MuscleMeat

Kaluro going for the triple digits~

hoi. in.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.586

:lol:

Hoi. Welkom.

Ammoniak? Dat gebeurd toch als je eiwitten uit spieren als energie begint te gebruiken? Met andere woorden, als je écht heel diep gaat of veel te weinig energie uit je eten hebt gehaald voor het sporten?

Ammoniak geur is doorgaans als je lichaam eiwit omzet in energie inderdaad.
Ik eet echt 300g carbs vanaf mn ontbijt tot de workout, dus dat is het niet :p

Deload is bij mij meestal een week vakantie, verder gewoon knallen :cool:

Ah, geen progressief schema?

zo'n snuif ding ja? Pak je dat regelmatig dan?

Hah, ik stink sinds ik ben gaan bulken flink naar ammoniak halverwege de workout (Mijn zweet, vooral bij mijn schouders); het enige dat veranderd is, is dat ik nu ipv 2800-3000, nu 3700kcal /dag neem en dat ik 3g L-arginine per dag neem.
(ook hoger workout volume).

Ik ga nu trial and error'en om te zien waar het vandaan komt, ik begin met mijn plantaardige eiwitten te verlagen. Mocht dat niet baten, dan wordt het de L-arginine eruit mikken. Dan zien we wel verder.

Hoi. Welkom.

Ammoniak geur is doorgaans als je lichaam eiwit omzet in energie inderdaad.
Ik eet echt 300g carbs vanaf mn ontbijt tot de workout, dus dat is het niet :p

Ah, geen progressief schema?

Hah, ik(mijn zweet) stink(t) sinds ik ben gaan bulken flink naar ammoniak halverwege de workout (Mijn zweet, vooral bij mijn schouders); het enige dat veranderd is, is dat ik nu ipv 2800-3000, nu 3700kcal /dag neem en dat ik 3g L-arginine per dag neem.
(ook hoger workout volume).

Ik ga nu trial and error'en om te zien waar het vandaan komt, ik begin met mijn plantaardige eiwitten er meer uit te halen. Mocht dat niet baten, dan wordt het de L-arginine eruit mikken. Dan zien we wel verder.

Waarom niet eerst de arginine.. sups geven sowieso niet echt heel veel toegevoegde waarde en is makkelijk om even te skippen dan heel je voeding om te gooien.

wijst ammoniak vaak niet op overmatig eiwit consumptie?

• #2.589
Waarom niet eerst de arginine.. sups geven sowieso niet echt heel veel toegevoegde waarde en is makkelijk om even te skippen dan heel je voeding om te gooien.

Omdat L-arginine eigenlijk geen boosdoener zou mogen zijn, de hoge eiwit inname is veel aannemelijker :)

wijst ammoniak vaak niet op overmatig eiwit consumptie?

Of dat, of katabole toestand, of verneukte nieren.
Die laatste 2 lijken me sterk dus dan zal het inderdaad overmatige eiwit consumptie zijn.

Ik eet 180g hoogwaardig eiwit/dag, en zit dan via secundaire eiwitten uit plantaardige bronnen (rijst, nootjes, havermout etc.) op een totaal van 240-250.. daarom ga ik nu wat carb bronnen omgooien(Dus meer pure carb bronnen met minder eiwit) en 20g hoogwaardig eiwit schrappen.

een totaal van 3 gram eiwit per kg lichaamsgewicht lijkt me sowieso vrij veel, niet?

ben benieuwd of het wat gaat helpen iig

Omdat L-arginine eigenlijk geen boosdoener zou mogen zijn, de hoge eiwit inname is veel aannemelijker :)

Of dat, of katabole toestand, of verneukte nieren.
Die laatste 2 lijken me sterk dus dan zal het inderdaad overmatige eiwit consumptie zijn.

Ik eet 180g hoogwaardig eiwit/dag, en zit dan via secundaire eiwitten uit plantaardige bronnen (rijst, nootjes, havermout etc.) op een totaal van 240-250.. daarom ga ik nu wat carb bronnen omgooien(Dus meer pure carb bronnen met minder eiwit) en 20g hoogwaardig eiwit schrappen.

l-arginine is een aminozuur he.. ooit amino geroken die overdatum is? :o

• #2.594
een totaal van 3 gram eiwit per kg lichaamsgewicht lijkt me sowieso vrij veel, niet?

ben benieuwd of het wat gaat helpen iig

Nee inderdaad, we gaan 't zien!

l-arginine is een aminozuur he.. ooit amino geroken die overdatum is? :o

Zo oud ben ik nog niet :p Maar inderdaad, verder heb ik zat bronnen gevonden die zeggen dat te veel eiwit ammoniak kan veroorzaken en nog geen enkele die zegt dat L-arginine dat zou doen, die zou ammoniak aanmaak zelfs verminderen.

ga toch niet alles lezen :p

3700 kcal beste bulk op 85 kg

Mwah, ik fiets elke werkdag 10 min naar station, 10 min terug.
En 15 min naar sportschool, 15 min terug 4x per week.

dus 5x2x10 + 4x2x15 = 100 + 120 = 220 minuten = ~2200kcal give or take
2200/7 dagen = gemiddeld 314kcal extra per dag om te compenseren. :)

je hebt ebola dan gok ik.

• #2.598
ik kijk wel uit, ga ik straks ook nog full ebola :roflol:

Workout van net:

Pre-workout: Kop koffie + 30g whey + 5g creatine + 3g beta alanine
Ammoniakzweetgeur: Ja/Nee

Pullups
Code:
5 x BW      (89.5)
5 x BW      (89.5)
5 x BW      (89.5)
5 x BW      (89.5)
5 x BW      (89.5)
5 x BW      (89.5)
2 x BW+5    (94.5)
2 x BW+10   (99.5)
1 x BW+15  (104.5)
1 x BW+20  (109.5)

Pendlay Rows
5 x 37.5
5 x 47.5
5 x 57.5
5 x 70

Bench Press
12 x 82.5
12 x 82.5
12 x 82.5 :fire:

Pec deck
12 x 37
12 x 37 :fire:
12 x 37 :fire::fire:

Triceps overhead extension
12 x 31
12 x 31
12 x 31 :fire:
4 x 41
..ander cablestation, andere katrollen dus ander gewicht.

Facepulls /ss/ Biceps dumbell curl
12 x 35 /ss/ 8 x 20
12 x 35 :fire: /ss/ 8 x 18
12 x 35 :fire: /ss/ 8 x 14 :fire:

Rating: 3.5/5.. lekkerr :D zieke pomp ook, everywhere :eek:

Esther ging ook echt hard, en dat zonder preworkout. :O

Zeker lekkere training. Allebei super veel energie!
En je stonk dit keer ook minimaal, haha ♡

• #2.600
Lunch voor morgen:

PIC:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

06:30 100g havermout + 300ml halfvolle melk + 25g honing + 30g all-day protein
10:00 [2 pistoletjes + 80 gram tomaat + wat sla + 30g chorizo + 100g kip ] + 30g cashew noten + 50g gedroogd fruit
14:00 [2 pistoletjes + 80 gram tomaat + wat sla + 30g chorizo + 100g kip ] + 30g cashew noten + 50g gedroogd fruit

De rest is to be determined :cool:

Terug
Naar boven