AndroidHealthClinic

Laat je gaan en zeg welke laptop jij zou willen hebben...

• Topic Starter Topic Starter
Tja. Als je vriend zo'n probleem heeft is meteen heel Toshiba k*t :D

Als ik een alternatief voor Tosh zou moeten kiezen zou het idd een vaio worden, misschien wordt het ooit een Vaio alleen krijg je er zo bar weinig kracht voor je geld...

Edit: Oooooh ik ben meteen in vervoering: :eek:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Specs zijn ongeveer die van Toshiba, de prijs van de Vaio komt incl BTW een dikke 100 euro hoger uit.
Ik ga ze es naast elkaar zetten.

Ik ben sinds vorige week trotse eigenaar van een Asus laptop, er bleken echter een paar details niet aan te kloppen dus ik wacht nu op een vervangend exemplaar.

Het gaat om deze:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dankzij Core Duo processor en ATI X1600 grafische kaart doet ie (hopelijk) niet onder voor een rappe desktop.

Als ik hem heb zal ik mijn bevindingen hier posten.

Is acer een goed merk?? Een vriend van mij heeft een acer en is zeer tevreden. Waarop baseren jullie eigenlijk of een merk goed is of niet? Wat onderzoeken door gerespecteerde sites posten zou geen slecht idee, voordat je roept dat een merk slecht is.

GEEN!!:p geef mij maar een goeie desktop. ;)

Is acer een goed merk?? Een vriend van mij heeft een acer en is zeer tevreden. Waarop baseren jullie eigenlijk of een merk goed is of niet? Wat onderzoeken door gerespecteerde sites posten zou geen slecht idee, voordat je roept dat een merk slecht is.

Ik had/heb een acer, accu was binnen een jaar kaduuk maar voor de rest geen problemen.

Lol, ik heb "maar" 1300 euro betaald voor mijn delletje, terwijl ik bij sony om en nabij de 2000 euro kwijt zou zijn geweest.

Vaio heeft dan wel heel mooi design, maargoed 700 euro kan ik beter besteden aan mijn beamertje :D

VAN M'N LEVENSDAGEN GEEN HP!!!

En iedereen met een béétje kennis van notebooks weet dat je vér uit de buurt van HP moet blijven.
QUOTE]

Ik ga er al vanuit dat die kennis bij u niet echt wonderbaarlijk is .
Dus komen we op het punt waar jij je laat leiden door zelfbekroonde pc en laptop kenners .
Dan lees ik net in een andere post van jou dat het niet is omdat iemand een probleem heeft met een Toshiba dat het volledige merk/gamma slecht is .

Zelf gebruik ik een hp laptop namelijk een Pavillion zv6100 . Ik heb hem reeds een jaar en totaal geen klachten van eigenlijk . Voor de prijs van 900 € heb ik deze nieuw gekocht en heb eigenlijk nog niet veel andere laptops in die prijsklasse tegengekomen die er even mooi uitzien en even snel zijn .

Sinds ik Vista draai heb ik wel even een upgrade gedaan naar 2048 meg .(standaart 1024 )

Mooi design , sterke bouw . En toch wel een gekende compaq/hp kwaliteit .

Dus ga niet te snel af op negatieve commentaar maar oordeel even door een speciaalzaak binnen te stappen en alles eens naast elkaar te zetten .

Ik vind de consumentenlijn van HP niet erg speciaal. Niet veel waar voor het geld. Daarentegen is de NC en NX serie van de business afdeling van HP zeer gaaf/snel/betrouwbaar en goed geprijsd.

Sony is echt super maar echt belachelijke service. Elke case zelfs binnen garantie kost je 60€ ex btw. Valt een notebook buiten garantie heb je pech want onderdelen zijn niet meer beschikbaar en word dus een nieuwe kopen. Wil je een ander OS hebben dan zal je zelf inf's moeten gaan schrijven om alles aan de praat te krijgen.

Toch zou ik zelf graag een Sony kopen maar je moet ZEKER investeren in een extended warranty pack. Dit is een vereiste als je Sony koopt vind ik

Interessante info Jamesss :thumbs:

Wat die Pavilons betreft, is uitgebreid behandeld bij Vara's Kassa. Daar hoef je dan verder niet over te beginnen, case closed na de klachten van tientallen consumenten die er aan het woord kwamen.

Ik heb zelf 8 Compaqs gehad; mooi design, prachtig om te zien maar meteen van alles mis mee.
Ik ken daarnaast genoeg verhalen over ACER/Dell en dergelijke. Acer en Dell maken laptops betaalbaar voor iedereen. De kwaliteit is echter NIET te vergelijken met duurdere merken, absoluut niet. Elke verkoper die integer is kan je dat vertellen.

Als ik een laptop aankoop, kan het arme apparaat van één zeker zijn:
Dat ie zeer intensief gebruikt wordt de komende 5 jaar.
Met de intensiviteit van gebruik die mij kenmerkt, kom je er gewoon niet met een Acer of Dell. Een Acer of Dell is leuk voor mensen die er een lappie naast hebben maar ik gebruik een laptop als 24 uurs apparaat dat continue moet presteren. Dan kom je al gauw bij een duurzamer apparaat terecht.

Wat die Pavilons betreft, is uitgebreid behandeld bij Vara's Kassa. Daar hoef je dan verder niet over te beginnen, case closed na de klachten van tientallen consumenten die er aan het woord kwamen.

