Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Heb het idee dat je bij je deadlift bij de lockout nog je heupen wat verder naar voren moet gooien. Nu lijkt het net of je een klein beetje naar voren hangt nog maar dat kan ook aan mij liggen.
Ik heb last van een holle onderrug, naar achter stekende kont zeg maar.
Ik zit me kapot te stretchen omdat te fixen maar dat vergt veel werk.
In de tussentijd krijg ik mijn heupen niet verder gekanteld om goed te locken, dus wat dat betreft kan het een vertekend beeld geven ja, heupen/benen voelen wel gelocked en schouders staan goed naar achteren.
Ja ik ben aan alle kanten scheef haha Thanks voor input!
Zoals ik het voel is het niet veel meer quad dominant. Wel een ton meer heup involvement wat ook een lekkere carry over gaat hebben naar squats denk ik. Maargoed ik doe deads dan ook om power en niet iom een specifieke spiergroep te trainen daar heb ik assistance oefenignen voor.
Als mijn assistance oefeningen maar zwaarder kunnen door het doen van goede deads.
Wat betreft limb length. ik kan je ook hoopjes artikels en vids laten zien waarin men juist zegt "long femur, short torso, long arms, go sumo"
Ben meer van mening dat je beide gewoon moet proberen ipv af gaan op wat een artikel zegt.
Zoals ik het voel is het niet veel meer quad dominant. Wel een ton meer heup involvement wat ook een lekkere carry over gaat hebben naar squats denk ik. Maargoed ik doe deads dan ook om power en niet iom een specifieke spiergroep te trainen daar heb ik assistance oefenignen voor.
Als mijn assistance oefeningen maar zwaarder kunnen door het doen van goede deads.
Wat betreft limb length. ik kan je ook hoopjes artikels en vids laten zien waarin men juist zegt "long femur, short torso, long arms, go sumo"
Ben meer van mening dat je beide gewoon moet proberen ipv af gaan op wat een artikel zegt.
Ik ga het eens bekijken/testen Thanks man.
Altijd fijn om uitgebreide discussies/analyzes te hebben in logs.
Sidenote:
Mijn workout maat squat 1x130kg en deadlift 1x160kg (Hij benched 1x100kg)
Ik Squat 1x100kg en deadlift 1x155kg (ik bench 1x120kg)
Mijn doel is om zijn squat in te halen, de competitie is real! Misschien hogere sprongen maken per cycle aangezien 1x100kg nog onder beginnergewichten valt imo, zou een stuk meer rek in moeten zitten dan bv. mijn bench.
Qua vet% ben ik nog wel tevreden overigens, ik dacht dat ik hoger stond maar sinds ik mijn vochtinname flink heb verhoogd en de creatine gestopt ben, ben ik flink wat vocht verloren. Ziet er een stuk strakker uit.
Dus misschien doorbulken tot maart 2015.
---------- Toegevoegd om 17:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:26 ----------
Schema voor vanavond:
Overhead Press
5x50kg
3x57.5kg
1+x65kg repout.. ben benieuwd. Ik verwacht Minimaal 5, ik hoop op 8 á 9.
Bench Press
5x10x55kg
Chinups
5 reps total, probeer zoveel mogelijk 5-rep sets te doen, dat zie ik dan als PRs.
Wendler werkt pas als je het volgt Lijkt me in ieder geval dat het je alleen maar gaat tegenvallen als je het squatgewicht met meer dan 5kg per cycle gaat verhogen. Wellicht kan het nog de eerste of misschien tweede cycle, maar later werkt het misschien niet meer.
Gewicht verhogen kost simpelweg tijd, dus om een wedstrijdje gebaseerd op tijd* te gaan doen is niet het beste uitgangspunt denk ik haha.
*hij traint ook door, dus jij moet sneller gewicht verhogen, oftewel uiteindelijk draait het om tijd ipv om gewicht.
Wendler werkt pas als je het volgt Lijkt me in ieder geval dat het je alleen maar gaat tegenvallen als je het squatgewicht met meer dan 5kg per cycle gaat verhogen. Wellicht kan het nog de eerste of misschien tweede cycle, maar later werkt het misschien niet meer.
Gewicht verhogen kost simpelweg tijd, dus om een wedstrijdje gebaseerd op tijd* te gaan doen is niet het beste uitgangspunt denk ik haha.
*hij traint ook door, dus jij moet sneller gewicht verhogen, oftewel uiteindelijk draait het om tijd ipv om gewicht.
Correct, echter ben ik van mening dat mijn lower body nog in de beginners fase zit (Dus microcycles per workout ipv per week), Ik heb de afgelopen 10 maanden totaal geen LB getraind en een 1x100kg squat is echt nog beginners kracht. Loopt ontzettend achter op mijn lowerbody.
Nu is wendler voor intermediates (wekelijkse verhoging en maandelijkse TM verhoging) maar ik kijk wel hoe het uit pakt.
Misschien verhoog ik wel gewoon netjes 5kg en als mijn repouts dan opeens overkill worden, een cycle met 7.5 of 10 verhogen. Dan laat ik mijn lichaam leiden in plaats van het gewicht, misschien beter inderdaad.
Haha, 't spijt me. Ik zat te denken dat ik rond 1.5x BW squat, bij begin-intermediate zou zitten. (Hoewel dat niet echt met kracht bepaald kan worden)
De training gisteren ging echt klote.
Ik had gisterenochtend tjidens het 'snel lopen naar de bus' mijn iliacus/psoas "verzwikt" ofzo.
Dikke messteken bovenaan bij mijn bovenbeen. Vandaag nog steeds last van bij elke stap.
Ook tijdens de workout niet bepaald chill.
Verder was het squatrack bezet, dus moest ik mijn OHP eerst powercleanen..en we weten allemaal hoe leuk een powerclean is zonder magnesium *kuch*.
enfin.
Overhead Press
5x57.5kg -clean ging al niet super soepel, vooral omdat de schijven bij lange na geen 45cm diameter zijn-
3x60kg -kut cleans!-
(1)5x65kg -De eerste clean lukte niet eens vanwege zweethanden, kwam tot tepelhoogte toen de ik de stang voelde wegglippen.. 15 seconden later retry, eerst handen geschuurd tegen m'n broek voor grip, toen lukte hij wel-
met 5 reps ben ik totaal niet blij. Die cleans waren bijna max effort schoot echt niet op. Heeft veel kracht van m'n repout ontnomen. Ook zwaar weekend gehad met 6 uur slaap op vrijdag/zaterdag en zondag maar toch.
Bench Press
5x10x55kg ..dit voelt nog steeds te licht, niet eens als warmup eigenlijk.
Chin-ups
5xBW
5xBW
5xBW
5xBW
3xBW
4xBW
3xBW
...toen alleen maar 3'tjes kunnen draaien
50 reps total.
Dips
15xBW
8xBW
Shoulder says no daarom doe ik ze ook nooit
Incline dumbell curl
10x14kg -> tot de 30 myo reps
Daarna 8x10kg / 6x8kg / 6x6kg / 5x4kg / 5x2kg zonder rust, was wel leuke pomp.
110x touwtje springen op hoog tempo, hier voelde ik mn iliopsoas niet tenminste.
Niet tevreden over de compounds, totaal niet.
ik zit voortaan op 4000kcal/dag op workout+werkdagen. Ik loop 30 minuten (15 naar werk, 15 terug) en heb langere dagen. Op 3500kcal kom ik niet aan momenteel.
Knieblessure .. ! Fietsen niet bevorderlijk, geeft belasting.
Ben bang dat die extra belasting de symptomen weer verergeren, dus ik wacht daar nog een half jaartje mee.
Ja zie je, daar is 'novice' 105kg. Ik zit momenteel op 1x100kg squat. (ik zit onder novice :') )
1x130kg is intermediate, ca. 1.5x BW squat.
Dus ik heb nog wel even te gaan .
Hoewel mijn vriendin.. 173cm @ 57kg.
Squat 1x85kg, dan zou ze tussen advanced en elite in moeten zitten(5kg van elite af).. no way josé!
Ze heeft dan wel hele sexy () Biomechanische squatverhoudingen. Bovenlichaam kaasrecht, knieën hoeven amper naar voren te komen en ze heeft geen eens mogelijkehid om als het zwaar is, een semi-goodmorning te doen. Een squatmonster is 't.
Lekkere timing heb je, net als ik een klote workout achter de rug heb !
Nee, welkom In dit topic zie je absurde presses met hele slechte squats/deadlifts.
1x120kg bench, 1x100kg squat.
Pics van je vriendin die squat, voor research purposes
Biomechanische verhoudingen helpen natuurlijk goed voor een bepaalde oefening, je kan op squat elite zijn, maar op benchpress novice, of andersom. Neem bijvoorbeeld meaantje.
Pics van je vriendin die squat, voor research purposes
Biomechanische verhoudingen helpen natuurlijk goed voor een bepaalde oefening, je kan op squat elite zijn, maar op benchpress novice, of andersom. Neem bijvoorbeeld meaantje.
Ja zie je, daar is 'novice' 105kg. Ik zit momenteel op 1x100kg squat. (ik zit onder novice :') ) 1x130kg is intermediate, ca. 1.5x BW squat. Dus ik heb nog wel even te gaan .
Ik heb wel echt mijn vraagtekens bij die kracht standaarden van met name de squat.
Als ik vergelijk met anderen ben ik geen waardeloze squatter, maar ik zit inderdaad ook onder novice. Met de andere oefeningen zit ik (iets) boven intermediate, terwijl ik in mijn gym zat mensen heb die veel meer benchen dan ik.
Ik clean mijn OHP altijd trouwens (1RM van 70), denk je dat dat nadelig is? Vind het eigenlijk juist fijner, weet vrij zeker dat ik stabiel en op dezelfde plek begin.
* Mijn clean techniek zo belabberd is, dat ik van geluk kan spreken dat ik die 65kg nog omhoog kreeg haha.
* De plates daar zijn misschien net 35cm diameter, waardoor ik op een deficit moet beginnen
* Mijn presses zijn dik uit verhouding vergeleken met mijn LB lifts, dus ik moet in verhouding zwaarder cleanen (die 1x65kg voelde serieus als max effort aan, 9.5/10)
* Ik ben gewend om hem uit een squatrack te tillen,
* mijn grip was dan ook niet perfect toen ik hem eindelijk omhoog had.
Ik heb wel echt mijn vraagtekens bij die kracht standaarden van met name de squat.
Als ik vergelijk met anderen ben ik geen waardeloze squatter, maar ik zit inderdaad ook onder novice. Met de andere oefeningen zit ik (iets) boven intermediate, terwijl ik in mijn gym zat mensen heb die veel meer benchen dan ik.
Ja biomechaniek, doet erg veel zoals LeonM al zei.
Vooral wij masterrace 190cm+ hebben vaak wat langere (boven) benen en een wat korter torso wat voor klote squatverhoudingen zorgt.
Jammer van je workout.
En jammer van je schouder bij dips, die oefening blijft voor mij erg fijn.
Volgende keer extra motivatie omdat deze training wat minder was
Inderdaad, ik zat net in zo'n lekkere stroom dus was wel balen.
Nouja, new days new chances. Ik ga het a.s. donderdag goed maken met een 102.5kg bench repout.
Mijn record is 5x105kg en 4x107.5kg (1x120kg) dus ik hoop toch wel 7 reps te pakken minstens.
Jammer van je workout.
En jammer van je schouder bij dips, die oefening blijft voor mij erg fijn.
Volgende keer extra motivatie omdat deze training wat minder was
Ja inderdaad, het voelt erg stijf aan bij mijn schouders op de laagste positie, en niet echt fijn wanneer ik weer omhoog ga. Ik stretch ze wel frequent dus er valt weinig aan te doen denk ik.