XXL Nutrition

Labtest Isolaat Perfection (-22% eiwit) en Micellar Casein Perfection (-23% eiwit) - Bodyenfitshop.n

Ik kan het verkeerd hebben, maar aangezien met de gezondheidsstandaard van de B&F producten waarschijnlijk niks mis is vraag ik me af of de NVWA hier wat mee kan/wil doen. Zijn zij niet meer een instantie die zich bezig houdt met de kwaliteit van voedingsproducten uit gezondheidsoogpunt? (lees: 20% minder eiwitten dan op de verpakking staat is op geen enkele manier een gevaar voor de gezondheid ofzo)

nee maar is wel in strijd met de richtlijnen van het etiketeren van voedingsmiddelen waar de nvwa wel weer over gaat..

Het andere topic loopt niet zo storm maar dit lijkt me nog wel het vermelden waard:

We hebben begrepen dat er enige onduidelijkheid is ontstaan rondom de uitgevoerde laboratorium testen uit het voorgaande onderzoek. Laten we allereerst vooropstellen dat wij volledig onafhankelijk te werk zijn gegaan en dus geen aandeel hebben in welke partij dan ook. We hebben er daarom ook voor gekozen om een volledig onafhankelijk laboratorium te kiezen, hen de producten te laten bestellen en in ontvangst te laten nemen. Vervolgens zijn de producten uitgebreid onderzocht door de laboranten, hierbij zijn wij zelf niet aanwezig geweest en de producten hebben wij dus ook niet in de hand gehad. De uitslagen zijn dus met geen mogelijkheid gemanipuleerd. Op basis van de resultaten hebben wij een conclusie moeten schrijven die voldoet aan de eisen die de opleiding stelt. Door de grote verschillen met de geclaimde waardes en de recente discussies voelde we ons verplicht de resultaten te delen en de consument hiervan op de hoogte te stellen.

De inmiddels gepubliceerde onderzoeken die uitgebracht zijn door bodyenfitshop komen beduidend hoger uit dan de onderzoeken die wij uitgevoerd hebben. Dit zal naar alle waarschijnlijkheid komen door een verbeterde receptuur in een nieuwe batch. We zullen hierbij dan ook de batchnummers vrijgeven waarop wij tests hebben laten uitvoeren.

Isolaat Perfection - Chocolate coconut bounty sensation
Batch: F44234
Expire date: 11/2016 (aankoopdatum 18-12-14)

Micellar Casein Perfection - Vanille
Batch:F44425
Expire date: 11/2016 (aankoopdatum 18-12-14)

Uitgaand van een gebruikelijke houdbaarheid van 2 jaar zijn deze producten hoogstwaarschijnlijk beide geproduceerd in november 2014.
Het is niet onze bedoeling geweest een moordende discussie op gang te zetten, het is onze bedoeling geweest een duidelijk, onafhankelijk en eerlijk beeld te weergeven van de situatie.

In

Newsflash

BnF neemt met Whey Isolaat Perfection de complete Whey Isolaat markt over in Nederland en België. De zuiverheid, oplosbaarheid en smaak zijn uniek. Het is de beste keuze in elk eiwitdieet en voor spieren.

Het is eigenlijk heel simpel; hogere kwaliteit is onmogelijk. Of het nu is voor spieren of een dieet, of het gaat om het hoogste eiwitgehalte, laagste vetgehalte, beste oplosbaarheid, de smaak.... Isolaat Perfection wint altijd. Wij geven je de keiharde garantie, Isolaat Perfection is het allerbeste product verkrijgbaar. Wanneer je Isolaat Perfection eenmaal hebt geprobeerd dan zul je nooit meer anders willen.

Isolaat Perfection kenmerken:
- 100% zuiver Whey Isolaat
- Met Isolaat Perfection kies je voor gegarandeerde kwaliteit
- Spieren kweken?
- Vet verliesen?
- DAT KAN, Nu met 22% MINDER eiwit. Waar door je sensationele gainz zal maken maar ook je vet verbrand!
- Dit alles door onze speciale "labelwaarde, -22% formule"
- Bereik EXTREME resultaten!!
- Cross-Flow Ultra & Microfiltratie
- De allerlekkerste smaken!
- Slechts 6.4 gram vet
- Slechts 20 gram koolhydraten
- Nagenoeg lactose vrij

Ze hebben de prijzen geplaatst.
http://www.supplementlabtest.com/node/31

Vreemd dat TLR zo goedkoop is?

ECCA labs zou nog duurder zijn. Waarom TLR zo goedkoop?

Ah zie het al, prijs is voor alle 18 aminozuren. Als je tryptofaan niet laat meten bv. bespaar je al een hoop. Dus die prijs van TLR is waarschijnlijk maar van 15 aminozuren.

Bij sportfood is er toen om die reden geen Tryptofaan, Tyrosine en Proline gemeten. Nadien hebben ze Tyrosine en Proline wel laten meten.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/raw-iron-professional-whey-lab-analyse-377755/index5.html

Behalve Tryptofaan dan.

Laatst bewerkt:
Een signaal van DBB zou gewoon zijn om het topic van Bodyenfit te sluiten gewoon.

Mooi om te zien hoe ze op facebook weer heel druk zijn om alle negatieve berichten weg te bonjouren.

dat is absoluut waar toch weet ik nu al 100% zeker dat body en scam hier nog te makkelijk vanaf gaat komen.

Tuurlijk.

Ze zijn te machtig en hun censuurpraktijken te effectief.

wel raar / opvallend dat de bekende fanboys zich ook niet meer laten zien

Ik kan het verkeerd hebben, maar aangezien met de gezondheidsstandaard van de B&F producten waarschijnlijk niks mis is vraag ik me af of de NVWA hier wat mee kan/wil doen. Zijn zij niet meer een instantie die zich bezig houdt met de kwaliteit van voedingsproducten uit gezondheidsoogpunt? (lees: 20% minder eiwitten dan op de verpakking staat is op geen enkele manier een gevaar voor de gezondheid ofzo)

Het gaat niet zo zeer om het eiwit maar meer om de fructose. Mensen die jaren lang
Ketogeen dieten hebben gevolgd en kh's tot in puntjes hebben berekend, kh arm brood hebben moeten halen etc. En dus best afhankelijk zijn van eiwit shakes vanwege het pure eiwit en nagenoeg geen kh's zijn aardig besodemieterd. "Hey ik kom niet in ketose" ???

Ik persoonlijk, vind het veelste hoge suikergehalte (lees: fructose) meer kwalijk als het te lage eiwit
percentage. Nog maar te zwijgen over mensen met diabetes :(

Nutricontrol zou iets goedkoper zijn. Ben nog aan het wachten op de prijzen van de mensen op deze site. Zal ze hier posten dan.
http://www.supplementlabtest.com/

Dit weekend zou er alvast een mogelijkheid tot donatie komen via PayPal.

Voor wat is deze donatie eigenlijk precies bedoeld? ???

Het heeft niet zoveel nut om de nieuwe batches van B&F te testen lijkt mij (oudere batches zijn natuurlijk een ander verhaal). Voorlopig zullen de nieuwe batches wel in orde zijn, interessanter is het om te weten hoe lang (en met welke producten) zij met dit gesjoemel al bezig zijn.

Even voor de duidelijkheid (voor de mensen die het niet gevolgd hebben): zowel bij deze test als de vorige (ECCA lab) test zijn de producten direct vanuit het magazijn van B&F naar een onafhankelijk laboratorium verstuurd en getest. Ik zie geen enkele reden om te twijfelen aan de betrouwbaarheid van deze tests.

Hmmm.. ja, kan ik inderdaad goed in komen. Dan heb je zeker een punt.

Tsja in dat contract zit niet verdisconteerd dat B&F een stel oplichters zijn en DBB mede als podium gebruiken daarvoor..

Ik vermoed dat B&F wel de grootste sponsor is op DBB. Inkomsten die verloren gaan omdat DBB het sponsorcontract niet verlengt, moeten wel ergens anders gerecupereerd worden. Ik vrees dat in maart de storm is gaan liggen, en het contract gewoon verlengd wordt zonder er veel ruchtbaarheid aan te geven. Of misschien een belofte in de trant van "B&F krijgt één laatste kans om het goed te doen vanaf nu..." :o

Ik vermoed dat B&F wel de grootste sponsor is op DBB. Inkomsten die verloren gaan omdat DBB het sponsorcontract niet verlengt, moeten wel ergens anders gerecupereerd worden. Ik vrees dat in maart de storm is gaan liggen, en het contract gewoon verlengd wordt zonder er veel ruchtbaarheid aan te geven. Of misschien een belofte in de trant van "B&F krijgt één laatste kans om het goed te doen vanaf nu..." :o

Mwah zou dat niet onderschatten. Al is de storm gaan liggen, dit waait echt niet zomaar meer over hoor.

Mwah zou dat niet onderschatten. Al is de storm gaan liggen, dit waait echt niet zomaar meer over hoor.

komen ze niet meer overheen , de naam B&F staat nu synoniem voor oplichtingspraktijken ,

is in elke sportschool het lachertje van de dag geworden

Je blijven vertonen op een forum na whey gate is ronduit schofterig naar de klant. Wanneer zij met een degelijke compensatie komen voor iedere klant die de afgelopen jaren whey heeft besteld, uiteraard naar rato, dan wordt het anders.
Dat er uit economische overwegingen wordt verlengd, voor dbb gezien, is te begrijpen. Misschien dat er ook hier iets met de prijs kan worden gedaan :P

best.jpg

^^

hun moeten op zijn minst ingelicht worden lijkt me?

Terug
Naar boven