MuscleMeat

Kwarkmixer's log: Nu het echte werk!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #3.441
goed getraind kwark
je schouders kunnen het één en ander aan
jammer dat ze achilleshiel zijn bij het bankdrukken
was het gewicht teveel bij de mp
of is je houding anders

Thnx :thumbs:

Met MP staan mijn armen verder uitelkaar, en dat vinden mijn schoudergewrichten niet leuk, daarnaast heb ik met mijn armen afzonderlijk minder bewegingsvrijheid. Met dumbbells (shoulder press) heb ik daar veel minder last van. Pressen it is ! Het stomme is, dat ik het sooms wel trek om MP te doen. Maar als het niet goed voelt, stop ik daar meteen mee, want daar betaal ik de dagen erna de rekening voor...

Staat er vandaag nog wat op de planning, of rustig weekend ''vieren'' ? :D

• #3.443
Vind dat je de side en front raises erg zwaar doet in verhouding tot je DB shoulder pres. Ik doe db shoulder press boven de 30 kg maar mijn side en front raises maximaal met 14 (strict).

Klopt, bepaalde bewegingen kunnen mijn schouder gewrichten niet goed aan. Dat is een probleem dat nooit opgelost zal zijn helaas, alles push met schouders is in zekere mate problematisch bij mij...

---------- Toegevoegd om 09:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:11 ----------

Staat er vandaag nog wat op de planning, of rustig weekend ''vieren'' ? :D

Niks, d'r word niet gevierd! Straks borst en buik knallen! :D
Eerst zometeen een hele berg anabool voedsel halen in de supermarkt!

goed schouders afgebeuld kwarkie.
die koppen zullen er idd wel uitgesprongen zijn :D

Beste training Quark. Hoezo begin je met sideraises (assist)?

• #3.449
Beste training Quark. Hoezo begin je met sideraises (assist)?

Thnx Palleke. In mijn situatie moet ik nogal een beetje creatief zijn. De ene keer kan ik veel hebben, de andere keer wat minder. Ik begin dan met de oefening die voor mijn gevoel het prettigste aanvoelt.
Het flinke volume garandeert goeie opwarming + doorbloeding, en dat minimaliseert risico's voor mij.

Ik weet het klinkt allemaal heel tegenstrijdig, zoveel gewicht en toch zo'n zwakke plek hebben maja, tis nu maar zo :sad:

Nou ja, ik heb ook wel eens last van de schouder, en dan kun je de ene oefening juist prima hebben, de andere niet, ligt beetje aan de houding van de armen en de bewegingsrichting.

• #3.451
Nou ja, ik heb ook wel eens last van de schouder, en dan kun je de ene oefening juist prima hebben, de andere niet, ligt beetje aan de houding van de armen en de bewegingsrichting.

Precies. Naja, ik zal ermee moeten leren leven. MP ging niet, DB shoulder press weer wel, snap jij het? ;)

Bij de MP zitten je ellebogen verder voor je dan bij de DB press. Bij de laatste zitten je armen iha meer naast je lichaam.

• #3.453
Bij de MP zitten je ellebogen verder voor je dan bij de DB press. Bij de laatste zitten je armen iha meer naast je lichaam.

idd, zoals ik al aangaf in mijn comments eerder... daar schijnen mijn schouders erg gevoelig voor te zijn. Naja, weer een wijze les geleerd. Maar ik doe de MP wel graag, niet in de laatste plaats omdat ik ook een stukkie rug mee pak. Schijt ziek word ik er van :janken:

en als je de bar smaller gaat pakken kwark
is dat wat
misschien heb je dat al geprobeerd?
mijn maat heeft wel eens in de smith ( hij had toen last van zijn schouder )
de stoel een standje schuiner gezet dan normaliter de rechte stand
zijn armen vrij strak naast zijn lichaam gezet en si toen gaan pressen
wijd lukte hem toen ook niet
smal kon hij toen toch nog een aardig gewicht wegdrukken

idd, zoals ik al aangaf in mijn comments eerder... daar schijnen mijn schouders erg gevoelig voor te zijn. Naja, weer een wijze les geleerd. Maar ik doe de MP wel graag, niet in de laatste plaats omdat ik ook een stukkie rug mee pak. Schijt ziek word ik er van :janken:

Probeer Savickas press, :o Heb ik net ook gedaan ( had al een keer gedaan, maar wist niet dat het een naam had ) Is wel eigenlijk gewoon een MP maar dan zittend op de grond in het squatrek. Wie weet haha.

• #3.456
en als je de bar smaller gaat pakken kwark
is dat wat
misschien heb je dat al geprobeerd?
mijn maat heeft wel eens in de smith ( hij had toen last van zijn schouder )
de stoel een standje schuiner gezet dan normaliter de rechte stand
zijn armen vrij strak naast zijn lichaam gezet en si toen gaan pressen
wijd lukte hem toen ook niet
smal kon hij toen toch nog een aardig gewicht wegdrukken

Probeer Savickas press, :o Heb ik net ook gedaan ( had al een keer gedaan, maar wist niet dat het een naam had ) Is wel eigenlijk gewoon een MP maar dan zittend op de grond in het squatrek. Wie weet haha.

Thnx guys. Ik ga es e.e.a. proberen. Ik weet wel, dat hoe verder naar achteren ik mijn ellebogen houd tijdens de oefening, hoe beter het gaat...

Daarnaast ga zittend DB rows erbij doen vanaf nu, want het probleem komt door schade aan de achterzijde van mijn schouders. Als ik de achterzijde van mijn schouderkoppen extra train, compenseer ik mogelijk dit gebrek.

Upodate?:cool:

• #3.458

Kan morgen pas weer, ik zat tevergeefs op een maat van mij te wachten, ik had zijn iPhone gehackt, nu komt ie vanavond pas, de lul.... :mad:

Naja, morgen dan maar weer de pootjes mishandelen, :cool: zit me nu lekker vol te vreten, lekker nasi gemaakt met dikke bonken kipfilet erin, njammie

Staat je basis-voedingsschema hier ergens gepost, kwarkieboy?
Zo nee, placeer het hier eens als je wilt :D

• #3.460
Staat je basis-voedingsschema hier ergens gepost, kwarkieboy?
Zo nee, placeer het hier eens als je wilt :D

Jah, die staat wel ergens, maar is zwaar obsolete. Ik moet nodig eens een nieuwe maken, maja, ik eet eigenlijk op de automatische piloot. Ik zal eens kijken wat ik daaraan kan doen.... ben er nu te lui voor gheheh

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven