MuscleMeat

Lekker loggen met Annie

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Je kunt nog ZMA proberen, sommige slapen er lekker diep van.

Volgens mij helpt melatonine alleen om mogelijk sneller in slaap te vallen, niet om door te slapen. Ik gebruik het vaak, maar wordt standaard 's nachts wel een paar keer wakker (sowieso om naar het toilet te gaan). Echte slaapmiddelen werken mogelijk wel, maar zou ik niet aanraden i.v.m. afhankelijkheid (en zijn ook niet legaal te verkrijgen, tenzij op doktersvoorschrift).

Volgens mij helpt melatonine alleen om mogelijk sneller in slaap te vallen, niet om door te slapen.
melatonine doet allebei.

ik gebruik overigens dezelfde soort die jij hebt Annie, bij tijden dat ik weet dat ik waarschijnlijk in de nacht wakker word (zenuwen voor tentamen bijv) en dan blijf ik aan een stuk doorslapen. kan zijn dat dat effect bij jou niet zo sterk is, jammer genoeg.
zelf denk ik dat het in jouw geval dan beter is als je het overlegt met je huisarts. denk dat als je echt aan een stuk door wil slapen en melatonine en de rest niet helpt, je aan de slaapmiddelen moet gaan. persoonlijk zou ik dan proberen om het 1-2x per week te nemen om er niet afhankelijk van te worden, vooral omdat je zegt dat je het liever op natuurlijke wijze wil doen. soms is er gewoon geen andere optie, dan is het in dit geval kiezen tussen slapeloze nachten of toch overgaan op medicamenteuze behandelingen.

• Topic Starter Topic Starter
melatonine doet allebei.

ik gebruik overigens dezelfde soort die jij hebt Annie, bij tijden dat ik weet dat ik waarschijnlijk in de nacht wakker word (zenuwen voor tentamen bijv) en dan blijf ik aan een stuk doorslapen. kan zijn dat dat effect bij jou niet zo sterk is, jammer genoeg.
zelf denk ik dat het in jouw geval dan beter is als je het overlegt met je huisarts. denk dat als je echt aan een stuk door wil slapen en melatonine en de rest niet helpt, je aan de slaapmiddelen moet gaan. persoonlijk zou ik dan proberen om het 1-2x per week te nemen om er niet afhankelijk van te worden, vooral omdat je zegt dat je het liever op natuurlijke wijze wil doen. soms is er gewoon geen andere optie, dan is het in dit geval kiezen tussen slapeloze nachten of toch overgaan op medicamenteuze behandelingen.
Zou het acceptabel om gewoon 2 melatoninepillen te slikken, of is dat echt absurd?
Slaappillen op recept zie ik zooooo niet zitten. Ik wou dat ik normaal was en kon slapen.:(

Zou het acceptabel om gewoon 2 melatoninepillen te slikken, of is dat echt absurd?
Slaappillen op recept zie ik zooooo niet zitten. Ik wou dat ik normaal was en kon slapen.:(
meer nemen is niet perse toxisch voor je, dus dat kan je gerust doen. maar ik geloof dat ik ergens een studie had gelezen dat zei dat als je boven de 2-3mg neemt het geen effect had qua verschil. het is het proberen waard, misschien is het ook deels placebo wat zal helpen dan. dat je denkt “ik heb meer genomen dus ik kan nu waarschijnlijk beter slapen” en je minder stress hebt oid en daardoor aan een stuk door kan slapen.

probeer het en kijk hoe je je erbij voelt :)

Bedankt voor al jullie tips, lieve mensen. :heart:Vanavond dubbele dosis melatonine gooien, maar misschien toch ook THC-olie proberen.

