MuscleMeat

Klaar met Starting Strength, en nu...?

jaapie

Dutch Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
12
Ik ben een jaar geleden begonnen met starting strength van rippetoe, en ben hier iets te lang mee doorgegaan. Hierdoor is mijn progressie gestopt, en heb ik een aantal blessures opgelopen (weet niet of de blessures volledig veroorzaakt zijn door te lang doorgaan dit schema). Mijn stats zijn nu:
88 kg bij 1.90 m
sq 5*5*90
fsq 5*5*60
dl 5*110
bp sq 5*5*75
pp sq 5*5*50

Ik ben nu op zoek naar een programma waarmee ik minder vaak deze oefeningen doe. Mijn doel is zowel kracht als massa; wil ongeveer 10 kg aankomen. Heeft iemand suggesties? Ik zat zelf te denken aan wsb for skinny bastards, maar misschien dat er andere goede schema's zijn?

Gr

je komt van een low rep schema zonder faling af.

Beste is nu het even helemaal omdraaien, hoger in reps zitten en hogere intensiteit.

Mijn eerste gedacht is doggcrapp.

Texas Method is een optie.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties! Dogcrapp is meer voor gevorderden denk ik. Ik heb veel blessures nu, dus heb even de tijd om te kiezen tussen BillStarr 5*5 of Texas Method:p Iemand nog een theoretische verklaring waarom een van beiden tot meer massatoename zou moeten leiden?

Prachtig al die schema's :p

Ik zou zeker niet hoger in de intensiteit gaan, maar nu meer op volume trainen.
Doe 2 à 3 x per week fullbody. KISS= keep it simple stupid!
Oftewel hou het heel basaal. Ga niet lager dan 6 reps. Zo kun je de ene training hoog in het volume en dus hoog in de reps gaan zitten, de andere op gemiddeld volume en op zo 8-10 reps en de andere training valt onder de noemer zwaar waarbij je na je warming up 1 of 2 intensieve sets maakt van 5-6 reps.
Hiermee bouw je massa en submax. kracht mee op. Wat belangrijk is, is ook om je spieruithoudingsvermogen te trainen. Als dat teveel achterblijft door altijd maar laag in het volume en hoge intensiteit, zul je geen extra spiermassa kweken.
Ik zou de zwaardere training a/h begin vd week pakken.

• Topic Starter Topic Starter

Hier zat ik ook aan te denken. Dus bijvoorbeeld:

Ma Volume
4 sets 12

Woe Recovery
2 sets 12, met minder gewicht

Vrij Kracht
5RM set

Zoiets?

In practical programming zegt Rippetoe dat de ideale manier om massa te winnen is 5 sets van 12 reps. Iemand hier ervaring mee? Klinkt als erg veel.

Terug
Naar boven