MuscleMeat

Kan je van whey dik worden

beelzebab

Dutch Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
5
Lengte
1m86
Massa
99kg
Vetpercentage
25%
Vanwege me werk kan ik niet echt optimaal eten omzo de nodige eiwitten binne te krijgen vandaar dat ik sochtends , tegen 13:00 en savonds na t trainen een shake neem, de pro 80 van xxl, deze bestaan uit ongv 50 gram (2 maatschepjes).

Nu kreeg ik de laatste tijd een beetje last van een buikje en erg te merken was een onderkin :( . Nu neem ik al bijna 2 weken geen shake om 13:00 en en kan ik nu goed merken dat me onder kin en me buikje minder worden, me vriendin ziet ook het verschil.

Is dit een gevalletje van te veel eiwitten of kan het iets anders wezen, of moet ik die shake van 13:00 verdelen in 2en; 25 gram om 9:30, en 25 gram om 13:00???

dat je er dik van kan worden weet ik niet maar ik heb eens gehoord van als je van merk protein"s verandert dat je last je diaree en buikpijn kan hebben.
maar of het echt is weet ik niet

ik heb er ook wel eens van gehoord ja, sommige bbers nemen het niet in de cut omdat je er papperig van schijnt te worden

Van whey krijg je een pens van hier tot Tokio! Ga lekker kipfilet eten!

k ben ook even gestopt met whey om het effect te beoordelen

• Topic Starter Topic Starter
mischien kan ik ipv die shake om 13:00 wel wat gekookte eieren eten

je komt toch alleen bij als je boven onderhoud gaat zitten ? Ligt toch niet aan wat je eet ?

Man-Mountain zei:
ga maar eens frituurvet eten onder onderhoud

En wat dan? Het is niet gezond omdat je veel voeding mist, maar als je het vet vertaalt naar calorieen en je zit onder je benodigde aantal, kom je nog niet aan!!!

Whey oxideert snel en dat kan als er een energieoverschot is helpen bij het aanzetten van vet. Je zou whey alleen moeten nemen als je op korte tijd relatief veel eiwit nodig hebt (voor en na training bijv.)

Dat gezegd zijnde, eiwit op zich is geen dikmaker in de meeste gevallen omdat het:

1 de eetlust remt
2 minder kcal bevat dan vet
3 minder insuline opwekt dan koolhydraten
4 meer energie nodig heeft om om te zetten naar vet dan vet zelf of koolhydraten.

Aangeraden wordt: langzame eiwitten gedurende normale maaltijden te nemen, en whey enkel te nemen als het echt nodig is.

Je lichaam verbruikt ook meer energie tijdens het verwerken van vetten en eiwitten.

Lees maar eens over het Atkins dieet. Dat bestaat voornamelijk uit vet en eiwit.
Mensen vreten zoveel als ze willen, zolang ze maar bepaalde dingen niet eten (vooral koolhydraten zijn verboden). Wetenschappelijk is bewezen dat deze mensen afvallen. Hierover was een uitgebreide documentraire die onderbouwd is met vele wetenschappelijke studies.

In hoeverre dit betrekking heeft tot Whey (omdat het al gefilterd eiwit is) weet ik niet. In ieder geval kan je minderen met KH's om wat vet te verliezen.

Atkins...Vloeken in de kerk...

@sbozic: de eindconclusie was dat eiwit de eetlust remt, vet had er minder mee te maken (men at net zoveel kcal als het dieet uit veel vetten bestond).

Kan natuurlijk ook aan de kwaliteit whey liggen. Er zijn er met slechts 60 à 70% eiwit (en soms nog minder). De rest is voor een flink deel vet en koolhydraten. Dat helpt natuurlijk ook niet tegen dat buikje en die onderkin. En als je die shake dan ook nog eens klaarmaakt in een melk die niet mager is, dan wordt het een optelsommetje en is het eiwit zelf misschien wel onschuldig.

Big T heeft gelijk wat het atkins dieet betreft. is een paar weken geleden op televisie geweest. het ging om een onderzoek waar wetenschappers zochten waarom je van het atkinsdieet vermagerde. en het ging er duidelijk om dat door de eiwitten mensen veel minder honger hebben en dus minder eten.
en je mag er zeker van zijn dat teveel eiwitten in vet worden omgezet. bij mij toch alleszins.

Lager doseren en er (zoals reeds gezegd) alleen naar grijpen als het nodig is. Je neemt er snel te veel van en te vaak, dan zet het zeker aan.

Weipoeder is een snel eiwit, dat een vrij hoge insuline respons geeft. Als je daar gevoelig voor bent, en dat zijn dus met name mensen die Atkins doen omdat ze zeer insuline resistent zijn, dan kan je dat doen stilstaan. Caseïne als melkeiwitbron is dan beter.

Verder: de ene soort wei is de andere niet, soms zit er erg veel lactose bij en dat geeft ook weer zijn eigen verteringsproblemen. De een heeft daar sneller last van dan een ander, maar iemand die niet tegen melk kan, moet zeker oppassen met zomaar elk type wei.

beelzebab zei:
Vanwege me werk kan ik niet echt optimaal eten omzo de nodige eiwitten binne te krijgen vandaar dat ik sochtends , tegen 13:00 en savonds na t trainen een shake neem, de pro 80 van xxl, deze bestaan uit ongv 50 gram (2 maatschepjes).

Nu kreeg ik de laatste tijd een beetje last van een buikje en erg te merken was een onderkin :( . Nu neem ik al bijna 2 weken geen shake om 13:00 en en kan ik nu goed merken dat me onder kin en me buikje minder worden, me vriendin ziet ook het verschil.

Is dit een gevalletje van te veel eiwitten of kan het iets anders wezen, of moet ik die shake van 13:00 verdelen in 2en; 25 gram om 9:30, en 25 gram om 13:00???

Van eiwit wordt je absoluut nbiet dik, omdat eiwitten heel moeilijk om kunnen zetten in energie die het lichaam gebruikt of opslaat als vet. Mij lijkt dit een typisch voorbeeld van een eiwit dat niet helemaal eerlijk is qua etiket. Ik bedoel dus dat er misschien slechts 50% amino's inzitten en de rest opgevuld wordt met koolhydraten (daar wordt je wel dik van!).

Bedenk deze veronderstelling kan ik niet bewijzen, maar is wel aannemelijk.

daar komt bij dat wanneer je meer eiwitten eet dan je lichaam nodig heeft/ kan verwerken... wordt de rest voor een groot gedeelte ook opgeslagen als...

Terug
Naar boven