XXL Nutrition

Kameel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb het probleem met omega 3 dat ik van die capsules fucking smerig ga boeren en supermisselijk word, altijd :hahaha: Ik heb diverse shit geprobeerd, de capsules zoveel mogelijk spreiden over de dag/de maaltijden, of juist in 1 keer voor het slapen gaan, zelfs de capsules invriezen heb ik ook ergens gelezen dat je dan daar minder last van zou moeten hebben omdat de capsules dan iets verder in je GI tract smelten... maar nee, niks helpt helaas.

Geen visolie voor mij, hoewel het wel fucking belangrijk is.

Hoe hoog is hoge omega 3 inname?

Ik heb het probleem met omega 3 dat ik van die capsules fucking smerig ga boeren en supermisselijk word, altijd :hahaha: Ik heb diverse shit geprobeerd, de capsules zoveel mogelijk spreiden over de dag/de maaltijden, of juist in 1 keer voor het slapen gaan, zelfs de capsules invriezen heb ik ook ergens gelezen dat je dan daar minder last van zou moeten hebben omdat de capsules dan iets verder in je GI tract smelten... maar nee, niks helpt helaas.
Ik slik ze gelijk in 1x alle 10 door en eet daarna iets en heb dan geen last ervan. Heb je al een ander merk geprobeerd?
Iirc zei Ian Valliere als hij nog maar 1 supplement op de wereld mocht nemen dat het omega-3 was :p

Je hebt ook hele goeie vloeibare omega 3 visolies zijn wel wat prijziger, maar kwalitatief vrijwel het allerbeste. Volgens mij heeft het merk NOW een liquid omega 3 fish oil met een citroensmaak misschien is dat het proberen waard? En anders gewoon veel Noorse zalm, makreel, omega 3 eieren en dag soort dingen in je diet implementeren.

Hoe hoog is hoge omega 3 inname?
Je wilt elke dag ergens tussen de 1,5-3,0 gram (1.500-3.000 milligram) EPA en DHA gecombineerd binnenkrijgen. Ik zie de start van een hoge inname omega 3 inname dan ook pas rond 3.000 milligram beginnen.

High dose omega 3 werkt idd heel goed als ontstekingsremmer! Komt je huid echt heel erg ten goede, je merkt zelfs bij wondjes dat het sneller hersteld.

2-3x per week zalm, makreel of kabeljauwlever toevoegen aan je dieet en je zit al heel makkelijk boven de aanbovelen omega 3 doseren per week ;). Dat laatste is wel fatsig, maar bevat wel de meeste omega‘s :p

Roa is echt last resort op 20mg en m’n lippen beginnen al af te sterven. Sinds ik de nodige health supps gebruik heb ik het niet meer hoeven aan te raken.
Klopt. Is nu zeker iets waar ik in i.i.g. niet meer zonder kan. Zit je dan aan de 2000mg per dag? Bij deze studie gingen ze daarvan uit: https://forum.bodybuilding.nl/attachments/4112-pdf.662587/

Bijlagen

Bijlagen

Krillolie geprobeerd?

Klopt. Is nu zeker iets waar ik in i.i.g. niet meer zonder kan. Zit je dan aan de 2000mg per dag? Bij deze studie gingen ze daarvan uit: https://forum.bodybuilding.nl/attachments/4112-pdf.662589/
Ik zit altijd rond de 2000-3000gr, soms wat meer soms wat minder. Ik eet 3-4x per week 150 tot 200gr Noorse zalm en dagen dat ik dat niet een haal ik het alleen uit de visolie en omega 3 eieren. Als je dit vrij consequent aanhoudt ga je aanzienlijk verschil merken.

Bijlagen

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.390
2-3 gram zijn maar 3 capsules, meende dat ik aan de lage kant zat. Niet dus.

2-3 gram zijn maar 3 capsules, meende dat ik aan de lage kant zat. Niet dus.

2-3gr visolie is waarschijnlijk niet 2-3gr EPA/DHA, he. Meestal zijn die capsules vrij laag gedoseerd, bij MyProtein moet je bijvoorbeeld 10 of 15 van die dingen nemen om die hoeveelheid binnen te krijgen.

• #2.393
2-3gr visolie is waarschijnlijk niet 2-3gr EPA/DHA, he. Meestal zijn die capsules vrij laag gedoseerd, bij MyProtein moet je bijvoorbeeld 10 of 15 van die dingen nemen om die hoeveelheid binnen te krijgen.

per serving van 2 capsules 2000mg

Denken jullie dat omega 3 erg belangrijk is voor spieropbouw of nemen jullie het juist ivm de hart-vaatziekte preventie eigenschappen?

Ik neem ook 2gr gecombineerd. En idd ter preventie.

Heb je pics van je moeder? Die alfa en omega onzin interessseert me niet.
Die is niet into beta mannetjes. Jij raakt al helemaal in paniek van een paar simpele vrouwelijke onzekerheidtestjes. Doorsta eerst die maar, dan kijken we weer verder.

Denken jullie dat omega 3 erg belangrijk is voor spieropbouw of nemen jullie het juist ivm de hart-vaatziekte preventie eigenschappen?
Er is nooit concreet aangetoond dat het helpt met het reduceren van je LDL. Alleen triglyceriden iir.

Ik neem ze voor het spieropbouw gebeuren, maarja de andere voordelen zijn ook zeker niet slecht :p
Hoe meer onverzadiging er plaats vind in de vetzuren van een membraan, hoe hoger de vloeibaarheid. Hierdoor worden deze celmembranen effectiever met hormonen en eiwitten.
Hier een bron over hoe Omega-3 vetzuren je testosteronproductie kunnen verhogen: https://www.mdpi.com/2072-6643/5/2/509
Hier een bron over hoe Omega-3 vetzuren je eiwitsynthese verhogen: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21501117/

• #2.400
Dit zal waarschijnlijk 2000mg visolie zijn. Als je kijkt naar de hoeveelheid DHA/EPA is dat meestal lager

Ik zie het.

20210413_113502.jpg

Met 6 capsules zit je dus op 3+ gram

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven