AndroidHealthClinic

KETO + Cardio ?

Zo ziet men refeed eruit:
Vrijdag
13:00 Keto
14:00 Appel
15:00 Banaan
16:00 Appel
17:00 Whey + BCAA's + AAKG + Beta-Alanine + 70g Brinta / 50gr
17:00 Depletion Workout
19:00 Whey + BCAA's + Beta-Alanine + 50g Dextrose + 70g Brinta / 100gr
19:30 200g Rijst/Pasta + kip/tonijn / 150gr
22:00 150g Havermout + whey / 100gr

Zaterdag
7:00 100g Muesli + whey / 75gr
9:00 100g Rijst/Pasta + kip/tonijn / 75gr
12:00 200g Pistolets + charcuterie / 75gr
14:30 100g Rijst/Pasta + kip/tonijn / 75gr
17:00 70g Havermout + whey / 50gr
17:30 Lopen
19:00 Keto
21:00 HIIT
22:00 Nightprotein

Zondag
7:00 BCAA's + HIIT
8:00 Keto
11:00 Keto
13:00 HIIT - Meestal hier terug in keto
14:00 Keto
17:00 Keto
19:00 Low intensity cardio
20:00 Keto
22:00 Nightprotein

Totaal: 750gr carbs

verspreid over vrijdag+zaterdag eet je 750gram carbs?

waarom doe je geen power workout ne de refeed? nu ga je refeden en vervolgens meteen depleten.. zonder wat met het glycogeen gedaan te hebben (PR's zetten bijvoorbeeld tijdens ene powerworkout)

nu heb je alleen het leptine verhaal als voordeel.. of zie ik iets over het hoofd?

verspreid over vrijdag+zaterdag eet je 750gram carbs?

waarom doe je geen power workout ne de refeed? nu ga je refeden en vervolgens meteen depleten.. zonder wat met het glycogeen gedaan te hebben (PR's zetten bijvoorbeeld tijdens ene powerworkout)

nu heb je alleen het leptine verhaal als voordeel.. of zie ik iets over het hoofd?
De glycogeenreserves van men bovenlichaam zijn 's maandags allesbehalve depleted desondanks die grote hoeveelheid cardio. Ik train dan meestal rug + borst.
PR's haal ik nu niet zo dikwijls maar ik zit toch steeds op men maximum. Voor mij is het momenteel belangrijker om sneller terug in keto te geraken aangezien ik aan het cutten ben.

• Topic Starter Topic Starter
De glycogeenreserves van men bovenlichaam zijn 's maandags allesbehalve depleted desondanks die grote hoeveelheid cardio. Ik train dan meestal rug + borst.
PR's haal ik nu niet zo dikwijls maar ik zit toch steeds op men maximum. Voor mij is het momenteel belangrijker om sneller terug in keto te geraken aangezien ik aan het cutten ben.

Precies.., waarom dan eigenlijk nog een refeed ???

Ik snap wat je zegt, maar dan kun je net zo goed de refeed overslaan imo..

Ik accepteer ook dat ik geen pr's gaat zetten in de keto-cut, zonder roids ed, dat kan gewoon niet nl imo............., dus dan maximale uit je cut halen toch..

Precies.., waarom dan eigenlijk nog een refeed ???

Ik snap wat je zegt, maar dan kun je net zo goed de refeed overslaan imo..

Ik accepteer ook dat ik geen pr's gaat zetten in de keto-cut, zonder roids ed, dat kan gewoon niet nl imo............., dus dan maximale uit je cut halen toch..

Je gaat idd sneller vet verbranden wanneer je je refeeds gewoon weglaat.
Het grote probleem is echter dat je spierglycogeen dan veel te laag komt voor een degelijke krachttraining.
Hierdoor ga je de intensiteit missen om je spieren genoeg te stimuleren, wat ongetwijfeld zal resulteren in spierafbraak.

Nog steeds geen gram (bij wijze van) koolhydraten op, had alleen in het begin (na 3 dagen ofzo) even wat koolhydraten op, toen met mn achilles-blessure.
Merk wel verlies in kracht, maar heb dit volledig geaccepteerd!
Abs zie ik nu als ik goed aanspan, wil ze ook zien wanneer ik niks aanspan + laatste beetje aan de zijkanten (love handles) eraf!
Hoop dit binnen 2 weken te bereiken, cardio zit er weer volgas in btw!

KT ook vol, maar doe meer front-squats, en als laatst 1 setje back-full-squat met een zeer laag gewicht!
Ook deadliften een stuk lichter, pak deze nu aan het einde van mn rug/schouder/traps - training!

Rug= Bor, Pull-up, Bent-over-dumbbell-op-bankje + deadlift <-- deze volgorde ook!

Waarom squat/dead niet zwaar? Omdat ik niet meer door mn rug wil gaan.., train toch bb gericht, zeker niet PL!

