XXL Nutrition

Lekker loggen met Annie

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Dank, dank!
Ik train zes keer per week. Als ik zes keer full body doe, heb ik elke dag spierpijn hahaha. :emo: En ik vind het fijn om op een aantal spiergroepen te focussen. Werkt voor mij het beste!

6x fullbody is inderdaad een onmogelijke opgaaf :o
Ik zie bij je beginpagina dat je push/pull/legs deed 2x per week, waarom ben je daar vanaf gestapt?

• Topic Starter Topic Starter
zo kom ik dus aan mijn zwakke rug :p
HAHA :D Ik hoop van niet, bro. Lift them heavy weights enzo.
Yaassss, nog een liefhebber. :cool::wave:

Training van gisteren ging wel lekker, ondanks het gebrek vertrouwen/de wil om cardio te doen.
Donderdag 25 oktober - WK43-LEGS-B
Barbell squats

3x5x30kg (Ik had een stuk zwaarder kunnen beginnen, maar de angst voor een terugkerende blessure is er nog altijd. :( Voorlopig focus ik me op goed uitgevoerde bewegingen en daarnaast bouw ik het gewicht langzaam op. Ik vraag me dan altijd af: is dat verstandig, of kan ik gerust meer op die stangen knallen als ik voel dat dat kan? Keuzes, keuzes. ??? Hopelijk komt mijn zelfvertrouwen wat betreft benen trainen snel terug.)
2x5x35kg

Bulgarian split squats
4x12 ( :fire::headbang::scold: holy f**k, wat zwaar hahaha)

Reverse hack squats
4x12x50kg

Seated leg curl - unilateral
4x12x20kg

DB stiff leg deadlifts
4x12x16kg

Barbell hip thrusts
4x8x40kg

Hip abductor - machine
4x12x54kg

Calf raise - seated
4x12x25kg

+45 minuten cardio. De afgelopen week heb ik echt moeite gehad met cardio. Niet fysiek gezien, maar vooral mentaal. Ik heb er gewoon echt even de pest in, maar ik deed het toch. Hopelijk zit ik volgende week weer met een -soort van- glimlach op dat fietsje, is toch een stuk fijner.

**** Even een vraagje onder mijn mede-loggers. Als ik met dumbbells te werk ga, neem ik altijd het gewicht van één dumbbell. Is dat de normale manier om te loggen, of dien ik het totale gewicht te loggen? Ik heb daar echt geen idee van. Sorry dat ik zo'n amateur ben. :tanden:

**** Even een vraagje onder mijn mede-loggers. Als ik met dumbbells te werk ga, neem ik altijd het gewicht van één dumbbell. Is dat de normale manier om te loggen, of dien ik het totale gewicht te loggen? Ik heb daar echt geen idee van. Sorry dat ik zo'n achterlijke amateur ben. :tanden:
Gewicht van 1 dumbbell, heb ik je toch al zo vaak gezegd :o geloof je mij niet ofzo :roflol:

Gewicht van 1 dumbbell, heb ik je toch al zo vaak gezegd :o geloof je mij niet ofzo :roflol:
Het voelt nogal onnatuurlijk. En ik heb het idee alsof ik dan een nog slappere p**mel lijk dan ik al ben. :eek: Ben gewoon benieuwd naar hoe anderen hier alles aanpakken.

Als je de pest krijgt in cardio: misschien eens afwisselen met iets anders?
Stepper, crosstrainer,...
Ik heb er geen moeite mee om een uur cardio te doen (als ik er de tijd voor heb), maar wel om een uur hetzelfde te doen.
Verveel me te snel :p Dus ik splits meestal op in meerdere toestellen :)

Dumbell oefeningen noteer ik ook het gewicht van 1 dumbell trouwens ;)

Als je de pest krijgt in cardio: misschien eens afwisselen met iets anders?
Stepper, crosstrainer,...
Ik heb er geen moeite mee om een uur cardio te doen (als ik er de tijd voor heb), maar wel om een uur hetzelfde te doen.
Verveel me te snel :p Dus ik splits meestal op in meerdere toestellen :)

Dumbell oefeningen noteer ik ook het gewicht van 1 dumbell trouwens ;)

Deze week valt cardio me denk ik gewoon een beetje zwaar, waarschijnlijk door slaaptekort. Slaapproblemen spelen weer een stukje erger mee dan voorheen. :( Ben wat dingetjes aan het testen, zoals wietolie, melatonine, etc. Hopelijk heeft dat op korte termijn een positief effect.
Volgende keer misschien eens wat meer afwisselen inderdaad. :) Thanks voor de tips!

