AndroidHealthClinic

Kaluro going for the triple digits~

hmz tis jou log, maar heel ff invallen dan:
als ik mijn knie niet strek kan ik hem heel lichtjes voelen, zodra de knie strekt voel ik het meer in de knieholte, ook als de tenen naar me toe gebogen zijn. Ook spagaat e.d. voel ik daar eerder dan de hams.
Zo tegen de deurpost aan is dan ook verre van een probleem, krijg mijn been zelfs nog wel een stuk verder naar me toe ook (meidensporten zoals synchroonzwemmen en ballet he ;))

Kan me je dilemma met cutten/bulken wel voorstellen met je frame. Gezien je eetstijl is cleanbulken geen optie, dus inderdaad, dan maar deze route. Succes ermee en nice dat de zijlijnen zichtbaar worden.

• Topic Starter Topic Starter
hmz tis jou log, maar heel ff invallen dan:
als ik mijn knie niet strek kan ik hem heel lichtjes voelen, zodra de knie strekt voel ik het meer in de knieholte, ook als de tenen naar me toe gebogen zijn. Ook spagaat e.d. voel ik daar eerder dan de hams.
Zo tegen de deurpost aan is dan ook verre van een probleem, krijg mijn been zelfs nog wel een stuk verder naar me toe ook (meidensporten zoals synchroonzwemmen en ballet he ;))

Haha damn, dan heb je ook echt geen hamstring stretches meer nodig zeg.. :o

Kan me je dilemma met cutten/bulken wel voorstellen met je frame. Gezien je eetstijl is cleanbulken geen optie, dus inderdaad, dan maar deze route. Succes ermee en nice dat de zijlijnen zichtbaar worden.

Ja inderdaad, mijn workout buddy ziet er met zijn 36cm armen(@175cm) groter/gevulder uit dan ik met mijn 39cm armen(@192cm) hehe. Nouja, ik blijf lekker doorcutten tot de 10% ofzo en dan vind ik het wel oké. Ik ga sowieso 3-4x per week cardio incorporaten, ik denk dat ik ongeveer bij het vet% aangekomen ben waar cardio toch wel een redelijke must is vanwege plateaus.

En ik zou wel clean kunnen eten/bulken volgens schema, maar na veel tryouts ben ik erachter gekomen dat IIFYM net zo goed werkt (in de bulk althans, cut heb ik alleen maar IIFYM gedaan) als steeds hetzelfde (clean) eten.

Updates volgen!

Week 1 cut gemiddelde: 86,7kg (maar dit was met bulkvocht gewicht erbij dus is skewed)
22-4-2014: 87,5
23-4-2014: 87,3
24-4-2014: 86,5
25-4-2014: 86,3
26-4-2014: 87,1
27-4-2014: 86,5
28-4-2014: 86,3
29-4-2014: 86,5
30-4-2014: 86,3
week 2 cut gemiddelde: 86,1kg
1-5-2014: 86
2-5-2014: 86,3
3-5-2014: 85,8
4-5-2014: 86,2
5-5-2014: 86,6
6-5-2014: 86
7-5-2014: 85,8
Week 3 cut gemiddelde dusver: 85,8kg
8-5-2014: 85,8
9-5-2014: 85,7

Kleine update:

Gisteren nog wat lower body gedaan:

Deadlifts
5x 40kg
5x 60kg
5x 80kg
5x 100kg
5x 110kg
5x 120kg
3x 140kg

One legged squats voor balans

Donkey Calf Raise
20x Rik(75kg)+40kg
15x Rik(75kg)+50kg
15x Rik(75kg)+50kg
15x Rik(75kg)+50kg en bovenaan 20 sec vasthouden

Toen nog wat rustig gejogged, deels HIIT.

Week 1 cut gemiddelde: 86,7kg
22-4-2014: 87,5
23-4-2014: 87,3
24-4-2014: 86,5
25-4-2014: 86,3
26-4-2014: 87,1
27-4-2014: 86,5
28-4-2014: 86,3
29-4-2014: 86,5
30-4-2014: 86,3
week 2 cut gemiddelde: 86,1kg
1-5-2014: 86
2-5-2014: 86,3
3-5-2014: 85,8
4-5-2014: 86,2
5-5-2014: 86,6
6-5-2014: 86
7-5-2014: 85,8
Week 3 cut gemiddelde: 85,4kg
8-5-2014: 85,8
9-5-2014: 85,7
10-5-2014: 85,3
11-5-2014: 85,4
12-5-2014: 85
13-5-2014: 85,2
14-5-2014: 85,2

Tot hoever ga je cutten?

Ik heb geen gewichtsbepaling, meer tot m'n blokjes goed doorkomen en zijkant abs ook, zodat ik een goede bulkbasis heb en niet over 3 maanden weer moet gaan cutten bijvoorbeeld.

Dus waarschijnlijk nog een week of 5 á 6.

---------- Toegevoegd om 22:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:15 ----------

Kleine update foto:
High carb day dus ik sta lekker vol maar ook vochtig:
uB4D980.png

Mijn middel meette zojuist 84cm. Zo smal is hij de afgelopen 18 maanden ofzo niet geweest. Dus het gaat goed :D.
En zoals je ziet zijn mijn bovenkant trapezius echt waardeloos. Ik sta op die laatste foto zelfs een klein beetje naar voren met m'n schouders (net zware workout achter de rug heh.) en nog lopen ze erg achter.

Laatst bewerkt:
Nog even een late update van de vorige upper body:

Wide grip pullups:

8x BW
6x BW
5x BW
5x BW

Wat pullups op kracht:
3x BW +10kg (wide neutral grip)
3x BW +10kg (small grip)
2x BW +10kg (wide grip)
3x BW +10kg (Small neutral grip)

Dips:
12x BW+10kg (te licht)
11x BW+20kg
Ik ben hierna gestopt met dips omdat ik altijd last krijg van mijn linkerschouder door deze oefening

Flyes:
12x 15kg
12x 15kg
10x 15kg

Rear Delt Flyes:
15x 6kg
15x 6kg
10x 6kg

19EQVs5.jpg

Vanochtend 83,4kg.
Ik sta wel erg leeg momenteel, daar niet van :P.

Ik heb nieuw werk gevonden(Tijdelijk project), bij alle fontys locaties de telefonie migreren naar Microsoft Lync. erg leuk project maar ook erg slopend. Buiten de telefonie instellen (technisch gebeuren) is heto ok heel veel nieuwe telefoons plaatsen in elk kantoor enzo, veel fysiek werk! Het doet m'n cut wel goed heb ik gemerkt.
Vandaar dat m'n loggen op een laag pitje staat. Ik ben wel van plan om wanneer ik de bulk inga weer flink te gaan loggen.

---------- Toegevoegd om 14:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:34 ----------

Ik ga trouwens kijken v oor een interessante sportschool, zodat ik toch effectief benen kan trainen, aangezien squatten momenteel nog een no-go is. Leg pressing zou dan uitkomst zijn, waarbij ik mn benen minder buig. Ik merk dat mijn broeken losser gaan zitten (en niet alleen door de cut), wat toch een beetje klote aan voelt :(.

Laatst bewerkt:
leuk werk! Feli.

je cut gaat goed zo te zien!

Jazeker! :D Heel erg sociaal, leraren (en andere werknemers) en studenten helpen met het nieuwe systeem, uitleg geven, praatje maken etc. En er staat niet veel druk achter. Het is wel hard werken maar niet stressend van "dan en dan moet het af zijn", aangezien fontys een hele grote organisatie is. Dat is wel fijn.

je cut gaat goed zo te zien!

Ja ik kan niet klagen, strepen beginnen mooi door te komen, ik denk dat ik al wel bijna tevreden ben.
Daarna weer lekker bulken rond de 3200kcal, dan zal ik wel weer wat voller komen te staan denk ik zo!

