AndroidHealthClinic

KETO + Cardio ?

Ik ben van 86 naar 80,5 gegaan en daarna terug naar 82. Ik denk dat je lichaam na de initiële fase probeert te wennen aan de geringe hoeveelheid carbs en je misschien ietsje meer vocht terug laat aankomen.
Constant zo droog staan als de eerste weken keto lijkt me sowieso ni gezond :p

• Topic Starter Topic Starter
Baloo, ik denk precies hetzelfde!

JE lichaam went aan de minimale inname carbs, en denkt: we kunnen niet zo laag in vocht blijven, laten we weer terug iets gaan vasthouden aan vocht :)

Dit is echter een aanname ook van mij..

Maar ik merk zichtbaar dat ik vet verlies nu, ongeacht wat ik dit weekend weeg (miss vocht terug), er vliegt wel weer vet af! :)

GA jij nog iets dieper Baloo? Waar wil je eindigen?

Ik ben van 86 naar 80,5 gegaan en daarna terug naar 82. Ik denk dat je lichaam na de initiële fase probeert te wennen aan de geringe hoeveelheid carbs en je misschien ietsje meer vocht terug laat aankomen.
Constant zo droog staan als de eerste weken keto lijkt me sowieso ni gezond :p

Maar het is wel héél fijn om zo droog te staan... Zucht... Ik herkende m'n lichaam niet, ik voelde me zó slank. :p Die 'shape' van de eerste twee weken heb ik helaas niet meer geëvenaard.

Maar het is wel héél fijn om zo droog te staan... Zucht... Ik herkende m'n lichaam niet, ik voelde me zó slank. :p Die 'shape' van de eerste twee weken heb ik helaas niet meer geëvenaard.

Vreemd, als je je cut weet vol te houden, moet je er juist beter uit gaan zien, dit ervaar ik nu wel iig!
Het vocht zal wel iets meer terugkomen, maar als je het goed doet, smelt het vet ook weer stilaan weg :)

Hehe ik dacht aan 6% maar dan blijft er niveel meer over vrees ik :p
8% zal meer realistischer zijn :)

8% is heel mooi idd, waar sta je nu ongeveer qua bf% en wat is je lengte?

En hoelang ga je deze keto-cut nog volhouden denk je?

Ik zelf wil niet heel erg lang meer keto'en....
Ga straks korte clean-bulk doen, dan iets minderen met carbs, en dus weer cutten :P (op carbs dus)

Vreemd, als je je cut weet vol te houden, moet je er juist beter uit gaan zien, dit ervaar ik nu wel iig!
Het vocht zal wel iets meer terugkomen, maar als je het goed doet, smelt het vet ook weer stilaan weg :)

Vet is wel stilaan aan het wegsmelten ja, maar vocht zit er gewoon nog. En dat komt volgens mij door die refeeds - ik zou niet weten door wat anders - dus ik ga het even wat rustiger aan doen.
In de eerste twee weken heb je natuurlijk nog geen refeed, dus weinig vocht, en dat zag ik duidelijk bij mezelf. Jammer genoeg kunnen je spieren niet heel lang zonder refeed... maar jij gaat dit nu wel doen toch? Geen refeeds meer?

Vet is wel stilaan aan het wegsmelten ja, maar vocht zit er gewoon nog. En dat komt volgens mij door die refeeds - ik zou niet weten door wat anders - dus ik ga het even wat rustiger aan doen.
In de eerste twee weken heb je natuurlijk nog geen refeed, dus weinig vocht, en dat zag ik duidelijk bij mezelf. Jammer genoeg kunnen je spieren niet heel lang zonder refeed... maar jij gaat dit nu wel doen toch? Geen refeeds meer?

Ik heb 2 refeeds gehad in ongeveer anderhalve maand tijd.
Ik ben er niet weg van tijdens Keto, om te refeeden idd!
Alsnog komt vocht terug, maar minder dan wanneer je refeeds houdt idd :)

Ik heb vanmorgen toch ff gewogen, 80,1KG wederom, zo woog ik 2,5 week terug ook, nu minder vet, meer vocht, jammer dan, gewoon doorknallen en ff geen refeeds meer voor mij.

Ik ga iets snijden in kcal, neem nu 2400/2500kcal, ga dit na het weekend terug brengen richting 2200kcal, als het dan te hard gaat, doe ik er 100kcal bij..

8% is heel mooi idd, waar sta je nu ongeveer qua bf% en wat is je lengte?

En hoelang ga je deze keto-cut nog volhouden denk je?

Ik zelf wil niet heel erg lang meer keto'en....
Ga straks korte clean-bulk doen, dan iets minderen met carbs, en dus weer cutten :P (op carbs dus)

Ga je niet proberen te bulken met TKD of iets dergelijks? :)
Ik ga het in ieder geval proberen. Zeker de eerste weken geen slechte manier om stilaan terug de carbs op te bouwen bij een bulk.

Ik sta momenteel rond de 9% maar zou nog een pak lager willen.
Ik merk nog steeds een beetje vet op men heupen :P

Ga je niet proberen te bulken met TKD of iets dergelijks? :)
Ik ga het in ieder geval proberen. Zeker de eerste weken geen slechte manier om stilaan terug de carbs op te bouwen bij een bulk.

Ik sta momenteel rond de 9% maar zou nog een pak lager willen.
Ik merk nog steeds een beetje vet op men heupen :P

Misschien heb ik het gemist, maar hoe lang keto jij al?

Je kan het wel tijdelijk nog evenaren met vochtafdrijvend voedsel tijdens het einde van je cut voor een fotoshoot of contest bvb :)

Ik was na een paar dagen al in ketose. Althans volgens de sticks :D
Je bent wel al een tijdje bezig zeg. Ik ga dit weekend voor het eerst refeeden. Hoop dat ik me een beetje kan inhouden haha

Ik ben sinds vorige week dinsdag begonnen met het keto-dieet, as. dinsdag zou dus mijn eerste refeed moeten zijn :) Maar ik vraag me wel iets af hoor. Ik heb voordat ik aan keto begon een carb cycle-dieet gedaan, d.w.z. een paar dagen laag in carbs en daarna een dag hoog in carbs. Nu ik dus 0 carbs nog maar binnen krijg, had ik verwacht dat ik me echt supersuf zou voelen. Gek genoeg was dat totaal niet zo; sterker nog ik had vrijwel direct constante energie (wat je dus zou hebben als je al een tijdje in ketose bent). En dat terwijl ik nog niet eens mijn eerste refeed heb gehad! Ik heb totaal geen moeite gehad tot nu toe. Ik heb geen sticks om te controleren of ik daadwerkelijk in ketose zit, maar met een koolhydraatinname van zo goed als nul zou ik toch wel op de goede weg moeten zitten. Ook vind ik het net lijken alsof ik vrijwel geen vocht verloren ben. Zou dit misschien allemaal kunnen komen doordat ik voorheen al dagen had met low carbs, en dat mijn lichaam daar enigszins al aan gewend is geraakt? (Ook al is dat vreemd aangezien ik op low carb-days toch nog carbs binnenkreeg, afgewisseld met high carb-days natuurlijk.)

Ik vind dat best wel vreemd eigenlijk, heeft iemand misschien een verklaring waar het eventueel door zou kunnen komen?

Ach zolang ik vet blijf verliezen vind ik het allemaal niet zo'n ramp, maar toch is het wel iets wat ik vreemd vind aangezien het niet gewoon is bij een keto-dieet :)

Ik had ergens op het forum gezien waar je je aan moet houden tijdens de refeed en de voorbereiding daarop, maar kan het niet meer vinden! Iemand een link of korte uitleg? Kan het ook eventjes niet vinden in het e-book van MacDonald ???

Bwahhhh, heb me toch een shitload aan friet besteld net bij de patatboer, tis er over 20min... :meal:

Mag wel 1x, is geen refeed, maar gewoon een dikke junk moet ik bekennen, maar gebruik hem ook stiekum als refeed :roflol:

Ik vind dat best wel vreemd eigenlijk, heeft iemand misschien een verklaring waar het eventueel door zou kunnen komen?

Wanneer je minder dan 100 gram carbs eet per dag (ruwgeschat), treedt er, zonder extra inspanningen te leveren, reeds een lichte vorm van ketose op in je lichaam.
Aangezien je lichaam reeds het fenomeen van energie te halen uit vetten kent, veronderstel ik dat je misschien reeds licht in ketose zit.
Indien je iets van een 100gr carbs eet per dag, worden deze grotendeels gebruikt om je spierglycogeen terug aan te vullen, als energiebron gebruik je dan eerder vetten icm je spierglycogeen.

Meestal echter, gaat het net door het feit dat je lichaam gewend is aan een geringe inname van carbs, wat langer duren om volledig in ketose te geraken. Maar dat hoeft dan ook niet voor vetverbranding + het voordeel is dat je wsl minder last zal hebben van die anders meestal nogal futloze, energieloze, zware eerste weken.

Bwahhhh, heb me toch een shitload aan friet besteld net bij de patatboer, tis er over 20min... :meal:

Mag wel 1x, is geen refeed, maar gewoon een dikke junk moet ik bekennen, maar gebruik hem ook stiekum als refeed :roflol:

Damn... Zit momenteel in men refeed en krijg er nu ik dit lees ook zin in... :meal:
Raar want heb al meer dan een jaar geen friet meer aangeraakt. Damn you! :D

Ik had ergens op het forum gezien waar je je aan moet houden tijdens de refeed en de voorbereiding daarop, maar kan het niet meer vinden! Iemand een link of korte uitleg? Kan het ook eventjes niet vinden in het e-book van MacDonald ???

Kijk even een paar posts terug: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/keto-cardio-206964/index6.html#post3808297

Gebruik ook die Keto Calculator om het wat makkelijker uit te rekenen.

Ow trouwens niet op mijn immense hoeveelheid cardio letten, ik ben een beetje een freak op dat gebied veronderstel ik :p

Terug
Naar boven