Fitness Seller

Kevv's quest to summertime shredness

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.321
Als je maar niet met je velletje tussen de rits komt :D
Ghehe, dat is niet te hopen nee..
Goeie trainingen, je bent nu een beetje met lage reps op kracht aan het werken?
Mwoa, niet per se. Qua voeding zit ik nu onder onderhoud om BF% omlaag te brengen. Training is soort van periodiseren-achtig iets, wat er soort van onbewust is ingeslopen.

Ik laat m'n assistance oefeningen mee golven met de Wendler compounds. Dus week ga ik voor de hogere kant van targets met medium gewichten (dat is dan vaak 8 á 9 reps), week 3 aan de lagere kant van de targets (5 á 6 reps) met zwaardere gewichten. En dat 'reset' elke 3-4 weken.
Voorheen zat ik wat hoger in rep-range, maar toen deed ik een andere split (hogere reps, minder oefeningen). Nu met upper-lower haal ik dat volume over de hele week, met minder reps per training.

• #2.322
Training van gisteren: Upper

w/o comments: Nice, gaat lekker!

Screen Shot 2017-04-01 at 12.11.53.png

Mooie training weer Kev!!:thumbs: Stevig bench werk...volgende cycle 90kg?

• #2.324
Mooie training weer Kev!!:thumbs: Stevig bench werk...volgende cycle 90kg?
Thanks buddy! Als ik m`n Excel sheet 1 op 1 aanhoud, dan zou m`n 1+ set volgende cycle 87,5kg zij :/

Wel grappig, hoe kracht op de bench - wat altijd echt m`n allerzwakste oefening was - ineens in een soort van stroomversnelling is komen te zitten.. Eerst had ik moeite met het halen van 2 reps op de 1+ setjes, nu draai ik er gewoon 3 op (4 was ook gelukt met een gruwelijke grinder)

Gaat goed dan. Mocht mijn huidige programma niets brengen qua extra kg op de BP dan ga ik dit ook maar eens proberen.

Wel grappig, hoe kracht op de bench - wat altijd echt m`n allerzwakste oefening was - ineens in een soort van stroomversnelling is komen te zitten.. Eerst had ik moeite met het halen van 2 reps op de 1+ setjes, nu draai ik er gewoon 3 op (4 was ook gelukt met een gruwelijke grinder)
Heb je daar een verklaring voor? Gains gemaakt of bench je bijvoorbeeld anders?

• #2.327
Heb je daar een verklaring voor? Gains gemaakt of bench je bijvoorbeeld anders?
De enige verklaring die ik er echt voor zou hebben is verbetering van techniek, daar zijn wel stappen gemaakt. Zeker wat geëxperimenteerd met de plaatsing van voeten en echt kracht zetten vanuit core en benen. Wat geprobeerd met de breedte van grip en daar lijk ik nu de goede setting voor te hebben gevonden (net iets minder breed dan pinky on the ring).
Gaat goed dan. Mocht mijn huidige programma niets brengen qua extra kg op de BP dan ga ik dit ook maar eens proberen.
Wendler (5/3/1) heeft voor mij heel veel gedaan het afgelopen jaar. De basis daarvan is echt een aanrader, maar je moet dat wel verder helemaal zelf naar je hand zetten.. @Robke78 kan daar ook wel e.e.a. over vertellen mocht je meer willen weten :)

Die bench begint inderdaad ergens op te lijken nu! Netjes man.. Kleine veranderingen in techniek, kunnen een wereld van verschil maken ;)

De enige verklaring die ik er echt voor zou hebben is verbetering van techniek, daar zijn wel stappen gemaakt. Zeker wat geëxperimenteerd met de plaatsing van voeten en echt kracht zetten vanuit core en benen. Wat geprobeerd met de breedte van grip en daar lijk ik nu de goede setting voor te hebben gevonden (net iets minder breed dan pinky on the ring).
Duidelijk!:thumbs: Goeie dingen!

Wendler vond ik ook wel fijn. Zeker ook omdat er gewoon targets werden voorgeschreven. Ik speelde zelf wel wat meer met jokerset e.d om toch wat meer volume te pakken:D

als ik binnen een aanvaardbare tijd het plateau nog niet kan doorbreken dan ga ik voor wendler. Ik ga niet nog meer eten, vettig worden en daarna weer cutten als een freak. Bin there, done that...

• #2.331
Die bench begint inderdaad ergens op te lijken nu! Netjes man.. Kleine veranderingen in techniek, kunnen een wereld van verschil maken ;)
Ja zeker.. Halve cm je handen naar binnen of buiten verplaatsen maakt een wereld van verschil
als ik binnen een aanvaardbare tijd het plateau nog niet kan doorbreken dan ga ik voor wendler. Ik ga niet nog meer eten, vettig worden en daarna weer cutten als een freak. Bin there, done that...
Voor een nieuwe prikkel is Wendler best oke IMO. Geef het een kans zou ik zeggen

• #2.332
Training van vandaag: Lower

w/o comments: Meh, weer de leg press de hele training bezet.... Wel heul blij met squats, 3 reps had ik niet verwacht.

Screen Shot 2017-04-03 at 19.41.52.png

Damn son. Lekker gewerkt.

Ipv de leg press had je toch prima wat lunges kunnen doen?

• #2.334
SQ gaat lekker man.

Volgende keer gewoon de legpress legpressen met persoon en alles erop en eraan :p

• #2.337
Ja, zal volgende keer niet stampvoetend naar buiten lopen.. :P
SQ gaat lekker man.

Volgende keer gewoon de legpress legpressen met persoon en alles erop en eraan :p
Ja, squat gaat goed. Lekker gecontroleerd de negatieve beweging ook. Dikke prima.
Ja was wel een ecto aan het legpressen, dus die paar kilo's erbij kan wel. Probleem is gewoon dat als je samen met zo iemand doet, je continu schijven van 20 aan het vertillen bent, en da's gewoon kut

Terug
Naar boven