Dinsdag 30 oktober - WK44-PUSH-A

Bench press
1x15x20kg
1x10x22,5kg
1x5x25kg
1x5x27,5kg
2x5x30kg (wutttt, ik was zelf gewoon verbaasd dat me dit lukte hahahaha. Vorige week met bench pressen begonnen. Omdat ik niet wist wat een goed gewicht is voor mijn werksets, heb ik dat vandaag even getest. Ik ben tevreden. Toen ik enkele jaren geleden begon met KT, kreeg ik een lege barbell niet eens één keer omhoog. :roflol:)

DB Incline chest press
4x10x8kg

DB Chest fly
4x12x6kg

V-bar pushdown
1x12x20kg
3x10x25kg

DB Tricep extension - unilateral
4x12x4kg

Front raise
5x20x3kg

Lateral raise
5x20x3kg

+ Matige cardiosessie door PDS, maar wel gewoon afgemaakt. :o

Laatst bewerkt:
YOYOOOOOO, logje voor vandaag. Kutnacht gehad, maar ik probeer maar gewoon de moed erin te houden.

Cardio was deze keer echt alsof ik midden in een brandende hel stond. De verwarmingsfunctie van de airco stond aan, dus ik kreeg het alleen maar warmer toen ik onder de airco zat te trappen op mijn fietsje. :roflol::roflol: Ik ben volgens mij wel gelijk al mijn vocht kwijtgeraakt hahahaha.

Woensdag 31 oktober - WK44-PULL-A
BB Bent over row
5x10x30kg

Kneeling lat pull down
4x12x55kg (laatste reps van 4e set waren echt HEEEEUL zwaar. :splat:)

Close grip row
4x10x30kg

Back extensions
4x10x10kg

Face pulls
4x12x25kg

DB Hammer curl ss DB bicep curl - unilateral
4x10x4kg ss 4x10x4kg

+ 20 km in de Sahara fietsen. Was echt toppie. NOT:grumble::fire: Wilde eigenlijk nog abs doen, gezien de relatief korte training. Maar door weer een dikke PDS-pens toch maar effe achterwege gelaten. :eyes:

Waardeloos zeg die PDS. Heb je daar vaak last van?

Hoe doe je die kneeling latpulldowns?

Waardeloos zeg die PDS. Heb je daar vaak last van?

Hoe doe je die kneeling latpulldowns?
Ik heb eigenlijk deze week weer veel last van PDS, waarschijnlijk door het slaaptekort. Over het algemeen gaat het al een hele tijd best goed en heb ik er niet eens wekelijks last van. Bij het opstellen van mijn eetschema heb ik gelet op de hoeveelheid vezels en eet ik regelmatig volkoren brood en veel groente (gemiddeld 0,5 kilo per dag). Toen ik gewoon een beetje zat te klooien met mijn eten en overspannen was door werk, had ik er elke dag last van. Een hele verbetering dus.

Het rotte van PDS is dat ik een opgezette buik heb en rugpijn krijg, dus het is gewoon heel onprettig om bepaalde oefeningen uit te voeren. Toch probeer ik dan te gaan sporten, omdat ik weet dat ik dan afgeleid word en me meestal wel beter voel. Cardio is trouwens ook echt een groot hulpmiddel voor de spijsvertering. Na 45 minuten op het fietsje te hebben gezeten, is de opgezette buik meestal nagenoeg weggetrokken.

Kneeling lat pull down doe ik door die wide grip aan een cable pulley te hangen. Dan ga ik met mijn knieën op mijn handdoek zitten en voer ik de oefening uit. :) Ik vind die variant zelf fijner dan de zittende variant. Maar dat komt vooral omdat ik lui ben en geen zin heb om dingen op mijn lengte af te stellen, etc.

Donderdag 1 november - WK44-LEGS-B
Barbell squats
5x5x30kg (Weinig kracht vandaag. :( Ik was bang dat ik niet omhoog zou komen hahaha. Ik ga iets in mijn schema aanpassen, zodat ik geen low carb days met mijn leg days hoef te combineren).

Bulgarian split squats
4x10 (Still, holy f**k)

Reverse hack squats
4x10x45kg

Lying leg curl
4x12x10kg

DB SLDL
2X10x16kg (Annie het er de kracht niet meer voor. :whip:)
2x12x12kg

Barbell hip thrust
4x12x40kg

Hip abductor machine
4x12x54kg

Calf extensions
4x12x65kg

+ 45 minuten fietsen. Het kost me allemaal wat meer moeite deze week. Maar gewicht blijft afnemen en ik blijf veranderingen in de spiegel zien.:rolleyes:

Waar wil je naar toe qua kgs in de komende maanden?

Waar wil je naar toe qua kgs in de komende maanden?
Geen flauw idee. Ik heb nog nooit de shredded Annie ontmoet, dus ik weet niet waar ik naartoe werk. Het kan zijn dat er nog 10 kilo af moeten, kan zijn dat er 15 kilo af moeten. Ik heb echt no clue. Aan de ene kant is dat natuurlijk jammer, omdat ik niet precies weet waar ik naartoe moet werken. Maar aan de andere kant maakt dat het ook wel weer leuk, net alsof je een surprise-ei aan het uitpakken bent. :p:clown:

Geen flauw idee. Ik heb nog nooit de shredded Annie ontmoet, dus ik weet niet waar ik naartoe werk. Het kan zijn dat er nog 10 kilo af moeten, kan zijn dat er 15 kilo af moeten. Ik heb echt no clue. Aan de ene kant is dat natuurlijk jammer, omdat ik niet precies weet waar ik naartoe moet werken. Maar aan de andere kant maakt dat het ook wel weer leuk, net alsof je een surprise-ei aan het uitpakken bent. :p:clown:

Leuk! Soort van ontdekkingsreis. Ik zit op hetzelfde spoor als jij - eerst 10 kg en dan zie ik wel hoe tevreden ik ben.

Heb je de verticale as met opzet buiten het zicht gehouden? :rolleyes:
Als je mijn log zou bijhouden, zou je weten hoeveel ik weeg. :p;)

74,7 kilo om precies te zijn. Het is voor mij alleen niet nodig om dat inclusief gewicht op Instagram te zetten, gezien ook vele niet-sportende mensen mij volgen en daar gaan interesse in hebben.

Leuk! Soort van ontdekkingsreis. Ik zit op hetzelfde spoor als jij - eerst 10 kg en dan zie ik wel hoe tevreden ik ben.
Precies dat. :) En jij bent ook goed bezig zeg! Ik vind het supertof dat hier gelijkgezinden zijn. Dat mis ik af en toe een beetje in het 'echte' leven.

En dan met een bang hartje weer aankomen in de hoop dat het vooral spiermassa is en niet teveel vet, zoals ik nu :D
Haha:D Ik zou precies dezelfde angst hebben, denk ik!

Als je mijn log zou bijhouden, zou je weten hoeveel ik weeg. :p;)

74,7 kilo om precies te zijn. Het is voor mij alleen niet nodig om dat inclusief gewicht op Instagram te zetten, gezien ook vele niet-sportende mensen mij volgen en daar gaan interesse in hebben.
Ik volg hier pas een weekje of zo, dus ik kende je beginsituatie niet. Maar de foto op je instagram loopt over drie maanden. Ik neem aan dat die 17 kg die je bent afgevallen over een langere periode is, ook omdat je al een half jaar hier logt?

Ik volg hier pas een weekje of zo, dus ik kende je beginsituatie niet. Maar de foto op je instagram loopt over drie maanden. Ik neem aan dat die 17 kg die je bent afgevallen over een langere periode is, ook omdat je al een half jaar hier logt?
Die 17 kilo ben ik in een groter tijdsbestek dan 3 maanden kwijtgeraakt, ja. De laatste drie maanden ben ik 8,5 kilo kwijtgeraakt. :)

• Like
Waarderingen: Bubs
Nog doelen qua kracht?

from fluff to buff. :roflol:

Ik ben voorlopig gericht op het verlagen van mijn vetpercentage. Tegelijkertijd merk ik echter ook dat ik sterker word, dus gewicht kan verhogen en dat er her en der wat spiermassa op mijn lichaam is te zien. Als ik klaar ben met mijn cut, kijk ik waar mijn zwakke punten zitten en dan ga ik daarmee aan de slag. Voorlopig ben ik eigenlijk al blij als mijn sjpekkies verdwijnen.

Edit: grootste doel is om dikke stampers + kont te krijgen/meer vorm te geven.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven