Fitness Seller

KaLe's log 2008

Vandaag benen.

3x110 (ah ****, teveel pijn aan mijn onderarmblessure, gestopt na rep 3)
5x100 (weer pijn, dus maar helemaal genokt)

Frontsquats een half jaar niet meer gedaan ivm mijn schouder. De schouder gaat wel weer maar om de stang op de schouders te houden, deed teveel pijn aan mijn onderarmblessure en verder deed het teveel pijn in mijn knieen. Die doe ik voorlopig dus niet meer :(

Wat voor onderarmblessure heb je als ik vragen mag? Ik heb er zelf namelijk ook een waar ik niet vanaf kom, al zo'n 9 jaar. 'k heb een keer de halter van m'n rug laten glippen bij een 280kg squat. :bang:
Bij 100kg gaat de onderarm nu al irriteren vanwege de druk om de stang stabiel te drukken. Het zou een soort tenniselleboog kunnen zijn maar het lijkt mij inmiddels een chronische irritatie..

Jaap

• Topic Starter Topic Starter
Training van vandaag (weer eens in mijn oude gym)

Pushpress
5x40
5x60
5x65
5x70
5x75
5x80
1x90
1x95 F
1x95 Vloog omhoog
2x1x100 F (failed at lockout)
2x1x105 F (failed at lockout)
:mad:

Incline bench (light)
15x70
2x12x70

Cable side raises
10x30
12x25
15x20

Dumbbellpress ss chest supp. rear raises
3x 12x28 ss 12x20

Pressdown
2x15x40

One arm db extension
2x15x14

Barbellcurl
2x15x50

One arm cable curl
2x15x20

Seated calves
5x15x60

Opmerking;
Pushpress is weer een eeuwigheid geleden (ik denk bijna een jaar ofzo), maar ik mis ook echt techniek. Ik krijg de snelheid er niet in, dus steeds een fail met locken. Aan de kracht in mijn schouders ligt het iig niet. Die 95 kg was trouwens zo goed als strict. Ik denk dat ik pushpress even laat voor wat het is en me een tijdje ga concentreren op stricte presses. Wanneer ik daarmee een beetje een aardige load kan pakken, pushpresses erbij knallen.

Wat voor onderarmblessure heb je als ik vragen mag? Ik heb er zelf namelijk ook een waar ik niet vanaf kom, al zo'n 9 jaar. 'k heb een keer de halter van m'n rug laten glippen bij een 280kg squat. :bang:
Bij 100kg gaat de onderarm nu al irriteren vanwege de druk om de stang stabiel te drukken. Het zou een soort tenniselleboog kunnen zijn maar het lijkt mij inmiddels een chronische irritatie..

Jaap

Een tennis elleboog kan zeer goed chronisch worden. Mee oppassen dus.
Ik heb een blessure aan mijn biceppees. Op het plaatje is dat die uitlopende peesjes aan het einde van de biceps.
BicepsInside.gif

Wat een megasquat trouwens :D

Niet verkeerd die pushpress na zo'n lange tijd, merk zelf dat doordat je ze met regelmaat
doet dat ze steeds harder omhoog vliegen. Die overgang naar de jerk toe is ook maar een
kleine, denk dat ik doordat ik meer en meer richting de jerk variant ga dat ik straks een
pak meer boven me hoofd krijg.

Misschien die variant maar is proberen, leuk om te doen imo.

Niet verkeerd die pushpress na zo'n lange tijd, merk zelf dat doordat je ze met regelmaat
doet dat ze steeds harder omhoog vliegen. Die overgang naar de jerk toe is ook maar een
kleine, denk dat ik doordat ik meer en meer richting de jerk variant ga dat ik straks een
pak meer boven me hoofd krijg.

Misschien die variant maar is proberen, leuk om te doen imo.

Mjah, is idd niet superslecht, maar het viel me gewoon zwaar tegen :D
Ik krijg echt die snelheid er niet in. Als ik dat eenmaal voor elkaar heb, dan gaat het wel hard. Echt steeds voor de lockout vertraag ik en dan is het over. Maarja, oefenen ;)

Een tennis elleboog kan zeer goed chronisch worden. Mee oppassen dus.
Ik heb een blessure aan mijn biceppees. Op het plaatje is dat die uitlopende peesjes aan het einde van de biceps.
http://www.exrx.net/Graphics/BicepsInside.gif

Wat een megasquat trouwens :D

Oke dus een soort biceps blessure in de oksel van je onderarm?

