Nouuu, das een leuk verhaal. Ik ben door mijn lieftallige fysiotherapeut officieel gediagnosticeerd als stijve hark.

Ik ben dus nogal niet-lenig. Vooral mijn onderrug en bekken zijn redelijk problematisch. Ik had nekpijn, rugpijn, pijn aan mijn bekken en hamstrings. En daar heb ik natuurlijk last van gehad bij oefeningen als deadlifts en squats, maar ook leg curls en andere hamstring oefeningen. Mijn hamstrings namen door de stijve rug dan een deel van de beweging over ofzoiets. Ik weet de fysiotherapeutische details niet meer precies.
Maar dat zorgde er in ieder geval voor dat ik gerust 1,5 week enorme spierpijn had na twee simpele hamstring oefeningen. Was echt vet naar. Ik heb echt wekenlang met pijntjes gelopen en trainen ging echt niet meer zo chill. Squatten lukte tot 45 graden ofzo, echt heel triest. Laat staan met een fatsoenlijk gewicht. Deadliften lukte helemaal niet meer en hamstrings durfde ik niet meer te trainen door die enorme spierpijn.
Dus ging ik naar de fysio voor wat duw- en trekwerk en zelf wat rek- en strekoefeningen gedaan. Nu ligt de focus op het sterker maken van mijn bekken, zodat ik die problemen (waarschijnlijk, hopelijk

) in de toekomst niet meer krijg. Of op zijn minst niet meer in die mate.