AndroidHealthClinic

Kaluro going for the triple digits~

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.941
Nee, vrees dat het juist andersom is..
Al ga ik tot ik niet meer kan en ik bijvoorbeeld verzuur, dan ben ik als het ware alsnog "bang" dat ik niet alles heb gegeven wat in me zit.
Ja, dat is wellicht zieke perfectionisme, daar ben ik me van bewust.. Eerder een grote valkuil dan een kracht. Ben niet snel echt tevreden, ben altijd "bang" dat ik niet goed of hard genoeg train.
Hmm.. Geen idee of het er nu duidelijker op wordt..
Als ik een logje bijhoud met een plan, dan zie ik ten minste zwart op wit dat ik progressie heb. Een soort "bewijs" wat mij enigszins rustig houdt.

Ah, je overschat jezelf? :D
Nouja met het schema dat ik hanteer, zit ook gewoon lineaire progressie.
Elke keer als ik het AB (of ABC nog niet over uit) workout heb voltooid, verhoog ik de compounds of met reps of met 2.5kg.

Maar stel, ik moet 3-8x100 doen en ik voel me echt belachelijk sterk/energiek die dag en normaal zou 5x100 een RPE8 zijn, maar nu is 8x100 een RPE8, dan ga ik lekker voor die 8x100.
Maar mocht het andersom zijn, als ik me zwak/klote voel, en ik moet 5x100 (RPE8 normaal) en nu voelt 3x100 als RPE8, dan hou ik het op 3x100.

Dan kan ik volgende workout nogmaals hetzelfde gewicht doen voor hopelijk 8 reps, of toch verhogen als ik me sterk voel.

Feit blijft dat het target gewicht/rep-range progressief verhoogt :P
Dus er zit wel een rode draad in, het is enkel dynamischer qua rep ranges.

---------- Toegevoegd om 21:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:00 ----------

workoutje van net:

Deadlift
12 x 40
5 x 80
5 x 120
5 x 145 RPE 8.5
Hij ging lekker :)

Overhead Press / Pullup
8 x 20
5 x 50 RPE 8.5 / Pullup 5 x BW RPE 9
..had meer op moeten warmen, was vergeten dat het ramping was sowieso. max is 5x65, maar 50 voelde al niet zo chill.
5 x 40 / 4 x BW RPE 9
5 x 30 / 4 x BW RPE 9
5 x 20 / 4 x BW RPE 9

Hip Thrusts
12 x 60
12 x 80 RPE 8
..oefening leren kennen, nog nooit gedaan eigenlijk. Volgens mij lag hij te ver onder aan mijn buik, brandde als een malle. En dat met een pussypad over de stang.

Dips
5 x BW RPE <7
....noooooope, shoulders say no. Niets voor mij deze oefening.

Dumbell Seated Shrugs MYO
8 x 35 -> 20 total RPE 9

dumbell side raises
15 x 7 RPE 8
15 x 7 RPE 8.5
15 x 7 RPE 8.5

Close grip bench press MYO
15 x 57.5 -> 30 total RPE 8

Post workout: 50g waxy maize + 40g whey

Prima training! :) Ik zou zelf nooit OHP supersetten met pull-ups, maar daar heb je vast een goede reden voor neem ik aan?

• #1.943
Prima training! :) Ik zou zelf nooit OHP supersetten met pull-ups, maar daar heb je vast een goede reden voor neem ik aan?

Tijdwinst, waarom zou je dat nooit doen? Het zijn antagonisten wat dat betreft.
En de overhead is ramping dus qua belasting valt het heel veel mee. Dan kan ik op de lichtere 'ramp' sets mooi pullups tussendoor doen.
Ik ga nooit hoger dan RPE9 dus ik denk niet dat de pullups echt mijn overhead zullen 'affecten' of vice versa.

Tijdwinst, waarom zou je dat nooit doen? Het zijn antagonisten wat dat betreft.
En de overhead is ramping dus qua belasting valt het heel veel mee. Dan kan ik op de lichtere 'ramp' sets mooi pullups tussendoor doen.
Ik ga nooit hoger dan RPE9 dus ik denk niet dat de pullups echt mijn overhead zullen 'affecten' of vice versa.

Duidelijk! Zolang je niet minder gewicht lift is het natuurlijk een lekker efficiente manier van trainen. Zelf merk ik dat pull-ups bij mij wat minder lekker gaan na OHP's.

Wut zoveel nadenken tijdens trainingen? Succes drmee
(Went wss keisnel ;))

Duidelijk! Zolang je niet minder gewicht lift is het natuurlijk een lekker efficiente manier van trainen. Zelf merk ik dat pull-ups bij mij wat minder lekker gaan na OHP's.

dat zou dus niks uit moeten maken

andersom daarentegen :rolleyes:

• #1.948
Nouja het idee was eigenlijk om zowel pullups als overhead press ramping te doen.

Dus bijvoorbeeld:
OHP / pullups

5 x 20 / 3 x BW
5 x 30 / 3 x BW +5
5 x 40 / 3 x BW +10
5 x 50 / 2 x BW +15

..bijvoorbeeld.
Alleen mn pullups waren echt flink achteruit gegaan, lange tijd niet gedaan.
Dus van die ramping was geen sprake :p

Waarom eigenlijk via superset? Ik neem hem staggered. Dus met 2min ertussen. Scheelt wel wat qua kracht ;)

• #1.950
Waarom eigenlijk via superset? Ik neem hem staggered. Dus met 2min ertussen. Scheelt wel wat qua kracht ;)

Zijn staggered en superset geen synoniemen? Ik doe OHP+Pullup -> rust -> OHP+Pullup -> rust -> etc
Ik ga niet gelijk door met OHP+Pullup+OHP+Pullup+OHP+Pullup+OHP+Pullup etc, neem wel mn rust.

Of begrijp ik je verkeerd? :D
Goedemorgen trouwens! :cool:

Nee :p Staggered is gewoon telkens rust ertussen. Chins, 2min rust, MP, 2min rust en verder.
Superset is Chins, gelijk erachter MP, en dan je rust en verder.

dips zijn klote man, ik kan ze zelf ook nooit ivm hypermobiliteit. gelukkig zijn er zat andere oefeningen :cool:

Dat RPE is in mijn ogen een beetje overdreven om er overal bij te zetten.

• #1.953
Nee :p Staggered is gewoon telkens rust ertussen. Chins, 2min rust, MP, 2min rust en verder.
Superset is Chins, gelijk erachter MP, en dan je rust en verder.

Ah maar ik doe het voor tijdswinst, volgens mij is staggered of de oefeningen apart doen, hetzelfde qua tijdsbestek. Eens zien

Staggered: 14 min
OHP - 2 min - Pullups - 2 min - OHP - 2 min - Pullups - 2 min - OHP - 2 min - Pullups - 2 min - OHP - 2 min - Pullups

Normaal: 14 min
OHP - 2 min - OHP - 2 min - OHP - 2 min - OHP
2 min
Pullups - 2 min - Pullups - 2 min - Pullups - 2 min - Pullups

Superset: 8 min :cool:
OHP - Pullups - 2 min - OHP - Pullups - 2 min - OHP - Pullups - 2 min - OHP - Pullups - 2 min -

dips zijn klote man, ik kan ze zelf ook nooit ivm hypermobiliteit. gelukkig zijn er zat andere oefeningen :cool:

Dat RPE is in mijn ogen een beetje overdreven om er overal bij te zetten.

Ja misschien wel, het is ook een beetje tijdelijk voor mijzelf om een beetje in de mindset/ritme te komen; achteraf reflectie enzo :p. spoedig zal het weer allemaal netjes schoon zijn.

heb je dat nou helemaal uitgerekend? :roflol:

Verschil met staggered vs normaal is dat je 4min rust hebt tussen je MP's of chins...

• #1.955
heb je dat nou helemaal uitgerekend? :roflol:

Verschil met staggered vs normaal is dat je 4min rust hebt tussen je MP's of chins...

:roflol: Ja ik werk als ondersteunend IT personeel op Fontys hogeschoolen, dit is echt een super rustige periode.
Geen lessen, enkel her en der een examen. Ik zit hier letterlijk te wachten tot er een melding binnen komt. Dan is het ruziën met zijn 4en wie hem oppakt. :o:o

Dus waarom dan niet even wat dingen berekenen amiright :cool:
En ah.. 4 minuten rust vind ik overkill, al helemaal wanneer ik niet full-out ga op sets. Misschien tijdens zware deadlift sets. Maar ik snap je, dus gewoon de helft rust tussen de oefeningen in vergelijking met 1 oefening per keer, roger!

:roflol: Ja ik werk als ondersteunend IT personeel op Fontys hogeschoolen, dit is echt een super rustige periode.
Geen lessen, enkel her en der een examen. Ik zit hier letterlijk te wachten tot er een melding binnen komt. Dan is het ruziën met zijn 4en wie hem oppakt. :o:o

Dus waarom dan niet even wat dingen berekenen amiright :cool:
En ah.. 4 minuten rust vind ik overkill, al helemaal wanneer ik niet full-out ga op sets. Misschien tijdens zware deadlift sets. Maar ik snap je, dus gewoon de helft rust tussen de oefeningen in vergelijking met 1 oefening per keer, roger!

als je niks te doen heb mag je de SLA wel eens nakijken, wat daar instaat kan echt niet :roflol:

• #1.957
  • #1.959
Niets mis mee :cool:

Inb4 je hebt gewoon een mail naar een verkeerd adres gestuurd en de melding is nooit aangekomen
:trollface:

ik heb er geen problemen mee maar heb ze voor een vak op school eens na zitten kijken. die response tijden zijn echt zo belachelijk traag :roflol:

Terug
Naar boven