Even on-topic:

Zonet 15km gelopen. Het was niet echt een wedstrijd maar toch iets intensiever als joggen (+/- 12km/u)

Sinds zaterdag heb ik geen carbs meer aangeraakt dus ik veronderstelde dat men glycogeendepos relatief leeg waren.
3u voor de start laatste maaltijd. 1u voor de start eiwitshake met beta-alanine, glutamine en een fatburner (hoofdzakelijk caffeïne). Vlak voor de start wat BCAA's en een handvol macadamia's.

Nog nooit heb ik zoveel energie gehad tijdens het lopen.
Het kan deels wel de mentale boost geweest zijn door de massale bijeenkomst (4000 deelnemers) maar bij men kameraden tradt verzuring op na 12km terwijl ikzelf vrolijk zonder problemen door kon gaan.
Sterker nog, de laatste 2km heb ik ze achter gelaten en ben ik voluit gegaan omdat ik energie teveel had.

Kwam het door keto of was het gewoon de samenloop van omstandigheden... No idea...
Hoe dan ook, indien je een gelijkaardige situatie tegenkomt en wat twijfelt over je prestaties op keto tijdens het duursporten, zou ik het allesinds even op voorhand uittesten voor jezelf.
Ik presteerde allesinds minstens even goed, en misschien zelfs beter, zonder carbs te laden de dag ervoor.

Even on-topic:

Zonet 15km gelopen. Het was niet echt een wedstrijd maar toch iets intensiever als joggen (+/- 12km/u)

Sinds zaterdag heb ik geen carbs meer aangeraakt dus ik veronderstelde dat men glycogeendepos relatief leeg waren.
3u voor de start laatste maaltijd. 1u voor de start eiwitshake met beta-alanine, glutamine en een fatburner (hoofdzakelijk caffeïne). Vlak voor de start wat BCAA's en een handvol macadamia's.

Nog nooit heb ik zoveel energie gehad tijdens het lopen.
Het kan deels wel de mentale boost geweest zijn door de massale bijeenkomst (4000 deelnemers) maar bij men kameraden tradt verzuring op na 12km terwijl ikzelf vrolijk zonder problemen door kon gaan.
Sterker nog, de laatste 2km heb ik ze achter gelaten en ben ik voluit gegaan omdat ik energie teveel had.

Kwam het door keto of was het gewoon de samenloop van omstandigheden... No idea...
Hoe dan ook, indien je een gelijkaardige situatie tegenkomt en wat twijfelt over je prestaties op keto tijdens het duursporten, zou ik het allesinds even op voorhand uittesten voor jezelf.
Ik presteerde allesinds minstens even goed, en misschien zelfs beter, zonder carbs te laden de dag ervoor.

Whehe :P Zelfs in mn eigen topics, ga ik ver OFFtopic :(

Maargoed, je heb dus iets meer dan 1 uur gelopen (1uur 20min?) over 15KM :eek:
Respect kerel :thumbs:

Maar ik moet zeggen, denk dat dit (zoals je al aangaf) voor een deel door de enorme opkomst is geweest, en voor een gedeelte placebo!
Want je gaat niet per defenitie beter lopen zonder carbs, maar miss wel even goed;)

Anyway, zeer netjes man!

En voor de mensen die deze verkapte log inmiddels volgen, heb een nieuwe foto (2) bij mn pics gezet, wil nu binnen een maand keihard erbij staan!
Denk niet dat dit gaat lukken, heb deze week nachtdienst, maar blijf toch om-de-dag cardio'en en KT!
Sta nu op kleine 82kg (179cm) bf weet ik niet precies, maar wil richting 77KG!

Heb niks geen blessure's meer, dus ga er helemaal voor nu!

Whehe :P Zelfs in mn eigen topics, ga ik ver OFFtopic :(

Maargoed, je heb dus iets meer dan 1 uur gelopen (1uur 20min?) over 15KM :eek:
Respect kerel :thumbs:

Maar ik moet zeggen, denk dat dit (zoals je al aangaf) voor een deel door de enorme opkomst is geweest, en voor een gedeelte placebo!
Want je gaat niet per defenitie beter lopen zonder carbs, maar miss wel even goed;)

Anyway, zeer netjes man!

En voor de mensen die deze verkapte log inmiddels volgen, heb een nieuwe foto (2) bij mn pics gezet, wil nu binnen een maand keihard erbij staan!
Denk niet dat dit gaat lukken, heb deze week nachtdienst, maar blijf toch om-de-dag cardio'en en KT!
Sta nu op kleine 82kg (179cm) bf weet ik niet precies, maar wil richting 77KG!

Heb niks geen blessure's meer, dus ga er helemaal voor nu!

Ziet er iig al zeer goed uit man :thumbs:
5kg eraf is nogal veel voor 1 maand, maar 78 (kilo/week) moet wel lukken.
De eerste maand keto is altijd een beetje raar. Je lichaam moet wennen aan het vet en gaat nogal veel veranderingen ondergaan.
Persoonlijk focus ik me pas vanaf maand 2 op de echte vetverbranding. Pas gewoon je cals wat aan indien je merkt dat het niet snel genoeg gaat.

Ziet er iig al zeer goed uit man :thumbs:
5kg eraf is nogal veel voor 1 maand, maar 78 (kilo/week) moet wel lukken.
De eerste maand keto is altijd een beetje raar. Je lichaam moet wennen aan het vet en gaat nogal veel veranderingen ondergaan.
Persoonlijk focus ik me pas vanaf maand 2 op de echte vetverbranding. Pas gewoon je cals wat aan indien je merkt dat het niet snel genoeg gaat.

Thanks! ;)

81,6kg op precies te zijn, - 4,6kg = 77kg..
Al doe ik er 5 weken over, dont care less :P
Voordeel was, dat ik al ff low carb zat, wel veel hoger, maar lichaam kon enigzins wennen!
Nadeel was die blessure's eventjes, maar das over!

Train elke dag cardio EOD, op deze cardio-dag pak ik benen erbij btw, front squat nu alleen ff..
Dag voor 'cardio/benen' train ik borst/armen en de dag na 'cardio/benen' rug/schouders!

Hiermee probeer ik mn stofwisseling hoog te houden, ondanks ik toch wel wat te laag in kcal zit..

Geen rustdagen, geen refeed komende maand..

Zo: gisteren BBQ moeten afzeggen ivm nachtdienst, althans dit gaf ik door!
Eigenlijk kwam het meer, omdat het cardio/benen dag was...
Bovendien kon ik al die extra kcals niet gebruiken nu midden in mn cut!
Maar hier begin ik liever niet over, snappen ze toch niet.

Ik moet toegeven, een grote behoefte aan carbs te hebben momenteel!
Echter, ik wil niet uit ketose geraken, helemaal niet zelfs, dus zet stug door, nog enkele weekjes houd ik mezelf dan voor....

Ik moet me weer wegen, hoop dat ik rond de 80KG zit, denk dat ik me dinsdag ochtend wederom ga wegen.

:eek: BBQ afzeggen? Dat is toch net perfect voor keto! :D
Gewoon 2 kleinere porties en 2u ertussen laten ;)
Straks hier ook BBQ :meal:

Haha, ja, maar was moe door nachtdienst, wilde mn training niet opzeggen + je gaat toch perongeluk carbs eten (in fritsaus / sommige vlees soorten).......

80.1KG! abs weer wat zichtbaarder :D

Kleine update, vanmorgen net na mn nachtdienst geschoten, na een Borst/armen training:

2e17pjc.jpg

Vet maakt rustig aan plaats voor de onderliggende abs!

Nu: -4,5KG (84,6kg > 80,1kg)

thnx streetwize!

Ok, toch maar een refeed vandaag! :D
Mn meisie begon te klagen, wil dolgraag weer na een maand uiteten.., vooruit dan maar, vanaaf lekker schransen!
Ook net na het trainen een shake op met: whey, magere melk + magere kwark!
Vanavond gooi ik daar nog 1 shake tegenaan, om vervolgens morgen ochtend de dag met havermout te starten.
Het gaat morgen een killer workout worden, doe heel UB:

* Pull-up
* BOR
* Deadlift
* Bench-Press
* Neck-Press
* armen

Daarna Shake en weer terug in Keto! :cool:

Nice kerel je gaat goed :thumb:

Thnx!

0.8 kg (vocht) erbij door de refeed, tijdens deze refeed viel het me duidelijk op, dat ik wederom voller 'leek' en de aderen vulde zich beter met bloed tijdens de training op carbs!
Echter, dit kan ook zijn, omdat ik inmiddels weer iets lager in BF zit...., dont know.. :o

Anyway, gaat lekker zo, krijg veel opmerkingingen om me heen of ik iets gebruik, omdat mn aderen duidelijk over mn onderarmen lopen :D Altijd leuk te horen, maar helaas mis ik de massa van een kuurder :(

80.9KG vanmorgen!

PS: Wat erg opviel, is dat mn cardio vanmorgen veel beter ging dan normaliter het geval is, zo'n refeed is dus wel nodig lijkt het......

Ok, vocht was er weer af :D Morgen wederom cardio, waarschijnlijk zit ik na dit weekend dan ongeveer op 79KG, dit bij 179cm. We zullen zien.
Gebak en sunday ijsjes kunnen weerstaan op het werk, heb nu een nieuwe tactiek: ' ik zit vol '.. Dan vragen ze niet waarom je niet wilt :)

Terug
Naar boven