XXL Nutrition

Kaluro going for the triple digits~

Eens met wovano vind je relatief droog staan nog. Iig je borst en abs idd.

Stuk droger dan mij iig haha ;)

Je fysiek ziet er nog goed uit! Prima basis om te cutten...maar bulken zou ook kunnen..

goei pic kerel

Dit:
75% x 10 - 12
65% x 12 - 15

zou ik niet avonturen... te hoge reprange voor die percentages imo

prima shape man, zonde dat je nu al gaat cutten.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.105
31 januari wil ik klaar zijn. Meet geen vetpercentage maar wil wel die duidelijke abs in de spiegel zien
semi beachboy

Dus gewoon je eigen deadline, of is er ook een evenement ofzo?

Las je PM al. Je kunt spelen met de hoeveelheid water. Zelf vind ik een dikke massa wel fijn als structuur dus ik gebruik meestal niet zoveel water.

Het ging me meer om de havervlok structuur, ze voelen zo 'rauw' aan, er moet flink op gekauwd worden.
Ik hou het wel op gekookte havermout hehe.

Zijn toch 2 heel verschillende dingen, dus waarom OF? :p
Mijn pull spieren lopen wat achter en ik wil biceps ook extra aandacht geven.
Echter doe ik op de donderdag ook al een biceps oefening dus het wordt gewoon waar ik zin in heb.
Misschien doe ik ze wel beide niet :P.

Ik vind je hier nog vrij droog erbij staan, met name je buik en (binnenkant) borst.

Eens met wovano vind je relatief droog staan nog. Iig je borst en abs idd.

Stuk droger dan mij iig haha ;)

Je fysiek ziet er nog goed uit! Prima basis om te cutten...maar bulken zou ook kunnen..

prima shape man, zonde dat je nu al gaat cutten.

Thanks, ja het valt mij ook echt heel veel mee nu er een kilo of twee vocht vanaf is.
In de bulk op 500+g koolhydraten per dag ben ik echt een zwangere vochtballon, dat gaf ook wel een vertekend beeld.
Nouja ik ga aankomende cycle lekker cutten (dat zal dan 4 weken zijn) en daarna op +10-15% bulken denk ik zo.

Dit:
75% x 10 - 12
65% x 12 - 15

zou ik niet avonturen... te hoge reprange voor die percentages imo

Toch wel? Ik had een 13x92.5kg repout met een 1rm van 120kg (bench press) Dat is dan 13x77% als absolute max.
Ik had me een beetje daarop ingesteld.
Maar het zijn maar richtlijnen gelukkig, wanneer ik voel dat ik ga grinden/falen kap ik er gewoon mee, of dat nu 5 of 12 reps zijn. Ik ga 't zien vanmiddag :D!

Thanks, ja het valt mij ook echt heel veel mee nu er een kilo of twee vocht vanaf is.
In de bulk op 500+g koolhydraten per dag ben ik echt een zwangere vochtballon, dat gaf ook wel een vertekend beeld.
Nouja ik ga aankomende cycle lekker cutten (dat zal dan 4 weken zijn) en daarna op +10-15% bulken denk ik zo.

Can confirm.
Ik zou je bulk echt aanpassen hoor en iets minder hoog in koolhydraten gaan, zon zonde dat je zo'n fysiek onder dat zwangerschapslijf verstopt anders!

Dus gewoon je eigen deadline, of is er ook een evenement ofzo?
Eigen deadline, cut dan 2,5 maand en dat vind ik meer dan genoeg. Wil een permacut (zoals toen ik ooit van 108-80kg ben gegaan) echt niet meer doen :o
Het ging me meer om de havervlok structuur, ze voelen zo 'rauw' aan, er moet flink op gekauwd worden.
Ik hou het wel op gekookte havermout hehe.
Ik heb nog nooit gekookte havermout gegeten dus ben niet anders gewend :p

