MuscleMeat

Kearress' fresh new start

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.

kearress

Competitive Bodybuilder
Waardering
100
Kearress' fresh new start!

Na een uit de hand gelopen rustperiode ben ik eindelijk weer bezig met trainen. Ik heb besloten als eerste Rippetoe te volgen, en aangezien ik voor het eerst deadlift (nooit gedaan ivm langdurige rugblessure) en los squat (ipv smith) ben ik zeer rustig begonnen qua gewicht en richt de aandacht volledig op de uitvoering. Gewicht komt hopelijk daarna vanzelf :D

Training A:
Squat 3x5
Bench 3x5
Deadlift 1x5
Dips 2x8

Training B:
Squat 3x5
MP 3x5
Bor 3x5
Chins 2x8

In principe dient het gewicht elke week met 2,5% verhoogd te worden, maar aangezien de lichtste schijven 2,5 kg zijn zal het soms improviseren worden.

Training gisteren, B:
Squat 3x5x75
MP 3x5x35
Bor 3x5x55
Chins 2x8xbw

Commentaar: Ging lekker, voelt goed om eindelijk weer wat gewicht te verplaatsen!

Laatst bewerkt:
lekker kerel.
succes met loggen;)

begin-log-pics?

succes man :)

Goed schema om te gainen. Ik ga je volgen, Kearress. Prachtige reis heb je trouwens gemaakt.

succes

ik ga het je volgen

• Topic Starter Topic Starter
Thanks mannen! Support is altijd nice :D Vanavond weer training A, heb er nu al zin in!

@ Kraft: Ja, was zeker een mooie reis! Had nog wel een paar maanden langer willen rondtrekken... Mocht ik een keer de staatsloterij winnen dan gaat Nederland lang zonder mij moeten doen :D

Laatst bewerkt:
Beoefen je nog steeds Capoeira? Hoe gaat het daarmee?

Beoefen je nog steeds Capoeira? Hoe gaat het daarmee?

Nee, momenteel niet. Heb dik 10 jaar getraind, maar de laatste tijd heb ik de tijd en de zin niet meer om ver te reizen en een training bij te wonen. Nadat ik gestopt ben met lesgeven een paar jaar geleden en meer tijd in de ontwikkeling van m'n eigen capoeiraspel wilde steken moest ik steeds 45 minuten heen rijden, 1,5 uur trainen en dan weer 45 minuten terug rijden mat de auto, en dat 3 keer per week. Na dit jaren gedaan te hebben heb ik er nu geen zin meer in om steeds zover te moeten reizen. Nu dus gewoon naar de sportschool 5 minuten van me vandaan :D Mis het capoeira soms wel, zeker als ik filmpjes ervan zie. Maar momenteel nog niet genoeg om het weer op te pikken...

Training A:

Squat 3x5x75
bench 3x5x55
deadlift 1x5x75 + 1x3x75
dips 2x8xbw

Commentaar: Voelde goed. Alles ging soepeltjes en de techniek van de deadlift gaat ook lekker. Gewicht volgt vanzelf!

Korte maar krachtige training. Volgende keer 2.5 kilo erbij?

Korte maar krachtige training. Volgende keer 2.5 kilo erbij?

Ja, absoluut. Elke zaterdagtraining worden de gewichten verhoogd. Is inderdaad even wennen', zulke korte trainingen :D Normaal was ik toch altijd minstens een uur bezig, nu ongeveer 40 minuutjes. Daarna nog wel altijd 12 minuutjes cardio hoor ;)

Training B:
Squat 3x5x80
MP 3x5x38
Bor 3x5x58
Chins 2x8xbw

Daarna nog wat buikspieroefeningen.

Commentaar: Ging weer lekker vandaag! Had veel energie en de uitvoering van de squat ging ook super! Los squatten is zoveel lekkerder dan in een smith :D

nette training, nette squats al!

Ja, je squats zijn al nice!:)

Bedankt mannen! Vanavond trainen ipv morgen, want dan moet ik weg. Ben er weer klaar voor!!

Training A:
Squat 3x5x80
Bench 3x5x60
Deadlift 1x5x80
Dips 2x8xbw

Commentaar: Squats gingen weer lekker, net als de benchpress. Deadlift gaat ook lekker, al moet ik me goed concentreren op de uitvoering. Maar als ik dat doe gaat deze ook perfect!

gaat lekker idd, keep up the good work!

Training B:
Squat 3x5x80
MP 3x5x38
Bor 3x5x58
Chins 2x8xbw

+ wat extra buikspieroefeningen

Squat voelde wat zwaarder aan dan eerder deze week, maar dat komt denk ik omdat ik een beetje gaar was van het werk. Verder ging het wel redelijk. Zaterdag weer wat verzwaren!

Laatst bewerkt:
Ik zie dat je je post had aangepast. Ik wou het net vragen of het misschien een idee was om naast je compounds nog 1 of 2 bij oefeningen te doen zoals side raises

Ik zie dat je je post had aangepast. Ik wou het net vragen of het misschien een idee was om naast je compounds nog 1 of 2 bij oefeningen te doen zoals side raises

Nou, daar kan ik kort over zijn. Op de site waar ik het schema vanaf gehaald heb staat namelijk:

"Assistance Work
Most people cant get it through there head that compound lifts also work your arms plenty and always insist on direct arm work."Don't **** with this. Every bodybuilder seems to have Attention Deficit Disorder and an overwhelming desire to customize everything. If you are one of these people note that you have the option of doing the dips and chins which give PLENTY of arm work. Abdominal work is fine to do also if needed."

Soms lijkt het in mijn beleving ook wat aan de weinige kant, maar ik ben nu 100% bezig met de uitvoering van de grote 3 en heb besloten me strikt aan het schema te houden ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven