XXL Nutrition

Kaluro going for the triple digits~

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.561
+1

minder eiwit, meer carbs, voldoende water

je kan het op zn minst een paar dagen proberen:D

Klopt, ik zou rond de 150g hoogwaardige eiwitten kunnen gaan zitten I guess.
Dat is al gelijk 30g minder. 86*1.8 = 154,nogwat

qua vocht:
Glas vruchtensap 's ochtends + 300ml melk + 250ml water
2 liter water op mijn werk (+200g gekookte rijst, veel vocht)
~750ml pre-workout
1 liter tijdens workout
en post workout nog iets van 300-400ml.

moet zat zijn :D

Klopt ;)
The secret is out :eek:
j/k
gewoon de medelezers nieuwsgierig maken

Lekkere training man!:thumbs: Op zulke voeding wil ik ook wel cutten:eek:

Bulken tot de 90kg+ @10% dan! Dan gaat je onderhoud zat omhoog ;).
Wel flinke pomp tijdens de workout, dat is het leuke aan bulken :cool:.

minder eiwit proberen idd, zijn zat bronnen die alleen carbs bevatten, denk aan stroop, gedroogd fruit, rijstwafels, etc etc.

• #2.563
minder eiwit proberen idd, zijn zat bronnen die alleen carbs bevatten, denk aan stroop, gedroogd fruit, rijstwafels, etc etc.

Klopt, ik zal vanavond eens kijken of ik inderdaad mer fruit enzo kan gaan hanteren bij mijn maaltijden, dat zal ook al veel helpen.

Klopt, ik zal vanavond eens kijken of ik inderdaad mer fruit enzo kan gaan hanteren bij mijn maaltijden, dat zal ook al veel helpen.

Blijft gewoon vaak even zoeken naar de oorzaak :P anders kan je altijd nog hoger vet proberen.

Het water noemde ik omdat je nieren flink wat water nodig hebben om afvalstoffen te verwerken. Hoeveel liter per dag dat is individueel, je ziet gauw genoeg of je plas donker geel is (niet goed) of mooi helder en waterig geel.
Als je googled zie je ook nog relaties met diabetes of bloedarmoede en ammonia geur. Ik vind dat een beetje ver gezocht, maar als je het niet vertrouwt is een tripje naar de huisarts natuurlijk niet slecht.

Maar je stinkt wel echt, haha!
Kon zelfs mijn laatste oefening niet doen omdat we eerder naar huis moesten voor onze medesporters, haha.
Hahaha, ROFL!
Heb het met je te doen Essaphira, jij moet er naast slapen! :p

Als je googled zie je ook nog relaties met diabetes of bloedarmoede en ammonia geur. Ik vind dat een beetje ver gezocht, maar als je het niet vertrouwt is een tripje naar de huisarts natuurlijk niet slecht.
Precies, better safe than sorry :).
Vooral als het nu langdurig aanhoudt.. Lijkt me toch dat je lichaam aangeeft dat er iets eventjes niet "spoort" daarbinnen.
Je begint gewoon van binnenuit te rotten! :rolleyes:

• #2.567
Blijft gewoon vaak even zoeken naar de oorzaak :P anders kan je altijd nog hoger vet proberen.

Klopt!

Het water noemde ik omdat je nieren flink wat water nodig hebben om afvalstoffen te verwerken. Hoeveel liter per dag dat is individueel, je ziet gauw genoeg of je plas donker geel is (niet goed) of mooi helder en waterig geel.

Ja mijn plas is altijd vrijwel doorzichtig, behalve 's ochtends als ik wakker wordt.. dus dat zit wel goed :).
Diabetes, bloedarmoede, nierfalen.. wie weet :eek:, nee ik zal deze week eens wat wijzigingen aanbrengen in mijn eiwit-gehalte en volgende week anders ook nog in mijn L-arginine inname.
Als niks werkt dan is het hoihoi huisarts.

Hahaha, ROFL!
Heb het met je te doen Essaphira, jij moet er naast slapen! :p

Hey! ik stink alleen tijdens krachttraining :mad:

Precies, better safe than sorry :).
Vooral als het nu langdurig aanhoudt.. Lijkt me toch dat je lichaam aangeeft dat er iets eventjes niet "spoort" daarbinnen.
Je begint gewoon van binnenuit te rotten! :rolleyes:

De enige correlatie die ik me zojuist bedacht, is dat ik sinds vorige week maandag, ca. 3 gram L-arginine per dag slik (2x 1.5g; rond 0900 en rond 1600). Sindsdien is die geur ook op komen dagen.
Dus sinds vorige week maandag.
Maar ik ben sinds vorige week maandag ook weer hard gaan bulken, dus dat is dan ook weer iets.
Ik kan eens proberen die L-arginine eruit te mikken, mhmm.