Can confirm.
Ik zou je bulk echt aanpassen hoor en iets minder hoog in koolhydraten gaan, zon zonde dat je zo'n fysiek onder dat zwangerschapslijf verstopt anders!
Heb zelf tijdens mijn vorige bulk wel gemerkt dat ik een heel stuk meer massa heb aangezet. Het enige andere wat ik gedaan had dan de keer daarvoor qua macro's was koolhydraten hoog (590gr) eiwitten (250gr) en vetten wat lager dan normaal (60gr). Je houdt misschien wel wat meer vocht vast, al betwijfel ik of dat door koolhydraten komt, maar dat is een afweging die je moet maken. Als je geen shoot hebt of vaak in je zwembroek ergens heen gaat vind ik het niet zo'n probleem. Dat vocht is er na een paar dagen cutten met evt wat cardio weer af.:)

• #1.108
Eigen deadline, cut dan 2,5 maand en dat vind ik meer dan genoeg. Wil een permacut (zoals toen ik ooit van 108-80kg ben gegaan) echt niet meer doen :o

Nee kan ik me iets bij indenken, langere cuts zijn imo ook erg katabool, vergeleken met kleine cuts.

Ik heb nog nooit gekookte havermout gegeten dus ben niet anders gewend :p
Ah, keertje doen!
100g havermout, 400ml melk, 5-10ml honing.. koken tot het een papstructuur wordt, yumm

Heb zelf tijdens mijn vorige bulk wel gemerkt dat ik een heel stuk meer massa heb aangezet. Het enige andere wat ik gedaan had dan de keer daarvoor qua macro's was koolhydraten hoog (590gr) eiwitten (250gr) en vetten wat lager dan normaal (60gr). Je houdt misschien wel wat meer vocht vast, al betwijfel ik of dat door koolhydraten komt, maar dat is een afweging die je moet maken. Als je geen shoot hebt of vaak in je zwembroek ergens heen gaat vind ik het niet zo'n probleem. Dat vocht is er na een paar dagen cutten met evt wat cardio weer af.:)

Ik at minstens 12 snede brood per dag in de bulk, dat kan er ook mee te maken hebben. En super schoon at ik niet. Bninenkort maar eens met veel rijst/havermout proberen, kijken of dat scheelt. ;)

Maar high carb bevalt mij ook erg goed inderdaad.

Can confirm.

:(:(:(:(:(
Haha, zie bovenstaande. Minder brood/junk ter test vanaf binnenkort.

---------- Toegevoegd om 12:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:03 ----------

Ik ga 's middags sporten, om half 2 om precies te zijn.
Daarom een wat groter ontbijt gehad:

50g whey
100g havermout
400ml halfvolle melk
10ml honing
760 Kcal | 68 E | 85 K | 16 V | 10g Vezels

En ca. 350mg caffeïne.

Edit: @robke78: Die % zijn van mijn TM (90% 1RM) niet van mijn 1RM, dus het ligt effectief lager :)!

---------- Toegevoegd om 23:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:42 ----------

Ik ben niet gemaakt om vroeg middag te sporten, deze bagger workout laat het ook weer zien :D:

Overhead Press
5 x 47.5
5 x 55
4 x 62.5 Grr target niet gehaald, maar het was een slechte dag; Anders zou 5x67.5 nog wel gelukt zijn denk ik. Niet te veel over nadenken.
7 x 55
7 x 47.5

Bench Press
8 x 77.5
8 x 77.5
8 x 77.5
8 x 77.5

..Vanaf hier was m'n energie ook echt foetsie. :o

Pullups
5 x BW - Hey die ging soepel -
5 x BW - spoke too soon :o -
5 x BW - Energie foetsie -

Seated Cable rows
Gecontroleerde beweging waarbij ik mijn schouders maximaal naar achter haal op het einde en mijn middenrug samentrek, ook heel gecontroleerd terug.
12 x 23.5
12 x 23.5
12 x 23.5
12 x 23.5
..Licht gewicht maar voelde wel oké

Triceps Rope cable extension
10 x 49
10 x 49
..toen switchte ik naar overhead positie
10 x 49
12 x 42

Reverse cable flyes
12 x 3.75
12 x 3.75
12 x 3.75
12 x 3.75

Totaal niet noemenswaardig.
Het ergste is dat het morgen ook noodgedwongen begin middag wordt, aangezien mijn vriendin nogal variërende werktijden heeft. (van 15:00 t/m 24:00 morgen, dus het moet wel begin middag). Even kijken of ik niet ca. 7u kan op staan om minstens 2-3 maaltijden te eten, om toch wat carbs in mijn systeem te hebben.

Voedsel van vandaag:

Ontbijt en tevens pre-workout
50g whey
100g havermout
400ml halfvolle melk
10ml honing
760 Kcal | 68 E | 85 K | 16 V

Post workout
100g basmati rijst
150g kipfilet
20g erwtjes (m'n erwten waren op :()
520 kcal | 43 E | 77 K | 4 V

..Toen van 16:30 t/m 21:00 een 'Dutje' gedaan, was kapot om de een of andere reden.

Post dutje maaltijd
50g whey
250ml halfvolle melk
78g cashew noten
802 Kcal | 63 E | 35 K | 45 V

Volgende maaltijd
150g Kip
20g cashew noten
289 KCAL | 39 E | 5 K | 13 V

Pre-bed maaltijd
30g caseïne
118 KCAL | 23 E | 3 K | 2 V

Totaal: 2521 KCAL | 236 E | 213 K | 79 V | 14 Vezel

Jammer kerel. Morgen betere training ;)
Of je pakt gewoon zoveel mogelijk carbs in een maaltijd.

• #1.110
Jammer kerel. Morgen betere training ;)
Of je pakt gewoon zoveel mogelijk carbs in een maaltijd.

Ja moet goed komen.
Ik heb meerdere bronnen gelezen waaruit blijkt dat als je meer dan 75g carbs in een maaltijd gooit, je bloedsuiker een grote neusduik maakt vanwege de hoge insuline afgifte, waardoor je trainingen negatief worden beïnvloed. Of dat met hele complexe carbs zoals havermout ook is, weet ik niet.. maar ik merk het zelf ook met high carb maatlijd van 100+.

Dus liever 2 maaltijden van 70g carbs, dan een van 140 :P.
Morgen een lekker lichte squatdag van 92.5kg. (Ik deed vorige cycle 13x90kg) dus daar kan niet bar veel mis gaan gelukkig.

Slechte dagen horen erbij, succes morgen! :)

hehe je hebt zeker nog nooit fasted getraind he ;)

succes vandaag!

Waarom wil je je reps omhoog gooien als je gaat cutten? Feitelijk wil je meer volume draaien, terwijl je onder onderhoud gaat eten? Dat is een beetje tegenstrijdig. Als Jim dat hoort komt hij je slaan. :D

imo moet je gewoon aan je voedingschema houden en niet proberen extra meals voor je training te schoppen. extra carbs gaat juist nadelig werken :o

maar ochtend trainen zuigt altijd, gewoon wat cafeine erintrappen en trainen.

Ja moet goed komen.
Ik heb meerdere bronnen gelezen waaruit blijkt dat als je meer dan 75g carbs in een maaltijd gooit, je bloedsuiker een grote neusduik maakt vanwege de hoge insuline afgifte, waardoor je trainingen negatief worden beïnvloed. Of dat met hele complexe carbs zoals havermout ook is, weet ik niet.. maar ik merk het zelf ook met high carb maatlijd van 100+.

Dus liever 2 maaltijden van 70g carbs, dan een van 140 :P.
Morgen een lekker lichte squatdag van 92.5kg. (Ik deed vorige cycle 13x90kg) dus daar kan niet bar veel mis gaan gelukkig.

Ik denk dat je het beter zelf kunt uitproberen, die bronnen kunnen dat wel zeggen, maar stel dat jij juist positief reageert op meer carbs ;)
Gewoon proberen dus en als jijzelf merkt dat het met een high carb maaltijd minder goed gaat, dan daarop je keuzes maken.

• #1.117
hehe je hebt zeker nog nooit fasted getraind he ;)

succes vandaag!

Nee klopt :o

Waarom wil je je reps omhoog gooien als je gaat cutten? Feitelijk wil je meer volume draaien, terwijl je onder onderhoud gaat eten? Dat is een beetje tegenstrijdig. Als Jim dat hoort komt hij je slaan. :D

Ik doe geen repout op de 85/90/95 percentages meer, in plaats daarvan doe ik semi-repouts op de lagere percentages. Ik blijf nu ver weg van grind reps of falen dus de intensiteit en herstelperiode zou moeten verlagen, terwijl het volume inderdaad wat hoger ligt. :D.

imo moet je gewoon aan je voedingschema houden en niet proberen extra meals voor je training te schoppen. extra carbs gaat juist nadelig werken :o

maar ochtend trainen zuigt altijd, gewoon wat cafeine erintrappen en trainen.

Mwah ik hou me wel aan de KCAL EKV verhoudingen/totalen maar ik beweeg de carbs naar wat eerder op de dag, pre-workout.

Ik denk dat je het beter zelf kunt uitproberen, die bronnen kunnen dat wel zeggen, maar stel dat jij juist positief reageert op meer carbs ;)
Gewoon proberen dus en als jijzelf merkt dat het met een high carb maaltijd minder goed gaat, dan daarop je keuzes maken.

Dat is niet gebleken in mijn bulkmaaltijden :D.. bijv 150g rijst, 100g erwten en een lading kip. Daar krijg ik al echt een crash door na 2/3 uur. Dat is dan ca. 125g carbs.

Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Wat is je gedachte erachter? In je cut periode ga je nauwelijks wat opbouwen (hooguit wat kracht, maar zeker geen massa), je bent dus uit op spierbehoud. Daar heb je geen sub maximaal volume voor nodig, maar juist een relatief hoge intensiteit en dus een wat lager volume. <-- Je herstel zal namelijk slechter zijn.

Pre workout voedsel is overigens vele male minder belangrijk dan post workout voedsel. Dat je carbs nodig hebt voor je training zit in je hoofd. ;)

Zucht ik wil ook middagdutjes doen..:o

• #1.120
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Wat is je gedachte erachter? In je cut periode ga je nauwelijks wat opbouwen (hooguit wat kracht, maar zeker geen massa), je bent dus uit op spierbehoud. Daar heb je geen sub maximaal volume voor nodig, maar juist een relatief hoge intensiteit en dus een wat lager volume. <-- Je herstel zal namelijk slechter zijn.

Ik was sowieso al van plan deze wijzigingen door te voeren in de nieuwe cycle, maar ik besloot ook toevallig een cut te gaan doen. :o Jij zegt dus dat ik beter de repout kan doen en geen backoff sets?

Pre workout voedsel is overigens vele male minder belangrijk dan post workout voedsel. Dat je carbs nodig hebt voor je training zit in je hoofd. ;)

Mwah het zal ook wel een groot deel gewenning zijn, als je gewend bent om met over de dag genomen ~300-400g carbs in je systeem te sporten, dan zal het met ~60g carbs opeens een stuk moeizamer gaan denk ik zo.
Het is niet zo dat het slecht gaat omdat ik me druk maak over carbs, meer dat het slecht ging en dat ik dus na ging denken of het aan de carbs lag. :D

Zucht ik wil ook middagdutjes doen..:o

Haha, ik zit sinds twee weken in de WW.
NickyCF's werkgever heeft me eruit gegooid. :p

semi-srs

Week 1
18-12-14 90.3 kg
19-12-14 88.8 kg
20-12-14 88.3 kg
21-12-14 88.7 kg
22-12-14 88.7 kg
23-12-14 88.3 kg
24-12-14 87.7 kg