Fitness Seller

Kaluro going for the triple digits~

no better way then calf raises standing imo

Training is goedgekeurd hoor meneer, prima zweepje gister :rolleyes:

Wat is dat ineens met je knie? :(

En kom ik weer hoor, met mijn vragen enzeau..
Wil ter variatie wat nieuwe oefeningen voor kuiten, en laat ik nu precies zien dat jij de twee oefeningen hebt gedaan die ik graag wil proberen.

Reps zijn gecontroleerd btw, onderaan seconden rusten om spanning/energie weg te halen van achilles, dan explosief omhoog en rustig terug.
Doe je die standing calf raises in Smith met je tenen op een schijf of iets dergelijks?
En op wat voor soort leg press doe je calf raises? Ben al de deaud dat mijn voeten wegglippen ofzo en ik heel brokkenpiloot-achtige actie maak :o.

Cable crunches lekker? Heb ze eenmaal geprobeerd maar kan me niet herinneren ooit zo gefrustreerd te zijn geweest van een oefening. Hele tijd die kutkabel tegen die kutkatrol en kon geen juiste positie vinden. En de handgrepen van dat touw deden zeer op mijn sleutelbeenderen. Hoe doen mensen deze oefening toch? :o

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.283
Ja hoor, daar is de zweep weer :)

---------- Toegevoegd om 23:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:56 ----------

Mooie DL, en die kuitjes ga je ook wel voelen :)

't valt mee moet ik zeggen, enkel wat stijve hams nu.

Oppassen met de knie...
En mooie deadlifts in je cut na zo'n weekend :cool:

Wat weet jij over mijn weekendtaferelen.. :D:o
En inderdaad, als ik knielast heb kap ik het gewoon af, heb vorig jaar m'n lesje wel geleerd :p

no better way then calf raises standing imo

True, alleen los standing vind ik 3x niks.. altijd smith!

Training is goedgekeurd hoor meneer, prima zweepje gister :rolleyes:
Ja dat zal het hem geweest zijn :p

Wat is dat ineens met je knie? :(
Meh hij's nog steeds niet 100%, vorig jaar van januari t/m oktober geen lowerbody kunnen trainen door die knie, dus het kan dat hij af en toe nog verder zeurt; dan doe ik het gewoon even rustig aan.

En kom ik weer hoor, met mijn vragen enzeau..
Wil ter variatie wat nieuwe oefeningen voor kuiten, en laat ik nu precies zien dat jij de twee oefeningen hebt gedaan die ik graag wil proberen.

Succes :D

Reps zijn gecontroleerd btw, onderaan seconden rusten om spanning/energie weg te halen van achilles, dan explosief omhoog en rustig terug.
Doe je die standing calf raises in Smith met je tenen op een schijf of iets dergelijks?
Ik heb zo'n "step" platform die ik eronder neerze.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

En op wat voor soort leg press doe je calf raises? Ben al de deaud dat mijn voeten wegglippen ofzo en ik heel brokkenpiloot-achtige actie maak :o.
Eentje waar het stoeltje naar achter beweegt, ipv dat ding naar voren. een horizontale is het, met steekgewichten.

Cable crunches lekker? Heb ze eenmaal geprobeerd maar kan me niet herinneren ooit zo gefrustreerd te zijn geweest van een oefening. Hele tijd die kutkabel tegen die kutkatrol en kon geen juiste positie vinden. En de handgrepen van dat touw deden zeer op mijn sleutelbeenderen. Hoe doen mensen deze oefening toch? :o

Uh.. Ik heb zo'n V hendel, mijn nek gaat daartussen, en dan leunen de uiteindes dus op mijn schouder zowat. Nergens last van :D.

41cWRF%2BAewL._SY300_.jpg

Thanks voor antwoorden, ik neem zo te zien wel veel ruimte in beslag, maare.. Dat vergeef je me vast wel! :p

• #2.285
Goeie deads brother!

lekkere PR's!

uitkijken met je knie.

• #2.289

lekkere PR's!

uitkijken met je knie.

Thanks brada's!

Ik denk ook dat mijn zeurende knie deels komt door het vele fietsen:

Maandag: 7 min naar station, 7 min naar huis, 15 min naar sportschool, 15 min naar huis
Dinsdag: 7 min naar station, 7 min naar huis, 15 min naar sportschool, 15 min naar huis
Woensdag: 7 min naar station, 7 min naar huis
Donderdag: 7 min naar station, 7 min naar huis, 15 min naar sportschool, 15 min naar huis
Vrijdag: 7 min naar station, 7 min naar huis, 15 min naar sportschool, 15 min naar huis

Dat is.. 190 minuten fietsen per week, 62km; en dat met een al chronisch geïrriteerde knie, niet heel bevorderlijk.
Maar ik en Esther zijn al hard op zoek naar een sportschool die dichterbij ligt, dat gaat al erg veel schelen :).

Thanks brada's!

Maandag: 7 min naar station, 7 min naar huis, 15 min naar sportschool, 15 min naar huis
Dinsdag: 7 min naar station, 7 min naar huis, 15 min naar sportschool, 15 min naar huis
Donderdag: 7 min naar station, 7 min naar huis, 15 min naar sportschool, 15 min naar huis
Vrijdag: 7 min naar station, 7 min naar huis, 15 min naar sportschool, 15 min naar huis

Dat is.. 190 minuten fietsen per week; en dat met een al chronisch geïrriteerde knie, niet heel bevorderlijk.
Maar ik en Esther zijn al hard op zoek naar een sportschool die dichterbij ligt, dat gaat al erg veel schelen :).

basic fit psv stadion:P

Staat je zadel nu wel goed?

• #2.291
is nu nog healthcity wordt 1juli basic fit, gaan veel mensen weg omdat het basic fit wordt, maar nog even afwachten of er veel nieuwe leden bijkomen.

Staat 1 powerrack, nog een gammel squatrack, smith machine, dumbells t/m 40kg, Deadliften is geen probleem, werkt een personal trainer die 260kg deadlift.

Thanks brada's!

Dat is.. 190 minuten fietsen per week, 62km; en dat met een al chronisch geïrriteerde knie, niet heel bevorderlijk.
Herkenbaar dit! Ik heb ook al 1.5jaar een zeurende knie..:o

• #2.294
is nu nog healthcity wordt 1juli basic fit, gaan veel mensen weg omdat het basic fit wordt, maar nog even afwachten of er veel nieuwe leden bijkomen.

Staat 1 powerrack, nog een gammel squatrack, smith machine, dumbells t/m 40kg, Deadliften is geen probleem, werkt een personal trainer die 260kg deadlift.

Oeh interesting.. eens checken.

Herkenbaar dit! Ik heb ook al 1.5jaar een zeurende knie..:o

Welcome to the club, eens zien wie het eerst weer chronisch geblesseerd raakt/ :o:o

wat voor pijn voel jij in je knie? Ik voel het als lang zit, als ik loop of lig voel ik eigenlijk niks.

Dat heb ik nu dus ook alweer een maand ofzo. Heel irritant.

Zadel beter iets te hoog dan iets te laag, kan net het verschil maken :).

• #2.299
Dat heb ik nu dus ook alweer een maand ofzo. Heel irritant.

Beterschap!
Ik had het een paar maanden genegeerd en had er stug doorheen getraind, tot het fout ging.
Bij mij werd het zo erg dat traplopen echt helse pijnen veroorzaakte, no joke.
Zelfs normaal op dat been staan was echt fuarrrrrrrrrking pijnlijk.. niet normaal.
Ik liep letterlijk kreupel, kon zelfs geen schijf van de grond oprapen om een barbell te laden, of op een stoel zitten in 90° hoek.

Bij sportfysio gelopen, bij orthopeed gelopen, mri laten maken en gelukkig geen structurele schade.
Van januari t/m oktober 2014 geen lower body kunnen trainen, niet kunnen fietsen, bukken/lopen was al klote. En dat toen ik in het midden van een verhuis en lync-migratie project zat. :o :o

In die periode heb ik mijn VMO (Vastus Medialis Oblique) aangesterkt met oefeningen, om sporing te verbeteren.
(one legged squats
- liggen, een verhoging onder je knie en dan je been strekken door je quads aan te spannen -> repeat
- zitten, bal tussen je knieën knijpen en dan je benen strekken -> repeat
)

Vanaf oktober toen weer heeeeel rustig en langzaam belasting opgebouwd en nu ligt mijn deadlift 1RM 25kg hoger en mijn squat 1RM 20kg hoger, vanaf oktober.. slowly but steadily.

Zadel beter iets te hoog dan iets te laag, kan net het verschil maken :).

Klopt! Dit weekend eens knutselen.

Gisteren om 18:00 al avondgegeten met high carb, met de aanname om 19:00 sporten
Nou door omstandigheden werd dat sporten ipv 19:00, dus 20:30.
Heel mijn meal timing naar de klote :o.. ik ben erg vatbaar voor 'laag bloedsuiker' ofzo, dat ik me een slap votje voel en moe ben, geen energie, chagrijnig etc. Enkel na high carb (90+g carb) maaltijden gevolgd door lange periode niks eten.

Dus mn workout was niks waard.
Beetje aangekloot met oefeningen en heb uiteindelijk Esther maar goed gemotiveerd en meegeholpen op/afladen :o.. shit happens :p

Overhead Press
12 x 17.5
12 x 27.5
12 x 37.5
10 x 47.5
5 x 57.5 :o

Pullups
5 x BW
5 x BW
5 x BW
5 x BW
4 x BW :o

Cable rows (neutral grip)
8 x 38.5
8 x 38.5
8 x 38.5
8 x 38.5 Mhmm dafuq, not bad :)

Bench Press
12 x 80
12 x 80
10 x 80 :o
(Dit druk ik normaal 16+ keer)

Facepulls
12 x 32.5
12 x 32.5
12 x 32.5
8 x 32.5 :o

Als je knie zo slecht is geweest, wil je idd een beetje voorzichtig zijn nu. Dus verstandig om te stoppen bij pijntjes.

In die periode heb ik mijn VMO (Vastus Medialis Oblique) aangesterkt met oefeningen, om sporing te verbeteren.
(one legged squats
- liggen, een verhoging onder je knie en dan je been strekken door je quads aan te spannen -> repeat
- zitten, bal tussen je knieën knijpen en dan je benen strekken -> repeat
)

Auw... lijkt me pijnlijk :p

Terug
Naar boven