Ik kan eens proberen die L-arginine eruit te mikken, mhmm.
Zou het zeker eens proberen, wie weet is dat de boosdoener en dan is het ook niet meer nodig om te prakkiseren over wat het wel en niet kan zijn.
Plus dan weet je dan je gewoon gezond bent, ook niet geheel onbelangrijk ;).

Zou het zeker eens proberen, wie weet is dat de boosdoener en dan is het ook niet meer nodig om te prakkiseren over wat het wel en niet kan zijn.

Ja, is ook goed mogelijk. Als dan een week die geur niet meer terugkomt zou dat het kunnen zijn. En helemaal als je dan weer begint met Arg en die geur begint weer, dan weet je het zeker.

• #2.570

Ja, is ook goed mogelijk. Als dan een week die geur niet meer terugkomt zou dat het kunnen zijn. En helemaal als je dan weer begint met Arg en die geur begint weer, dan weet je het zeker.

Ik ga eerst eiwit verlagen (dus zoals joost zei meer gedroogd fruit etc, carb bronnen met weinig eiwit); daarna de L-arginine droppen, en dan kijk ik of het een van de twee is.

Workout van gisteren:
Preworkout: 1 kop koffie + 5g creatine + 3g beta alanine
Ammoniak: Ja/Nee (deze zet ik er voortaan gewon bij :o)

Deadlifts
12 x 40
5 x 80
5 x 120
1 x 140
5 x 147.5
ging echt soepel, voelde niet als zwaar gewicht aan. :cool:

Leg Press 45° plate loaded
8 x 215
8 x 215
8 x 215
8 x 215

Standing calf raise (smith)
5 x 145
5 x 145
5 x 145
5 x 145
5 x 145

barbell shrugs
12 x 90
10 x 90
10 x 90

Rating: 3.5/5 niks speciaals, wel knallende energie. :cool:

Laatst bewerkt:
Goeie tren bro!
Deze keer zonder luchtje? ;)

Jeetje! Dat willen we allemaal wel..knallende energie op een kopje koffie:roflol:

Dat werkt bij mij misschien met zo'n kop!

giant-coffee-mug-1.jpg

• #2.575
Oeps...kijk meestal meer naar de gewichten :p

Speciaal voor jou heb ik het rood en dikgedrukt gemaakt :cool:.
Dit is week 2 van mij opbouw weken, ik kom in week 5 pas op mijn 5RMs terecht, vanaf week 6 pas PR'en.
Ook erg lekker, zo'n deload :cool:

Overigens gewicht vanochtend: 87.1KG, hellooo vocht!

---------- Toegevoegd om 09:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:34 ----------

Jeetje! Dat willen we allemaal wel..knallende energie op een kopje koffie:roflol:

Dat werkt bij mij misschien met zo'n kop!

giant-coffee-mug-1.jpg

:roflol:
Ik had het voorzichtig gedaan met 150ml redelijk slappe koffie.. Ik ben 's nachts echt belachelijk vaak wakker geworden en had telkens moeite met opnieuw in slaap komen, steeds verliggen enzo. :o
Dat zullen mensen niet missen denk ik zo :D

Speciaal voor jou heb ik het rood en dikgedrukt gemaakt :cool:.
Dit is week 2 van mij opbouw weken, ik kom in week 5 pas op mijn 5RMs terecht, vanaf week 6 pas PR'en.
Ook erg lekker, zo'n deload :cool:

Thnx, ben ook geen 20 meer he...zie het allemaal niet zo goed meer ;)
Deload was da??

• #2.577
Thnx, ben ook geen 20 meer he...zie het allemaal niet zo goed meer ;)
Deload was da??

Aww.. komt wel goed :aai:
Nouja op zich geen complete deload, meer een aanloopje ;) op -10kg of -10% (ligt eraan welke hoger is) gaan zitten en per wek +2.5kg / +2.5% verhogen. Of telt dat ook als deload?

Ammoniak? Dat gebeurd toch als je eiwitten uit spieren als energie begint te gebruiken? Met andere woorden, als je écht heel diep gaat of veel te weinig energie uit je eten hebt gehaald voor het sporten?

Aww.. komt wel goed :aai:
Nouja op zich geen complete deload, meer een aanloopje ;) op -10kg of -10% (ligt eraan welke hoger is) gaan zitten en per wek +2.5kg / +2.5% verhogen. Of telt dat ook als deload?

Deload is bij mij meestal een week vakantie, verder gewoon knallen :cool:

Terug
Naar boven