klootviool
Cool Novice
- Waardering
- 5
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 91kg
- Vetpercentage
- 14%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ongestraft vast niet,
Denk dat ze best wel wat klanten hebben verloren / slechte reputatie hierdoor. Laat ze maar lekker doorgaan waar ze mee bezig zijn, karma will come.

Nu blijken zij echter al jaren volgens verschillende onafhankelijke laboratoriumonderzoeken te rommelen met hun best verkopende producten.
ik maak in mijn hoofd een kosten baat analyse en ik zie mijn vooruitzicht dan somber in
Iemand tijd te veel? Stuur een mailtje met de links naar de tests naar elke journalist/dagblad/kweetnietwat en als je echt veel tijd hebt, stuur een privé-bericht op fb naar iedereen die body en fit 'liked'Of iemand die lid is van anonymous ofzo, kan ons ook wel wat verder helpen
ik vind het echt raar dat je 3 keer achter elkaar betrapt word op massale oplichting, en hier geen consequenties op volgen.

ik vind het echt raar dat je 3 keer achter elkaar betrapt word op massale oplichting, en hier geen consequenties op volgen.

Een kleine uitleg van de juridische situatie om hopelijk het een en ander te verduidelijken. De hele stel- en bewijsplicht ligt hier enigszins ingewikkeld, maar zeker niet helemaal in het voordeel van B&F zoals hier en daar wordt geopperd. Mocht je spreken van een geschil over de non-conformiteit van enig product (Whey Perfection/Caseine Perfection/Isolaat) en iemand stelt dat er sprake is van non-conformiteit van B&F producten (degene waarvan onafhankelijke tests bekend zijn), dan dient dat te worden onderbouwd met ondubbelzinnige argumenten/bewijs. In het geval van de Whey Perfection, waarbij B&F openlijk heeft toegegeven dat hier wat aan scheelde, kun je dus gerust volstaan met een verwijzing naar hun public statements die zijn gepost waarin zij de non-conformiteit erkennen, en in een ieder geval niet gemotiveerd betwisten (wat bij een juridische geschil dan van belang is). Dit zou zelfs, mocht het tot de rechter komen dan volstaan tot dusver.
Voor wat betreft de Caseine/Isolaat ligt het in zoverre wat ingewikkelder, dat aan de ene kant de nieuwste uitslagen van 12 januari 2015 een zeer vergelijkbaar beeld scheppen wat betreft de non-conformiteit (en dus een absolute aannemelijkheid van de juistheid van die gegevens), terwijl aan de andere kant B&F nu glashard ontkent dat die meetresultaten juist zijn, en zegt zelf onderzoek te hebben laten doen (en onafhankelijk wel te verstaan) die het tegendeel zouden bewijzen. Het is aan B&F in dat geval om dit gemotiveerd te betwisten, waarbij het enkel stellen van nieuwe resultaten met product-conformiteit als resultaat naar mijn mening niet helemaal zal volstaan. Zo zullen ze hard moeten maken dat die resultaten voortkomen uit tests op Caseine/Isolaat producten uit dezelfde batch die bij de resultaten van de publicatie van 12 januari zijn gebruikt om op zijn minst de schijn van gesjoemel uit de weg te gaan. Met andere woorden, ze zullen denk ik moeten aantonen dat ze niet alsnog hebben gesjoemeld met de nu door in opdracht van hen uitgevoerde lab-onderzoeken door bijvoorbeeld snel een nieuwe batch te hebben opgestuurd die wel sowieso conform de specificaties is. Dit alles is dus uiterst discutabel en wellicht zelfs niet te bewijzen vanuit hun kant, omdat ik al een FB-bericht voorbij zag komen waarbij ze beweerde dat door een probleempje met de aanlevering van het te testen sample ze pas in het nieuwe jaar hun eigen geïnitieerde onderzoek daadwerkelijk hebben kunnen laten doen. Dit betekent dus dat ze ruim 2 weken de tijd hebben gehad om voor een specificaties-conforme batch te zorgen die ze dan zouden laten testen. Je weet natuurlijk nooit wat een rechter hierover zou zeggen mocht het zo ver komen, maar het is zeer aannemelijk dat die niet zal volstaan met enkel de verwijzing naar labreports die medio januari of zelfs in februari pas bekend worden vanuit B&F, terwijl de producten in kwestie medio december al zijn aangetoond non-conform de opgegeven specificaties te zijn.
Kortom: ik verwacht dat B&F hier wel een probleem zal hebben wat betreft de bewijsplicht m.b.t. hun claims (laten we wel wezen, het is natuurlijk zeer voor de hand liggend dat als ze uitgebreid aangeven alle Whey terug te hebben gestuurd toen de Whey Perfection-gate aanving en gelijk al diezelfde week nieuwe, juiste Whey Perfection konden leveren, dat ze met hetzelfde gemak en snelheid een nieuwe batch Isolaat/Caseine kunnen regelen en die dan laten testen). Mochten er dus mensen zijn die door de omvang van hun (recente) bestelgeschiedenis van deze 3 producten echt wat willen ondernemen tegen B&F, is het dus verstandig met het bovenstaande rekening te houden. Omdat B&F aangaf nooit eerder hun producten te hebben laten testen en dit toch wel zeer verwijtbaar is, zullen ze absoluut een probleem hebben. Maar het is een illusie te denken dat je van elke euro die je hebt gespendeerd aan WP/Cas/Iso van B&F daar een aanzienlijk deel van terugkrijgt. Sterker, B&F heeft een redelijke actieve houding aangenomen de laatste maand wat betreft het proberen tegemoet te komen van eventueel gedupeerden, wat tot op zekere hoogte een hele hoop (voor met name de kleinere klanten) zal goedmaken.
Degene die echt voor duizenden euro's op jaarbasis bij hen jarenlang hebben afgenomen zouden serieus kunnen/moeten overwegen iets te ondernemen (en dan kan je ook zeker spreken van schadevergoeding i.p.v. enkel de alom bekritiseerde korting bij nieuwe orders), maar als je hier niet bij hoort dan is het inderdaad zo dat je je tijd waarschijnlijk beter kan besteden aan andere dingen. Houd er bovendien rekening mee dat je maar tot twee jaar terug wat kan doen met non-conformiteit van producten als consument. Dat alles inmiddels al is geconsumeerd doet alleen afbreuk aan de mogelijkheid om het kosteloos voor een conform product te laten omruilen, maar dat betekent niet dat je niet kan denken in de richting van die 20% als relatief deel van een schadevergoeding of iets dergelijks (op basis van het eiwit-gehalte wat 20% minder was is het redelijk uit te gaan van dat je dus 20% te veel hebt betaald en dat als basis kan gebruiken voor eventuele claims).
Voordat er mensen gaan zeggen dat dit niet klopt, de rode draad klopt wel degelijk, vraag maar na bij Juridisch Loket.
Consequentie is dat een hoop niet meer bij hen zullen bestellen denk ik. Daarbij kunnen ze door een geschillencommissie of via een gerechtelijke procedure op de vingers worden getikt, maar onderaan de streep is het niet alsof er sprake is geweest van een gevaar voor de volksgezondheid ofzo. Je kan het denk ik qua ernst vergelijken met kunstmatig door vocht verzwaard vlees wat je dan eigenlijk te duur koopt bij de supermarkt/slager (ja, ja, alleen daar staat niet vast dat daardoor de voedingsspecificaties ineens heel anders liggen, dat zou misschien al zelfs wel al meegenomen zijn).
Ik snap best dat mensen goed pissig zijn (ik ook), maar als je jezelf d'r echt zo graag druk over wil maken dan moet je de daad bij t woord voegen en inderdaad officiële klachten indienen bij bevoegde instanties en ze officieel aanschrijven met een ingebrekestelling en wat je eisen zijn.
Jongens ik heb net onderstaande klachten mail gestuurd naar kassa, keuringsdienst van waarde en de consumentenbond. Met een beetje geluk pakt 1 van deze de handschoen op.
Als jullie dat nou ook doen kunnen we samen die autist van een Ralf en zijn hele kut bedrijf naar de eeuwige jachtvelden sturen. Hier links naar de klachtenformulieren:
http://kassa.vara.nl/secundair/contact/
http://www.kro.nl/veelgestelde-vragen/algemeen
http://www.consumentenbond.nl/service/contactmetons/Contactformulier/
Beste redactie,
Body en fitshop is het grootste gezondheid/Sport en voedingssupplementen concern van de Benelux. Zij verkopen jaarlijkse miljoenen producten. Nu blijken zij echter al jaren volgens verschillende onafhankelijke laboratoriumonderzoeken te rommelen met hun best verkopende producten. er blijkt tot 285% meer suiker in hun voedingssupplementen te zitten en 22% minder werkzame stoffen. Zelf heeft bodyenfitshop na meerdere onderzoeken en druk uit de fitnesswereld toegegeven dat er met 1 product is gesjoemeld, maar zij schoven de schuld op de fabriek en zeggen dat het alleen dat product was. Tevens zeggen ze zelf dat er maar een afwijking is van 7 procent. Terwijl meerdere onafhankelijke laboratoria inmiddels hebben gemeld dat het om verschillende producten gaat en niet maar 1 en tevens om veel grotere afwijkingen gaat dan 7% (tot 285% meer suiker!!!)
Nu is er maandag 12/01/15 opnieuw een onderzoek gepubliceerd waarin word aangetoond dat het bedrijf stinkt.
Echter zeggen ze bij Body en fitshop dat het allemaal onzin is en wijzen ze op hun eigen testen die zouden uitwijzen dat alles perfect is. Wij van WC eend....
hier meer informatie omtrent de zaak en daar vind u ook de labtesten: http://forum.dutchbodybuilding.com/...-perfection-23-eiwit-bodyenfitshop-nl-379318/
Ik hoop van harte dat u hier iets mee kan doen, ik heb over een periode van 8 jaar voor duizenden euro's voor mij en mijn klanten hier besteld.Ik voel me grof gezegd flink genaaid.
Alvast heel hartelijk bedankt,
Hoogachtend,

Binnekort die Raw Iron nog maar eens in huis halen! Maak er iets sensationeels van!![]()

ik heb ook het juridisch loket om hulp gevraagd en die zeggen dat je jezelf kan beroepen op dwaling omdat je een verkeerde voorstelling had van zaken, mits je ook alleen die potten hebt gekocht door hun berkeerde waardes. het volledige geld bedrag zal je nooit terug krijgen maar hun vonden 20% van je totaalbedrag van wp/cas/iso wel redelijk. verder vonden ze dat de 25% korting van 2 maanden geen tegemoetkoming was van redelijkerwijs. ---------- Toegevoegd om 13:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:30 ---------- ik heb toch niks te doen en wil dit dan ook serieus bij de geschillencommissie voorleggen. ik moet b&f eerst een redelijke tijd geven om te antwoorden (lees 4 weken) voordat ik daadwerkelijk een klacht kan indienen bij hun. ook de reclame code comissie komt dit dan te weten ---------- Toegevoegd om 13:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:33 ----------![]()
![]()