Fitness Seller

Contest Log Let's bulk up a little

Peiling Peiling Stop maar met deze contest. Het hindert je groei.

• Eens

Stemmen: 2 16,7%
  • Oneens

Stemmen: 8 66,7%
  • Weet niet

Stemmen: 2 16,7%

• Totaal stemmers
    12
  • Peiling gesloten .
  • Topic Starter Topic Starter
Update week 3.

Voeding:

voeding_wk25.jpg

Gewicht:
gewicht_week25.jpg

Training:
Nog steeds 7 dagen per week legs/pull/push. Ik kan nu in principe alles weer doen, maar niet alle oefeningen voluit die op de onderrug aankomen.

Legs:
- barbell box squat, paused
- barbell deadlift
- machine leg press
- machine seated leg curl
- machine standing calf raise
- machine seated calf raise
- machine adductie
- machine abductie

Pull:
- bodyweight pullup
- barbell bent over row
- machine biceps curl
- cable/rope face pull
- machine rear delt fly
- machine ab crunch
- machine oblique

Push:
- barbell bench press, paused
- barbell overhead press, paused
- machine lateral raise
- cable/rope triceps pulldown
- machine fly
- machine ab crunch
- machine oblique

Laatst bewerkt:
Gewoon uit interesse hoor, maar vanwaar maak je de keuze om je vetten zo laag te houden?

Meer koolhydraten zorgen wel voor meer schommelingen in je gewicht dus ik zou daar (mocht je dat niet doen) extra rekening mee houden.

Gewoon uit interesse hoor, maar vanwaar maak je de keuze om je vetten zo laag te houden?

Meer koolhydraten zorgen wel voor meer schommelingen in je gewicht dus ik zou daar (mocht je dat niet doen) extra rekening mee houden.
Mee eens. Ik zou oprecht wat meer vetten eten. Dit eet ook wat makkelijker je eten weg. Denk aan een sausje of pesto in eten verwerken om makkelijker je kcal doel te halen. Boter/olie gewoon lekker misbruiken.

Zie dat jij je kcal doel ook niet hebt gehaald waarschijnlijk aan je gewicht te zien halverwege de week al niet meer waardoor je gewicht weer terug loopt.

Ook train je 7x per week. Je zal hier de nodige "nuttige" cardio doen. Wanneer herstel je?

Als duursporter heb ik ruim 20 jaar altijd high carb low fat gegeten. In die kringen is dat de norm. Vaste, ingesleten gewoonte dus, en ik voel me daar ook goed bij. Ik heb jaren geleden al lijnzaad en pinda's aan mijn dieet toegevoegd om in ieder geval aan de 1 g/kg te komen die @marina1975 standaard voorschrijft.

Dat weet ik. Daarom kijk ik niet naar de 'dagkoersen' in gewicht, maar naar de trend op langere termijn (weken). En die trend zit nu goed.

Laatst bewerkt:
Ik zou oprecht wat meer vetten eten. Dit eet ook wat makkelijker je eten weg. Denk aan een sausje of pesto in eten verwerken om makkelijker je kcal doel te halen. Boter/olie gewoon lekker misbruiken.

Zie dat jij je kcal doel ook niet hebt gehaald waarschijnlijk aan je gewicht te zien halverwege de week al niet meer waardoor je gewicht weer terug loopt.
Ik heb juist in het begin van de week mijn target een paar keer niet gehaald door buikpijnen. Dat wist ik in de 2e helft van de week niet meer volledig te compenseren. Mocht ik structureel een probleem krijgen met mijn target te halen, dan is hoger in vetten gaan zeker een optie!
Ook train je 7x per week. Je zal hier de nodige "nuttige" cardio doen. Wanneer herstel je?
Mijn trainingen zijn nu nog relatief licht, ook omdat mijn onderrug nog herstellende is, zodat ik er nog prima van kan herstellen.

Laatst bewerkt:
Jij bent al wel lekker droog! Ik moet nog ff :flexgrin:

Als duursporter heb ik ruim 20 jaar altijd high carb low fat gegeten. In die kringen is dat de norm. Vaste, ingesleten gewoonte dus, en ik voel me daar ook goed bij. Ik heb jaren geleden al lijnzaad en pinda's aan mijn dieet toegevoegd om in ieder geval aan de 1 g/kg te komen die @marina1975 standaard voorschrijft.

Dat weet ik. Daarom kijk ik niet naar de 'dagkoersen' in gewicht, maar naar de trend op langere termijn (weken). En die trend zit nu goed.

Ik zit zelf in de bulk vaak een stuk hoger zodat ik al het goddelijk voedsel weer in mijn schema kan gooien😁 Cut hou ik vaak ook 1 g per kg lichaamsgewicht aan, maar dat is in een bulk wel heel magertjes hoor (pun intended).

Vanuit de duursport is het ook wel vrij logisch, maar andere hobby!!!😜

1 g/kg te komen die @marina1975 standaard voorschrijft.
Ik schrijf niets voor ;)
Ik geef alleen aan dat het een richtlijn is. Net als de 2 gr eiwit per kg BW.
Wat voor iemand persoonlijk het best werkt is een kwestie van proberen. De een gaat goed op low fat en high carbs. De ander op weer wat minder eiwitten en meer vetten/carb. Het blijft zoeken maar de 1 gram per kg aan vetten is een om en nabij waarde. Er zijn nog zoveel mensen (helaas) die denken dat je van vetten eten dik wordt en mager eten niet. :o Het blijven de kcal. (maar dat terzijde)

"Never load bad movement!" dus dat lijkt me voorlopig een verstandige oplossing.

Waar ik op doelde (zag ik ook in filmpjes van Mark Wildman, Alan Thrall, Squat University, Zack ... en Cathelist Athlethics) of je gaat kijken naar bv je enkel mobiliteit, hoe wijd je staat, voetpositie, knie positie, heup mobiliteit, andere squat varianten. Als je dat gezien jouw doelen allemaal niet zo boeit is dat ook prima.

Linksom of rechtsom wens ik je succes en een blessurevrije contest!

Nogmaals dank! :thumbs:

Ik had nog niet al jouw bronnen gecheckt, maar gisteren raadde iemand in de gym mij ook die 'Squat University' aan toen mijn 'door de rug gaan' ter sprake kwam. Vooral de blog lijkt me echt een goudmijn aan kwaliteitsinfo:
https://squatuniversity.com/featured-links/blog/

Nogmaals dank! :thumbs:

Ik had nog niet al jouw bronnen gecheckt, maar gisteren raadde iemand in de gym mij ook die 'Squat University' aan toen mijn 'door de rug gaan' ter sprake kwam. Vooral de blog lijkt me echt een goudmijn aan kwaliteitsinfo:
https://squatuniversity.com/featured-links/blog/
Ik volg Squat University ook, hij is eigenlijk mn enige informatiebron waar ik naar kijk en graag volg. Buiten zn blog hoor ik ook veel goeie dingen over zn boek, misschien ook een idee om aan te schaffen?

Waarom train je zeven dagen per week? Als (naturel) al helemaal compleet zinloos en het houdt eerder je gains tegen.

Waarom train je zeven dagen per week? Als (naturel) al helemaal compleet zinloos en het houdt eerder je gains tegen.
In algemene zin is dat zeker zo. Maar je kunt frequentie ook niet los zien van omvang en intensiteit. Die laatste twee zijn, zeker voor de compounds waar ik nu weer voorzichtig mee ben begonnen, zo laag, dat ik prima herstel. Binnenkort gaat de frequentie weer omlaag als de trainingen weer pittiger worden. Zie ook mijn reactie van eergisteren op ongeveer dezelfde vraag:

Mijn trainingen zijn nu nog relatief licht, ook omdat mijn onderrug nog herstellende is, zodat ik er nog prima van kan herstellen.

Om een indruk te geven van mijn huidige niveau op de basic compounds. Let wel: al deze oefeningen heb ik een tijd niet kunnen doen (reden is inmiddels wel bekend), dus ik zit nog in een opbouwfase.

DatumOefeningsets x reps x gewicht
ma 28-6, legsbarbell box squat, paused4 x 10 x 37½
ma 28-6, legsbarbell deadlift4 x 10 x 75
di 29-6, pullpull-up5 x 8 x bodyweight
di 29-6, pullbent over barbell row4 x 10 x 50
wo 30-6, pushbarbell bench press, paused4 x 9 x 50
wo 30-6, pushbarbell overhead press, paused10 x 30, 3 x 8 x 32½

Laatst bewerkt:
Ik heb besloten per direct te stoppen met het tracken van mijn voeding. Het kost me te veel tijd en de lol gaat er af op deze manier. Ik merk dat ik ook precies mijn wekelijkse target wil halen qua calorieën en macro's, wat het eten er niet leuker op maakt. Hoeveel ik eet ga ik vanaf nu op gevoel doen, op basis van wat de trend van mijn gewicht doet. Doel is ongeveer een kilo per maand aankomen. Als ik op gevoel ga eten, weet ik dat ik met mijn voedingsgewoonten voldoende eiwitten binnen krijg.

Laatst bewerkt:
Voeding & gewicht week 26

Gewichtstoename zit ruim boven 1 kg per maand, dus plan was om door te gaan op 3300 KCal/dag, maar zoals aangegeven in vorige post heb ik dus besloten om het tracken van voeding los te laten.

Gewicht:
gewicht_week26.jpg

Voeding:

voeding_wk26.jpg

Update training

Rug is nog niet volledig hersteld. Squat verhoog ik elke training met 2½ kg en deadlift met 5 kg. Bij die oefeningen voelt alles safe maar ben ik dus nog aan het opbouwen. Pullups zit ik inmiddels al weer op een mooi aantal reps. Laatste training was 10,10,10,11 x bodyweight. Barbell rows voelen ook goed aan voor de onderrug (12x50). Bench ben ik niet tevereden over; blijf een beetje hangen op 10x50 en progressie gaat super langzaam. OHP is ook nog laag, 8x32½, maar daar begin ik de ondrrug te voelen in de laatste reps en ben geneigd de schoudertraining aan te vullen met een unilateral dumbell press om een wat zwaardere prikkel te kunnen geven.

Laatst bewerkt:
Het kost me te veel tijd en de lol gaat er af op deze manier.
Waarom maak je het jezelf daarmee niet een stuk makkelijker? Voor je eiwit gebruik je wss een schepje. In jouw geval is het misschien makkelijk om dat ook bij andere dingen te doen, zoals rijst of brinta, of weet ik veel wat. Een zakje nootjes van 125 gram? Gewoon verdelen in een x aantal porties ipv alles afzonderlijk te wegen.
Op die manier voorkom je een beetje dat je overschat wat je eet, zonder dat het je veel moeite kost.

Over je vetten: ik neem aan dat je weet dat je een flinke rol spelen in oa je hormonale balans?

Terug
Naar boven