Ik heb zelf 8 Compaqs gehad; mooi design, prachtig om te zien maar meteen van alles mis mee.
Ik ken daarnaast genoeg verhalen over ACER/Dell en dergelijke. Acer en Dell maken laptops betaalbaar voor iedereen. De kwaliteit is echter NIET te vergelijken met duurdere merken, absoluut niet. Elke verkoper die integer is kan je dat vertellen.

Met de intensiviteit van gebruik die mij kenmerkt, kom je er gewoon niet met een Acer of Dell. Een Acer of Dell is leuk voor mensen die er een lappie naast hebben maar ik gebruik een laptop als 24 uurs apparaat dat continue moet presteren. Dan kom je al gauw bij een duurzamer apparaat terecht.

What the **** doe jij allemaal met die dingen gek ???

Ja goed dan heb ik ongeloofelijk veel geluk want de mijne draait ook bijna 24/24 als een jaar dus .

Intensief gebruiken zoals een anders z'n desktop gebruikt, minus gamen, dat doe ik niet maar als ik t.z.t. een andere zou hebben met betere specs miss weer wel ;)

De meeste mensen gebruiken een laptop voor wat tekstverwerking en internetten. De laptop die ik nu heb was de eerste desktopvervanger op de markt. Ik edit er dingen mee en laat veel tegelijkertijd draaien.

Ja goed dan heb ik ongeloofelijk veel geluk want de mijne draait ook bijna 24/24 als een jaar dus .

Als je blij bent met je aankoop kerel, dan is er toch niks aan de hand! :thumbs:

Ik wil gewoon een robuuste machine. De zekerheid van een sterk merk.
Als je iemand die een dikke BMW, Jag of Mercedes koopt vraagt waarom toch zo'n merk komt er altijd ook wel iets uit als 'zekerheid van kwaliteit' etc.

Mja. Als logische reactie op het feit dat 2 PMmetjes en 2 threads (over dit euvel!) opgestart in het bugsforum onbeantwoord bleven c.q. niet geplaatst werden! :mad:

Waarom zou je eraan voorbij gaan? In mijn topic over Sony earphones gebeurde het ook al. Nieuwe posts kun je plaatsen maar aanpassen van posts wordt bestraft met geheel gewiste posts.
Iemand heeft deze bug reeds gemeld in het bug forum. Helpt om daar eerst te kijken en een search te doen. Word dus al tijdje onderzocht want door gebruik van veel hacks en custom code ligt de oplossing niet altijd voor de hand.

Het ligt trouwens aan het "€" tekentje dat niet werk in quick edit. Dus ga altijd naar de geavanceerde editor ('Ga geavanceerd') als je een post edit met daarin een € tekentje. Dit is een voorlopige raad tot het probleem van de baan is.

Oh btw ik krijg nu een verkeerde melding te zien als ik gepost heb: Dat de Admin zal kijken of m'n post in orde is etc terwijl ie gewoon geplaatst wordt.
Normaal krijg je bij posten uberhaupt geen melding.

BTW: begrijp dat die bugs vervelend zijn, daarom zijn we er ook mee bezig om ze op te lossen.

Wat doe jij met die dingen, dat je 8 compaqs meteeen kapot maakt?
Dit begint een beetje een waardeloos topic te worden als mensen gaan roepen van 'ja ik ken verhalen over acer/dell en dergelijke' en 'duurder is beter!'. Waarom maak je eigenlijk dit topic als je toch al weet wat je gaat kopen: een dure laptop.

Dat zal ik je vertellen kerel: Ik heb een DURE laptop als voorbeeld genomen en mijn vraag was: Wat zou je evt aan deze laptop veranderen qua specs??

Dát was de vraag.

Dat anderen dan met knaken-Dells en Acer/Aldi voorbeelden aankomen is hun goed recht maarhet was mijn vraag niet. Lézen dus voor je begint te mekkeren.

Dat zal ik je vertellen kerel: Ik heb een DURE laptop als voorbeeld genomen en mijn vraag was: Wat zou je evt aan deze laptop veranderen qua specs??

Dát was de vraag.

Dat anderen dan met knaken-Dells en Acer/Aldi voorbeelden aankomen is hun goed recht maarhet was mijn vraag niet. Lézen dus voor je begint te mekkeren.

Nee toch niet , er staat :

" Laat je gaan en zeg welke laptop jij zou willen hebben . "

;)

Ik voorzie een begrijpendlezen linkje dat geplaatst gaat worden :D

Het is inderdaad voor tweeerlei uitleg vatbaar. Ook al staat de link dan naar een configurator waar je een laptop kan samenstellen.

Ik wil gewoon een robuuste machine. De zekerheid van een sterk merk.
Als je iemand die een dikke BMW, Jag of Mercedes koopt vraagt waarom toch zo'n merk komt er altijd ook wel iets uit als 'zekerheid van kwaliteit' etc.
Deze vergelijking gaat niet op. Een ford mondeo is kwalitatief super. Wat hij je niet geeft is de status, die een bmw/etc je wel geeft. Daarom kopen de meeste mensen een bmw/mercedes, puur om de status. En word tegelijkertijd een mondeo afgezeken omdat hij slecht zou zijn.

Terug
Naar boven