Fitness Seller

Kuurlog Mike.

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Legs .

Fijne en solide training. Erg veel kracht.
De flow was iets minder omdat mn broertje voor 1 van de eerste keren mee ging trainen en ik alles uit moest leggen en meekijken. Dan kom ik niet helemaal in die freak-zone zegmaar. Maar hij doet nu langzaam een beetje zn eigen ding dus dan hoef ik hem niet meer aan de hand te begeleiden.

2e set leg press
290kg aan gewicht ex de slede
.

2 sets gewoon lekker vol kunnen pompen maar was uitdagend. Excuses voor de grunts🫠. Daarna nog een backoff set met 220kg 18 reps. En een dropsetje op 180kg.

2e set front squats

Front squats op 80 kg 2 sets. Erg uitdagend maar uiteindelijk best netjes imo. Maar volgende keer pak ik nog een keer 80kg, wil hem iets mooier controleren na het zien van het filmpje. Diepte prima imo.

Kritiek altijd welkom he!

Laatst bewerkt:
Benieuwd naar tips ivm front squat. Bij mij lijk ik altijd te veel bezig met de bar goed te houden ipv de squat zelf

Benieuwd naar tips ivm front squat. Bij mij lijk ik altijd te veel bezig met de bar goed te houden ipv de squat zelf
Je ziet het niet maar met mn linkerhand houd ik om de bar vast zodat dat stabiel blijft. Rond de 9 seconde zie je het lichtelijk.
Je zit toch in de smith dus evenwicht is van ondergeschikt belang hier. Ik heb tot 5 weken terug nooit frontsquats gedaan. Wel gewone squats. Maar deze oefening laat ik niet meer los, 1 van mn favo oefeningen na de leg press.

• Like
Waarderingen: horn
Leg press zou ik schijven op de zitting doen zodat je wel met je kont ergens op zit en voelt of je onderrug gaat krullen. Heb zelf ook een leg press die niet afgesteld is voor mijn lichaam en gebruik zelf ook een schijf als “zitje”. Hebt hiervoor ook speciale “kussentjes” voor die fitnessseller verkoopt.

Front squat buttwink, hoe verder je komt in je set hoe meer het is. Kunt minder diep gaan of langzamer zakken en onderin 0.1sec “pauze”.

Beide gevallen kan onderrug ellende geven.

Leg press zou ik schijven op de zitting doen zodat je wel met je kont ergens op zit en voelt of je onderrug gaat krullen. Heb zelf ook een leg press die niet afgesteld is voor mijn lichaam en gebruik zelf ook een schijf als “zitje”. Hebt hiervoor ook speciale “kussentjes” voor die fitnessseller verkoopt.

Front squat buttwink, hoe verder je komt in je set hoe meer het is. Kunt minder diep gaan of langzamer zakken en onderin 0.1sec “pauze”.

Beide gevallen kan onderrug ellende geven.
Ja klopt man gewichtstap van 70 naar 80 was iets te snel, teveel voor nu Ik houd hem voor komende training op 80kg en zal minder attg gaan. Maar wel goed onder parallel.

Focus was ook gewoon bout, lange werkdag gehad en met dit weer is het wat intensiever al is het alleen maar door het weer en verkeer dus was aardig op maar dat moet geen blessures als gevolg hebben. Ik twijfelde vanmiddag nog of ik wel een legday moest doen, of naar morgen moest schuiven. Uiteindelijk toch op karakter gegaan, geen spijt gehad maar zal de volgende keer in zo een situatie wel iets minder dan 110% geven . Een keer 90% is ook niet erg. Ik merk dat ik langzaam wel ouder word, iets minder marge, iets langzamer herstel dat soort dingen. Wel iets om mee in overweging te nemen vandaar dat ik alles nu 1 keer per week pak. Dat werkt een stuk beter.

Ja klopt man gewichtstap van 70 naar 80 was iets te snel, teveel voor nu Ik houd hem voor komende training op 80kg en zal minder attg gaan. Maar wel goed onder parallel.

Focus was ook gewoon bout, lange werkdag gehad en met dit weer is het wat intensiever al is het alleen maar door het weer en verkeer dus was aardig op maar dat moet geen blessures als gevolg hebben. Ik twijfelde vanmiddag nog of ik wel een legday moest doen, of naar morgen moest schuiven. Uiteindelijk toch op karakter gegaan, geen spijt gehad maar zal de volgende keer in zo een situatie wel iets minder dan 110% geven . Een keer 90% is ook niet erg. Ik merk dat ik langzaam wel ouder word, iets minder marge, iets langzamer herstel dat soort dingen. Wel iets om mee in overweging te nemen vandaar dat ik alles nu 1 keer per week pak. Dat werkt een stuk beter.
Leg days zijn vaak het zwaarst en zou die zelf ook niet na een zware werkdag doen ook al zegt je split dat van wel. Beter dan een minder zware sessie of freestyle/rustdag net wat past en dan dag erop als je fris en fruitig bent leg day knallen.

Hoor het zo vaak dat men een zware sessie doet na een ellendige dienst en dan aankaarten “me split”, allemaal leuk maar je split moet je beetje afstemmen met je real life activiteiten, vandaar dat denk ik veel mensen ook een vaste weekend dag leg day doen zodat ze zeker weten fris zijn.

Je ziet het niet maar met mn linkerhand houd ik om de bar vast zodat dat stabiel blijft. Rond de 9 seconde zie je het lichtelijk.
Je zit toch in de smith dus evenwicht is van ondergeschikt belang hier. Ik heb tot 5 weken terug nooit frontsquats gedaan. Wel gewone squats. Maar deze oefening laat ik niet meer los, 1 van mn favo oefeningen na de leg prpress.
Volgende leg training nog eens proberen.

Fullness komt mooi, pomp super, kracht lekker.
Zit er prima in.

Kcals geuppt
+25gram havermout smorgens (125gr totaal)
+ 25gr cruesli bij meal 4 (125gr totaal)

99.6 deze morgen.

Laatst bewerkt:
99.7 gemiddeld.
Kracht top, mentaal top, libido meer als top. Eten top, krijg steeds meer honger en we willen niet met honger rondlopen dus we kijken tot morgen even wat de weegschaal doet en dan up ik de kcals.

Rotlicht smorgens vroeg

Laatst bewerkt:
Armen lijken wel.vooruit te komen. Borst blijft een heikel punt. Ben met borst met HIT stijl van Mike mentzer bezig, kracht gaat goed vooruit en hoop dat de massa dan gaat volgen.

Woon de ook in Helmond ?
:p

99.7 gemiddeld.
Kracht top, mentaal top, libido meer als top. Eten top, krijg steeds meer honger en we willen niet met honger rondlopen dus we kijken tot morgen even wat de weegschaal doet en dan up ik de kcals.

Rotlicht smorgens vroeg Bekijk bijlage 605405
Weet niet wie er jarig was, maar gefeliciteerd. Of heb je het hele jaar vlaggetjes hangen?

Weet niet wie er jarig was, maar gefeliciteerd. Of heb je het hele jaar vlaggetjes hangen?
Vervroegde sinterklaaspret. Ze wouden het alvast versieren en wie ben ik om dat te beslissen wanneer ze dat mogen? Dus ze zijn alvast bezig geweest van de week😁 volgende week begint de hele manie weer . Vind het zelf ook wel erg leuk, nostalgie.

Vervroegde sinterklaaspret. Ze wouden het alvast versieren en wie ben ik om dat te beslissen wanneer ze dat mogen? Dus ze zijn alvast bezig geweest van de week😁 volgende week begint de hele manie weer . Vind het zelf ook wel erg leuk, nostalgie.
Ah ja gezellig man! Zelfs ik - met een gigantische kerstfetisj - begrijp die charme wel

Ah ja gezellig man! Zelfs ik - met een gigantische kerstfetisj - begrijp die charme wel
Wacht maar tot kerst. Dan komen mn kerstdorpen en lampen en ornamenten van zolder. Rijdende treintjes , lampjes, kerststalletjes. Ben helemaal gek dan. Denk dat wel een opbergbox of 10 heb staan🫠

Wacht maar tot kerst. Dan komen mn kerstdorpen en lampen en ornamenten van zolder. Rijdende treintjes , lampjes, kerststalletjes. Ben helemaal gek dan. Denk dat wel een opbergbox of 10 heb staan🫠
Bah Humbug

:roflol:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven