MuscleMeat

Contest Log Let's bulk up a little

Peiling Peiling Stop maar met deze contest. Het hindert je groei.

• Eens

Stemmen: 2 16,7%
  • Oneens

Stemmen: 8 66,7%
  • Weet niet

Stemmen: 2 16,7%

• Totaal stemmers
    12
  • Peiling gesloten .
het is heel simpel, zo lang je niet dikker wordt, gewoon méér blijven eten. Je kan het wel hebben.

Precies, zo lang jij nog kan gainen, zonder fatsig te worden, heb je je saturatiepunt nog lang niet bereikt. Kweek eerst maar eens kussentje op de buik en wat love handles, dan pas eens gaan nadenken of het minder moet. Je staat nu misschien in z’n 3e versnelling, terwijl je er 5 hebt.

• Topic Starter Topic Starter
Precies, zo lang jij nog kan gainen, zonder fatsig te worden, heb je je saturatiepunt nog lang niet bereikt. Kweek eerst maar eens kussentje op de buik en wat love handles, dan pas eens gaan nadenken of het minder moet. Je staat nu misschien in z’n 3e versnelling, terwijl je er 5 hebt.
Als ik deze contest eindig met een buikkussentje en love handles, kan beter verder gaan in mijn gewone log en deze contest verlaten.

Als ik deze contest eindig met een buikkussentje en love handles, kan beter verder gaan in mijn gewone log en deze contest verlaten.
Ik zeg doen. De contest elk jaar, hindert je groei. Je lichaam heeft tijd nodig om weer om te schakelen naar groeien, zeker na diep cutten.

Ja daar moet je echt naar luisteren. 2 internetmensen zeggen het dus moet je er onmiddellijk mee stoppen.
Jij weet ook wel dat ik altijd een kritische blik heb en nooit klakkeloos dingen aanneem, maar de opmerking van @RonReves heeft mij wel aan het denken gezet. Vandaar ook de poll.

Straight sets zijn overigens heel normaal in de bodybuilding😅
OK. Ik zie in mijn eigen omgeving meeste mensen die BB stijl (willen) trainen voor de compounds vaak voor progressive sets kiezen, maar de rest inderdaad straight(er).
Ja. Het idee van @Paljas dat mijn trainingen richting crossfit gaan, begrijp ik dan ook niet. Ik train in de rep-range voor hypertrofie, van minimaal 5 reps deadlift tot 15 reps op sommige isolatieoefeningen. Ik neem ruime rustpauzes tussen de sets. Ik zie in de evidence based fitness community ook geen aanwijzingen dat pyramidesets en back-off sets voor een extra pomp superieur zijn boven gewoon 3 of 4 straight werksets. Progressive overload en de juiste intensiteit in de werksets zijn m.i. het belangrijkste.
W.b. die cross-fit opmerking.. voor de rep range heb ik alleen snel gekeken naar je laatste training(en? weet niet meer), en zag daar uitsluitend 10+ rep ranges. Maar als je al 5RMs doet etc. was mijn plaatje wellicht niet compleet. Ik denk nog steeds dat het goed zou zijn om je zenuwstelsel te prikkelen door dat regelmatig (maar niet overheersend) te doen.

PS: je doel was:
dus mijn doel voor deze contest is weer spiermassa opbouwen.
En de manier, niet het einddoel zelf althans zo las ik het, die je wilde volgen:
Omdat er niet veel vet meer op zit, ga ik een lean bulk doen, zodat ik langzaam zwaarder wordt zonder te veel vet aan te zetten.
De mensen hier proberen ieder op hun eigen manier je te helpen out-of-the-box te denken om je doel te halen, met suggesties om de manier waarop wat aan te passen.
Maar zeker niet stoppen!
Antwoord kan/mag gewoon zijn: doe ik niet, ik doe het op mijn eigen manier, zal niemand wakker van liggen!

Poll toegevoegd. Ik wil graag jullie mening meenemen in mijn beslissing.
Je vraag is verkeerd
de conclusie is van jou, niet van ons.
de juiste vraag is: Kan Innerwhere nog veel meer eten zonder vet te worden? Het antwoord daarop is ja.
gaat Innerwhere daardoor nog meer spiermassa aanzetten, ook ja.

Je moet niet alles te letterlijk nemen, eruit halen wat je kunt gebruiken.. maar dat gezegd hebbende.. ik pas net eigenlijk de moeite genomen om de beoordelingscriteria van de contest te bekijken, dat zijn 'transformatie' en 'beste fysiek', en het 'draait om motivatie en cutten'. Een vrije interpretatie kan zijn: je bent al idioot droog, en zelfs als je je een ongeluk vreet denk ik dat je het nog gaat winnen van een hoop anderen, en je spiergroei doel kun je schuiven op motivatie + transformatie :). Gas derop!

Je moet niet alles te letterlijk nemen, eruit halen wat je kunt gebruiken.. maar dat gezegd hebbende.. ik pas net eigenlijk de moeite genomen om de beoordelingscriteria van de contest te bekijken, dat zijn 'transformatie' en 'beste fysiek', en het 'draait om motivatie en cutten'. Een vrije interpretatie kan zijn: je bent al idioot droog, en zelfs als je je een ongeluk vreet denk ik dat je het nog gaat winnen van een hoop anderen, en je spiergroei doel kun je schuiven op motivatie + transformatie :). Gas derop!
Het gaat mij sowieso puur om de transformatie voor mezelf. En ik heb vooraf overlegd of een (lean)bulk ook mogelijk was in deze contest, en dat kon (standaard wordt er immers gecut). Qua 'beste fysiek' bungel ik toch onderaan, hoe hard ik ook m'n best doe als natty 50 plusser met ecto genetics. Daarover maak ik me geen illusies.

Je vraag is verkeerd
de conclusie is van jou, niet van ons.
de juiste vraag is: Kan Innerwhere nog veel meer eten zonder vet te worden? Het antwoord daarop is ja.
gaat Innerwhere daardoor nog meer spiermassa aanzetten, ook ja.
Dit! En ook wat @Paljas zegt.

Misschien is de vraag die je jezelf moet stellen: kan jij jezelf binnen de contest tot voldoende (even in het midden gelaten wat dat precies is) eten zetten om jouw doel (idem) te bereiken?

Misschien is de vraag die je jezelf moet stellen: kan jij jezelf binnen de contest tot voldoende (even in het midden gelaten wat dat precies is) eten zetten om jouw doel (idem) te bereiken?
Ik denk dat je hiermee precies de kern raakt. Food :D for thought.

Het gaat mij sowieso puur om de transformatie voor mezelf. En ik heb vooraf overlegd of een (lean)bulk ook mogelijk was in deze contest, en dat kon (standaard wordt er immers gecut). Qua 'beste fysiek' bungel ik toch onderaan, hoe hard ik ook m'n best doe als natty 50 plusser met ecto genetics. Daarover maak ik me geen illusies.
Go for it! En.. "beste fysiek" wordt niet gedefinieerd, dus je maakt nog kans ;).. maar ik zou denk ik ook hebben ingezet op transformatie.

Terug
Naar boven