MuscleMeat

Kaluro going for the triple digits~

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.901
In! Ziet eruit als een sterke boy

Nice sq pr, maarehh.. vind je dat echt atg?

• #1.904
Die 120 niet meer nee.. maar nog steeds ver onder parallel ;).
Wel zonde dat de stang een beetje gleed, explosiviteit was er wel.
Wat is jouw mening over mijn tightness onderaan, vlak voordat ik omhoog vlam? Te grote buttwink of geen zorgen over maken?

Sws onder par idd.
Ben geen techniek expert ofzo, maar denk dat je je er niet echt zorgen over hoeft te maken zolang je je best doet je techniek te blijven verbeteren. Wat ik zie is dat je eerst die buttwink krijgt, dat dan corrigeert maar je rug in dezelfde hoek houdt waardoor je die goodmorning krijgt.

• #1.906
Sws onder par idd.
Ben geen techniek expert ofzo, maar denk dat je je er niet echt zorgen over hoeft te maken zolang je je best doet je techniek te blijven verbeteren. Wat ik zie is dat je eerst die buttwink krijgt, dat dan corrigeert maar je rug in dezelfde hoek houdt waardoor je die goodmorning krijgt.

Hmm thanks, klinkt wel logisch. T/m de 115kg had ik geen good morning dus wat dat betreft is er al vooruitgang :cool:

Lunch voor komende week (Mie + kip + kruiden +olijfolie..groente vergeten te kopen :p)

hq3NTFE.jpg

That reminds me.. Miehoen is wellicht ook wel weer eens lekker ter afwisseling :rolleyes:.
En vergeten groentjes te kopen? Ga nog even snel langs de super voor wat sla ofzo, FOEI! ;)

• #1.908
That reminds me.. Miehoen is wellicht ook wel weer eens lekker ter afwisseling :rolleyes:.
En vergeten groentjes te kopen? Ga nog even snel langs de super voor wat sla ofzo, FOEI! ;)

Ja het is echt een welkom afwisseling van rijst. Het eet ook heel makkelijk weg.
Het grootste probleem is het mixen van de kip(+groente), aangezien het echt een hele dikke plakkerige brij wordt :p Maar olie erbij helpt vaak wel.

En naaah, ik pak wel multivit en wat fruit ;).

Ik heb besloten om een 3 á 6 daags fullbody schema te doen.
Dit gaat redelijk op gevoel gebeuren, om overtraining ver uit de weg te blijven.
RPE blijft tussen een 8(ca 3 reps in de tank) en 9(minstens 1 rep in de tank).
En ook nog op gevoel aankijken of het geplande gewicht te licht of te zwaar is, als het licht is kan ik evt nog iets erbij gooien of wat extra reps doen, als het zwaar aan voelt dan doe ik wat lichter gewicht + higher rep.

Details volgen ;). Het wordt een ABABAB structuur waarschijnlijk.
Trainingsfrequentie wordt aangepast op gevoel, mocht ik me fris voelen dan ga ik lekker sporten, mocht ik me niet zo energiek/fris voelen neem ik lekker een rustdag.

Kcal ga ik uppen naar 4200 om te compenseren voor het hogere volume en de hogere frequentie. Voeding gaat spot on zijn.

---------- Toegevoegd om 10:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:32 ----------

Het wordt bijvoorbeeld zoiets:

A:
3-5 x 3-5 Squat ramping / hanging leg raises
3-5 x 3-5 Bench Press ramping
3-5 x 3-5 Bent over rows ramping
1x8-12 Leg Curl (+15-20 reps)
1x8-12 Biceps curl MYO (+15-20 reps)
1x12-20 Standing calf raise MYO (+15-20 reps)

B:
3-5 x 3-5 Overhead Press / 2-3 x 8-12 wide grip Upright Rows
3-5 x 1-5 Deadlift (ramping)
3-4 x 8-12 Cable rows
1 x 12-15 Hip thrusts (MYO +15-20 reps) / planks
1 x 12-15 Dips (MYO +15-20 reps) / 1 x 8-12 Shrugs (MYO +15-20 reps)

Veel ruimte voor meer/minder sets en rep range zodat dynamisch geleiden makkelijker gaat.
Dit is maar een schets momenteel.

Laatst bewerkt:
ziet er goed uit :thumbs:

fullbody bevalt me prima.

zou alleen bij B nog een extension toevoegen.

Ben benieuwd :)

• #1.911
ziet er goed uit :thumbs:

fullbody bevalt me prima.

zou alleen bij B nog een extension toevoegen.

Triceps extensie? Daar zat ik over te denken maar besloot om toch voor dips te gaan.

Of bedoel je wat quad isolatie?