Kleine update: 3x8x60kg gesquat zonder kniepijn.
Het klinkt misschien als niks speciaals, maar als je een half jaar lang niet hebt kunnen squatten is het best wel een mijlpaal. Ik ga het nu rustig 1 rep per week opbouwen, kijken hoe het verloopt.

Ik ben afgelopen maandag naar de sportschool geweest, om toch een wat ruimer assortiment aan mogelijke oefeningen te hebben. Dus voor de lower body oefeningen vooral.

Dumbell Press
12x 25kg
12x 30kg
12x 34kg (75 LBS)
12x 34kg (75L BS)

De dumbells gaan maar tot 75lbs..34kg (Raar dat de dumbells LBS op zich hebben maar geen KG), dat is wel een groot minpunt.

Machine chest press
12x 100kg (verder ging hij niet, het effectieve gewicht zal ook wel veel lager liggen door de katrollen)
Ook hier weer een beetje een "waar zijn de rest van de steekgewichten"

Cable flyes
12x 24kg (Kijk dit is al beter :P)

Leg Press
4x12x165kg (zal niet effectief 165kg geweest zjin)
Er was ook een plate loaded leg press maar die was (telkens) bezet

Leg curl
Geen idee, maar ook 2 setjes

Cable seated row
2x12x??

Pulldowns hammer grip
2x12x??

Pullups
2x6xBW

Standing calf raise in smith machine
3x15x75kg

Cable side raises
Kabel achterlangs houden en dan opzij trekken, voor zijkant schouder.
3 setjes van geen idee hoeveel

Cable Pushdowns
3 setjes van ??

Cable curls
ook hier 3 sets van geen idee :P

Dat was het wel zo'n beetje, we hebben nog wat kettlebell swings gedaan en wat touwtje gesprongen maar that's it.
De gym op zich ziet er wel oké uit, er is welgeteld 1!!! squat rack en 1!!! bench press bank, wow. haha.

Ik heb na het gym avontuurtje weer flink zeurderige pijn in mijn knie gehad, echt klote.
Eigenlijk zou ik tijdens werk rond moeten lopen en dus de hele dag op de been moeten zijn, echter is een collega al 4 dagen ziek waardoor ik nu voor dag 4 op de helpdesk moet zitten. Ik 'moet' mijn been gestrekt houden aangezien dat beter is voor mijn knie, ik ben dan ook niet heel blij met deze 4e dag op de helpdesk.

hehe wow, ik ben helemaal onder de indruk van dat ene squatrack en die ene benchpress ;)

zonde van je kniepijn
en zonde van je collega...
Raincheck voor de koffie dan ;)

hehe wow, ik ben helemaal onder de indruk van dat ene squatrack en die ene benchpress ;)

zonde van je kniepijn
en zonde van je collega...
Raincheck voor de koffie dan ;)

Ja hier in veldhoven stikt het van de 'casual' sportscholen, hardcore of semi-hardcore hebben ze nog nooit van gehoord. Dus ik was best wel verbaasd dat ze toch nog wat free weights hadden.
Ik vond het ook echt schattig dat de squatstang ipv 220cm 20kg, iets van 180cm en 10kg was ofzo haha.

Raincheck it is.. ;) Ik zit sowieso heel volgende week nog actief in het migratieteam (hopelijk dan NIET achter de helpdesk, ik bedoel.. hoe lang kan iemand nou ziek zijn, toch?) en ik weet dat op de R alle oude telefoons nog opgehaald moeten worden, dus wie weet.

En mijn kniepijn is heel erg klote inderdaad, het ging net wat beter. 'ging'.
Ik zit sterk te overwegen om alsnog beeldvorming te laten maken van mijn knie. De fysio heeft 'gedaan' wat hij kon (constateren dat het kraakbeen irritatie is (misschien schade, maar dat kan je niet zien zonder foto) en mij stretchoefeningen meegegeven en gezegd dat mijn knie niet te ver moet buigen tijdens workouts.
Geen oorzaak, niks.

