MuscleMeat

KETO + Cardio ?

afgelopen week beetje gecheat, 1 stukje vlaai tussendoor en paar pilsjes, mja wat wil je met verjaardag + trouwdag van je ouders.

doe de refeed daarom dit weekend een dag later als normaal en dan een korte refeed in plaats van een lange, dus alleen de zaterdagavond ipv op vrijdagavond beginnen.

cardio doe ik 2x in de week 20 minuten, maar doe ook 2x in de week uur/anderhalf uur kickboksen, dus dat vind ik cardio genoeg.

• Topic Starter Topic Starter
afgelopen week beetje gecheat, 1 stukje vlaai tussendoor en paar pilsjes, mja wat wil je met verjaardag + trouwdag van je ouders.

doe de refeed daarom dit weekend een dag later als normaal en dan een korte refeed in plaats van een lange, dus alleen de zaterdagavond ipv op vrijdagavond beginnen.

cardio doe ik 2x in de week 20 minuten, maar doe ook 2x in de week uur/anderhalf uur kickboksen, dus dat vind ik cardio genoeg.

Zeker kun je dit een cardio sessie noemen!

Vandaag de 20km van Brussel uitgelopen en ik ben overtuigd, keto rox voor endurance :D
Eerlijk toegeven, de laatste kilometers gingen wel wat moeizamer maar dat gaat grotendeels te maken hebben met men fysiek en niet met men energie.
Ik vond het vooral opmerkelijk dat halverwege de overgrote meerderheid naar de energiedrankjes vloog, terwijl ik nooit last had van een dipje :cool:
Het enige nadeel met zulke afstanden is natuurlijk de spierafbraak die er ongetwijfeld zal geweest zijn... Hopelijk hebben de BCAA's het wat binnen de perken gehouden.
Maar goed, keto of niet, daar heb je sowieso last van bij zulke afstanden.
Men tijd was 1:44:56 dus een gemiddelde van 11,5 km/u. Ranking 6206 v/d 27000+
Ben er al bij al tevreden over.

ik ga morgen stuk rennen, sportschool is gesloten ivm pinkpop.

gebruik sinds vandaag ook efedrine erbij, hoop dat ik de laatste maand zo echt droog kan komen te staan.

Vandaag de 20km van Brussel uitgelopen en ik ben overtuigd, keto rox voor endurance :D
Eerlijk toegeven, de laatste kilometers gingen wel wat moeizamer maar dat gaat grotendeels te maken hebben met men fysiek en niet met men energie.
Ik vond het vooral opmerkelijk dat halverwege de overgrote meerderheid naar de energiedrankjes vloog, terwijl ik nooit last had van een dipje :cool:
Het enige nadeel met zulke afstanden is natuurlijk de spierafbraak die er ongetwijfeld zal geweest zijn... Hopelijk hebben de BCAA's het wat binnen de perken gehouden.
Maar goed, keto of niet, daar heb je sowieso last van bij zulke afstanden.
Men tijd was 1:44:56 dus een gemiddelde van 11,5 km/u. Ranking 6206 v/d 27000+
Ben er al bij al tevreden over.

Zeer netjes kerel!

Eenmalig kan zo'n stuk geen kwaad voor de spieren, die herstellen zich wel weer ;)
Elke week zo'n afstand is andere koek.
Maargoed, leuk om te weten dat je bij Keto zon goede tijd neer kunt zetten, dit ook nog eens met een zwaarder/gespierder fysiek dan de gemiddelde loper :thumbs:

Laatst bewerkt:
Geen echte update, had voor het eerst in anderhalve maand een vrije dag genomen (geen KT of cardio), refeed gehouden + 3dagen boven onderhoud gegeten, had het nodig!
Nu weer 2 daagjes in het ritme, zit nu rond de 80kg waarschijnlijk, niet gewogen, maar oogt zo.

Back on track!

Refeeds gaan wel het beste NA een KT overigens.

Refeeds gaan wel het beste NA een KT overigens.

Ik deed de refeed VOOR mn KT.
Ik heb het idee dat de carbs dan direct na KT gebruikt worden door het zogenaamde anabolic window.
Zelfde als normaliter in een normaal dieet (met carbs) neem ik mn shake ook direct VOOR de KT.

Of dit zo werkt? Geen idee! Vind het een fijner idee :)

PS: voor de duidelijkheid: 1 dagje refeed gedaan, dagen erna KETO maar dan boven onderhoud + vrije trainingsdag..

Ik deed de refeed VOOR mn KT.
Ik heb het idee dat de carbs dan direct na KT gebruikt worden door het zogenaamde anabolic window.
Zelfde als normaliter in een normaal dieet (met carbs) neem ik mn shake ook direct VOOR de KT.

Of dit zo werkt? Geen idee! Vind het een fijner idee :)

Je moet sowieso je refeed beginnen VOOR je training, want dat traint een stuk prettiger inderdaad.

Je moet sowieso je refeed beginnen VOOR je training, want dat traint een stuk prettiger inderdaad.

Ik doe de refeed niet zoals ik hem zou moeten doen, ik moet het dus anders noteren!

Ik neem enkel 1 a 2 carb-rijke meals, deze neem ik voordat ik ga trainen.
Havermout/rijst enkele uren voor de training, enkele simpele suikers (shake/melk/redbull etc) net voor het trainen!

Want ik wil na het trainen, liefste de ochtend erna, direct weer terug in Keto zitten, dat is de onderbouwing van dit verhaal!

Zal morgen weer eens wegen, hoop toch niet teveel zijn gestegen in gewicht door mn refeed + vrije trainingsdag + aantal dagen boven onderhoud, ik schat het 80,5 / 81,5kg.., we zien wel morgen.

Voor het gunstigste effect vlak na je training (dat anabolic window dus) neem je idd best al wat trage carbs vlak voor je KT.
De carbs die je echter te lang voor je KT inneemt, zullen opgebruikt worden door die KT.
Bijgevolg zal dus je spierglycogeen slechts in zeer minimale mate aangevuld worden.
Ik zou dit dus toch niet aanraden want je KT zal hier hoogstwaarschijnlijk onder lijden.
Het hangt uiteindelijk natuurlijk allemaal af van je doel. Indien je jezelf er goed bij voelt en vetverbranding prioritair is, ga je hier wsl goeie resultaten mee boeken.

Ik doe trouwens ook niet alles volgens het boekje.
Met die extreme hoeveelheden cardio die ik doe heb ik mss al wel wat spiertjes verloren, maar een massamonster worden is absoluut men doel niet, dus ik voel me er goed bij. :p

Voor het gunstigste effect vlak na je training (dat anabolic window dus) neem je idd best al wat trage carbs vlak voor je KT.
De carbs die je echter te lang voor je KT inneemt, zullen opgebruikt worden door die KT.
Bijgevolg zal dus je spierglycogeen slechts in zeer minimale mate aangevuld worden.
Ik zou dit dus toch niet aanraden want je KT zal hier hoogstwaarschijnlijk onder lijden.
Het hangt uiteindelijk natuurlijk allemaal af van je doel. Indien je jezelf er goed bij voelt en vetverbranding prioritair is, ga je hier wsl goeie resultaten mee boeken.

Ik doe trouwens ook niet alles volgens het boekje.
Met die extreme hoeveelheden cardio die ik doe heb ik mss al wel wat spiertjes verloren, maar een massamonster worden is absoluut men doel niet, dus ik voel me er goed bij. :p

Net wat je zegt, doe waar je je goed bij voelt ;)

Ben zelf iets aan kracht verloren, maar dit is minimaal imo voor een cut:
Voor keto: 8/9 x 110KG, vandaag: 10 x 100KG + 4 x 110KG, bedoel tis wel minder, maar als je kijkt wat een vet ik toch al verloren ben.., gevoelsmatig zijn mn schouders juist iets toegenomen in omvang, dit terwijl armen + chest zelfde oogt.., benen weer iets minder.

Heb nieuwe pic gezet, oordeel zelf maar, denk zelf niet dat ik gruwelijke massa verloren ben, doe ook wel 1x weeks.., soms 1 x in 5 dagen een refeed (1 maaltijd) en voel me hier heel erg goed bij :)

Als ik toch meer carbs neem, voel ik me lui als een hond, geen zin meer in cardio, blaas op als een ballon / houdt redelijk wat vocht vast..., geen zin in enorme refeeds.... Dit werkt demotiverend!!!

Al ben ik Keto nu echt zat, wil het liefste weer carbs + clean bulk, houdt toch nog ff 1 maandje vol denk, ben nog niet waar ik wil zijn.....

Keep you updated!

80,7KG vanmorgen, hmmm, dat is dus + 0,6KG :eek:

Bijna 2 weken verder, en dus iets aangekomen, echter maak ik me niet zo druk, weet dat dit geen vet is ;), dat is nl te zien..

Dus of vocht of wat extra spier :D, dat laatst is natuurlijk niet waar, tis extra vocht ;)

Anyway, vanmiddag weer een nieuwe PR proberen te zetten met hardlopen, ga proberen 25min rond te lopen op 5,1KM. Dat zou een gemiddelde zijn van 12km/ph, wat voor mij doen vrij snel is op zon afstand.

25min en enkele sec is het geworden (PR), de tijd op de ipod zag ik net verspringen, toen moest ik nog 20 meter ongeveer..
25min 10sec max, mn snelste tijd tot nu toe, morgen ga ik PR proberen te zetten bij neckpress, ff flinke refeed doen, paar blikjes redbull en ga proberen 85KG te neckpressen.
Doe hem niet strict, laat de stang achter mn hoofd zakken, maar dan tot 'oor-hoogte', wat eigenlijk niet zo diep is..

Jammer dat ik niet wat droger ben, moet nog harder werken ben ik tot conclusie gekomen........, we komen er wel!!!

90KG neckpress!!! PR! (6 jaar terug zat ik op 110KG, maar kuurde toen wel)

Ben echt zo blij hiermee, probeerde 92,5KG, maar FAILDE dik :P 2x :eek:

FF snel hoe ik hem deed: stoel op een helling van ik schat 18/20%, beetje schuin dus, en liet de stang zakken achter mn hoofd, richting mn nek, stopte op OOR-HOOGTE, iedereen weet nu hopelijk wat ik zo'n beetje bedoel... :P

Heb vandaag dus ge-Refeed! litertje melk/havermout/whey/kwark/8 eieren <-- zit alweer flink BOVEN onderhoud en gebruik vandaag, maar stiekem wil ik ook wat kracht winnen!
Ik weet dat dat slecht samengaat met cutten, maar de drive is nu enorm hoog, en probeer in deze positieve flow te blijven zitten :cool:

Damn nice gratz!
Toch met een smith machine veronderstel ik?
Ik geraak mss net aan 70 als ik em tot onder men oren laat zakken, ik moet dus dringend wat harder gaan! :p

Damn nice gratz!
Toch met een smith machine veronderstel ik?
Ik geraak mss net aan 70 als ik em tot onder men oren laat zakken, ik moet dus dringend wat harder gaan! :p

Thanks!

Nee, heb alleen een gunrack, platte bank, barbell en verstelbaar bankje (voor incline en schouders).
Buiten dat, vind ik smith niet gay ofzo, maar de gedwongen bewegingsbaan bevalt me niet altijd even lekker!
Wel kan je 1RM iets beter uitpakken op de smith, maar bij BB pak je toch meestal je setjes, en dan vind ik het ronduit gaar.............

En ik moet ook harder gaan Baloo ;), mn squat ligt op een dieptepunt van 100KG, deze week failde ik zelfs bij de 5de herhaling @ 100KG squat!

Dit was echter wel na mn PR hardlopen (5KM > 25min 10sec), maar met een volle set heb ik er mn handen echt aan vol!

Dit, terwijl ik geen problemen heb met 10x 100KG bench..., mn poten moeten nu gewoon bijtrekken!

Hmm, 81,3 zojuist:rolleyes:, time for change!

ff echt geen refeeds meer, jammer voor de spiertjes, maar die vetten moeten eraan!
Ik lever deze strijd al 1,5 jaar ofzo, en heb nog nooit verloren, nu dus ook niet :cool:

We gaan zo dus weer heerlijk hardlopen, dan rust, dan vanaaf weer benen! (jaja, kzou ze laten rusten, maar het is me ook om extra kcal te verbruiken)
Buik kan even niet, heb ik teveel gedaan, heb tussen mn ribben enkele geirriteerde/pijnlijke spieren.

Doe alleen front-squats + sissy-squat vanaaf, gisteren met rug ook al ge-deadlift nl...

Moet wel eerlijk bekennen, dat die refeeds me qua gevoels-geving erg goed doen, voel me energieker, sterker en heb weer energie om verder te gaan!

Je mag niet vergeten dat je net een refeed gedaan hebt. Normaalgezien hou je dan dat net iets meer vocht vast, wat wsl de oorzaak zal zijn van het extra gewicht.

Persoonlijk zou ik lager gaan in cals tijdens de week en gewoon een stevige refeed behouden in het weekend wanneer je een plateau bereikt.

Ik heb hetzelfde gedaan en het vet blijft er nog steeds afvliegen.

Terug
Naar boven