Fitness Seller

Kaluro going for the triple digits~

heb je geen 1rm's getest? alleen uitgerekend?

mijn incline DB's worden een b*ch komende cycle, 1rm is volgens berekening 44 terwijl ik normaal 8x32 doe :roflol:

moet 3de week 5+ 38 doen.

• Topic Starter Topic Starter
heb je geen 1rm's getest? alleen uitgerekend?

mijn incline DB's worden een b*ch komende cycle, 1rm is volgens berekening 44 terwijl ik normaal 8x32 doe :roflol:

moet 3de week 5+ 38 doen.

Jawel maar ik was (een aantal weken geleden) woensdag t/m woensdag flink ziek geweest, weinig gegeten, bijna alleen geslapen, om over sporten maar te zwijgen. Toen ben ik twee dagen later op een vrijdag toen ik net een beetje beter was, de gym in gegaan om 1RMs te pakken, voor alle 4 de lifts op dezelfde dag.

Mijn workout maat had mij overtuigd, dus nu zit ik met te lage 1RMs :)

Is het niet ongeveer +2.5kg = -1 rep
en voor one arm +1,25kg = -1 rep?

dus 8x32kg -> -4 reps + 5kg -> 4x37kg -> -3 reps + 3.75 -> 1x41kg
Succes iig :D

Laatst bewerkt:
Wat betreft die kramp in hams: ik kreeg als tip hamstrings ff te rekken voordat je aan je zware set bp begint.

Nuttige toevoeging voor assistance voor onderrug/hams: goodmornings, evt. ter afwisseling op RDL/SLDL.

Wat betreft die kramp in hams: ik kreeg als tip hamstrings ff te rekken voordat je aan je zware set bp begint.

Nuttige toevoeging voor assistance voor onderrug/hams: goodmornings, evt. ter afwisseling op RDL/SLDL.

Ik heb goodmornings wel eens geprobeerd maar ben er nooit gewend aan geraakt, de stang rolt een beetje op mijn rug zeg maar. Moet ik maar eens opnieuw gaan leren.

Ontbijtje van vandaag:

3 koppen sterke espresso
400ml halfvolle melk
50g whey
150g cruesli
2 bananen
1290kcal | 66g E | 169g K | 40g V | 17g Vezels

Tijd om zodadelijk de deadlift workout te gaan doen, de bodem is al gelegd met bovenstaand ontbijt :P

Goed ontbijt man, succes met deads!

Goed ontbijt man, succes met deads!

Te veel carbs bij het ontbijt, halverwege de workout nam m'n bloedsuiker echt een duik, damn.
Dus ben maar halverwege gestopt, helemaal trillerig/zwakjes.
Snel langs de AH wat suikerspul gehaald (donuts :D) nu is 't wel weer oké.

Deadlifts
3x97.5kg
3x112.5kg
8x125kg

Squat
3x10x45kg

http://www.youtube.com/watch?v=qiVZ-4uhuoU

(Ja ik heb echt belacheljik lange benen en kort bovenlichaam, dat zie je bv goed als ik de stang goed vast aan het pakken ben voor de deadlift :P)

Standing Calf raise
20x90kg
20x90kg
16x90kg
..uh oh laag suiker, ben toen gestopt.

Laatst bewerkt:
die deadlifts zagen er easy uit. Bewust bij de 8 gestopt?

Je onderrug hou je wel recht bij DL maar je bovenrug staat wat bol. Denk dat je je schouders wat meer naar achteren moet houden / borst naar voren

die deadlifts zagen er easy uit. Bewust bij de 8 gestopt?

Ik wil geen grind reps doen, minimaal nog 1 rep 'in the tank' houden zeg maar.
Het was wel flink verzuurd. :D

Je onderrug hou je wel recht bij DL maar je bovenrug staat wat bol. Denk dat je je schouders wat meer naar achteren moet houden / borst naar voren
Altijd al gehad, lichaamsbouw denk ik. Ik gooi mijn borst zo ver mogelijk naar voren maar die kleine bolling hou ik sowieso. En het is niet alsof ik inflexibel ben in mijn bovenrug.
Bij squats heb ik de stang bijvoorbeeld op schouderbreedte vast (super smal) en mijn ellebogen naar voren.
Wel heb ik een kleine 'jerk' halverwege wanneer ik mijn heupen naar voren gooi, dat m'n knieen iets naar voren gaan. Zie je vooral bij de eerste twee reps.

Naar mijn mening goede form hoor! Ik vind het 'knikje' wat je maakt als je je heupen naar voren gooit bij de DL er wat apart uitzien maar dat is meer qua look (misschien bedoel je dat met 'jerk'?), volgens mij is de beweging zelf gewoon in orde met wat je moet doen. En wat Vince zegt, maar daar heb je dus een reden voor. Squat ziet er ook mooi uit.

Te veel carbs bij het ontbijt, halverwege de workout nam m'n bloedsuiker echt een duik, damn.
Dus ben maar halverwege gestopt, helemaal trillerig/zwakjes.
Snel langs de AH wat suikerspul gehaald (donuts :D) nu is 't wel weer oké.
Merk je dat echt zo erg? Heb dat nog nooit gehad of gehoord en ik let niet bepaald goed op wat ik eet.

Op LB doen we ongeveer hetzelfde trouwens, dus tof om te lezen. Jouw presses zijn wel aanmerkelijk sterker.

Naar mijn mening goede form hoor! Ik vind het 'knikje' wat je maakt als je je heupen naar voren gooit bij de DL er wat apart uitzien maar dat is meer qua look (misschien bedoel je dat met 'jerk'?), volgens mij is de beweging zelf gewoon in orde met wat je moet doen. En wat Vince zegt, maar daar heb je dus een reden voor. Squat ziet er ook mooi uit.

Ik denk dat ik te explosief wilde zijn met een in verhouding te licht gewicht (als dat logisch klinkt), waardoor het een beetje vaag ging. Want bij de latere reps toen het gewicht wat zwaarder begon te worden verliep alles gewoon normaal, zonder knikje.

Squat is een stuk verbeterd sinds ik dagelijks stretch en 1.5x schouderbreedte hanteer als stance.
Nu het gewicht nog hoger zien te krijgen, 1x100kg is niks natuurlijk.

Merk je dat echt zo erg? Heb dat nog nooit gehad of gehoord en ik let niet bepaald goed op wat ik eet.

Ja best wel, altijd al gehad. Meestal eet ik ook netjes elke 3 uur ofzo dus misschien gewenning. :cool:

Op LB doen we ongeveer hetzelfde trouwens, dus tof om te lezen. Jouw presses zijn wel aanmerkelijk sterker.

Ik heb dit jaar een 10-tal maanden compleet geen lower body getraind vanwege een blessure, dus dat heeft al die tijd stil gestaan. Mijn presses waren altijd al superieur maar zijn nu nog verder voor gaan lopen.
Maar leuk om LB competitie te hebben :D

OHP dag vandaag.. heb er zin in :cool:
Ik zit te denken om de deload week te skippen aangezien ik mijn 1RMs te laag heb gestart.
In zijn boek staat ook dat deoad aan te raden is maar geen must is.
Aangezien ik BBB op 50% TM heb gedaan zal er ook een stuk minder overload onstaan zijn.

Ja. Zo zou ik het ook omschrijven

Volgende keer maar eens op letten dan.
Ik probeer explosiviteit te oefenen maar dat is lastig met een in verhouding licht gewicht op de deadlift.
Bij squat/BP/OHP kan ik wel explosief doen zonder rare techniek-veranderingen.

Wel eens SUMO deadlifts geprobeerd?

Wat dat betreft zitten wij qua LB lengte in hetzelfde bootje qua verhoudingen. Je bovenrug is bijna horinzontaal aan de grond bij liftoff. Niet de meest gunstige positie qua leverage.
Denk dat je veel rechterop zal deadliften als je sumo style probeert. En dus wat meer naar achteren/vanuit je benen kan werken

gezellig, ik ook ohp vandaag :D

Wel eens SUMO deadlifts geprobeerd?

Wat dat betreft zitten wij qua LB lengte in hetzelfde bootje qua verhoudingen. Je bovenrug is bijna horinzontaal aan de grond bij liftoff. Niet de meest gunstige positie qua leverage.
Denk dat je veel rechterop zal deadliften als je sumo style probeert. En dus wat meer naar achteren/vanuit je benen kan werken

Hmm, wendler raadt de conventional deadlift aan voor het 5/3/1 schema.
Ik had ook eens gekeken welke DL gunstig is per biomechaniek, en kort torso + normale/lange armen = conventional aangeraden.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
http://articles.elitefts.com/traini...ntional-or-sumo-based-on-your-bone-structure/

En bij de deadlift voel ik mijn hams flink verzuren, wat an sich verklaart zou kunnen worden door bjina parallel bovenlichaam inderdaad.

gezellig, ik ook ohp vandaag :D

Wedstrijdje doen?! Wie er uitgerekend op een hoger 1rm uitkomt wint? :cool:

Hmm, wendler raadt de conventional deadlift aan voor het 5/3/1 schema.
Ik had ook eens gekeken welke DL gunstig is per biomechaniek, en kort torso + normale/lange armen = conventional aangeraden.

http://articles.elitefts.com/wp-content/uploads/2011/03/table21.jpg
http://articles.elitefts.com/traini...ntional-or-sumo-based-on-your-bone-structure/

En bij de deadlift voel ik mijn hams flink verzuren, wat an sich verklaart zou kunnen worden door bjina parallel bovenlichaam inderdaad.

Wedstrijdje doen?! Wie er uitgerekend op een hoger 1rm uitkomt wint? :cool:

Ja maar Wendler weet niet wij jij bent. Je moet die manier doen die bij je past lijkt mij en niet die iemand vind dat je moet doen. Tenzij beide stylen prima voor je zijn.

Heb mede door dat soort schema's ook nooit sumo gedaan omdat ik volgens die schema's ook op conv uit zou komen. Deze zeggen niks over been lengte wat ook aardig bepalend is als jet het mij vraagt.

Echter pas op het moment dat (in dit geval harpep) mijn verhoudingen had gezien en mijn conv deads had gezien, en sumo aanraadde ben ik dat gaan proberen en het voelt echt veel beter. Als jij (net als ik) je rug verticaler (meer rechtop) wil hebben met conv style moet je je heupen een stuk lager inzetten door je langere benen. Maar als je dat doet zal je ongetwijfeld weer een probleem krijgen met omhoog schietende heupen waardoor je als het zwaar word veel meer uit je rug gaat tillen of een soort SLDL doet.
Ik denk dat je bovenrug bol is omdat je anders gewoon niet bij de bar komt. Wil je echt je schouders retracten moet je nog lager beginnen wat miss weer tot die omhoogschietende heupen zal leiden.

Just my two cents. Ik ben ook geen expert.

wat is jouw 1rm ohp dan? ik doe dat pas een maand :(

Ja maar Wendler weet niet wij jij bent. Je moet die manier doen die bij je past lijkt mij en niet die iemand vind dat je moet doen. Tenzij beide stylen prima voor je zijn.
Akkoord.

Heb mede door dat soort schema's ook nooit sumo gedaan omdat ik volgens die schema's ook op conv uit zou komen. Deze zeggen niks over been lengte wat ook aardig bepalend is als jet het mij vraagt.
Je berekent torso en armlengte uit aan de hand van een verhoudingspercentage van je volledige lengte, dus daarbij komt ook beenlengte kijken, anders kan je nooit bepalen of je een kort/lang torso hebt. :)

Echter pas op het moment dat (in dit geval harpep) mijn verhoudingen had gezien en mijn conv deads had gezien, en sumo aanraadde ben ik dat gaan proberen en het voelt echt veel beter.
Shift veel van de beweging niet naar je quads, zodra je sumo gaat doen? Ik probeer juist mijn hams op te krikken maar ik zou kunnen overwegen om er stiff-leggeds bij te gooien als assistance.

J
Als jij (net als ik) je rug verticaler (meer rechtop) wil hebben met conv style moet je je heupen een stuk lager inzetten door je langere benen. Maar als je dat doet zal je ongetwijfeld weer een probleem krijgen met omhoog schietende heupen waardoor je als het zwaar word veel meer uit je rug gaat tillen of een soort SLDL doet.
Ik denk dat je bovenrug bol is omdat je anders gewoon niet bij de bar komt. Wil je echt je schouders retracten moet je nog lager beginnen wat miss weer tot die omhoogschietende heupen zal leiden.
Just my two cents. Ik ben ook geen expert.
Ik heb dusver nog niet echt problemen ondervonden met een redeijk horizontaal torso, ik heb ook vrij weinig idee of dat heel erg ongustig is of niet :P. Nouja ik zal eens rond neuzen, thanks voor de input bro :)!

Short torso athletes unite!

wat is jouw 1rm ohp dan? ik doe dat pas een maand :(

1x70kg gemeten maar waarschijnlijk ligt het eerder richting 1x75kg (gemeten 10 minuten na mijn 1rm bench gedaan te hebben en na een week ziekte :P), ook als ik naar mijn repouts kijk.

Mooie squat form.
Heb het idee dat je bij je deadlift bij de lockout nog je heupen wat verder naar voren moet gooien. Nu lijkt het net of je een klein beetje naar voren hangt nog maar dat kan ook aan mij liggen.

Terug
Naar boven