AndroidHealthClinic

Jopskes beestachtige log met kindergewichtjes

Frontsquat lukte mij ook niet in de smith, is k*t:D

jep front smith squat is klote je kan hem beter los pakken die haak zit bnij mij altijd in de weg dus ik neem hem als ik het doe dan ook meestal los ik deed eerder altijd squats of front squats in de smith omdat ik die thuis had maar nu ik in de gym train doe ik het lekker los en is veel lekkereder zoals ze al tegen me zeiden succes

jimi zei:
jep front smith squat is klote je kan hem beter los pakken die haak zit bnij mij altijd in de weg dus ik neem hem als ik het doe dan ook meestal los ik deed eerder altijd squats of front squats in de smith omdat ik die thuis had maar nu ik in de gym train doe ik het lekker los en is veel lekkereder zoals ze al tegen me zeiden succes
Maaar gewoon zonder squatrek doe jij em?

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik ga zondag maar eens spelen met die frontsquat. Eens zien of het met de losse gewichten wel gaat. Anders zoek ik wel een vervangende oefening.

Heb trouwens flinke spierpijn in me borstspier van deze training. Haha wtf. Was toch echt een LB training :p Maarja voelt goed ;) Alleen mijn traps en nek zitten een beetje vast. Dat is bij mij de zwakste groep schijnbaar. Die pak ik de volgende keer wat lichter.

Na schouder/nek blessure bent ik er weer klaar voor :D

Woensdag LB ME

Leg press

10x132kg
06x150kg
standje schuiner gezet
6x123
5x123
5x132

Deadlift

5x70kg
5x70kg
5x70kg
5x70kg

Squat

5x70kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg

Hamstring Curls

8x50kg
8x50kg
8x50kg

Sitting calf

10x77kg
10x96kg
10x114kg (max van machine)
overgestapt op leg press machine
10x132kg
10x150kg
10x186kg (max van de legpress machine)

das mooi k*t beide machines gemaxed. Standing calf vind ik bagger omdat ik al dat gewicht op me schouders niet lekker vind voelen. Eens opzoek gaan naar andere manieren om kuiten te trainen.

Upright row (wide grip)

Vorige keer hiermee mijn blessure veroorzaakt. Lekka rustig en licht gedaan.

08x20kg upright row
08x10kg Shrugs
10x20kg upright row
10x14kg Shrugs
10x20kg Upright row

Heup flextie: hanging leg raise

3 setjes van 8 gedaan met benen bijna gestrekt. Ben nog niet lenig genoeg. Voel hierbij ook mijn bovenbenen.

One arm lifts

08x25kg
08x30kg
08x35kg

Eerste keer dat ik deze oefening deed. Zeer zeker een aanrader, en hij blijft erin :D

Machine crunches

3 setjes gedaan van ± 10/15 met 50kg tegengewicht.

Toen als afsluiter nog 2 RC oefeningen gedaan

Nu voel ik verdorie al weer iets trekken in me nek. Alsof ik er een spiertje heb verrekt. Misschien dat ik die upright row er helemaal uit gooi. Ben het zat.

dubbel post

Laatst bewerkt:
Jopske zei:
Hoog volume als in ik doe veel sets, hoog volume als ik doe veel oefeningen, of hoog volume ik doe teveel herhalingen ;).

Onder volume wordt doorgaans verstaan: het aantal trainingen, sets en reps. Dus bedoel je ze alledrie of 1 van deze drie :o

Je bij mijn schema zeggen ze net hetzelfde, maar als het gaat, waarom zou je het dan niet doen he? :cool:

Jopske zei:
Nu voel ik verdorie al weer iets trekken in me nek. Alsof ik er een spiertje heb verrekt. Misschien dat ik die upright row er helemaal uit gooi. Ben het zat.
klote idd maar als je rc doet en wat rekt sterkt kan het wel beter worden. Netjes getraind!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

en nog niet aangerand geweest door een bodybuilder bij het trainen van je RC's?

Blackadder zei:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

en nog niet aangerand geweest door een bodybuilder bij het trainen van je RC's?

:p nee want ik heb de "stoere" varianten gekozen namelijk "gordel vastmaken" en "zwaard pakken". Ook nog een zittende externe rotator oefening. Volgende week ga ik ook de lateral raise weer in mijn schema gooien, en heel licht opbouwen daarmee. Maar ik zal een zien wat er gebeurt als ik me broekje een beetje laat zakken bij het squaten. Misschien willen ze me wel kontjebonken als ik in possitie sta :D

wat is (iemand zijn) zwaard pakken?

