SanneF
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 3.024
- Lengte
- 1m70
- Massa
- 75kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
!
, hierom maar even een bodybilbo workout:
Lekkere deads man! Maar had de 5x150 er ook niet in gezeten?

En weer wat PR's. 147,5 deadlift is echt lekker man!

Lekkere vpr, ik ben zelf nooit zo goed in linieare progressie..
Wil vaak veel te snel te veel. maar sinds dat ik zelfs rep targets (vpr's) enz voor mezelf bepaal kan ik me er best goed aan houden.
Wat je ook kan doen is het gewicht wekelijks verhogen en dan gewoon een repout met dat gewicht doen. Dus bench: week 1: 10x90 week 2: 9x92.5 week 3: 8x95 week 4: 7x97.5 week 5 5x100 week 6 3x102.5 week 7 1x105 week 8 Fx107.5 Week 9: repeat bijvoorbeeld, ik zeg maar iets. of is dat wat je nu doet?
op dit moment hanteer ik best wel wat methodes, lineaire progressie, rep targets etc.

Lekker bezig nog steeds.
Hoe gaat het me je LB? Alles heel?

Yoo Cman, long time no speak
Geen knielast meer gehad bij LB, ook geen zeurderig gevoel meer. Ik heb enkel minimaal last als ik koud op de fiets stap en hard moet fietsen (vanwege wind tegen ofzo), maar ook minimaal.
Ik squat nu meer low bar met heupen naar achter/knieen naar buiten, dus er komt weinig druk op de knieen te staan, stukken beter. Squattechniek is nog wennen, vooral aangezien m'n Hams een pak sterker zijn dan m'n quads/kont. Daardoor gaat m'n kont eerder omhoog en wordt het een good morning beweging, althans ik denk dat dat door achterlopende quads/glutes komt.
Ook als je kijkt dat mijn squat 1rm 110kg is, en mijn DL 1rm 160kg+.
Goed om te horen
Squat blijft een complexe oefening hoe simpel hij ook lijkt. Ik heb nu mijn vorm eindelijk gevonden maar heeft ook echt lang geduurd zeg..
Jezelf veel filmen en beoordelen helpt een boel om te ontdekken waar het mis gaat.
.Nee precies, ik durf zelfs te zeggen dat het een stuk complexer is dan de deadlift omdat je met veel meer aspecten rekening moet houden. Dit geldt vooral voor mensen met korte torso's. Natural squatters hebben technisch gezien een stuk meer moeite met deadlifts.
Hoe gaat ie daaro?!
Ja idd al geld dat ook voor de deadlift denk ik. Is maar net waar je lichaam wat beter bij past.