AndroidHealthClinic

Kaluro going for the triple digits~

quads aanpakken? olysquats en frontsquats!
Je pakt waarschijnlijk te snel over op hamstrings en je sterkere rug nu met de squats nml.

Ja, als ik rechtop zit en mijn bovenbeen ook op de stoel zet, komt mijn knie best een stuk boven mijn schouder uit.

Dan hoeft die good morning beweging bij squats niet per se indicatief te zijn voor relatief zwakke quads maar zou het ook kunnen dat je misschien probeert te squatten zoals mensen die heel anders gebouwd zijn dan jij. Heb je wel eens een squat gefilmd recentelijk? Kan alleen een vrij oud filmpje vinden op je youtube kanaal. :p

relatief lange benen/relatief lange bovenbenen maken het wat moeilijker om zo upright te squatten als op het internet vaak gepostuleerd wordt als 'DE juiste techniek'.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.726
Dan hoeft die good morning beweging bij squats niet per se indicatief te zijn voor relatief zwakke quads maar zou het ook kunnen dat je misschien probeert te squatten zoals mensen die heel anders gebouwd zijn dan jij. Heb je wel eens een squat gefilmd recentelijk? Kan alleen een vrij oud filmpje vinden op je youtube kanaal. :p

relatief lange benen/relatief lange bovenbenen maken het wat moeilijker om zo upright te squatten als op het internet vaak gepostuleerd wordt als 'DE juiste techniek'.

Ik zal zaterdag eens een filmpje laten schieten.
Ik heb inderdaad al best lang mijn squat niet meer gefilmd.

Ik squat op 1.5 á 2x schouderbreedte, doe mijn knieën zo ver mogelijk naar buiten en ga een beetje naar achter/onder zitten. Ik leid met m'n heupen, knieën gaan wel iets naar voren maar niet veel.

Bij het zakken blijf ik netjes semi-rechtop staan, dus het zwaartepunt is het probleem niet.
Pas bij het omhoog komen met >80-85% 1rm merk ik dat de goodmorning beweging zich laat zien.
Ik kan bijvoorbeeld perfect 20x60 of 12x70 of 5x80 squatten zonder good morning. Maar bij 5x90 of 3x100 ofzo, begint het pas echt.

Hier mooi voorbeeld van m'n beenlengte:

xEu8luA.png

En dan staat mn bovenbeen nog in een hoek en is ie dus wat lager zelfs.

Overigens heb ik van januari t/m oktober 2014 geen squats kunnen doen maar wel sporadisch wat gedeadlift en veel geromaniandeadlift; (knieblessure). Ik denk dat het daardoor ook wat uit verhouding is allemaal. :p

quads aanpakken? olysquats en frontsquats!
Je pakt waarschijnlijk te snel over op hamstrings en je sterkere rug nu met de squats nml.

Frontsquats.. ik moet echt belachelijke enkeldorsiflexibiliteit hebben wil ik een beetje kunnen frontsquatten met mijn torso'tje hehe.

adhv een filmpje is veel meer te zeggen dus wacht daar wel even op

mirin stoel ook

wel een goed punt van pleurklaat....
alhoewel je quads op zich sowieso wel wat aandacht mogen

---------- Toegevoegd om 14:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:00 ----------

en owja....:lol: die stoel

• #1.729
adhv een filmpje is veel meer te zeggen dus wacht daar wel even op

Yes sir.
wel een goed punt van pleurklaat....
alhoewel je quads op zich sowieso wel wat aandacht mogen

Pff mijn quad development is iets waar je enkel over kan dromen :cool:

Mooi hè?!!

Daarom zat je de hele tijd over mijn quads te wrijven zeker :rolleyes:
en dan zeggen dat ik dikke benen heb, tsk aan zelfs die minieme hoeveelheid quads kom je nog niet meneer Kaluro!

• #1.731
Daarom zat je de hele tijd over mijn quads te wrijven zeker :rolleyes:
en dan zeggen dat ik dikke benen heb, tsk aan zelfs die minieme hoeveelheid quads kom je nog niet meneer Kaluro!

Neenee, dat eerste kwam door een substantie en dat tweede is optisch bedrog. Dwergbenen tegenover reusbenen :cool:. 54cm (?) vs 65cm!

yups 54 op eenzelfde vetpercentage als jij...maar dan als VROUW :P

niet gek dat je geen beentjes hebt, als je ze nooit kon trainen, geef gewoon toe dat 65 cm voor herenbeentjes bij iemand van jouw lengte niets om te pochen is.

Ik vind je toch wel lief :kiss:

• #1.733
yups 54 op eenzelfde vetpercentage als jij...maar dan als VROUW :P

niet gek dat je geen beentjes hebt, als je ze nooit kon trainen, geef gewoon toe dat 65 cm voor herenbeentjes bij iemand van jouw lengte niets om te pochen is.

Ik vind je toch wel lief :kiss:

Miauwwwwwwww :windup:

Ik kan 5x102.5kg squatten, enkel maak ik dan een good morning beweging bij het omhoog komen.
Ik denk dat mijn lichaam dat doet om spanning van mn quads te halen en meer op mijn hams/glutes te gooien?

Momenteel met 5x80kg is het wel ongeveer 'de max' voordat de good morning beweging echt begint.
Hoe klinkt 2x per week 5x5 squatten en dan per workout 2.5kg verhogen?

[Link niet meer beschikbaar]

Hierin zegt mark rippetoe dat die goodmorning niet zozeer slecht is en met de tijd wel beter komt. Verder kan je beter je vragen aan pleur richten :p

Interessant idee, kan je 't ook toelichten toevallig?
Ik doe al 3 row oefeningen per week nu en ook nog eens deadlifts. Qua zijkant schouder zou ik wel graag meer volume zien.
Voorkant pak ik al mee met de presses, achterkant met de vele rows.

Met facepulls pak je ook je hele schouder en dus ook zijkant mee. Kennis van me die wel wel verstand van zaken heeft zei dat voor zijkant schouder ohp in principe genoeg is, en mocht dat enigszins achterblijven, dan kan je facepulls toevoegen. Facepulls zijn ook goed voor 'gezonde' schouders, terwijl upright rows vaak een oorzaak/versterker zijn van pijnlijke schouders

• #1.735
http://www.youtube.com/watch?v=kawBY5p29fQ

Hierin zegt mark rippetoe dat die goodmorning niet zozeer slecht is en met de tijd wel beter komt. Verder kan je beter je vragen aan pleur richten :p

Hij zei dat die good morning wel weg ging zodra de bar op zn schouders ging :p maar ik heb er alleen even doorheen geskimmed.

Met facepulls pak je ook je hele schouder en dus ook zijkant mee. Kennis van me die wel wel verstand van zaken heeft zei dat voor zijkant schouder ohp in principe genoeg is, en mocht dat enigszins achterblijven, dan kan je facepulls toevoegen. Facepulls zijn ook goed voor 'gezonde' schouders, terwijl upright rows vaak een oorzaak/versterker zijn van pijnlijke schouders

Op aanraden van jou heb ik facepulls er maar in gegooid, had flinke pomp in m'n schouders naderhand.
De techniek is wel even wennen.

Workout van vandaag:

Overhead Press
5x5x60kg
..kracht was het probleem niet, stabiliteit wel. Misschien even wat lager beginnen met opbouwen; te lang niet meer ge OHP'ed. :o

Bench Press
3x8x77.5kg

Pendlay Rows
6x3x80kg Lekkerrrrrrr

Pulldowns (wide grip)
3x10x64kg

Facepulls
5x10x???? heb wat zitten testen qua gewicht en techniek enzo, vandaar.
The shoulderpump was real :O.

Triceps Overhead Extension
2x12x50kg
1x11x64kg

Goeie workout, lekker veel energie en alles ging vlotjes.

Eten van vandaag:

Meal 1: 200g muesli + 350ml melk + 40g whey = 1015kcal / 65E / 143K / 15V / 19g Vezels
Meal 2: 200g muesli + 30g rozijnen + 250g kabeljauwfilet = 1150Kcal / 75E / 168K / 15V / 19 vezels
preworkout: 40g whey = 157kcal / 31E / 4K / 2V
Post workout: aantal gesuikerde donuts en toen 500g kipkluifjes honing mosterd. Ik had geen dextrose oid bij, dan maar zo carbloaden :D.
Zo nog even wat nootjes en caseïne pakken.

Totaal moet >3500 uitkomen, de eerste 2 maaltijden samen waren al 2300kcal dus moet helemaal goedkomen.

Laatst bewerkt:
Facepulls bevielen goed dus? Is idd even wennen qua techniek, maar dat is met alles :p Belangrijkste is dat je schouders boven je polsen blijven

Face pulls zijn echt heerlijk om een pomp in je rear delts te krijgen ja :D

gesuikerde donuts???
donuts??

vertel me niet dat Ess die carbs ook niet mot!!

• #1.739
Facepulls bevielen goed dus? Is idd even wennen qua techniek, maar dat is met alles :p Belangrijkste is dat je schouders boven je polsen blijven

Ja ze voelde wel chill aan inderdaad.
En schouders boven je polsen blijven? :eek:
Ik had deze uitvoering gevonden: http://www.youtube.com/watch?v=HSoHeSjvIdY

Face pulls zijn echt heerlijk om een pomp in je rear delts te krijgen ja :D

Zeker, voelde goed ;).

gesuikerde donuts???
donuts??

vertel me niet dat Ess die carbs ook niet mot!!

yummm jawel hoor, we hebben er samen lekker van zitten smullen :D.

Terug
Naar boven