XXL Nutrition

klusmier powerlog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik ga voor een bankje staan en daar ga ik onder squatten dan weet ik dat ik diep genoeg ben gegaan.Het is best lastig want zelf kan kan je echt denken dat je parrallel zit maar dan blijkt het toch niet parrallel te zijn rot is dat kan er weer gewicht af!

Aardig filmpje trained dat niet rot met die lange broek alhoewel tis wel katoen.
Waarom geen short er onder kan je lkkr in je korte broek trainen.

Goede frontsquat hoor. Er kan idd nog wel wat aan je techniek verbeterd worden maar hij was wel diep genoeg.

Iig diep zat uitgaande van een parallel squat. Techniek is niet onaardig maar kan wat soepeler. Bij het omhoog komen zie je wel dat je niet recht gaat maar een beetje zwabberend. Kan helaas je voeten net niet helemaal zien, maar volgens mij duw je 'm wel aardig vanuit je hielen.

Vind frontsquat zelf wel lekker om echt helemaal full te doen. Kan er makkelijk diep mee dan met normale squat.

Wat voor schoenen draag je eigenlijk?

Ik weet niet, voor een front squat vind ik hem niet super diep en onderin verlies je vrijwel volledig je vorm.

Je knieen komen naar binnen, je bovenlichaam komt naar voren en het laatste stuk zak je dus niet verder in je hurk, maar buig je verder voorover. Als je aanzet gaat het verder wel ok, maar imho valt er nog wel wat aan te knutselen.

goed dat je weer trainingen post kluis! zo moet het! ;)

't moet wel dieper, front squat is niet de bedoeling om parallel te squatten, gewoon diep gaan :)

't moet wel dieper, front squat is niet de bedoeling om parallel te squatten, gewoon diep gaan :)

Ja klopt, frontsquatten hoort natuurlijk bij gewichtheffen en daar moet je voor een goedgekeurde beurt wel fullsquatten als je het zo bekijkt heb je wel gelijk maja toch wel een goede parallelsquat.En ik kan ook niet fullsquatten echt niet gewoon en ik doe ook wel eens een frontsquat en ja parallel dan maar.

je "moet" niet full squatten bij gewichtheffen hoor, power versies zijn ook goed tijdens wedstrijden :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.129
Ja die is diep genoeg...probeer een tikkie breeder te gaan staan en je knieen naar buiten te pushen...zal een hooop doen voor je techniek!

Ik weet niet, voor een front squat vind ik hem niet super diep en onderin verlies je vrijwel volledig je vorm.

Je knieen komen naar binnen, je bovenlichaam komt naar voren en het laatste stuk zak je dus niet verder in je hurk, maar buig je verder voorover.
Als je aanzet gaat het verder wel ok, maar imho valt er nog wel wat aan te knutselen.

Iig diep zat uitgaande van een parallel squat. Techniek is niet onaardig maar kan wat soepeler. Bij het omhoog komen zie je wel dat je niet recht gaat maar een beetje zwabberend. Kan helaas je voeten net niet helemaal zien, maar volgens mij duw je 'm wel aardig vanuit je hielen.

Vind frontsquat zelf wel lekker om echt helemaal full te doen. Kan er makkelijk diep mee dan met normale squat.

Wat voor schoenen draag je eigenlijk?

gewone gymschoenen, niks bijzonders

dit is nou het commentaar dat ik wilde hebben, hier kan ik tenminste verder mee!

thnx!
;)

Schoenen kunnen een wereld van verschil maken. Heb een tijd op maxies en hardloopschoenen (asics) gesquat, erg verdoet voor je vorm. Platte en harde zool en niks geen lucht erin moet je hebben.

• #1.131
Schoenen kunnen een wereld van verschil maken. Heb een tijd op maxies en hardloopschoenen (asics) gesquat, erg verdoet voor je vorm. Platte en harde zool en niks geen lucht erin moet je hebben.

..............ik heb dat soort schoenen, ook van dat merk...........
:o

alternatief: op sokken of blootvoets?

Ik heb oude basketball schoenen van adidas met een vrij platte zool...sokken niet doen ivm eventueel glijden...koop anders ergens in de uit verkoop een stel converse gympies ofzo

• #1.133
Ik heb oude basketball schoenen van adidas met een vrij platte zool...sokken niet doen ivm eventueel glijden...koop anders ergens in de uit verkoop een stel converse gympies ofzo

ik heb al converse gympies, maar die hebben een nog dikkere zool dan die asics........

maar eens kijken wat ik nog thuis heb liggen, jammer dat mijn dansschoenen zo'n gladde zool hebben!
:eek::D

• #1.135
dit weekend weer lekker rust, geen internet, dus ik zie jullie maandag wel weer!

:cool:

frontsquat ziet er redelijk oké uit, maar ik vind een frontsquat van 110 kg wel triest t.o.v. een zerchersquat van 210 kg.

Als jij 210 kg kan zerchersquatten (full ROM) dan heb je een hele lage frontsquat.

@Ruben: Zercher is natuurlijk ook een oefening die hij wat meer in zijn training heeft zitten dan zijn Front squat. ware het niet dat die Zercher misschien niet een erge grote ROM had..

________

Je Front Squat was duidelijk onder parallel. Je lichaam zal nog even moeten wennen aan deze oefening en waarschijnlijk zal je zoals gezegd met andere schoenen wel wat kunnen verbeteren. Maar wat extra "core" aandacht zou misschien ook niet verkeerd zijn!

• #1.139
frontsquat ziet er redelijk oké uit, maar ik vind een frontsquat van 110 kg wel triest t.o.v. een zerchersquat van 210 kg.

Als jij 210 kg kan zerchersquatten (full ROM) dan heb je een hele lage frontsquat.

210 zercher is ook geen full-ROM zoals ik inmiddels heb begrepen, dat ligt ergens bij de 150~160 kilo
:o

frontsquat moet ik nog even aan wennen, maar die zal ik binnenkort graag op 110~120 kilo willen leggen onder parallel, en 90~100 kilo full frontsquat!
;)

ik heb vanavond nog ff wat volume training gedaan ( maandag hier dus), met de nadruk op bankdrukken en schouders!
:cool:

ik gooi de leggpress er ook weer in, want daarmee kan ik mijn full-ROM vergroten zonder dat ik een spotter of iets dergelijks nodig heb........

trainingen posten !!! :P

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven