Fitness Seller

Labtest Isolaat Perfection (-22% eiwit) en Micellar Casein Perfection (-23% eiwit) - Bodyenfitshop.n

lol

Een cruciale sollicitatievraag bij Body & Fit


j8o1lu.jpg
 
Ongestraft vast niet,

Denk dat ze best wel wat klanten hebben verloren / slechte reputatie hierdoor. Laat ze maar lekker doorgaan waar ze mee bezig zijn, karma will come.

:exactly:

Je leest nu al op facebook dat hun slechte reviews krijgen omdat ze de boel hebben belazerd.
Daarbij komt dat dit soort onderzoeken slecht is voor hun reputatie, door social media en dit soort forums wordt deze impact alleen maar groter.

Dus inderdaad "karma will come!"
 
Laatst bewerkt:
Is het nu niet aan hen om dat te bewijzen?

Door steekproeven en tests die ze niet hebben.

Terwijl op meerdere tests op verschillende periodes en verschillende batches en verschillende producten altijd een serieuze afwijking zit?
 

Misschien niet, maar body&ripshop heeft eigenlijk hun eigen glazen jn gegooid door bij whey perfection gate te stellen dat ze al jaren hun shakes op dezelfde manier lieten maken door aminolabs. Dit in combinatie met de onafhankelijke onderzoeken die op verschillende tijden gebeurt zijn zou een goede indicatie moeten vormen voor een bedrijf als kassa of de consumentenbond dat de klant door body&rukshop al jaren zonder vaseline genomen word.
 
Iemand tijd te veel? Stuur een mailtje met de links naar de tests naar elke journalist/dagblad/kweetnietwat en als je echt veel tijd hebt, stuur een privé-bericht op fb naar iedereen die body en fit 'liked' :p Of iemand die lid is van anonymous ofzo, kan ons ook wel wat verder helpen

Ik heb geen fb maar is dit geen optie? Een of ander standaard bericht maken met alle links erin en dan wat mensen op dbb regelen die het rond sturen naar alle mensen die het geliked hebben. Ieder een letter van het alfabet ofzo?

Ik zou er bijna voor op facebook gaan.
 
Een kleine uitleg van de juridische situatie om hopelijk het een en ander te verduidelijken. De hele stel- en bewijsplicht ligt hier enigszins ingewikkeld, maar zeker niet helemaal in het voordeel van B&F zoals hier en daar wordt geopperd. Mocht je spreken van een geschil over de non-conformiteit van enig product (Whey Perfection/Caseine Perfection/Isolaat) en iemand stelt dat er sprake is van non-conformiteit van B&F producten (degene waarvan onafhankelijke tests bekend zijn), dan dient dat te worden onderbouwd met ondubbelzinnige argumenten/bewijs. In het geval van de Whey Perfection, waarbij B&F openlijk heeft toegegeven dat hier wat aan scheelde, kun je dus gerust volstaan met een verwijzing naar hun public statements die zijn gepost waarin zij de non-conformiteit erkennen, en in een ieder geval niet gemotiveerd betwisten (wat bij een juridische geschil dan van belang is). Dit zou zelfs, mocht het tot de rechter komen dan volstaan tot dusver.

Voor wat betreft de Caseine/Isolaat ligt het in zoverre wat ingewikkelder, dat aan de ene kant de nieuwste uitslagen van 12 januari 2015 een zeer vergelijkbaar beeld scheppen wat betreft de non-conformiteit (en dus een absolute aannemelijkheid van de juistheid van die gegevens), terwijl aan de andere kant B&F nu glashard ontkent dat die meetresultaten juist zijn, en zegt zelf onderzoek te hebben laten doen (en onafhankelijk wel te verstaan) die het tegendeel zouden bewijzen. Het is aan B&F in dat geval om dit gemotiveerd te betwisten, waarbij het enkel stellen van nieuwe resultaten met product-conformiteit als resultaat naar mijn mening niet helemaal zal volstaan. Zo zullen ze hard moeten maken dat die resultaten voortkomen uit tests op Caseine/Isolaat producten uit dezelfde batch die bij de resultaten van de publicatie van 12 januari zijn gebruikt om op zijn minst de schijn van gesjoemel uit de weg te gaan. Met andere woorden, ze zullen denk ik moeten aantonen dat ze niet alsnog hebben gesjoemeld met de nu door in opdracht van hen uitgevoerde lab-onderzoeken door bijvoorbeeld snel een nieuwe batch te hebben opgestuurd die wel sowieso conform de specificaties is. Dit alles is dus uiterst discutabel en wellicht zelfs niet te bewijzen vanuit hun kant, omdat ik al een FB-bericht voorbij zag komen waarbij ze beweerde dat door een probleempje met de aanlevering van het te testen sample ze pas in het nieuwe jaar hun eigen geïnitieerde onderzoek daadwerkelijk hebben kunnen laten doen. Dit betekent dus dat ze ruim 2 weken de tijd hebben gehad om voor een specificaties-conforme batch te zorgen die ze dan zouden laten testen. Je weet natuurlijk nooit wat een rechter hierover zou zeggen mocht het zo ver komen, maar het is zeer aannemelijk dat die niet zal volstaan met enkel de verwijzing naar labreports die medio januari of zelfs in februari pas bekend worden vanuit B&F, terwijl de producten in kwestie medio december al zijn aangetoond non-conform de opgegeven specificaties te zijn.

Kortom: ik verwacht dat B&F hier wel een probleem zal hebben wat betreft de bewijsplicht m.b.t. hun claims (laten we wel wezen, het is natuurlijk zeer voor de hand liggend dat als ze uitgebreid aangeven alle Whey terug te hebben gestuurd toen de Whey Perfection-gate aanving en gelijk al diezelfde week nieuwe, juiste Whey Perfection konden leveren, dat ze met hetzelfde gemak en snelheid een nieuwe batch Isolaat/Caseine kunnen regelen en die dan laten testen). Mochten er dus mensen zijn die door de omvang van hun (recente) bestelgeschiedenis van deze 3 producten echt wat willen ondernemen tegen B&F, is het dus verstandig met het bovenstaande rekening te houden. Omdat B&F aangaf nooit eerder hun producten te hebben laten testen en dit toch wel zeer verwijtbaar is, zullen ze absoluut een probleem hebben. Maar het is een illusie te denken dat je van elke euro die je hebt gespendeerd aan WP/Cas/Iso van B&F daar een aanzienlijk deel van terugkrijgt. Sterker, B&F heeft een redelijke actieve houding aangenomen de laatste maand wat betreft het proberen tegemoet te komen van eventueel gedupeerden, wat tot op zekere hoogte een hele hoop (voor met name de kleinere klanten) zal goedmaken.

Degene die echt voor duizenden euro's op jaarbasis bij hen jarenlang hebben afgenomen zouden serieus kunnen/moeten overwegen iets te ondernemen (en dan kan je ook zeker spreken van schadevergoeding i.p.v. enkel de alom bekritiseerde korting bij nieuwe orders), maar als je hier niet bij hoort dan is het inderdaad zo dat je je tijd waarschijnlijk beter kan besteden aan andere dingen. Houd er bovendien rekening mee dat je maar tot twee jaar terug wat kan doen met non-conformiteit van producten als consument. Dat alles inmiddels al is geconsumeerd doet alleen afbreuk aan de mogelijkheid om het kosteloos voor een conform product te laten omruilen, maar dat betekent niet dat je niet kan denken in de richting van die 20% als relatief deel van een schadevergoeding of iets dergelijks (op basis van het eiwit-gehalte wat 20% minder was is het redelijk uit te gaan van dat je dus 20% te veel hebt betaald en dat als basis kan gebruiken voor eventuele claims).

Voordat er mensen gaan zeggen dat dit niet klopt, de rode draad klopt wel degelijk, vraag maar na bij Juridisch Loket.
 
Laatst bewerkt:
ik vind het echt raar dat je 3 keer achter elkaar betrapt word op massale oplichting, en hier geen consequenties op volgen.
 
dat zijn geen consequenties vind ik.
 
ik vind het echt raar dat je 3 keer achter elkaar betrapt word op massale oplichting, en hier geen consequenties op volgen.

Consequentie is dat een hoop niet meer bij hen zullen bestellen denk ik. Daarbij kunnen ze door een geschillencommissie of via een gerechtelijke procedure op de vingers worden getikt, maar onderaan de streep is het niet alsof er sprake is geweest van een gevaar voor de volksgezondheid ofzo. Je kan het denk ik qua ernst vergelijken met kunstmatig door vocht verzwaard vlees wat je dan eigenlijk te duur koopt bij de supermarkt/slager (ja, ja, alleen daar staat niet vast dat daardoor de voedingsspecificaties ineens heel anders liggen, dat zou misschien al zelfs wel al meegenomen zijn).

Ik snap best dat mensen goed pissig zijn (ik ook), maar als je jezelf d'r echt zo graag druk over wil maken dan moet je de daad bij t woord voegen en inderdaad officiële klachten indienen bij bevoegde instanties en ze officieel aanschrijven met een ingebrekestelling en wat je eisen zijn.
 
Een kleine uitleg van de juridische situatie om hopelijk het een en ander te verduidelijken. De hele stel- en bewijsplicht ligt hier enigszins ingewikkeld, maar zeker niet helemaal in het voordeel van B&F zoals hier en daar wordt geopperd. Mocht je spreken van een geschil over de non-conformiteit van enig product (Whey Perfection/Caseine Perfection/Isolaat) en iemand stelt dat er sprake is van non-conformiteit van B&F producten (degene waarvan onafhankelijke tests bekend zijn), dan dient dat te worden onderbouwd met ondubbelzinnige argumenten/bewijs. In het geval van de Whey Perfection, waarbij B&F openlijk heeft toegegeven dat hier wat aan scheelde, kun je dus gerust volstaan met een verwijzing naar hun public statements die zijn gepost waarin zij de non-conformiteit erkennen, en in een ieder geval niet gemotiveerd betwisten (wat bij een juridische geschil dan van belang is). Dit zou zelfs, mocht het tot de rechter komen dan volstaan tot dusver.

Voor wat betreft de Caseine/Isolaat ligt het in zoverre wat ingewikkelder, dat aan de ene kant de nieuwste uitslagen van 12 januari 2015 een zeer vergelijkbaar beeld scheppen wat betreft de non-conformiteit (en dus een absolute aannemelijkheid van de juistheid van die gegevens), terwijl aan de andere kant B&F nu glashard ontkent dat die meetresultaten juist zijn, en zegt zelf onderzoek te hebben laten doen (en onafhankelijk wel te verstaan) die het tegendeel zouden bewijzen. Het is aan B&F in dat geval om dit gemotiveerd te betwisten, waarbij het enkel stellen van nieuwe resultaten met product-conformiteit als resultaat naar mijn mening niet helemaal zal volstaan. Zo zullen ze hard moeten maken dat die resultaten voortkomen uit tests op Caseine/Isolaat producten uit dezelfde batch die bij de resultaten van de publicatie van 12 januari zijn gebruikt om op zijn minst de schijn van gesjoemel uit de weg te gaan. Met andere woorden, ze zullen denk ik moeten aantonen dat ze niet alsnog hebben gesjoemeld met de nu door in opdracht van hen uitgevoerde lab-onderzoeken door bijvoorbeeld snel een nieuwe batch te hebben opgestuurd die wel sowieso conform de specificaties is. Dit alles is dus uiterst discutabel en wellicht zelfs niet te bewijzen vanuit hun kant, omdat ik al een FB-bericht voorbij zag komen waarbij ze beweerde dat door een probleempje met de aanlevering van het te testen sample ze pas in het nieuwe jaar hun eigen geïnitieerde onderzoek daadwerkelijk hebben kunnen laten doen. Dit betekent dus dat ze ruim 2 weken de tijd hebben gehad om voor een specificaties-conforme batch te zorgen die ze dan zouden laten testen. Je weet natuurlijk nooit wat een rechter hierover zou zeggen mocht het zo ver komen, maar het is zeer aannemelijk dat die niet zal volstaan met enkel de verwijzing naar labreports die medio januari of zelfs in februari pas bekend worden vanuit B&F, terwijl de producten in kwestie medio december al zijn aangetoond non-conform de opgegeven specificaties te zijn.

Kortom: ik verwacht dat B&F hier wel een probleem zal hebben wat betreft de bewijsplicht m.b.t. hun claims (laten we wel wezen, het is natuurlijk zeer voor de hand liggend dat als ze uitgebreid aangeven alle Whey terug te hebben gestuurd toen de Whey Perfection-gate aanving en gelijk al diezelfde week nieuwe, juiste Whey Perfection konden leveren, dat ze met hetzelfde gemak en snelheid een nieuwe batch Isolaat/Caseine kunnen regelen en die dan laten testen). Mochten er dus mensen zijn die door de omvang van hun (recente) bestelgeschiedenis van deze 3 producten echt wat willen ondernemen tegen B&F, is het dus verstandig met het bovenstaande rekening te houden. Omdat B&F aangaf nooit eerder hun producten te hebben laten testen en dit toch wel zeer verwijtbaar is, zullen ze absoluut een probleem hebben. Maar het is een illusie te denken dat je van elke euro die je hebt gespendeerd aan WP/Cas/Iso van B&F daar een aanzienlijk deel van terugkrijgt. Sterker, B&F heeft een redelijke actieve houding aangenomen de laatste maand wat betreft het proberen tegemoet te komen van eventueel gedupeerden, wat tot op zekere hoogte een hele hoop (voor met name de kleinere klanten) zal goedmaken.

Degene die echt voor duizenden euro's op jaarbasis bij hen jarenlang hebben afgenomen zouden serieus kunnen/moeten overwegen iets te ondernemen (en dan kan je ook zeker spreken van schadevergoeding i.p.v. enkel de alom bekritiseerde korting bij nieuwe orders), maar als je hier niet bij hoort dan is het inderdaad zo dat je je tijd waarschijnlijk beter kan besteden aan andere dingen. Houd er bovendien rekening mee dat je maar tot twee jaar terug wat kan doen met non-conformiteit van producten als consument. Dat alles inmiddels al is geconsumeerd doet alleen afbreuk aan de mogelijkheid om het kosteloos voor een conform product te laten omruilen, maar dat betekent niet dat je niet kan denken in de richting van die 20% als relatief deel van een schadevergoeding of iets dergelijks (op basis van het eiwit-gehalte wat 20% minder was is het redelijk uit te gaan van dat je dus 20% te veel hebt betaald en dat als basis kan gebruiken voor eventuele claims).

Voordat er mensen gaan zeggen dat dit niet klopt, de rode draad klopt wel degelijk, vraag maar na bij Juridisch Loket.

ik heb ook het juridisch loket om hulp gevraagd en die zeggen dat je jezelf kan beroepen op dwaling omdat je een verkeerde voorstelling had van zaken, mits je ook alleen die potten hebt gekocht door hun berkeerde waardes. het volledige geld bedrag zal je nooit terug krijgen maar hun vonden 20% van je totaalbedrag van wp/cas/iso wel redelijk. verder vonden ze dat de 25% korting van 2 maanden geen tegemoetkoming was van redelijkerwijs.

---------- Toegevoegd om 13:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:30 ----------

Consequentie is dat een hoop niet meer bij hen zullen bestellen denk ik. Daarbij kunnen ze door een geschillencommissie of via een gerechtelijke procedure op de vingers worden getikt, maar onderaan de streep is het niet alsof er sprake is geweest van een gevaar voor de volksgezondheid ofzo. Je kan het denk ik qua ernst vergelijken met kunstmatig door vocht verzwaard vlees wat je dan eigenlijk te duur koopt bij de supermarkt/slager (ja, ja, alleen daar staat niet vast dat daardoor de voedingsspecificaties ineens heel anders liggen, dat zou misschien al zelfs wel al meegenomen zijn).

Ik snap best dat mensen goed pissig zijn (ik ook), maar als je jezelf d'r echt zo graag druk over wil maken dan moet je de daad bij t woord voegen en inderdaad officiële klachten indienen bij bevoegde instanties en ze officieel aanschrijven met een ingebrekestelling en wat je eisen zijn.

ik heb toch niks te doen en wil dit dan ook serieus bij de geschillencommissie voorleggen. ik moet b&f eerst een redelijke tijd geven om te antwoorden (lees 4 weken) voordat ik daadwerkelijk een klacht kan indienen bij hun. ook de reclame code comissie komt dit dan te weten

---------- Toegevoegd om 13:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:33 ----------

Jongens ik heb net onderstaande klachten mail gestuurd naar kassa, keuringsdienst van waarde en de consumentenbond. Met een beetje geluk pakt 1 van deze de handschoen op.

