XXL Nutrition

Labtest Isolaat Perfection (-22% eiwit) en Micellar Casein Perfection (-23% eiwit) - Bodyenfitshop.n

Helemaal klaar met huismerk B&F, trek bij deze ook alle huismerk producten in twijfel.

Mensen zijn zo naïef :roflol:
Het was toch duidelijk dat deze ook te weinig eiwitten zouden bevatten. En B&F maar op hun woord blijven geloven :rolleyes:
Ik verwacht dat B&F uiteindelijk weinig klanten verliest nadat ze het fixen, men wilt immers geen cent meer betalen voor een bedrijf dat wel zuiver is.

Sjaaa wat hadden jullie verwacht. Dat alleen de WP minder eiwitten zouden bevatten??
Natuurlijk geldt dit ook voor de isolaat en casseine! (en ws voor vele andere producten)

Deze test komt net te vroeg voor BF. De zagen het natuurlijk allang al gebeuren dat de rest van de spullen onder de loep zou worden genomen en ze zijn na het WP akkefietje vast als de sodemieter hun hele lijn aan het testen/verbeteren.

Verminderde beschikbaarheid van verschillende huismerkproducten zou al een schuldbekentenis zijn... Elke dag lazen ze met samengeknepen billen het forum in de hoop dat er niet getest zou worden voor er nieuwe batches zijn.

Maar helaas ==> BAM! Een nieuwe test

Dit komt de kwaliteit van supplementen gelukkig alleen maar ten goede. Straks durft niemand meer ondergedoseerde supplementen aan te bieden :)

- Labtest waarbij een pot isolaat en caseine direct naar het lab zijn verstuurd van B&F.
- Valt 22% en 23% lager uit qua eiwit dan label.
- B&F komt en post eigen labtest van vandaag waar wel correcte waardes uitkomen en zeggen dat er eens een test moet komen van een ECHT onafhankelijk instituut (want blijkbaar is Nutricontrol niet ECHT onafhankelijk ???). Kanttekening is dat de aankomst van de sample voor die test van 2 januari dateert (beetje laat sinds whey gate niet :roflol:, klinkt vissig).
- B&F zegt ook : "Meer woorden ga ik er niet aan vuil maken."

Maar waar kunnen nou die verschillen door verklaard worden dan? B&F claimt dat TLR International onafhankelijk is.

""Wij van WC eend adviseren WC Eend" zou inderdaad opgaan als wij dit zelf zouden onderzoeken. Echter hebben wij TLR International ingeschakeld, een groot en bekend lab dat geheel onafhankelijk is. Wij kunnen deze resultaten niet beïnvloeden of aanpassen, voel je vrij om eens contact met ze opnemen dan zullen ze dit bevestigen.

Daarnaast hebben we ook voorgesteld om alle producten van ons en concurrenten naar 1 onafhankelijk lab te sturen om zodoende een duidelijk beeld te scheppen. We staan voor de volle 100% achter de kwaliteit van onze producten."

Verklaard nog steeds de verschillen niet.

Helemaal klaar met huismerk B&F, trek bij deze ook alle huismerk producten in twijfel.
In principe is alles een huismerk :) Je hebt zekerheid over inhoud met sups van XXL en sups die in België legaal mogen verkocht worden, omdat deze genotificeerd zijn (iedere batch, en dus niet steekproefgewijs).

Lijst van genotificeerde producten: https://papplb.health.belgium.be/fo...&_afrWindowMode=0&_adf.ctrl-state=9wpkyja47_4

XXL staat te vinden onder Vasquez Consulting (prolly omdat Belgisch bedrijf hun Belgische notificatie verzorgde).

Meer info ivm notificatie: http://health.belgium.be/eportal/foodsafety/foodstuffs/foodsupplements/index.htm#.VLPlPmSG_sc

Laatst bewerkt:
Maar waar kunnen nou die verschillen door verklaard worden dan? B&F claimt dat TLR International onafhankelijk is.

""Wij van WC eend adviseren WC Eend" zou inderdaad opgaan als wij dit zelf zouden onderzoeken. Echter hebben wij TLR International ingeschakeld, een groot en bekend lab dat geheel onafhankelijk is. Wij kunnen deze resultaten niet beïnvloeden of aanpassen, voel je vrij om eens contact met ze opnemen dan zullen ze dit bevestigen.

Daarnaast hebben we ook voorgesteld om alle producten van ons en concurrenten naar 1 onafhankelijk lab te sturen om zodoende een duidelijk beeld te scheppen. We staan voor de volle 100% achter de kwaliteit van onze producten."

Verklaard nog steeds de verschillen niet.

De aanleverdatum bij TLR is 2 januari. Dit is RUIM later dan wheygate, dat suggereert dat ze dus al eerder hebben getest, maar dat daar foute resultaten uitkwamen (en die zie je bijv. in de startpost).

zijn er meer mensen wel eens opgevallen dat hun sample zakjes whey en veel fijnere structuur hebben dan wanneer je daadwerkelijk een pot opentrekt?

man man man, wat een triest bedrijf:fire:

De aanleverdatum bij TLR is 2 januari. Dit is RUIM later dan wheygate, dat suggereert dat ze dus al eerder hebben getest, maar dat daar foute resultaten uitkwamen (en die zie je bijv. in de startpost).

Dus : De huidige isolaat die men nu verkoopt (en WP) is wel goed. Alleen hebben ze dus lopen lullen (wat men natuurlijk had kunnen weten) dat de batch die in de verkoop ging met 25% korting wel de juiste eiwit verhoudingen zou bevatten.

Ik denk dat er flink wat mensen ontslagen werden bij b&f, want ik zie opeens andere mensen reacties geven in hun topic enzo :P

zijn er meer mensen wel eens opgevallen dat hun sample zakjes whey en veel fijnere structuur hebben dan wanneer je daadwerkelijk een pot opentrekt?

Ik heb beide liggen. ff checken.

mu9ax0.jpg

Onderkant pot, bovenkant sample.......

Jammer dat dit met een sisser afloopt / dood bloedt :c

En nu een hele domme vraag van mij; in hoeverre kan ik de oats en andere producten nog vertrouwen?
Met de pompoenpitten, chiazaad en cacao kan weinig mee gesjoemeld worden denk ik...hoop ik..

Heb zojuist even met TLR International Laboratories gebeld om de geposte labtests van B&F te verifiëren. De percentages die daar aangegeven zijn klopten volgens de meneer aan de telefoon. De batch was inderdaad op 2 januari binnengekomen en is iets later getest.

Hetgeen dat door B&F gepresenteerd wordt op hun website komt overeen met de bevindingen van TLR.

Maarja goed, ze kunnen zelf bepalen wat daar naar toe sturen natuurlijk.

Jaa maar..

2mnep7d.png

TL;DR International Laboratories

Terug
Naar boven