Ik bedoel ik heb hier al sinds januari last van, en als de pijn nu nog steeds sterk aanwezig is na een beetje leg pressen dan is er echt wel iets anders mis (Ik heb hiervoor ook echt een half jaar zo goed als geen been getraind).

nouja.. :D nu happy happy telefoon opnemen en beetje internet surfen.

Laatst bewerkt:
Ja hier in veldhoven stikt het van de 'casual' sportscholen, hardcore of semi-hardcore hebben ze nog nooit van gehoord. Dus ik was best wel verbaasd dat ze toch nog wat free weights hadden.
Ik vond het ook echt schattig dat de squatstang ipv 220cm 20kg, iets van 180cm en 10kg was ofzo haha.

Raincheck it is.. ;) Ik zit sowieso heel volgende week nog actief in het migratieteam (hopelijk dan NIET achter de helpdesk, ik bedoel.. hoe lang kan iemand nou ziek zijn, toch?) en ik weet dat op de R alle oude telefoons nog opgehaald moeten worden, dus wie weet.

En mijn kniepijn is heel erg klote inderdaad, het ging net wat beter. 'ging'.
Ik zit sterk te overwegen om alsnog beeldvorming te laten maken van mijn knie. De fysio heeft 'gedaan' wat hij kon (constateren dat het kraakbeen irritatie is (misschien schade, maar dat kan je niet zien zonder foto) en mij stretchoefeningen meegegeven en gezegd dat mijn knie niet te ver moet buigen tijdens workouts.
Geen oorzaak, niks.

Ik bedoel ik heb hier al sinds januari last van, en als de pijn nu nog steeds sterk aanwezig is na een beetje leg pressen dan is er echt wel iets anders mis (Ik heb hiervoor ook echt een half jaar zo goed als geen been getraind).

nouja.. :D nu happy happy telefoon opnemen en beetje internet surfen.

pfft WOGgedrag :D

kan me voorstellen dat je het wil laten checken...succes!

pfft WOGgedrag :D

kan me voorstellen dat je het wil laten checken...succes!

WOG?
En thanks :D
Ja ik heb puur de Lync helpdesk om te beheren, dat zijn puur telefonische/e-mail vragen met betrekking tot lync. Wij zijn zo goed in het op locatie al uitleggen van dingen, dat mijn helpdesk functie totaal niet beladen is.:cool::cool: En buiten die vragen om is er letterlijk niks wat ik kan doen voor werkzaamheden. Ze willen de helpdesker per sé stationair hebben dus ik mag niet rondlopen en ook op locatie medewerkers helpen, dan maar zo :p

Maar ik zit in tilburg op hogeschool voor de kunsten momenteel, dus ik kan flink genieten van de muziek die ze hier maken. Droombaantje!:cool:

WOG?
En thanks :D
Ja ik heb puur de Lync helpdesk om te beheren, dat zijn puur telefonische/e-mail vragen met betrekking tot lync. Wij zijn zo goed in het op locatie al uitleggen van dingen, dat mijn helpdesk functie totaal niet beladen is.:cool::cool: En buiten die vragen om is er letterlijk niks wat ik kan doen voor werkzaamheden. Ze willen de helpdesker per sé stationair hebben dus ik mag niet rondlopen en ook op locatie medewerkers helpen, dan maar zo :p

Maar ik zit in tilburg op hogeschool voor de kunsten momenteel, dus ik kan flink genieten van de muziek die ze hier maken. Droombaantje!:cool:

Wog= werkontwijkend gedrag ;)
en jullie reputatie is jullie al vooruitgesneld :P jullie komst wordt met smacht verwacht op R :D

Werkze vandaag en train ze morgen

Ik ga momenteel een 7x per 2 weken full body doen (ma, wo, vrij, zo, di, do, za -> repeat)
De eerste weken wordt het 10-12 reps, na een 4tal weken ga ik naar 7-10 reps, daarna door naar 3-5 reps.
Mijn workout maat komt vanavond langs, dan gaan we even kijken welke oefeningen we erin gaan gooien.

Ik zit vandaag in mijn 7e dag van mijn clean bulk (3000kcal, 2x BW eiwit, 1x BW vet, de rest carbs).

Hieronder update foto van 6 dagen cleanbulk op hoger carb:
Ik heb geprobeerd om dezelfde pose aan te houden, redelijk gelukt.
Links 30 mei, rechts 15 juni
kDhuqbu.png

Ik heb bij het deel tussen mijn borst en oksel nog redelijk wat vet zitten, je kan het ook goed vast pakkken en ziet ook zo'n lijntje vanaf de tepel naar de zijkant lopen. Het zal wel lichte gyno zijn die ik al sinds mijn pubertijd heb (ook schijfje achter m'n tepel, al vanaf toen ik 17 was ofzo). Het irriteert me best wel, maarja.
Ik heb als test een keer Melanotan 2 gebruikt en ik ben na 10mg echt al superbruin geworden (Ik ben deels indonesisch, dus huidtype 3).
Ik ging naar het strand toe toen ik nog helemaal niet zo bruin was, toen heb ik daar een uurtje of 6 in de hete zon gebakken, toen ik die avond in de spiegel keek was ik echt zóó veel bruiner, niet normaal.

6 weken bedoel je ;)
je ziet meer definitie, netjes hoor, hoe haal je dat in hemelsnaam in 6 daagjes
knap hoor!

Succes met de full body's

6 weken bedoel je ;)
je ziet meer definitie, netjes hoor, hoe haal je dat in hemelsnaam in 6 daagjes
knap hoor!

Succes met de full body's

Was een beetje een vlugge update dus misschien was het wat onvoerzichtelijk/verwarrend.

De linker foto is van 30 mei, de rechter van 15 juni, tussen de foto's zit dus 15 dagen verschil.
Van die 15 dagen heb ik dus nog:
- 7 dagen gecut,
- alvorens ik de laatste 6 dagen op 3000kcal heb gecleanbulkt.
Door die cleanbulk sta ik ook wat voller en niet zo plat.

Hopelijk is dat wat logischer. :D
Ik ben ook een héél stuk bruiner geworden nu, dus dat geeft veel betere schaduwen.

En bedankt :) Ik zal vanavond de full body posten die we in elkaar geflanst hebben.

Afgelopen zondag heb ik een workout gedaan met mijn zusje en haar vriend, die hebben nog nooit aan enige vorm van krachttraining gedaan dus dat was wel grappig.

Pullups
10x BW
9x BW
9x BW
8x BW

Bench Press
10x 80kg
10x 80kg
9x 80kg

deadlifts
Lekker licht ivm knie
5x 40kg
5x 60kg
5x 80kg
10x 100kg

Donkey calf raise
15x Siem(85kg)
15x Siem + 30kg
15x Siem + 30kg

Side raises - front raises superset
12x 8kg (dumbell) + 12x 10kg (10kg gewicht met twee handen)
12x 8kg (dumbell) + 12x 10kg (10kg gewicht met twee handen)
16x 8kg (dumbell) + 15x 10kg (10kg gewicht met twee handen)

Het was meer een 'fun' workout dan echt het nieuwe schema.
het was gezellig en Siem en mn zusje waren nog best wel sterk voor mensen die nooit krachttraining deden.

Ik merk wel dat ik door mijn cut echt veel kracht verloren heb.
Om mijn bench press maar even als benchmark te geven: van 12x87.5 naar 10x80kg
Maar dat komt voornamelijk door de afgelopen 4 weken ofzo. Sinds ik een nieuwe baan heb moest ik plots elke dag 06:30 opstaan in plaats van mijn luie ritme van 11:00-13:00 opstaan oid. Dat betekent dat ik echt moest wennen en continue doodop was, m'n workouts leden eronder en ik viel meer dan eens in slaap rond een uur of 19:00, zonder dat ik avondeten had gehad (op een totaalkcal van 1500kcal ofzo). Dus de afgelopen paar weken waren érg katabool. Nouja, komt wel weer goed.

Terug
Naar boven