• Like
Waarderingen: Bubs
maar de angst voor een terugkerende blessure is er nog altijd.
Wat voor blesure heb je gehad?

**** Even een vraagje onder mijn mede-loggers. Als ik met dumbbells te werk ga, neem ik altijd het gewicht van één dumbbell. Is dat de normale manier om te loggen, of dien ik het totale gewicht te loggen? Ik heb daar echt geen idee van. Sorry dat ik zo'n amateur ben. :tanden:
Gewicht per dumbbell. Ik twijfel vaak meer bij unilaterale apparaten..

Edit: Flinke legday trouwens!

Ik twijfel vaak meer bij unilaterale apparaten...
Ik ook. Hoe 'hoor' je het daarbij dan te noteren? Het gewicht wat je op 1 kant gebruikt?
Ik gebruik nu bijvoorbeeld een plate loaded seated row en pulldown machine van Matrix waarbij links en rechts onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen en waarbij je dus ook beide kanten apart moet laden. En je kunt er dan ook voor kiezen om unilateraal te trainen of met beide armen tegelijk...

Wat voor blesure heb je gehad?

Gewicht per dumbbell. Ik twijfel vaak meer bij unilaterale apparaten..

Edit: Flinke legday trouwens!

Nouuu, das een leuk verhaal. Ik ben door mijn lieftallige fysiotherapeut officieel gediagnosticeerd als stijve hark. :emo::clown: Ik ben dus nogal niet-lenig. Vooral mijn onderrug en bekken zijn redelijk problematisch. Ik had nekpijn, rugpijn, pijn aan mijn bekken en hamstrings. En daar heb ik natuurlijk last van gehad bij oefeningen als deadlifts en squats, maar ook leg curls en andere hamstring oefeningen. Mijn hamstrings namen door de stijve rug dan een deel van de beweging over ofzoiets. Ik weet de fysiotherapeutische details niet meer precies.
Maar dat zorgde er in ieder geval voor dat ik gerust 1,5 week enorme spierpijn had na twee simpele hamstring oefeningen. Was echt vet naar. Ik heb echt wekenlang met pijntjes gelopen en trainen ging echt niet meer zo chill. Squatten lukte tot 45 graden ofzo, echt heel triest. Laat staan met een fatsoenlijk gewicht. Deadliften lukte helemaal niet meer en hamstrings durfde ik niet meer te trainen door die enorme spierpijn.

Dus ging ik naar de fysio voor wat duw- en trekwerk en zelf wat rek- en strekoefeningen gedaan. Nu ligt de focus op het sterker maken van mijn bekken, zodat ik die problemen (waarschijnlijk, hopelijk :D) in de toekomst niet meer krijg. Of op zijn minst niet meer in die mate.

Ik ook. Hoe 'hoor' je het daarbij dan te noteren? Het gewicht wat je op 1 kant gebruikt?
Ik gebruik nu bijvoorbeeld een plate loaded seated row en pulldown machine van Matrix waarbij links en rechts onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen en waarbij je dus ook beide kanten apart moet laden. En je kunt er dan ook voor kiezen om unilateraal te trainen of met beide armen tegelijk...
Ik zet er in mijn log bij dat het unilateraal was. Het gewicht dat ik in dat geval opschrijf is dus ook niet het totale gewicht, maar het gewicht van een kant.

Ik schrijf het er tegenwoordig maar gewoon bij en maak daarbij soms onderscheid in alternate reps of gewoon tegelijk..
Nouuu, das een leuk verhaal. Ik ben door mijn lieftallige fysiotherapeut officieel gediagnosticeerd als stijve hark. :emo::clown: Ik ben dus nogal niet-lenig. Vooral mijn onderrug en bekken zijn redelijk problematisch. Ik had nekpijn, rugpijn, pijn aan mijn bekken en hamstrings. En daar heb ik natuurlijk last van gehad bij oefeningen als deadlifts en squats, maar ook leg curls en andere hamstring oefeningen. Mijn hamstrings namen door de stijve rug dan een deel van de beweging over ofzoiets. Ik weet de fysiotherapeutische details niet meer precies.
Maar dat zorgde er in ieder geval voor dat ik gerust 1,5 week enorme spierpijn had na twee simpele hamstring oefeningen. Was echt vet naar. Ik heb echt wekenlang met pijntjes gelopen en trainen ging echt niet meer zo chill. Squatten lukte tot 45 graden ofzo, echt heel triest. Laat staan met een fatsoenlijk gewicht. Deadliften lukte helemaal niet meer en hamstrings durfde ik niet meer te trainen door die enorme spierpijn.

Dus ging ik naar de fysio voor wat duw- en trekwerk en zelf wat rek- en strekoefeningen gedaan. Nu ligt de focus op het sterker maken van mijn bekken, zodat ik die problemen (waarschijnlijk, hopelijk :D) in de toekomst niet meer krijg. Of op zijn minst niet meer in die mate.
De squats weleens heel elevated geprobeerd? Scheelt bij mij echt enorm. Ik struggle overigens ook behoorlijk met heup/bekken gezeik, maar ben gelukkig wel redelijk lening..

Ik schrijf het er tegenwoordig maar gewoon bij en maak daarbij soms onderscheid in alternate reps of gewoon tegelijk..
De squats weleens heel elevated geprobeerd? Scheelt bij mij echt enorm. Ik struggle overigens ook behoorlijk met heup/bekken gezeik, maar ben gelukkig wel redelijk lening..
Jep! Dat is hoe ik nu squat. :) En dat gaat echt heel goed! Ik ben sowieso niet lenig, dus voor alle problemen lukte het me nooit om parallel te squatten. Daardoor zakte de moed me vaak in de schoenen als er naast me mensen stonden die dat wel konden. Tegenwoordig lukt het dankzij heels elevated squats wel om parallel of zelfs ietsjes daaronder te komen. :D :rocker2:

Gisteren had ik een rustdagje, want ik wilde een beetje chillen na mijn werkdag en voordat ik naar vrienden zou gaan. Dat deed op zich wel goed tot vandaag mijn low carb day begon. Damn, calorietekort slaat er vandaag opeens in hoor. Als een bom, zelfs.
Ik heb honger, slechte zin en begon overal aan te twijfelen. Train ik wel goed genoeg? Is mijn eetschema echt oké, of moet ik toch overgaan op een continue eetschema ipv carb cycling. Gelukkig waren daar mijn twee helden, @wovano en @Skatermarvin, who talked some sense into me. Dankjewel guys. :heart:

Nu ik er weer een beetje vertrouwen in heb gekregen, heb ik besloten om door te gaan waarmee ik bezig was/ben. Ik vind het simpelweg zonde om alles om te gooien en eventueel mijn goede cut vibes te verpesten. Omgooien kan altijd nog, als ik stil kom te staan ofzo.

Verder wel tantoe goeie training gehad. @wovano zei me deze week dat het tijd werd om weer eens te bench pressen, want compound werk. Daar heb ik ook vandaag weer gebruik van gemaakt, nu meer gericht op triceps. Toch leuk om te zien dat ik me in de sportschool steeds meer thuis voel en het minder awkward vind om dingen uit te proberen. :eyebrow: Ok, genoeg drama, op naar de training:

Zaterdag 27 oktober - WK43-PUSH-B

DB Shoulder press

5x5x8kg

Close grip bench press
4x12x20kg (alleen barbell dus:gay:)

DB Hex press
1x12x8kg (LIGHT WEIGHT:pressing:)
3x10x10kg (super fain:flexgrin:)

EZ skull crushers
4x12x8,5kg (alleen EZ-bar. Eerste keer EVAH dat ik die oefening deed. Wel lachen, voelde mijn triceps trillen daarna:D)

V-bar pushdown
4x12x19kg

DB Lateral raises (hier speelde ik een beetje met de gewichten. Onlogische opbouw, maar who the f**k cares. Soms heb je gewoon even zin om wat aan te klooien. :clown:)
2x12x4kg
1x8x6kg
2x12x4kg
1x8x6kg

DB Upright row
4x12x6kg

Ik heb hem helemaal niet om voedingsadvies gevraagd. Hij deelde wat wijze woorden op insta, omdat ik er even doorheen zat.

Trouwens, waarom zou ik hem niet om voedingsadvies vragen. Hij volgt misschien niet het meest conventionele clean schema dat er is, maar hij heeft echt wel een goed fysiek. Clean of niet, @Skatermarvin weet echt wel waarmee hij bezig is. #mirin

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven