MuscleMeat

Krachttraining, maar wil afvallen!

Spaasje

Novice
Waardering
0
Ik ben al een hele hoop kilo's kwijt, en weeg momenteel 90kg. Ik wil echter naar de 80kg, maar sinds ik wat intensiever (3x per week ipv 1x) krachttraining ben beginnen doen wil er geen gram meer af.

Ik wil er dus echt nog gewicht af, maar hoe zorg ik er nu voor dat ik de spieren die ik tot nu toe al heb opgebouwd, kan behouden? Schakel ik dan over op 1x of 2x trainen?

Ik heb me laten vertellen dat als je 1 keer stopt of minder aan krachttraining doet, je je spieren snel terug kwijt geraakt, en in combinatie met een dieet nog vele malen sneller.

Mijn grote vraag is dus, hoe geraak ik nog enkele kilo's kwijt, MET behoud van spieren. Ik wil nl niet in de 5 weken dat ik gewicht kwijt wil geraken, mijn spieropbouw van ong 25 weken volledig kwijt zijn, en helemaal opnieuw beginnen met trainen.

kan best zijn dat door je spiergroei je vetpercentage verlaagd is en je qua kilo's op hetzelfde blijft staan
staar niet te fel op die weegschaal maar let wat meer op je lichaam!

anyway
veel sucses!

eet minder ?

cutten naar gewenst bf en daarna clean doorbulken

Ik heb ooit ergens gelezen dat spieren 'meer wegen dan vet'.
Dus als jij intensief traint dan zet je misschien het vet dat je had om in spieren waardoor je op hetzelfde gewicht blijft hangen.
Je zou eventueel je vet % kunnen laten opmeten en dan 4 weken later opnieuw en dan kun je vergelijken wat je eigenlijk kwijt bent.
Ik weet verder ook niet HOE je traint en hoe je eetschema is maar je zou natuurlijk, als je vet wilt kwijtraken m.b.v. je spieren, hoger in reps gaan zitten.
Als je dan 4 sets doet kan je denken aan 12-10-8-8
Suc6 ermee!

Blijf zeker en vast aan krachttraining doen. Ik ben ook eens gaan cutten, en deed veel cardio en weinig krachttraining, ik had bijna geen spieren meer over!!! Gelukkig bestaat er zoiets als het spiergeheugen...

zet je misschien het vet dat je had om in spieren

Vet zet je niet om in spieren. Spieren groeien en vet wordt gebruikt als energiereserves. Energiereserves spreek je aan als er tekorten ontstaan en zo verdwijnt je vet. Je spieren daarentegen groeien of krimpen naarmate je veel traint en goed eet of niet.

Je kan wel wat omzetten, maar dat is brood en zet om tot stront. :D

Hoe kan dat nu? je traint meer, en verliest geen gewicht meer?

Teken dat je dan op die trainingsdagen teveel eet.
Je kan gerust 4x in de week trainen en vet verbranden als je voeding maar inorde zit.

Als je wilt vermageren, dan kun je geen spieren kweken. Je zit namelijk onder je onderhoud. Gezien je nog 10 kilo wilt vermageren, moet je dus onder je onderhoud zitten en hoog in eiwitten om de te verliezen spiermassa te minimaliseren.

Ik heb me laten vertellen dat als je 1 keer stopt of minder aan krachttraining doet, je je spieren snel terug kwijt geraakt, en in combinatie met een dieet nog vele malen sneller.

Dit is gewoon bullshit!

Niet helemaal, er zit een kern van waarheid in, maar ik zou me er niet zo druk mo blijven maken en gewoon lekker blijven trainen.

Halfslachtige, wazig shit is het. Wat bedoelt men bevoorbeeld met dieet? Een dieet hoeft niet persé om te vermageren zijn.

Maak een schema waarin je 3 x per week ( bijv: ma wo za ) krachtraining doet ( alles 1 x in de week of 2 x upper body en 1 x lower, als je dit zou willen)

en doe 3-5 x per week cardio erbij middels: lopen of crosstrainen 30-40 minuten. Wat betreft voeding op onderhoud gaan zitten of 200-500 kcal onder onderhoud.

En wanneer je tevreden bent met je bereikte vetpercentage, je cardio (veel) verminderen ( of helemaal bannen, aan jou de keus) en (clean) gaan bulken ( al dan niet licht of zwaar aan jou de keus)

Succes !!

Terug
Naar boven