veel te lange training koekie , je kan beter kort en intensief trainen - daar heb je veel meer aan
benen/rug is naar mijn idee een mooie combinatie , maar niet op deze manier
sjah, bij benen/rug is een goede combinatie kan ik moeilijk akkoord gaan. 2 grote spiergroepen op een dag lijken mij niet slim.
dat zijn training te lang is, heb je volledig gelijk in!(karma)die leg extention zou ik misschien weg laten, en 1 van de 2 calve raises ook. 3-4 oefeningen zijn genoeg per spiergroep, 3 voor de kleinere en 4 voor de grotere imo.
je kan zelfs beter 2-3 oefeningen voor benen weglaten, en frontsquat in de plaats doen. ga je meer uithalen.
misschien kan je het zo doen:
squat
frontsquat
legpress
hoewel de meerwaarde te verwaarlozen is, kan je eventueel nog calve raises doen daarna. maar als je genoeg setjes van de vorige doet, zal je uit de gym kruipen.
daarmee ga je denk ik net zoveel bereiken als je momenteel bereikt, waarschijnlijk zelfs meer (squat behoort niet voor niets bij de grote drie!)
en voor je rug heb ik toch ook een paar opmerkingen:
1: row machine?? BOR zal je veel meer helpen! ik doe hem ook niet graag, en de verleiding voor een row machine is groot...maar toch, BOR zal je veel meer effect van krijgen!
2: waarom 2 pulldowns? je kan beter 1 van de 2 vervangen door optrekken

assistance oefeningen zijn lang niet zo slecht.
3: waar is de deadlift?
waarom doe je trouwens zo weinig met dumbbells/barbells? persoonlijk heb ik een hekel aan machines! het is natuurlijk wat je zelf het beste vindt, maar het is al vaker bewezen dat machines veel minder goed zijn dan losse gewichten.
in ieder geval is je moraal blijkbaar wel in orde, en ik vind dat je goed bezig bent, maar toch zou ik een paar dingen aanpassen.
zo verder doen, Koekie!