Mee too, geheel experimenteel. Ik heb eigenlijk altijd ruimschoots rust genomen bij soortgelijke schema's en nooit dagen achter elkaar gesport. Maar we gaat het zien.

Anderzijds zit ik ook nog te twijfelen om misschien een 2/3 schema ipv fullbody te doen.
ABC variant

A: geen pulls, de rest wel
B: geen push, de rest wel
C: geen legs, de rest wel
En dan ABCABC, maar het is maar een idee.

Ik ga vanavond alles opmeten (armen/benen/middel/schouders/kuiten etc. en gewicht) en dan over een tijd eens vergelijken.

Qua progressie wordt het dan simpelweg elke keer dat het AB of ABC schema zich herhaalt, +2.5kg of +reps op de grote compounds. Lager beginnen en dan opbouwen.

Misschien dat ik met de grote 4 (Squat/DL/Bench/Row) de gewichten die ik aan het opbouwen was, nog wel even door trek aangezien ik nog niet op mijn max zat daar.

Is dat dan niet te veel volume als 6x zou trainen? Zou ub/lb niet beter zijn dan?

• #1.913
Is dat dan niet te veel volume als 6x zou trainen? Zou ub/lb niet beter zijn dan?

Dat gaan we zien.. :D Het wordt max 6x per week, dus niet elke week. Soms 3 of 4x of 5x.
Ik ga het compleet op gevoel spelen, ik zie wel waar ik eindig.

De intensiteit ligt aardig laag, waardoor het volume ook een kleinere impact zou moeten hebben.

Op gevoel trainen schaft mijzelf veel inzicht. Je leert je lichaam dan toch op een heel andere manier kennen en kan dat mooi gebruiken in je toekomstige plannen :).
Benieuwd hoe het je gaat bevallen, je kunt gaandeweg nog altijd het één en ander aanpassen!

• #1.915
Op gevoel trainen schaft mijzelf veel inzicht. Je leert je lichaam dan toch op een heel andere manier kennen en kan dat mooi gebruiken in je toekomstige plannen :).
Benieuwd hoe het je gaat bevallen, je kunt gaandeweg nog altijd het één en ander aanpassen!

Zeker, en het basisprincipe blijft hetzelfde.. laag beginnen en telkens verhogen op de grote compounds.
Enige verschil is eigenlijk de hogere frequentie en het ontbreken van een echte quad-oefening bij de B.

Zou niets voor mij zijn :p Ik zou gewoon 6x per week all out gaan en na een maand in mijn mand moeten kruipen :p

• #1.917
Zou niets voor mij zijn :p Ik zou gewoon 6x per week all out gaan en na een maand in mijn mand moeten kruipen :p

Nee ik ben niet zo'n gym-beest wat dat betreft, Enkel als Wovano of Nicky ofzo mee doen.
Dan moet ik toch bewijzen dat ik de grote Alpha ben, toch? :cool:

Ik ben blijer met frequenter sporten per week dan zwaarder/volleruit kunnen gaan. :D

• #1.918
Workoutje van gisteren:

squat
Niet gestretcht thuis, had het nogal druk. Alles voelde stijf en niet soepel aan, lichte spierpijn in adductoren.
Waarschijnlijk nog van die 1RM pogingen afgelopen vrijdag.
Ik heb de squat dan ook licht gehouden, geen zin om te gaan forceren.

8 x 60 / 4 hanging leg raises
8 x 60 / 4 hanging leg raises
5 x 80 RPE 8.5, voelde niet chill / 4 hanging leg raises
Hanging leg raise was met semi-gestrekt been, met mijn voeten tot mijn handen.

Bench Press
12 x 60
8 x 80 RPE 7(= mijn 16RM, dus nog lekker licht)
8 x 80 RPE 7

Bent over rows
8 x 60 RPE 8
8 x 60 RPE 8
8 x 60 RPE 8.5
..stiekem nog best pittig :o Ook omdat ik Pendlays gewend ben denk ik, en er nu constante spanning op staat.

Biceps Curl MYO
12 x 27.5 RPE 7.5 -> 30 total myo reps

Standing calf raise smith
Een aardige man kwam naar mij toe of hij mee mocht doen tussendoor, best.
Dan maar geen myo reps :p.
18 x 100 RPE 8.5
14 x 100 RPE 8.5
12 x 100 RPE 9

Dynamische workouts met RPE schattingen is wel een keer verfrissend, nu kijken hoe lang het duurt voor ik er als een oud opa'tje bij loop met de upcoming workout frequentie.

Post workout maaltijd:
6 mini chocolade covered donuts
2 mini kersen+slagroom flappen
50g whey proteïne.
:trollface:

Samen met Hell getraind? :trollface:

Terug
Naar boven