MuscleMeat

Kim's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Hey Kim ! Als jij zo jouw chocomelk maakt, of bijvoorbeeld de topping voor zo'n mugcake, is dat dan echt enkel met melk/water en cacaopoeder ? Dat lijkt mij zo erg bitter, maar op je foto's ziet het er wel superlekker uit ! Hoe maak je dat juist ?

cacao en water ja, ik kan zo lepels cacao eten dus vind dat wel lekker haha. maar je zou ook wat stevia kunnen toevoegen en melk ipv water.

Lekkere training zeg! :D En inderdaad leuk als je de recepten hier zou plaatsen! :D

Wat progress foto's !
Deze zijn vanaf toen ik op gezond gewicht was na me ondergewicht, vooral aangekomen in vet omdat ik niet mocht bewegen (geen school, werk). En de andere is nu. 6 maanden verschil ongeveer.
o9h5wh.png

33najqa.png

2rnvwg8.jpg

Rug is goed vooruit gegaan!

Zeer goed vooruit gegaan.
Ik herken het wel hoor.. die eerste periode van aankomen moet je volledige rust hebben.
Moest ik ook.. pfff... zelfs bedrust een tijd. Maar je ziet hoe het kan gaan. Ziet er mooi uit!

mooi verschil zeg, top gedaan!

Goede progress foto's!

Heb je je complete warming up in je laatste training getypt?

Als dat zo is vindt ik dat er wel ruimte is voor verbetering. Jump squats als warming up vind ik vrij explosief en belastend en bouw je verder geen gewicht op voor het squatten.

Verder wel een prima training!

Mooie progressie zeg! Goed bezig :wl:

Goede progress foto's!

Heb je je complete warming up in je laatste training getypt?

Als dat zo is vindt ik dat er wel ruimte is voor verbetering. Jump squats als warming up vind ik vrij explosief en belastend en bouw je verder geen gewicht op voor het squatten.

Verder wel een prima training!

Jaa, ik doe meestal maar een korte oefeningen of touwtje springen. geen idee wat ik anders kort zou kunnen doen.

---------- Toegevoegd om 16:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:55 ----------

Zeer goed vooruit gegaan.
Ik herken het wel hoor.. die eerste periode van aankomen moet je volledige rust hebben.
Moest ik ook.. pfff... zelfs bedrust een tijd. Maar je ziet hoe het kan gaan. Ziet er mooi uit!

Dat was zo erg ja! En zeker als je voor je maag ineens 'veel' moet gaan eten en dan niks kan doen. Ik had geen bedrust maar mocht niet weg van huis 2 maanden ongeveer. En dankje!

J
Dat was zo erg ja! En zeker als je voor je maag ineens 'veel' moet gaan eten en dan niks kan doen. Ik had geen bedrust maar mocht niet weg van huis 2 maanden ongeveer. En dankje!
Das inderdaad zo zwaar... :( Knap dat je het hebt volgehouden! en je ziet wat voor een super resultaat het heeft opgeleverd.
Bij mij was het weliswaar even anders... maar toch... 2 x 9 weken bedrust (ziekenhuis) met jezelf compleet volproppen... en daarna nog 2 maanden volledige rust.. Toen pas weer leren lopen zeg maar.... pfff.. als ik er nu aan terugdenk. Dat waren helse maanden. Ik ben dan ook zo blij dat zelfs sporten nu gewoon normaal kan.
Je doet het echt zo goed! Je mag ook zeker beretrots zijn op je resultaat! en je gaat zeker nog ver komen met sporten!

Goed bezig hoor!

legday vandaag:

warming up: 3x 20 jump squats

wall sits (+30kg) 2x 2min 30 sec, 1x 2 min.
90 graden hoek squats 4x10 70kg
atg squats 4x10 40kg

Allereerst beginnen met squats. Als voorbeeld van deze training met 10 herhalingen zou een warming up er zo uit kunnen zien:
10xBW squats (geen jump)
10xlege stang (= 20kg)
5x40 kg
3x60 kg
4x10x70 kg

Nu ben je ook meteen opgewarmd voor de rest van je beenoefeningen:

Wall sits
ATG squats
Etc.

Je kan dit altijd een keer proberen.

