AndroidHealthClinic

Contest Log Let's bulk up a little

Peiling Peiling Stop maar met deze contest. Het hindert je groei.

• Eens

Stemmen: 2 16,7%
  • Oneens

Stemmen: 8 66,7%
  • Weet niet

Stemmen: 2 16,7%

• Totaal stemmers
    12
  • Peiling gesloten .
  • Topic Starter Topic Starter
Vrijdag 9-7-2021, push

OHP eruit gegooid tot de onderrug beter is, vervangen door machine shoulder press

Barbell bench press, paused
10,10,10,10 x 50
Incline barbell bench press, paused
7,7,7,7 x 40
Machine shoulder press, paused
9,9,9,9 x 29.5
Machine chest fly, paused
10,10,11,11 x 72.6
Machine lateral raise, paused
12,12,12,12 x 21.5
Cable/rope triceps pulldown
15,15,15,13 x 18
Machine rotary torso
14,14,14,14 x 42

Reverse pec deck is ook wel lekker voor je schouders en niet belastend voor je onder rug.

Ben je niet meer boos nu? 😉

Reverse pec deck is ook wel lekker voor je schouders en niet belastend voor je onder rug.
Die doe ik op pull-day, maar dan met gestrekte armen (machine rear delt fly). Is m.i. een pull en geen push beweging. Het ging mij om een vervangende oefening van de OHP, dus waarbij je een gewicht boven je hoofd tilt.

Die doe ik op pull-day, maar dan met gestrekte armen (machine rear delt fly). Is m.i. een pull en geen push beweging. Het ging mij om een vervangende oefening van de OHP, dus waarbij je een gewicht boven je hoofd tilt.
Seated shoulder press met barbell of dbells?

One arm landmine press is ook nice.

Je kan schouder press ook met (double) cable doen heb je continue spanning en geen slinger gezeik met onderrug. (neem aan dat je hem niet uit een squat rack tilt Maar gewoon zelf cleaned?

OHP kan inderdaad erg belastend zijn voor de rug. Machine kan ook prima.

Ik heb de traditionele barbell OHP altijd als de schouderoefening gezien, maar misschien is dat voor mij toch niet de beste keuze. Ik loop sowieso al met een kyfose (excessieve bolling) in de bovenrug rond, waardoor ik de onderrug iets meer hol moet trekken dan iemand met een 'gezonde' rug. Zoals hierboven al genoemd zijn er ontzettend veel alternatieven om een gewicht boven je hoofd te tillen. Misschien schuif ik de barbell OHP nu wel definitief aan de kant. Unilateraal staand met een dumbbell (wat @rippedmeeuw doet) gaat me ook prima af.

Laatst bewerkt:
Misschien is de vraag die je jezelf moet stellen: kan jij jezelf binnen de contest tot voldoende (even in het midden gelaten wat dat precies is) eten zetten om jouw doel (idem) te bereiken?
Ik heb de knoop doorgehakt en ga door met de contest. Stoppen verandert mijn instelling niet en heeft enkel nadelen. Dank iedereen voor de feedback. Peiling wordt gesloten.

Ik heb mijn leg press filmpje dat ik hier had gepost weer verwijderd van youtube vanwege de belabberde uitvoering. Ik wil niet het verkeerde voorbeeld geven. Mijn excuses.

Laatst bewerkt:
Oh man, een woord: spanning! En dan niet 220V maar houd ajb spanning op de spieren (ook nu weer niet 220V voor de duidelijkheid).

Aan beide kanten:
1. (veruit het engste hieraan) STREK NOOIT JE KNIEEN UIT! Ofwel niet je knieen helemaal uit'locken'. Je sloopt je knieen, aanhechtingen en lokt accute blessures uit. Dus niet helemaal 'tot stand' komen / op je gewrichten uitrusten, maar net ervoor. Het mag bijna recht lijken voor het oog, maar je moet voelen dat je nog altijd op het punt staat om weer te zakken. Maar ZEKER niet uit snelheid de knie ertussen rammen.
2. Als ik het goed zie en hoor, stuiter je onderaan het gewicht op de beveiliging. Rustiger laten zakken en op eigen kracht en beenspanning / zonder de rem te raken weer terug.

Oh man, een woord: spanning! En dan niet 220V maar houd ajb spanning op de spieren (ook nu weer niet 220V voor de duidelijkheid).

Aan beide kanten:
1. (veruit het engste hieraan) STREK NOOIT JE KNIEEN UIT! Ofwel niet je knieen helemaal uit'locken'. Je sloopt je knieen, aanhechtingen en lokt accute blessures uit. Dus niet helemaal 'tot stand' komen / op je gewrichten uitrusten, maar net ervoor. Het mag bijna recht lijken voor het oog, maar je moet voelen dat je nog altijd op het punt staat om weer te zakken. Maar ZEKER niet uit snelheid de knie ertussen rammen.
2. Als ik het goed zie en hoor, stuiter je onderaan het gewicht op de beveiliging. Rustiger laten zakken en op eigen kracht en beenspanning / zonder de rem te raken weer terug.
Succes deze man luistert toch niet en weet alles beter.

Maakt me niet uit Furry, dat mag, maar ik probeer het wel.
En juist goed dat hij het filmpje post.
Snel even gezocht om te laten zien, kon niet het best passende filmpje vinden maar bij gebrek aan beter:

@ 4:15 (PS: heb rest van filmpje niet bekeken, slechts ter illustratie van wat ik bedoelde met (1) in vorige post)

Het stuiteren heeft geen filmpje nodig denk, spreekt voor zich hoop ik.

11x90 kg, de helft van wat @Quadzilla* wegduwt
Inderdaad, zoals @ThuggishRuggish zegt. Verschil zoooveel van legpress tot legpress, hoe je het uitvoert, welke voetwijdte...
Ik had gisteren bv moeite met 200kg voor setjes van 15 maar was wel met lange TUT, close stance, niet volledig locken en eigenlijk vrij kleine ROM... Maar ik kan ook 10x400 doen, met een brede stand, amper TUT, 5 sec rust per rep

Knieen locken, vrije val naar beneden en bounce zijn echt de 3 grootste nono’s
dus korter afstellen, idd spanning omhoog én omlaag, zelf afremmen op spanning en weer terug. Géén lockout, die doet zeer aan de ogen
licht gebogen op spanning eindigen.

Knieen locken, vrije val naar beneden en bounce zijn echt de 3 grootste nono’s
dus korter afstellen, idd spanning omhoog én omlaag, zelf afremmen op spanning en weer terug. Géén lockout, die doet zeer aan de ogen
licht gebogen op spanning eindigen.
En kont in de bank drukken. Als je onderrug gaat bollen is ook vragen om problemen bij hogere gewichten.

Succes deze man luistert toch niet en weet alles beter.
Eigenlijk zou ik de wijste moeten zijn en zo'n opmerking langs me heen laten glijden, maar ik reageer toch. Als je deze contestlog enigszins aandachtig volgt, kun je zien dat ik alle feedback hier serieus neem, zonder alles direct klakkeloos over te nemen, maar eerst kritisch na te denken. Zo ben ik gisteren nog gestopt met de OHP, op aanraden van iemand in dit topic. Heb ik jouw een keer teleurgesteld door jouw advies niet direct over te nemen? Want dit is niet de eerste keer dat je een dergelijke sneer maakt in één van mijn topics.

Eigenlijk zou ik de wijste moeten zijn en zo'n opmerking langs me heen laten glijden, maar ik reageer toch. Als je deze contestlog enigszins aandachtig volgt, kun je zien dat ik alle feedback hier serieus neem, zonder alles direct klakkeloos over te nemen, maar eerst kritisch na te denken. Zo ben ik gisteren nog gestopt met de OHP, op aanraden van iemand in dit topic. Heb ik jouw een keer teleurgesteld door jouw advies niet direct over te nemen? Want dit is niet de eerste keer dat je een dergelijke sneer maakt in één van mijn topics.
Gewoon laten man. Heb hier zelf ook last van word uitgemaakt van dat ik dom ben niks doe met advies gewoon lekker negeren.

Terug
Naar boven