18fitie zei:
wat is (iemand zijn) zwaard pakken?

geil :D

Deze oefening lijkt op het uit de schede trekken van een zwaard:

Ga bij een kabelmachine staan, en bevestig een handvat aan de onderste kabelring

Om je rechterkant te trainen ga je met je lichaam zo staan dat de kabel aan de linkerkant is (dus je staat zijwaarts naar de kabel). Voor de linkerkant is het uiteraard andersom

Pak met je rechterhand - kruiselings voor je lichaam - het handvat

Ga met een rechte arm omhoog en opzij, zodat je arm uiteindelijk schuin omhoog naast je uitkomt, ongeveer 30° boven horizontaal. Dit lijkt op de Y van YMCA, maar dan met één arm

Vandaag misschien iets over de top getrained qua volume, maar ik had er zin an. Heb ongeveer 2 uur over de training gedaan, maar is niet erg voor een keertje ;) Tempo zat er ook niet echt in dus misschien ligt het daaraan dat het iets te lang heeft geduurt.

Heb de upright row even over geslagen dit keer omdat ik daar telkens last van krijg. Sinds ik met mijn nieuwe schema ben begonnen heb ik nog geen 1 keer UB training gedaan daardoor, alleen LB. Niet dat het erg is voor een tijdje, maar ik wil nu wel weer doorgaan :D

squat wilde ik mee beginnen, maar was bezet.

Leg press

05x150kg
05x150kg
05x150kg

Hamstring curls

08x50kg
08x50kg
08x55kg

Squat (smith)

05x60kg
05x70kg
05x70kg
05x70kg

Dead lift

05x70kg
05x70kg
05x70kg
05x70kg

Sitting Calf

10x114kg
10x114kg
10x114kg
naar legpress toegegaan
10x186kg
10x186kg

bijde was max machine. Nog geen andere manier gevonden om kuiten te trainen helaas.

Overhead Box Squat

Deze doe ik los (geen smith jeuj ;) ), en met licht gewicht. Puur om mijn evenwicht en core te versterken. Als ik eenmaal zwaarder ga kan deze misschien de legpress of normale squat een keer vervangen, maar met dit gewicht voelen me quads weinig :p Ik zet gewoon een bankje dwars onder me reet, en raak deze heel lichtjes aan zodat ik weet wanneer ik weer omhoog ga. Tevens is het een soort beveiliging voor als ik um niet red :D

05x20kg
05x20kg
05x25kg

Heup flextie: hanging leg raises

2 setjes, bijna gestrekte benen

Suitecase Deadlift

08x35kg
08x35kg
06x40kg

Crunches

4 sets met 50kg tegengewicht

Wat RC werk op de ring machine + 2 setjes Cuban press

Op naar vrijdag, mijn eerste UB training wooeeeiiii :D :D

Vorige keer had ik rond deze tijd last van me nek/schouder. Het had van de deadlift of van de upright row kunnen komen. Zonder upright row nergens last van, dus de volgende keer ga ik extra op mijn techniek letten tijdens die oefening :D

Is het al vrijdag? :D

Upright row is een k*toefening voor veel mensen, ik zou hem vervangen door side raides.

Ziet er goed uit allemaal, een voorbeeldige layout van je posts. :thumbs:

nice volume joppert!

die zwaard affaire is duidelijk ja, bedankt ;)

Vrijdag UB :D :D :D :D

Eindelijk kon ie weer. Niet al te wild begonnen. Lekker intensieve en korte workout gehad. Was in ongeveer 50 minuten klaar.

Chinnen

06xbw-32kg
06xbw-32kg
06xbw-32kg
06xbw-32kg

Superset dumbbell pres + Bent over dumbbell row

dumbbell press 08x24kg + Bent over dumbbll row 8x18kg

Man dit voelde erg zwaar maar toch ook erg lekker aan :D

Superset barbell curl + Tricep pulldown.

Oorspronkelijk wilde ik de close grip benchpress doen, maar mijn schouder voelde daar twijfelachig bij, dus heb ik voor de triceps pulldown gekozen.

Barbell curl 08x30kg + Tricep pulldown 08x50kg

Dumbbell overhead press

08x10kg
08x10kg
08x10kg

Deze heb ik rustig aan gedaan. Schouders ga ik stapgewijs zwaarder belasten.

RC oefeningen gedaan op ringmachine (zwaard,gordel) + 3 setjes cuban press gedaan met 7kg dumbbells

goede verhouding tussen press en pull, vele supersets ;)

Terug
Naar boven