Ik squat niet zo diep als jij hoor! Een max heb ik ook nooit gedaan. PR is 10 x 280kg @ 90 graden. Als ik dieper ga dan gaat mijn onderrug krom, ik heb te korte hamstrings..

Leuk zo'n log bijhouden. Soort online naslagwerk zoals ik het in een boekje heb staan (alleen die blaadjes raak je op den duur kwijt :rolleyes: ).

Jaap

Kan je bij jou trouwens de stang op de grond fl*kkeren nadat je hem gelocked hebt of moet je hem ook
gecontroleerd terug laten zakken? Dat gedeelte van de oefening is echt blessure gevoelig en dit
zal vooral een belemmering zijn om steeds zwaarder te gaan.

Oke dus een soort biceps blessure in de oksel van je onderarm?

Ik squat niet zo diep als jij hoor! Een max heb ik ook nooit gedaan. PR is 10 x 280kg @ 90 graden. Als ik dieper ga dan gaat mijn onderrug krom, ik heb te korte hamstrings..

Leuk zo'n log bijhouden. Soort online naslagwerk zoals ik het in een boekje heb staan (alleen die blaadjes raak je op den duur kwijt :rolleyes: ).

Jaap

Alsnog doe ik het je niet na :D

Kan je bij jou trouwens de stang op de grond fl*kkeren nadat je hem gelocked hebt of moet je hem ook
gecontroleerd terug laten zakken? Dat gedeelte van de oefening is echt blessure gevoelig en dit
zal vooral een belemmering zijn om steeds zwaarder te gaan.

In mijn huidige gym gaat de eigenaar het niet zo leuk vinden ;)

waarom ga je na 2 fails op 100 kg, 105 kg proberen?

95kg PP is toch wel aardig kerel,vooral als je de oefening een tijdje niet meer gedaan hebt.;)

waarom ga je na 2 fails op 100 kg, 105 kg proberen?

Omdat mijn PR op 100 stond en ik er koste wat het koste overheen zou moeten. De kracht zat erin, want ik kwam steeds vrij makkelijk tot voor de lockout, dus probeerde steeds mijn techniek te verbeteren.

nette presses kale

Training van vandaag. Beetje kort (45-55 minuten ofzo)

Supinated pulldowns
8x60 warmup
8x80 warmup
8x90
8x100
8x110
6x120 PR

Pullover machine
8x85
8x90
8x95
dropset 5x100+3x90+3x80+3x70+5x60

Rackpulls (net onder de knie)
5x120
5x170
5x220
5x270 PR!

Chest supported db rows (2 arms)
8x38
8x40 PR
8x42 PR

Supinated grip cable row
3x8x120

One arm cable curl
2x15x20

Seated hammercurl
2x10x20

Opmerking;
Redelijk. Zeker wel tevreden over de rackpulls. Biceps lekker weer lekker licht en superstrict gepakt. Ze lijken er goed op te gaan (heb ook al positief commentaar gehad).

Training van vandaag. Beetje kort (45-55 minuten ofzo)

Supinated pulldowns
8x60 warmup
8x80 warmup
8x90
8x100
8x110
6x120 PR

Pullover machine
8x85
8x90
8x95
dropset 5x100+3x90+3x80+3x70+5x60

Rackpulls (net onder de knie)
5x120
5x170
5x220
5x270 PR!

Chest supported db rows (2 arms)
8x38
8x40 PR
8x42 PR

Supinated grip cable row
3x8x120

One arm cable curl
2x15x20

Seated hammercurl
2x10x20

Opmerking;
Redelijk. Zeker wel tevreden over de rackpulls. Biceps lekker weer lekker licht en superstrict gepakt. Ze lijken er goed op te gaan (heb ook al positief commentaar gehad).

Van wie? :D

En als je rackpulls kunt doen moet DL toch ook wel weer lukken? ;)

Rackpulls zijn heel wat anders dan deadlifts. Ik krijg voornamelijk last van mijn rug bij het begin van de beweging bij normaal deadlift ;)

Nice rackpulls kerel :thumbs:

Rackpulls zijn heel wat anders dan deadlifts. Ik krijg voornamelijk last van mijn rug bij het begin van de beweging bij normaal deadlift ;)

Weet niet hoe 'k erop kom maar 'k dacht dat 't door je onderarm was. Als dat zo was zou 't raar zijn dat je wel kan rackpullen ;)

Terug
Naar boven