Wat ik zelf hanteer en wat je ook vaak ziet is bijvoorbeeld met squat:

Bodyweight reps (afhankelijk van het aantal reps van je werkset gaat dit omhoog of omlaag)
Lege stang
50% werkgewicht
70% werkgewicht (minder reps)
90% werkgewicht (nog minder reps <4)
Werksets

Allereerst beginnen met squats. Als voorbeeld van deze training met 10 herhalingen zou een warming up er zo uit kunnen zien:
10xBW squats (geen jump)
10xlege stang (= 20kg)
5x40 kg
3x60 kg
4x10x70 kg

Wall sits
ATG squats
Etc.

Bodyweight reps (afhankelijk van het aantal reps van je werkset gaat dit omhoog of omlaag)
Lege stang
50% werkgewicht
Werksets

Een uitgebreide opwarming is wel beter dan gelijk beginnen met squats.
Voor een lowerbody training bijv:

1. Light foam rolling the hips
2. Mobility exercises (leg swings, fire hydrants, bodyweight squats, static lunge stretch)
3. kettlebell swings to help warm up the lower back

Als je lui bent kun je natuurlijk gewoon met squats beginnen (doe dat zelf ook), maar uiteindelijk zal het wel beter zijn wanneer je een goede warming up hanteert

Een uitgebreide opwarming is wel beter dan gelijk beginnen met squats.
Voor een lowerbody training bijv:

1. Light foam rolling the hips
2. Mobility exercises (leg swings, fire hydrants, bodyweight squats, static lunge stretch)
3. kettlebell swings to help warm up the lower back

Als je lui bent kun je natuurlijk gewoon met squats beginnen (doe dat zelf ook), maar uiteindelijk zal het wel beter zijn wanneer je een goede warming up hanteert

Kan altijd beter inderdaad ;)

De vraag die bij mij opkomt is hoe veel verschil ga je als recreatieve sporter merken met deze WU er nog extra bij. Ik denk dat je als 'gewone' sporter meer kan halen uit een goede techniek, die zeker niet vanzelfsprekend is.

Als competatieve sporter kan ik mij voorstellen dat dit essentieel is.

Warm zelf altijd op met 20 herhalingen met alleen stang daarna opbouwen dus 40, 50 kg en dan de topsets werkt bij mij juist heel goed meteen met squats beginnen!

En hele knappe progressie!!

Das inderdaad zo zwaar... :( Knap dat je het hebt volgehouden! en je ziet wat voor een super resultaat het heeft opgeleverd.
Bij mij was het weliswaar even anders... maar toch... 2 x 9 weken bedrust (ziekenhuis) met jezelf compleet volproppen... en daarna nog 2 maanden volledige rust.. Toen pas weer leren lopen zeg maar.... pfff.. als ik er nu aan terugdenk. Dat waren helse maanden. Ik ben dan ook zo blij dat zelfs sporten nu gewoon normaal kan.
Je doet het echt zo goed! Je mag ook zeker beretrots zijn op je resultaat! en je gaat zeker nog ver komen met sporten!

Ziekenhuis is helemaal erg ja, heb in de zomervakantie (in duitsland nog wel) een week erin gelegen 2 jaar geleden. Maar dan kan jij ook trots zijn op wat je hebt bereikt!

---------- Toegevoegd om 20:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:21 ----------

10xBW squats (geen jump)
10xlege stang (= 20kg)
5x40 kg
3x60 kg
4x10x70 kg

Wall sits
ATG squats
Etc.

Lege stang
50% werkgewicht
Werksets

Dankje voor de tips! Dat ga ik zeker is doen de volgende keer.

Ziekenhuis is helemaal erg ja, heb in de zomervakantie (in duitsland nog wel) een week erin gelegen 2 jaar geleden. Maar dan kan jij ook trots zijn op wat je hebt bereikt!
Ziekenhuis.. pffff.. heb zelfs de feestdagen er een keer rond moeten brengen.. en ook een zomer inderdaad. Echt een ramp... en dan in het buitenland ook nog.. das niet fijn.

Ik denk dat iedereen trots mag zijn met zijn/haar progressie op welk vlak ook! Iedereen is op weg naar zijn doel of het nu aankomen of afvallen is. Het gaat om 1 gemeenschappelijk doel. Gezond worden, gezond blijven en spieren opbouwen! (in de mate die iedereen persoonlijk wil)

Dus lekker bouwen dit jaar! En dat gaat je zeker wel lukken!

Warm zelf altijd op met 20 herhalingen met alleen stang daarna opbouwen dus 40, 50 kg en dan de topsets werkt bij mij juist heel goed meteen met squats beginnen!

En hele knappe progressie!!

Dankjewel! En ik ga een andere warming up proberen ja (:

toch al vrij aardige progressie op die foto's
knap werk :)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven