MuscleMeat

krachttraining log/tracking app met website

Ikzelf vind het super gaaf om mijn pr's bij te houden en elke keer als ik een pr heb, ben ik ook weer blij :D
Maar om nou na een aantal weken of maanden te willen zien wanneer ik welke pr had..mwah, niet zo interessant lijkt me.

Daarbij heb ik dat in mijn notitieblok staan dus als ik het per se wil weten, kijk ik gewoon terug.
Hier kan je echt niet tegen op. Als jij denkt dat je een pr hebt gemaakt zie je bij weightxreps in een overzicht of dat het geval is. Ook zonder dit overzicht zal de site melden dat je een pr hebt als je je training logt.

Je hoeft dus niet in je notitieblok te gaan zoeken. Hier een voorbeeld van zo'n overzicht.

90u0ao.png

Tuurlijk kan ik daar niet tegenop, het is een handig overzicht om iets te vinden, dat snap ik en daar geef ik je ook gelijk in.
Ikzelf vind het alleen niet fijn, dat is gewoon persoonlijk natuurlijk.
Het ligt ook aan je trainingen denk ik. In dat overzicht is de zien wat je PR is met hoeveel reps, mij boeit dat niet (kan begrijpen dat anderen dat wel boeit) Het enige waar ik naar kijk is PR van iets, maakt niet uit hoeveel reps, want ik doe er verder toch niks mee dan steeds proberen te verhogen. Dus het aantal PR's dat ik zet, is minder dan in dit schema bijvoorbeeld, waardoor ik het wel makkelijker kan vinden of onthouden.

Simpelweg een kwestie van voorkeur. Overzicht ziet er zeker mooi en handig uit.

Elke pr is belangrijk. Als je 180 kg van 2 reps naar 4 reps hebt verbeterd ben je een stuk sterker geworden.

PR van iets? begrijp dit niet helemaal.
Wanneer is iets een pr dan in jou ogen?

Elke pr is belangrijk. Als je 180 kg van 2 reps naar 4 reps hebt verbeterd ben je een stuk sterker geworden.

Oke, je bent dan een stuk sterker geworden. En dan?..
Je moet toch verder, of je nu sterker bent geworden of niet.

PR van iets? begrijp dit niet helemaal.
Wanneer is iets een pr dan in jou ogen?

Voor mij is een PR als je meer kg gebruikt hebt voor een specifieke oefening, dan je voorheen ooit hebt gedaan voor die ene oefening.

Ik snap dat het een verschil maakt of dit nu met 5 reps is of met 2 reps, ook begrijp ik dat mensen hier wel degelijk naar kijken. Ikzelf kijk er niet naar, ik kijk alleen naar: ''oke, ik heb nu méér kg gebruikt voor deze oefening, dan ik ooit heb gedaan, ik heb nu een pr dus, leuk, ik kan nu weer verder trainen.''

Je kunt toch niet alleen maar voor weight pr,s gaan? Er zullen periodes zijn dat je meer reps moet gaan maken. Als je deze goed bijhoud dan zie je of je goed bezig bent of niet. Zolang je rep pr,s maakt blijven doorgaan. Haal je ze niet voor een langere tijd moet je misschien je training aanpassen.

Bedoel je dan alleen maar 1rm reps waarbij je meer gewicht hebt gebruikt?

Als je niet voor kracht sport is dit toch niet belangrijk?

Je kunt toch niet alleen maar voor weight pr,s gaan? Er zullen periodes zijn dat je meer reps moet gaan maken. Als je deze goed bijhoud dan zie je of je goed bezig bent of niet. Zolang je rep pr,s maakt blijven doorgaan. Haal je ze niet voor een langere tijd moet je misschien je training aanpassen.

Het is misschien een rare gedachte, maar ik train toch zelf? Ikzelf ben toch bij de trainingen? Als je elke week gewoon traint, dan weet je écht nog wel (zeker als je kladblok gebruik in je telefoon, zoals ik doe) hoeveel reps je maakt en of je goed bezig bent of niet.
Als ik voor langere tijd geen pr's maak (tijdens cleanbulk/bulk) dan merk ik dat sowieso met trainen, ik weet per oefening wel zo'n beetje hoeveel reps ik doe op dat moment, hoeveel gewicht ik doe op dat moment en hoeveel gewicht ik zou moeten kunnen gebruiken, voor het aantal reps.
Daarbij voel ik mijn lichaam aan, mijn spieren aan, om mede te besluiten of het de goede kant op gaat of niet.

Zoals ik al zei en ik zal het nogmaals zeggen: ik kan goed begrijpen dat het voor jou/jullie (en anderen) wel goed werkt, maar voor MIJ is het niet fijn.

---------- Toegevoegd om 13:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:48 ----------

Bedoel je dan alleen maar 1rm reps waarbij je meer gewicht hebt gebruikt?

Als je niet voor kracht sport is dit toch niet belangrijk?

Nee, ik bedoel elke rm reps.
Als ik bijvoorbeeld de ene training 50kg heb met 8 reps en de andere training pak ik 55kg met 5 reps (ookal is het de laatste set) dan noteer ik dit als PR.
Ikzelf weet dan wel dat dit met 5 reps is geweest en niet met 8 reps (omdat ik een notitieblok heb + wel iets kan onthouden met mijn vissengeheugen :o )

Begrijp nu werkelijk niks meer van je verhaal.

Ik denk dat ik je begrijp. Maar optimaal is het niet. OP vraagt een track site/ app en jij gaat het notitieblok aanbevelen... Terwijl je zelf je trainingen niet logt op een track site. Misschien moet je eens een track site gaan gebruiken om het voordeel te begrijpen.

Je vraagt of ik een PR alleen een PR noem als het 1RM is.
Antwoord is nee. Een PR is voor mij een gewicht dat je nog nooit bij een bepaalde oefening hebt gedaan, bij welk aantal reps dan ook.

Je klets eerst dat pr bij jou nauwelijks voor komen en nu blijkt dat vrijwel iedere rep aantal met een hoger gewicht een pr is onafhankelijk van de aantal reps.

Het is gewoon een zeer onsamenhangend verhaal. Wil het dan ook niet begrijpen.

Je klets eerst dat pr bij jou nauwelijks voor komen en nu blijkt dat vrijwel iedere rep aantal met een hoger gewicht een pr is onafhankelijk van de aantal reps.

Het is gewoon een zeer onsamenhangend verhaal. Wil het dan ook niet begrijpen.

Oh wow..je haalt dingen door elkaar.

Ik geef aan dat ik NU weinig PR's maak omdat ik cut..
Ik heb zeker wel PR's gehad en zal die tijdens cleanbulk wel zeker maken.

Daarna vraag jij wat voor mij een PR is en ik geef uitleg wanneer ik voor mezelf zeg dat ik een PR heb en dit is voor mij alleen bij het aantal gewich en niet aantal reps.

Als ik dus een PR maak, dan houdt dat voor mij in, dat ik een gewicht heb gebruikt, welke ik nooit eerder voor die oefening heb gebruikt, dat kan zijn bij 1RM maar ook bij 10RM.

Je moet geen dingen door elkaar halen.

---------- Toegevoegd om 15:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:21 ----------

Ik denk dat ik je begrijp. Maar optimaal is het niet. OP vraagt een track site/ app en jij gaat het notitieblok aanbevelen... Terwijl je zelf je trainingen niet logt op een track site. Misschien moet je eens een track site gaan gebruiken om het voordeel te begrijpen.

Ik beveelde notitieblok aan omdat iemand wel met een website kwam, maar niet met een app.
In weze zei ik dus: gebruik notitieblok op je telefoon om het daarna op de website in te vullen.
Met andere woorden: ik beveel de website aan.

Misschien moet jij gewoon accepteren dat ik het niet fijn vind en niet ga gebruiken, in plaats van dingen door iemand zn strot willen drukken.
Ik wil de voordelen er niet van kennen want IK vind het niet fijn.

Jij moet niet zeggen dat ik dingen door elkaar haal als ik geen dingen door elkaar haal maar jij haalt dingen door elkaar waardoor door jou alles door elkaar is gehaald en niemand hier nog iets uit elkaar kan halen.

*Hell93 mode* off

Jij moet niet zeggen dat ik dingen door elkaar haal als ik geen dingen door elkaar haal maar jij haalt dingen door elkaar waardoor door jou alles door elkaar is gehaald en niemand hier nog iets uit elkaar kan halen.

*Hell93 mode* off

Blijkbaar kan je langere uitleg niet aan.

Snap je nu wanneer iets voor mij een PR is? Zo nee, lees beter. Zo ja, wat wil je er dan nu mee?

Back on topic heren.Totaal volume is ook heel goed om te tracken. Hoe ga je dat doen met je notitieblok?

Totaal volume bv voor squats 5x5x100 kg=2500 kg.

Train je voor kracht?

Terug
Naar boven