Als jullie dat nou ook doen kunnen we samen die autist van een Ralf en zijn hele kut bedrijf naar de eeuwige jachtvelden sturen. Hier links naar de klachtenformulieren:

http://kassa.vara.nl/secundair/contact/
http://www.kro.nl/veelgestelde-vragen/algemeen
http://www.consumentenbond.nl/service/contactmetons/Contactformulier/


Beste redactie,

Body en fitshop is het grootste gezondheid/Sport en voedingssupplementen concern van de Benelux. Zij verkopen jaarlijkse miljoenen producten. Nu blijken zij echter al jaren volgens verschillende onafhankelijke laboratoriumonderzoeken te rommelen met hun best verkopende producten. er blijkt tot 285% meer suiker in hun voedingssupplementen te zitten en 22% minder werkzame stoffen. Zelf heeft bodyenfitshop na meerdere onderzoeken en druk uit de fitnesswereld toegegeven dat er met 1 product is gesjoemeld, maar zij schoven de schuld op de fabriek en zeggen dat het alleen dat product was. Tevens zeggen ze zelf dat er maar een afwijking is van 7 procent. Terwijl meerdere onafhankelijke laboratoria inmiddels hebben gemeld dat het om verschillende producten gaat en niet maar 1 en tevens om veel grotere afwijkingen gaat dan 7% (tot 285% meer suiker!!!)
Nu is er maandag 12/01/15 opnieuw een onderzoek gepubliceerd waarin word aangetoond dat het bedrijf stinkt.
Echter zeggen ze bij Body en fitshop dat het allemaal onzin is en wijzen ze op hun eigen testen die zouden uitwijzen dat alles perfect is. Wij van WC eend....

hier meer informatie omtrent de zaak en daar vind u ook de labtesten: http://forum.dutchbodybuilding.com/...-perfection-23-eiwit-bodyenfitshop-nl-379318/

Ik hoop van harte dat u hier iets mee kan doen, ik heb over een periode van 8 jaar voor duizenden euro's voor mij en mijn klanten hier besteld.Ik voel me grof gezegd flink genaaid.

Alvast heel hartelijk bedankt,

Hoogachtend,

:roflol: :roflol:
 
ik heb ook het juridisch loket om hulp gevraagd en die zeggen dat je jezelf kan beroepen op dwaling omdat je een verkeerde voorstelling had van zaken, mits je ook alleen die potten hebt gekocht door hun berkeerde waardes. het volledige geld bedrag zal je nooit terug krijgen maar hun vonden 20% van je totaalbedrag van wp/cas/iso wel redelijk. verder vonden ze dat de 25% korting van 2 maanden geen tegemoetkoming was van redelijkerwijs. ---------- Toegevoegd om 13:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:30 ---------- ik heb toch niks te doen en wil dit dan ook serieus bij de geschillencommissie voorleggen. ik moet b&f eerst een redelijke tijd geven om te antwoorden (lees 4 weken) voordat ik daadwerkelijk een klacht kan indienen bij hun. ook de reclame code comissie komt dit dan te weten ---------- Toegevoegd om 13:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:33 ---------- :roflol: :roflol:

Ja, er zijn verschillende manieren hoe je het geschil kan inleiden (dwaling bij koopovk, non-conformiteit via consumentenrecht, etc.), maar onderaan de streep komt het allemaal ongeveer bij hetzelfde uit. Het komt er op neer dat je ze officieel moet aanschrijven, de gelegenheid moet geven het probleem naar behoren op te lossen, en als ze dit dan binnen een gestelde redelijke termijn niet doen (dat is die 4 weken waar jij het over hebt) of niks ondernemen dan kun je alle officiële paden bewandelen (klachten links en rechts bij autoriteiten/gezaghebbende instanties en zelfs een juridische procedure starten). Maar ik denk dus juist dat op de manier van de grote kortingsactie, plus de wijze waarop ze een hoop mensen toch tegemoet komen op individuele basis (maar dat hoor je niet overal, het wordt van de daken geschreeuwd als mensen zich genaaid voelen maar als d'r een enigszins redelijke oplossing wordt aangeboden en men accepteert dat, dan blijft het vaak stil), ze een hele hoop hebben weten goed te maken.

Bij mij ging het om een recente bestelgeschiedenis van een paar honderd euro aan Whey Perfection en ik heb al mijn nog onaangebroken potten kunnen omruilen voor nieuwe, en een extra potje gekregen voor het vertrouwen. Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die een dergelijke oplossing aangeboden heeft gekregen en daar gebruik van heeft gemaakt. Voel ik me bedonderd? Zeker. Zal ik in de toekomst opnieuw huismerk-producten afnemen? Nee. Overstappen naar de concurrentie? Waar mogelijk qua prijzen en assortiment, yup. Maar ze hebben het naar mij toe op een manier afgehandeld die het nemen van verdere stappen niet zou rechtvaardigen. Of ik helemaal 100% tevreden ben, nee. Maar ik heb in een ieder geval het gevoel gehad n.a.v. het Whey Perfection verhaal dat ze hun best voor me hebben gedaan en met een enigszins redelijke oplossing zijn gekomen. Dat neemt niet weg dat nu ik van de Caseine/Isolaat opnieuw lees ik het echt gehad heb. Met name het glashard ontkennen van de gemeten resultaten met de verwijzing van hun eigen onafhankelijke resultaten die ze pas over een paar weken voor de Caseine binnenkrijgen... daar hoef je bij mij niet mee aan te komen als mijn Caseine zelfs nog van eind november en begin december komt en dus 100% van dezelfde of eerdere batch komt. Ik mocht dan ook de potten die ik nog heb staan niet omruilen, want daar was geen reden voor. Ik heb gelukkig vaak een voorkeur voor de bekendere premium merken, maar ik zou inderdaad ook absoluut geen andere huismerk producten meer van ze nemen. Simpelweg niet te vertrouwen. Het is wat dat betreft jammer dat ze soms van de bekendere premium merken erg goede aanbiedingen hebben. Dat is dan ook de enige reden voor mij dat ik bij hen bestel. Maar ja, het collectief aansturen op een leuke case door de geschillencommissie of klachtencommissie is zo onderhand wellicht wel een idee. Al is het alleen maar inderdaad om duidelijk te maken dat dit niet wordt gepikt.
 
Laatst bewerkt:
Leden van DBB vragen al zeker een half jaar om testrapporten van B&F, daar is totaal geen gehoor aangegeven. Dan komen er vier onafhankelijke testen waar de producten van B&F slecht getest worden. Ze geven dit dan ook deels toe, in een afgezwakte vorm dat dan weer wel.

Na jarenlang iedereen opgelicht te hebben en het geld binnen te hebben geharkt worden nu in snel tempo van alle producten nieuwe batches gemaakt.
En als donderslag bij een heldere hemel wil B&F nu ineens wel meerwerken aan onafhankelijke testen. Dit doet me denken aan iemand die een moord pleegt en daar van beschuldigt word en als de politie forensisch onderzoek wil doen dat je aangeeft nee nu even niet (kan natuurlijk niet maar even metaforisch). Dan na 2 maanden sporen wissen, lijk laten verdwijnen en alibi's creëren geef je aan dat je klaar bent voor een forensisch onderzoek!

En als uit dat onderzoek blijkt dat er niets aan de hand is wil je dat je naam wordt gezuiverd van alle blaam! En dan starten ze uiteraard een rechtszaak wegens smaad! Jordi (god hebben zijn ziel), de studenten, lab ECCA, Nutricontrol, concurrenten zoals XXL en Sportfood en meerdere DBB'ers iedereen voor het gerecht!
 
Een vergoeding voor de bestellingen van de gedupeerde klanten is ook onmogelijk vrees ik.

Het enige dat je kan bereiken is dat zo'n zaak de media haalt en dat ze daaruit schade halen want ruimer dat het publike van hier raakt men niet buiten het delen op Facebook e.d.

Echter zou men veel verder moeten gaan om ze te raken.

In het geval van de klanten kan je niet veel meer doen dan je verlies te aanvaarden maar je kan er gewoon voor proberen zorgen dat ze naar de kloten gaan door het te delen e.d.
 
Terug
Naar boven