- Waardering
- 25.458
- Lengte
- 1m83
Well, well, well, what do you know?Mike israetel is sowieso een goede om te volgen! Eigenlijk de gehele crew van Renaissance Periodization 😎
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Well, well, well, what do you know?Mike israetel is sowieso een goede om te volgen! Eigenlijk de gehele crew van Renaissance Periodization 😎
Mee eens. Ik zou oprecht wat meer vetten eten. Dit eet ook wat makkelijker je eten weg. Denk aan een sausje of pesto in eten verwerken om makkelijker je kcal doel te halen. Boter/olie gewoon lekker misbruiken.Gewoon uit interesse hoor, maar vanwaar maak je de keuze om je vetten zo laag te houden?
Meer koolhydraten zorgen wel voor meer schommelingen in je gewicht dus ik zou daar (mocht je dat niet doen) extra rekening mee houden.
Als duursporter heb ik ruim 20 jaar altijd high carb low fat gegeten. In die kringen is dat de norm. Vaste, ingesleten gewoonte dus, en ik voel me daar ook goed bij. Ik heb jaren geleden al lijnzaad en pinda's aan mijn dieet toegevoegd om in ieder geval aan de 1 g/kg te komen die @marina1975 standaard voorschrijft.Gewoon uit interesse hoor, maar vanwaar maak je de keuze om je vetten zo laag te houden?
Dat weet ik. Daarom kijk ik niet naar de 'dagkoersen' in gewicht, maar naar de trend op langere termijn (weken). En die trend zit nu goed.Meer koolhydraten zorgen wel voor meer schommelingen in je gewicht dus ik zou daar (mocht je dat niet doen) extra rekening mee houden.
Ik heb juist in het begin van de week mijn target een paar keer niet gehaald door buikpijnen. Dat wist ik in de 2e helft van de week niet meer volledig te compenseren. Mocht ik structureel een probleem krijgen met mijn target te halen, dan is hoger in vetten gaan zeker een optie!Ik zou oprecht wat meer vetten eten. Dit eet ook wat makkelijker je eten weg. Denk aan een sausje of pesto in eten verwerken om makkelijker je kcal doel te halen. Boter/olie gewoon lekker misbruiken.
Zie dat jij je kcal doel ook niet hebt gehaald waarschijnlijk aan je gewicht te zien halverwege de week al niet meer waardoor je gewicht weer terug loopt.
Mijn trainingen zijn nu nog relatief licht, ook omdat mijn onderrug nog herstellende is, zodat ik er nog prima van kan herstellen.Ook train je 7x per week. Je zal hier de nodige "nuttige" cardio doen. Wanneer herstel je?
Vandaar ook mijn topic-titel!

Als duursporter heb ik ruim 20 jaar altijd high carb low fat gegeten. In die kringen is dat de norm. Vaste, ingesleten gewoonte dus, en ik voel me daar ook goed bij. Ik heb jaren geleden al lijnzaad en pinda's aan mijn dieet toegevoegd om in ieder geval aan de 1 g/kg te komen die @marina1975 standaard voorschrijft.
Dat weet ik. Daarom kijk ik niet naar de 'dagkoersen' in gewicht, maar naar de trend op langere termijn (weken). En die trend zit nu goed.
Ik schrijf niets voor1 g/kg te komen die @marina1975 standaard voorschrijft.

Het blijven de kcal. (maar dat terzijde)"Never load bad movement!" dus dat lijkt me voorlopig een verstandige oplossing.
Waar ik op doelde (zag ik ook in filmpjes van Mark Wildman, Alan Thrall, Squat University, Zack ... en Cathelist Athlethics) of je gaat kijken naar bv je enkel mobiliteit, hoe wijd je staat, voetpositie, knie positie, heup mobiliteit, andere squat varianten. Als je dat gezien jouw doelen allemaal niet zo boeit is dat ook prima.
Linksom of rechtsom wens ik je succes en een blessurevrije contest!
Ik volg Squat University ook, hij is eigenlijk mn enige informatiebron waar ik naar kijk en graag volg. Buiten zn blog hoor ik ook veel goeie dingen over zn boek, misschien ook een idee om aan te schaffen?Nogmaals dank!
Ik had nog niet al jouw bronnen gecheckt, maar gisteren raadde iemand in de gym mij ook die 'Squat University' aan toen mijn 'door de rug gaan' ter sprake kwam. Vooral de blog lijkt me echt een goudmijn aan kwaliteitsinfo:
https://squatuniversity.com/featured-links/blog/
In algemene zin is dat zeker zo. Maar je kunt frequentie ook niet los zien van omvang en intensiteit. Die laatste twee zijn, zeker voor de compounds waar ik nu weer voorzichtig mee ben begonnen, zo laag, dat ik prima herstel. Binnenkort gaat de frequentie weer omlaag als de trainingen weer pittiger worden. Zie ook mijn reactie van eergisteren op ongeveer dezelfde vraag:Waarom train je zeven dagen per week? Als (naturel) al helemaal compleet zinloos en het houdt eerder je gains tegen.
Ook train je 7x per week. Je zal hier de nodige "nuttige" cardio doen. Wanneer herstel je?
Mijn trainingen zijn nu nog relatief licht, ook omdat mijn onderrug nog herstellende is, zodat ik er nog prima van kan herstellen.
| Datum | Oefening | sets x reps x gewicht |
| ma 28-6, legs | barbell box squat, paused | 4 x 10 x 37½ |
| ma 28-6, legs | barbell deadlift | 4 x 10 x 75 |
| di 29-6, pull | pull-up | 5 x 8 x bodyweight |
| di 29-6, pull | bent over barbell row | 4 x 10 x 50 |
| wo 30-6, push | barbell bench press, paused | 4 x 9 x 50 |
| wo 30-6, push | barbell overhead press, paused | 10 x 30, 3 x 8 x 32½ |
Waarom maak je het jezelf daarmee niet een stuk makkelijker? Voor je eiwit gebruik je wss een schepje. In jouw geval is het misschien makkelijk om dat ook bij andere dingen te doen, zoals rijst of brinta, of weet ik veel wat. Een zakje nootjes van 125 gram? Gewoon verdelen in een x aantal porties ipv alles afzonderlijk te wegen.Het kost me te veel tijd en de lol gaat er af op deze manier.