koolhydraatdagen op je zwakke(re) spiergroepen hebt en je lage dagen op rustdagen. Je zou ook nog met medium dagen kunnen gaan werken, maar maak het jezelf niet te complex. Tijdens een bulk kom je na verloop van tijd ook wat vet bij (al helemaal als je natty bent).

Om je een richtlijn te geven n.a.v. trainingssplit:
Push (4000)
Pull (4000)
Legs (3750) --> aangezien dit niet je weaker bodypart is zou ik hier zeker geen hoge dag van maken / meer een soort van medium dag
Off (3250) --> iets onder gemiddelde

Je kunt dit natuurlijk nog agressiever aanpakken d.m.v. op je hoge dagen nog hoger te gaan zitten en je lage dagen nog lager. Maar het moet ook op lange termijn vol te houden zijn en in je levensstijl passen.

Boek je na 2 weken geen progressie meer in de gym, weegschaal, spiegel? Verhoog je kcal inname met 200 (3700) en stel zo ook je hoge lage en medium dagen bij. Je moet niet denken dat dit de holy grail is tot gains of dat het je extreem veel leaner houdt. Maar het zal je lichaamscompositie iets langer leaner houden in een overschot, wat op lange termijn wel weer voordelen heeft ;)
 
Je zou de portie rijst ook kunnen vervangen voor rijstwafels, aangezien de portie rijst zo zielig wordt... Een rijstwafels heeft wat meer ''bite'' en je bent er wat langer op het eten dan wat korrels rijst :P Dat was in elk geval mijn overstap toen de kcal in het diepe zonken.
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Je zou de portie rijst ook kunnen vervangen voor rijstwafels, aangezien de portie rijst zo zielig wordt... Een rijstwafels heeft wat meer ''bite'' en je bent er wat langer op het eten dan wat korrels rijst :P Dat was in elk geval mijn overstap toen de kcal in het diepe zonken.

Heb liever een 'zielige' portie rijst dan :dunno: :roflol:
 
4-8-2020: Pull

Gewicht: 84,1kg (laagst tot nu toe)

HS underhand pulldown (unilateraal) x 9
Rack pull below knee x 5 , x 7
Machine row x 7 + 3 RP , x 11
Low row x 11
Lat pulldown x 11 , x 10
Straight-arm pullover x 12 , x 12 + 6 RP , stretch
Smith machine shrugs x 11 + 5 RP
HS reverse pec deck x 14 , x 12 , drop
DB curl (elbow supported) x 7 1/2 , x 9 , x 8 + 5 RP
Rope hammer curl x 10 , x 10 , x 8 , double drop
Wrist curl
Calf raises

Geen tijd meer gym ging dicht

Alle numbers van vorige sessie gehaald maar focus was behoorlijk off. Moest een kleine 10 min wachten voordat het rack vrijkwam en liet toen dus die plaat weer op mn teen vallen...

Heb 1 extra setje toegevoegd voor upper back focus (de low row), wordt gewoon 1 straight set in 10 - 15 range, heb een goed gevoel/goeie contracties op de low row

:wave2:
 
Ben wel benieuwd hoe je reageerde op die schijf op je teen voor de 2e keer haha
 
Vond die low row ook altijd wel een geinige machine. Key is wel om je ellebogen echt maximaal naar achteren te krijgen, anders heeft heel de oefening geen zin.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven