MuscleMeat

Kaluro going for the triple digits~

Ik vind myo-reps een heel goede manier om te trainen, vooral voor je isolatie oefeningen. Je kan je op 2 manieren zwaarder maken, meer reps (duhh) of kortere pauzes zodat je met verzuring gaat werken.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.502
Ik vind myo-reps een heel goede manier om te trainen, vooral voor je isolatie oefeningen. Je kan je op 2 manieren zwaarder maken, meer reps (duhh) of kortere pauzes zodat je met verzuring gaat werken.

Klopt ja :)

Bench Press
15 x stang
12 x 60
10 x 80
5 x 92.5
5 x 92.5
5 x 92.5

Incline dumbell press
12 x 27.5
9 x 27.5
8 x 27.5

Cable Rows
5 x 32.5
5 x 32.5
5 x 32.5
5 x 32.5
5 x 32.5

Toen alweer naar huis. Ik rook echt super intens naar ammoniak, dafuq? Eerst maakte Esther nog een vergelijking met kattepis maar het was niet op een enkele plek, het was echt overal zo.

Is het niet zo dat een ammoniak geur zou betekenen dat je katabool bent, of althans dat je lichaam eiwit aan het verbranden is voor energie ? Lijkt me sterk als ik aan de 3700kcal zit. Geur was niet te harden, wilde ik de andere gym-users niet aan doen :o

Laatst bewerkt:
Vind myo alweer te ingewikkeld klinken, in de praktijk werkt het vast makkelijker dan het op papier eruit ziet :p.

En whuttt, ammoniak? Enige wat ik ervan weet is inderdaad dat je dan katabool bent. Of ergens een ontsteking in je mond of iets dergelijks hebt zitten..
Overigens is het ook niet verstandig om flink te gaan trainen wanneer je de vorige avond iets met knoflook op hebt, doe ik ook maar eens en nooit weer ;).

• #2.504
Vind myo alweer te ingewikkeld klinken, in de praktijk werkt het vast makkelijker dan het op papier eruit ziet :p.

En whuttt, ammoniak? Enige wat ik ervan weet is inderdaad dat je dan katabool bent. Of ergens een ontsteking in je mond of iets dergelijks hebt zitten..
Overigens is het ook niet verstandig om flink te gaan trainen wanneer je de vorige avond iets met knoflook op hebt, doe ik ook maar eens en nooit weer ;).

Nee knoflook e.d. eet ik echt amper. Ik eet meer de standaard groentes en kruiden die niet zo overdreven ruiken. Ammoniakgeur krijg je als je lichaam eiwit om aan het zetten is in energie/glucose. Maar het kan ook dat het een muf shirt was.. hoewel, de geur was echt extreem sterk.

Nouja :P.

Myo is overigens erg makkelijk hoor, pak maar eens je 12RM bij een oefening, doe een repout, hou vervolgens 20-30 seconden rust tussen de sets en doe steeds 2-4 reps.. tot je geen zin meer hebt of 40 reps hebt aangetikt ofzo.

Makkelijker kan toch niet!? ;)

Douchen wil ook wel eens helpen :trollface:

Binnen kwartier weer thuis?

• #2.506
Douchen wil ook wel eens helpen :trollface:

Binnen kwartier weer thuis?

Sowieso niet, ik sport altijd met mijn vriendin samen en soms ook nog een andere maat.
Als ik bv 20+10+5+2.5 aan elke kant erop heb hangen en mijn vriendin moet enkel een 5je hebben, dan ben je continue aan het op en afladen.. gaat flink veel tijd in zitten :D.

En de zomerdrukte, waarbij frequent alles bezet is.. :yawn:

Knoflook is anders, dat is een zwavelachtige geur.
Maar ammoniak duidt volgens mij echt op eiwitafbraak. Dat kan zijn als er niet voldoende glucose/glycogeen beschikbaar is om energiepieken op te vangen (vetverbranding is vaak te langzaam daarvoor).

---------- Toegevoegd om 12:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:31 ----------

Je training ziet er toch niet super intensief uit, wel flinke gewichten op bench, dat wel....

• #2.509
Knoflook is anders, dat is een zwavelachtige geur.
Maar ammoniak duidt volgens mij echt op eiwitafbraak. Dat kan zijn als er niet voldoende glucose/glycogeen beschikbaar is om energiepieken op te vangen (vetverbranding is vaak te langzaam daarvoor).

---------- Toegevoegd om 12:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:31 ----------

Je training ziet er toch niet super intensief uit, wel flinke gewichten op bench, dat wel....

Huidig bench 5RM is 105kg, ik ben expres erg laag begonnen om een doorstart te maken en niet zomaar te stallen. Dus inderdaad een hele lichte workout.
Maar inderdaad eiwitafbraak, misschien dat het toeval was. Ik zat op ca. 350g koolhydraten die dag, voordat ik ging sporten. 60g vet en 140g eiwit.. te weinig eten zal het niet geweest zijn.
Of misschien had ik een supermuf shirt uit de kast gepakt, dat lijkt mij het meest aannemelijk atm. :o

Ja, hou dit even in de gaten. Oud T-shirt kan natuurlijk. Je zal ook aminozuren als brandstof opgebruiken als je meer dan 1-1.5 g/kg ervan eet. Maar als het spierafbraak is zou dat wel heel zonde zijn.

---------- Toegevoegd om 12:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:43 ----------

En ammoniak wordt normaal tot ureum verwerkt en dat plas je uit. Maar als je heel veel zweet zal een deel van de ammoniak ook uitgezweet worden, dus ook een relatie met de omgevingstemperatuur.

stinkende adem is standaard bij vet verbranding ;)

Heb het ook een hele tijd gehad, is slecht voor je mindset. bij mij simpelweg me kcals wat opgeschroeft.

Heeft niks met eiwitten verbranden te maken.

Weet ook nog wel dat het in het begin van me cut het stinken het ergst was, zelfs me zweet stonk harder :o

Vet dat je verbrand gaat d.m.v. je adem naar buiten idd. Geen idee of dit die lucht met zich meebrengt.

Is 20-40 seconde rust voor myo niet te lang? Ik deed het in het schema van Kelei ook ~30sec rust, maar later las ik overal dat het slechts een paar ademteugen moesten zijn (~15sec)..

Geen knoflook eten...?:eek!: Volgens mij gooi ik die zooi bijna overal doorheen..

..om fans op afstand te houden:roflol:

• #2.514
stinkende adem is standaard bij vet verbranding ;)

Heb het ook een hele tijd gehad, is slecht voor je mindset. bij mij simpelweg me kcals wat opgeschroeft.

Heeft niks met eiwitten verbranden te maken.

Weet ook nog wel dat het in het begin van me cut het stinken het ergst was, zelfs me zweet stonk harder :o

Vet dat je verbrand gaat d.m.v. je adem naar buiten idd. Geen idee of dit die lucht met zich meebrengt.

Punt is, ik zit momenteel in een +300-500kcal bulk (3700+kcal/dag) sinds maandag, vandaar dat het ook vreemd is. Tijdens mijn cut ook geen last gehad van stinkzweet/adem (voor zover bekend.. anders had Esther het wel laten weten :P we zijn heel recht toe richting elkaar).

Gisteren ander shirt, ook weer een dikke ammoniak geur, echt een scherpe snijdende geur is het.
Dit keer wel gewoon mijn workout afgemaakt, wat het is? geen idee.

Het kwam pas opzetten nadat ik al gedeadlift en gelegpresst had, en zat toen al een dik half uur te zweten, dus het zit niet in het shirt zelf.

Is 20-40 seconde rust voor myo niet te lang? Ik deed het in het schema van Kelei ook ~30sec rust, maar later las ik overal dat het slechts een paar ademteugen moesten zijn (~15sec)..

Geen knoflook eten...?:eek!: Volgens mij gooi ik die zooi bijna overal doorheen..

..om fans op afstand te houden:roflol:

Dus dat ruik ik steeds :roflol:
Myo gaat er enkel om dat je tussen de 2 en 4 vervolgherhalingen per set kan maken, sommige spieren/personen/oefeningen hebben minder rust nodig dan anderen, als je na je 3e set nog >4 reps doet kan je je rust verkorten. Doe je al meerdere sets <2 reps, kan je je rust verhogen. Lekker dynamisch.

Workout van gisteren:

Deadlift
12 x 40
12 x 80
5 x 120
1 x 140
5 x 145
..Duimloos double overhand grip, zonder problemen. Ik doe niks extra's qua grip maar blijkbaar is mijn grip aardig goed.

Leg Press 45° plate loaded
8 x 100
8 x 180

8 x 210
8 x 210
8 x 210
8 x 210

Barbell Hip Thrusts
12 x 70
5 x 120 ..wtf was dat zwaar?!?!!? Oh ja verkeerd geteld, ik dacht dat het 100 was :o
5 x 100
5 x 100
5 x 100

Standing Calf Raise (smith)
12 x 60
12 x 100

5 x 140
5 x 140
5 x 140
5 x 140
5 x 140
5 x 140

et voila!

Lekkere training weer!
En dan had je ook makkelijk die hip thrusts kunnen afmaken met 120 :o

Goeie training stinkerd.

• #2.518
Voel je je verder gewoon prima in je vel zitten?
(Nog steeds doelend op je ammoniak-geur)

• #2.520
Voel je je verder gewoon prima in je vel zitten?
(Nog steeds doelend op je ammoniak-geur)

Flink aan de race afgelopen twee dagen maar verder top.
Dat aan de race zijn kan ik verklaren door de veel hogere volumes aan voeding/kcal/ekv die ik nu tot me neem, mijn darmen zijn nogal... prikkelbaar. ;)

Terug
Naar boven