MuscleMeat

KoekieMonsters workout journal; want big muscles

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Yo spank,

Ja, mischien wel... ik heb daar eigenlijk geen reden voor.
Mischien zit het tussen mijn oren dat ik 200% durf te geven op de leg press (veiliger ivm met fail)
En 95% op de squat geef...

Mischien dat ik volgende week eens eerst legg press doe. ZOdat ik wat lichter MOET pakken op de sqaut.

heej koekie, impressive vriend, maar ik zou rug en benen niet op dezelfde dag trainen, zijn allebei grote groepen. De kans dat je dan effectief traint is klein, want je lichaam moet teveel herstel werkzaamheden uitvoeren tijdens je slaap, resultaat: spierpijn, vermoeidheid, verzuring, spier verbranding... Not done, gap! ;)

ik ga akkoord met kwarkmixer! zeker niet benen en rug op 1 dag trainen...

ik zou het zo doen:

borst triceps buikspieren
rug biceps
benen schouders buikspieren

iets in die aard, als je 3 dagen per week traint tenminste

trouwens, waar blijft die deadlift? daarmee pak je echt veel meer dan al die isolatiecrap...

ik ga akkoord met kwarkmixer! zeker niet benen en rug op 1 dag trainen...

ik zou het zo doen:

borst triceps buikspieren
rug biceps
benen schouders buikspieren

iets in die aard, als je 3 dagen per week traint tenminste

trouwens, waar blijft die deadlift? daarmee pak je echt veel meer dan al die isolatiecrap...

+++

Woensdag 20-05-09

2 ''grote'' spiergroepen moeten pakken op één dag ivm examens zeer weinig tijd gehad de afgelopen dagen en daarbij zijn ze vandaag (hemelvaartsdag) gesloten.

Benen en Rug'

Squat
15x barbel
10x 40
10x 50
8x 55
8x 60

Leg Press Plate loaded
10x 75
10x 85
8x 110
8x 110

Leg Curl
10x 10
10x 10
6x 20 ---> fail verdomme, k** oefening vind ik het
8x 10
In superset met
Leg Extension
10x 10
10x 20
8x 25
8x 30

Seated calf raises *slowly en bovenin aanspannen
15x20
10x 30
10x 35
8x 40
8x 40

Calf raises in de hacksqaut machine *45graden plate loaded
Dropset
10x 45
10x 40
8x 30
8x 25

Rug

Pulldown wide grip to chest
10x 30
10x 40
8x 45
8x 50 --->

Seated Row machine
10x 20
10x 30
8x 40
8x 40

Pulldown V-grip to chest
10x 40
10x 50
8x 55
8x 55

Dumbbell rows one arm
10x 18
10x 18
8x 22
3 minuten rust tussendoor.... was kapot
8x 22

Trainingstijd 1 uur en 40 minuten.
+ goed gegeten achteraf en op tijd naar bed gegaan.
- Never nooit dat ik nog deze 2 grote spieren op één dag train met zoveel oefeningen....

Have a nice day cyberfriends!

veel te lange training koekie , je kan beter kort en intensief trainen - daar heb je veel meer aan

benen/rug is naar mijn idee een mooie combinatie , maar niet op deze manier

veel te lange training koekie , je kan beter kort en intensief trainen - daar heb je veel meer aan

sjah, bij benen/rug is een goede combinatie kan ik moeilijk akkoord gaan. 2 grote spiergroepen op een dag lijken mij niet slim.

dat zijn training te lang is, heb je volledig gelijk in!(karma)die leg extention zou ik misschien weg laten, en 1 van de 2 calve raises ook. 3-4 oefeningen zijn genoeg per spiergroep, 3 voor de kleinere en 4 voor de grotere imo.

je kan zelfs beter 2-3 oefeningen voor benen weglaten, en frontsquat in de plaats doen. ga je meer uithalen.

misschien kan je het zo doen:

squat
frontsquat
legpress
hoewel de meerwaarde te verwaarlozen is, kan je eventueel nog calve raises doen daarna. maar als je genoeg setjes van de vorige doet, zal je uit de gym kruipen.

daarmee ga je denk ik net zoveel bereiken als je momenteel bereikt, waarschijnlijk zelfs meer (squat behoort niet voor niets bij de grote drie!)

en voor je rug heb ik toch ook een paar opmerkingen:

1: row machine?? BOR zal je veel meer helpen! ik doe hem ook niet graag, en de verleiding voor een row machine is groot...maar toch, BOR zal je veel meer effect van krijgen!

2: waarom 2 pulldowns? je kan beter 1 van de 2 vervangen door optrekken :cool: assistance oefeningen zijn lang niet zo slecht.

3: waar is de deadlift?

waarom doe je trouwens zo weinig met dumbbells/barbells? persoonlijk heb ik een hekel aan machines! het is natuurlijk wat je zelf het beste vindt, maar het is al vaker bewezen dat machines veel minder goed zijn dan losse gewichten.

in ieder geval is je moraal blijkbaar wel in orde, en ik vind dat je goed bezig bent, maar toch zou ik een paar dingen aanpassen.

zo verder doen, Koekie!

benen/rug kan je heel goed samen trainen - kies alleen de juiste oef - voor een beginner is het misschien te veel

maar met squats/legextensions/legcurls/bb rows/pull ups/cable rows kan je aardig voor de dag komen - alleen is de vraag - hoe intensief train je?

Benen en rug is gewoon overkill.. Na een goeie set DL ben ik al kapot en zou ik niet meer optimaal kunnen Squaten

O.T.

TS gaf al aan dat het eenmalig is..

deadliften moet je ook niet voor de squat doen , maar erna , maar idd het is ook niet iets voor beginners

kijk stel je pakt 3 * 10 * 90 op de squat en je gaat daarna flink deadliften - gaat prima - je moet natuurlijk wel balanceren in je schema + oef

Deze traing was alleen uit noodzaak dat heb ik er toch ook bij vermeld?, omdat ik vandaag niet kan trainen; ze dicht zijn en omdat ik afgelopen dinsdag ook niet heb kunnen trainen vanwege drukte/hektiek rondom school.

Lees even mijn ''minpuntje'' in mijn training van gister. :thumb:

en voor je rug heb ik toch ook een paar opmerkingen:

1: row machine?? BOR zal je veel meer helpen! ik doe hem ook niet graag, en de verleiding voor een row machine is groot...maar toch, BOR zal je veel meer effect van krijgen!

2: waarom 2 pulldowns? je kan beter 1 van de 2 vervangen door optrekken :cool: assistance oefeningen zijn lang niet zo slecht.

3: waar is de deadlift?

1: Ik doe die bor niet in dit schema. komt in het volgend schema wel. Heeft niks te maken met zogenaamde verleiding naar een machine..

2: Weet ik, alleen ik vind de Vgrip en pulldown gewoon goed aanvoelen. Ik heb ook nog lang niet genoeg kracht om goede roms te maken met pullups. Ook niet assistance.

3: Mocht ik die gaan doen in de toekomst, dan doe ik hem sowieso in sumo houding op benen-dag.

serieuse training man, lekker geknalt.

Koekie goed bezig kerel en een keer rug/benen training eruit knallen om je lichaam te shocken is helemaal niet slecht. Er wordt hier te vaak gespeculeerd op DBB over nee dat moet zo dit moet zo maar de essentie is gewoon dat je k-hard moet trainen en dat heb je gedaan! De tijd is inderdaad veels te lang maar dat weet jezelf ook al.
Jij als beginnende trainee groeit op alles zolang je maar bewust en hard traint. En ofcourse je voeding op orde hebt...

Goed weekend koekie lekker bezig!

Herkuul en XL, thanks mannen!

En inderdaad.. het was teveel van het goede de training, maar wilt niet meteen zeggen dat je lichaam er niet op reageerd. Goed schokken is het juiste woord inderdaad. Een constant dezelfde routine wordt zou standaard voor je lichaam.. Vandaar dat ik soms dropset tussendoor doe en supersetjes. Maar voorlopig blijf ik lekker splitten met het schema wat op de eerste pagina/beginpost staat :thumb:

Vandmiddag schouders/Triceps en traps. Heb er zin in na gisteren bijna niks te hebben gedaan op die saaie hemelvaart :wl:

1: Ik doe die bor niet in dit schema. komt in het volgend schema wel. Heeft niks te maken met zogenaamde verleiding naar een machine..ok, hoewel ik bor toch zou aanraden, maar dat ik wat jij wil

2: Weet ik, alleen ik vind de Vgrip en pulldown gewoon goed aanvoelen. Ik heb ook nog lang niet genoeg kracht om goede roms te maken met pullups. Ook niet assistance. kan ik begrijp

3: Mocht ik die gaan doen in de toekomst, dan doe ik hem sowieso in sumo houding op benen-dag. hier ga ik niet echt akkoord... als ik jou was zou ik meteen gaan deadliften, of het nu sumo of niet is. deadlift is echt een geweldige oefening, voor mij de beste oefening die er bestaat.

:Dwanneer wordt er terug getraint, trouwens?

Damn leipe training Koekie, ****ing hardcore man. Insane volume.
Netjes.

Thanks maatjes!!

vandaag niet getraind?

ik dacht da je zei dat je deze middag ging trainen? :cool:

Laatst bewerkt:
Schouder en Triceps

Training vandaag ging lekker. Ik was erg gedreven :D

Was op 50 minuten tijd klaar.

Side raises* niet op traditonele manier... maar met armen naast me en ellebogen 90graden gebogen. Zodat de onderarmen voor me lichaam uitkomen(you get the point?)
10x 6
10x 8
8x 8
8x 8

Seated dumbbell shoulder Press
10x 10
10x 10
8x 14
9x 16 ---> rep 9 fail

Reverse fly machine
dropset
12x 30
10x 25
10x 20
8x 15
14x 10 ---> te easy

Triceps

Lying Tricep Extension EZ-bar
10x 15
10x 15
8x 17,5
8x 17,5 ---> beetje cheaten :clown:

Bent over extension with V-bar
dropset
8x 17,5
6x 15 ---> te zwaar
8x 10
10x 7,5

Cable Rope pushdown
dropset
10x 20
10x 15
8x 10
12x 5

PreWO: 100gram havermout/20gram brinta/250gr kwark/2 schijven annanas
PostWO: 30gram dextrose/30gram whey isolate neutral taste/2 mueslirepen

Laterrrrrr gasten!!!!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven